Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

Stekken snijden van feminized planten

Recommended Posts

Ik weet dat er al een topic over was maar de zoekfunctie noch google brengt mij verder dan het zelf openen van een nieuw topic.

Ik dacht gelezen te hebben dat het niet echt een probleem was maar dat je niet moet blijven doorstekken vanwege herma-eigenschappen.

 

De bedoeling is om een feminized zaailing kaal te stekken en deze stekken af te bloeien. Kan dit zonder dat ze ballen maken of is dit simpelweg niet te doen?

 

Greetz. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de strain en jou kweekvaardigheden in orde zijn is het geen probleem.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan er vanuit dat de strain in orde is, dus zonder stressfactoren geen herma-verschijnselen zal tonen. Mijn kweekvaardigheden zitten wel snor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de fem die je in gedachten hebt stabiel is dan is het geen probleem.

al moet je wel opletten, als je ze van de plant af snijdt hebben ze automatisch veel stress natuurlijk.

zorg dat daar niet veel meer bij komt zoals LV ,temp of verkeerde ec/ph dan gedraagt ze zich goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit geval kan het geen kwaad inderdaad, mits stabiele soort

 

wat er veel geschreven word is dat er na een jaar of 5 al merkbare verschillen zijn tussen 1e oogst en dan de laatste, kwa opbrengst in grammen,

waar dat bij een reguliere pas na 15 tot 25 jaar zou gaan optreden

 

 

of het waar is of niet ga ik zelf mischien nog wel ervaren, heb momenteel 7 fem moeders staan waar ik totnogtoe over alle zeer tevreden ben

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ grow weed: ik ben zwaar benieuwd naar dat onderzoek dat dat zegt. opbrengst hang van zoveel factoren af!!!

 

enige wat te zeggen valt over een strain fem/ regulier is dat fem hogere kans heeft tot herma neigingen na stress., althans dat word beweert hier en daar.

 

nou ken ik inet niet op me duimpje en zoeken suck ik zwaar in. maar ken nergens tests vinden waar dat uit blijkt. doordat ze bijv een strain stekken van een x aantal planten regulier en een x aantal planten fem.

 

als je het mij vraagt zou je toch op zijn minst het fem zaadje zelf moeten afbloeien of dat er uberhaupt herma neigingen inzitten. daar voor groei dat femmetje natuurlijk flink voor en heb je voor de bloei begint al stekken genomen anders valt er nog weinig te testen.

 

ben wel benieuwd na de uitkomst,

 

wat nu als van 50 stekken ineens 5 herma trekken leveren. dan zit de fout toch niet in de genetica maar bij de teler of zit ik fout?

 

give it a try canna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard moet je eerst de moeder testen, anders neem je echt risico's die onnodig en simpelweg dom zijn.. :D

 

en een grote zaadbank zegt niks, kijk naar greenhouse, 1 van de grootste in de wereld maar vol met herma's..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lokes ,

 

uit ervaring kan ik u mededelen , dat het mogelijk is , maar probeer daar geen 3 runs van te draaien .

 

3de run hier begon ik op sommige dame's ballen te zien , dus voor 1 run moet het zekers te doen zijn , maar blijft steeds een risico

 

en zoals 3.0 vertelde , eerst die dame testen voor je ze stekt

 

groetjes en gl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst testen is niet te doen, die tijd heb ik niet. En mijn bedoeling is ook gewoon 1 run mee draaien.

 

Van greenhouse wist ik het :D

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 3 maandjes geleden stekken gesneden van mijn big buddha cheese fem.

deze doorgegeven aan een maat van me, en deze ronde is nu met succes afgerond!

 

nergens last van gehad! niks herma-toestanden!

mooi eindegewicht en mooie kwaliteit!

het fabeltje dat je geen fem zaad kan stekken is voor mij wel uit de doeken nu

 

zoals de rest al zegt met een stabiel soortje heel goed te doen!

een soortje waar algemeen van bekend is dat ze herma gen meedraagt zou ik het niet mee doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd stabiele soort, maar de grote zadenbanken hebben ook minder sterke soortjes hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

og kush s2 van dinafem

dag 3 bloei van de bloei bij 2 van de 3 ogkushjes ballen,

 

@hemp, de opbrengst ja, maar bij degeneratie van de dna was het niet aleen de opbrengst in grammen die achter uit liep, maar ook de %thc enz

en dit was niet uit een onderzoek, maar een "grote" jongen op icmag die dat constateerde kan het precieze topic niet meer vinden

 

nogmaals mijn oudste fem moeder staat nu bijna een jaar en tot op heden nog geen problemen met m'n huidige ronde met stekken van die plant

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bedoeling is om een feminized zaailing kaal te stekken en deze stekken af te bloeien. Kan dit zonder dat ze ballen maken of is dit simpelweg niet te doen?

 

 

ik zie female planten een beetje als travestieten, een kerel met tieten maar onder de broek zit nog steeds een dikke schwanze :D

 

kan me niet voorstellen dat zoiets gezond of sterk kan zijn :)

 

je dwingt iets te worden wat het van nature niet is dus logisch dat je er geen mooie stekken van kunt snijden

 

 

:rofl :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw :D

 

Daar is geen woord aan gelogen :lol:

Dat is dus de vraag in dit nieuwe topic :rofl

 

post gerust welke fem. soortjes je gestekt hebt en welke goed en/of slecht uit de bus zijn gekomen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn genetisch identiek aan de moeder.

Ik dacht dat jij dat wel wist, CB$$$.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de moeder een herma is dan zijn de stekken dat ook, dat is inderdaad kennis die ik reeds in bezit had ;)

 

ik hou niet van dollars, maar wel van euro's :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeminiseerde zaden zijn de kinderen van twee vrouwen, en dat zijn altijd meisjes.

Zo moet je dat zien, Cb

 

Net als bij een gewone plant is het zaak om je moeder goed te testen.

Ik snij al bijna een jaar stekken van een Shackzilla en van een NewBlueDiesel.

Allebei fem-zaden uit Sannie's shop.

De NBD-zaailing maakte op het eind wat bananen, en de stekken er van doen dat ook.

De Shackzilla heeft nergens last van, hoe hard ik haar ook stress.

En ik hoop daar nog veel stekken van te kunnen maken.

Het is op het moment mijn favoriet

 

En ik heb ze ook gewoon bestoven en er zaadjes mee gemaakt.

Ik zou niet weten wat daar mis mee is.

 

Newbluediesel is inmiddels in Sannie's shop uit het assortiment gehaald, overigens.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla is dan ook 1 van de stabielste Fem soort die ik ben tegen gekomen. En een ziek lekker rokertje. Alandy sneed er ook stekken van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ook nog eens zeer goed aan de wortel te krijgen, zoals je hier kunt zien:

 

gallery_1115_3541_151868.jpg

 

gallery_1115_3541_152099.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor de info over de shackzilla, toch altijd fijn om te weten welke soortjes stabiel zijn natuurlijk.

 

Ik wil namelijk veel stekken maken volgend jaar boor buiten, dus haal wat pp'tjes op bij de stekboer alleen ik zoek nog

een mooie stabiele super silver haze, maar greenhouse laat te wensen over lees ik her en der op het forum.

 

Als iemand me een haze kan aanwijzen die stabiel is dan hoor ik dat graag. ;)

 

zaden produceren met feminized planten fool? Verklaar je nader :lol:

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn geen gefeminiseerde planten, Cb, maar vrouwelijke planten, uit gefeminiseerde zaden.

Die kun kun je bestuiven met een mannetje naar keuze, hoewel sommigen dat afraden.

Ik zie wel wat er van komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie net trouwens dat die shackzilla een kruising is met SSH dus die kan ik wel nemen op zich, direct een post gezet in het ruilen topic want in de shop staat ie out of stock ;)

 

hmm, best interessant eigenlijk. Ik moet een beetje wennen aan het idee zaden de maken met feminized planten want dat zijn het gewoon.

Tuurlijk worden alle planten vrouwelijk omdat met de ouders is geknoeid. Je wilt toch geen zaden produceren waarbij met de genetica is geknoeid?

 

Heb je al eens zaden gegroeid en gebloeid die van een bestoven fem-plant afkomen?

 

Greetz.

 

ps misschien een gekke vraag he, werkt die lesbian dream ook andersom? Dus dat je van een mannelijke plant een vrouwelijke maakt?

Dat zou het einde betekenen van femzaad, gewoon regulier zaad en de mannen behandelen :lol:

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo geknoeid?

Is dat een vooroordeel uit onbegrip?

De planten van de gefeminiseerde zaden worden vrouwelijk omdat het Y-chromosoom in de zaden ontbreekt, omdat er geen man aan te pas is gekomen.

Een van de moeders is gemanipuleerd om stuifmeel te maken, maar is daardoor nog geen man geworden.

Beide ouders kunnen uitsluitend het X-chromosoom doneren, dus daarom komen er alleen meisjes als kinderen.

 

Bij de kruising die jij voorstelt, ga je dus een man manipuleren om vrouwelijke geslachtsorganen te maken.

Daardoor wordt het nog geen vrouwtje.

Volgens "het vierkant van Punnett" zul je 50% XY-zaden gaan krijgen, dus mannetjes.

25% XX-zaden, dus vrouwtjes,

en 25% YY, en dat is niet levensvatbaar.

Geen slim plan dus, als het je al zou lukken.

 

En ja, ik heb een NewBlueDiesel-kruising afgebloeid,

 

gallery_1115_3680_241898.jpg

 

en ben twee plantjes van de Sz-kruisingen aan het opkweken.

 

Shackzilla is buiten pas laat klaar, overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...