Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Baekelandt Dampt

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben bijna een week gestopt met tabak en dan bedoel ik echt volledig gestopt. Joints rook ik enkel nog puur of in pijpjes.

 

Nu weten we allemaal: verdamping is minder schadelijk als verbranding. En ik ben eigenlijk gestopt met tabak niet voor nicotine, maar wel voor de teer die vrijkomt bij het ontbranden. Bij cannabis komt die teer ook vrij. Nu die teer is schadelijk en carcinogeen en dan is het ironisch dat cannabis kanker bestrijd.

 

Eigenlijk is wiet opbranden even ironisch als antabuse doorslikken met een shot whiskey...

 

Daarom wilt Baekie verdampen!

 

Maar verdampers kosten geld en Baekie wist niet wat hij ervan zou vinden.

 

Dus we leggen ff een blauw briefje neer om de essentie te testen ;)

 

Ik geef U Baekie's Damppaal:

 

gallery_33521_15625_2745091.jpg

 

Het ontwerp is gebaseerd op dit ontwerp

 

Ik heb een geprobeerd de conductie te verminderen en wat meer zuurstof tussen de wiet te krijgen door met een gaas de wiet van het koper te houden.

gallery_33521_15625_2215768.jpg

 

Het koperen element staat gewoon vastgeschroefd op een oude 30 watt soldeerbout. Die staat op een dimmer want wordt normalitair 450 °C.

 

gallery_33521_15625_42891.jpg

gallery_33521_15625_1968102.jpg

 

De 'kamer' is gewoon een oude honingpot.

 

Dat vapen heeft wel een hoge leercurve vind ik. Je ziet of voelt amper iets van rook (omdat er geen rook is :) ). Eerst dacht ik dan 'werkt dit wel?'

 

De eerste ronde ben ik erin geslaagd om mijn cannabis te laten verbranden zonder ontbranding; het element was dus te warm waardoor de wiet zwart werd.

 

De tweede ronde is het gelukt om - relatief lang - succesvol te dampen. Op het einde werd mijn wiet geroosterde popcorn met een hintje citroen, tot zover ik weet is dit het teken om te stoppen, als het naar "popcorn" gaat ruiken?

 

Je moet er wat aan wennen, maar ik vind het wel een leuke high.

Het enige dat ik mis - ook met het stoppen met roken - is die dikke hevige grijze rook. Ik weet niet waarom. Het maakt het voor mij compleet. Het zal wel psychologisch zijn...

 

Tips voor beginnende vaper?

 

Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe warm wordt het nu dan?...kom er ook damp in contact met de pvc?

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riskant apparaatje hoor zo.. De wat betere vaporizers bevatten niets voor niets hoge kwaliteits, veilige materialen. De vaporizer zoals je die nu hebt geknutseld zijn ook verkrijgbaar vanaf ~30 euro (en bevatten dan nog geen eens PVC. PVC is ZEER slecht bestand tegen hitte), maar raad ik absoluut iedereen af. Jouw PVC-Vape maakt gebruik van conductie verhitting, en op deze manier ontstaat veel sneller verbranding dan bij convectie (waarbij het kruid niet direct in contact komt met de warmtebron) omdat de temperatuur moeilijker te controleren is.

 

Ik raad je aan eens een Verdamper (of andere vaporizer, zoals de V-Tower) uit te proberen. In Amsterdam zijn meerdere (coffee)shops waar je verschillende vaporizers kunt proberen. Je zal dan ook merken dat er wel sprake kan zijn van volle dampwolken.

Edited by tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee heb zoals hier boven ook wel me twijfels.

 

zODd is wel een macgyver fan.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar we vroeger allemaal geen vette waterpijpen van gebouwd hebben. Na 10x kwamen we er wel achter dat PVC en PET niet echt handig zijn, maargoed zolang je je longen er niet uit blaft is er niet veel aan de hand lijkt me.

 

Temp moet iets van 200 C zijn toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe warm wordt het nu dan?...kom er ook damp in contact met de pvc?

 

de warmte afregelen blijft een kunstje. Ik heb geen thermometers die 200°C aankunnen dus ik kan het niet uitlezen, het is allemaal met de natte vinger.

 

ER KOMT GEEN DAMP IN CONTACT MET PVC. Ik herhaal: GEEN DAMP IN CONTACT MET PVC.

 

De damp wordt gemaakt in de kamer. De kamer bestaat uit glas en het deksel is van metaal. Die PVC buis is enkel behuizing voor de honingpot. Die maakt enkel contact met de buitenkant van de deksel van de kamer en dient gewoon om de soldeerbout vast te houden.

 

@Tomas: Ik ben natuurlijk van plan om in de toekomst een kwalitatieve vaporizer aan te schaffen. Enkel kan ik niet even zomaar naar nederland huppelen om een dampje te gaan zetten :)

 

@zODd: dan zou je mijn zelfgemaakte akoestische deflectors eens moeten zien ;)

 

 

 

Nu, ik heb een dampje of 6 gezet en ondertussen op youtube vaporizers opgezocht. Daaruit concludeer ik dat ik best een convectie vap aan schaf.

 

Nu lijken die handheld dingetjes me wel leuk, maar de Arizer V tower lijkt me solide en dus duurzaam. De vapor daddy ziet er dan mooier uit als zo'n hi tech toren maar ik heb mijn bedenkingen bij de werking...

 

Is zo'n V tower makkelijk schoon te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De V-Tower is vrij eenvoudig schoon te houden. Alle losse onderdelen en de glazen bowl (die het meeste aanslag zullen verzamelen) zijn eenvoudig met alcohol te reinigen. De V-Tower is naar mijn mening van betere kwaliteit dan de Vapordaddy en kan ook de temperatuur beter regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dat geknutsel is leuk, maar ik ben niet onder de indruk. De temperatuur is een b*tch met veel verlies van canna ter gevolg.

 

Ik sta niet boven mijn eigen stommiteiten toe te geven en die recht te zetten:

 

V-Tower is besteld. 152.10 betaald inclusief verzending.

 

Baekie zal dampen gatvertamme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-Tower :D dampe zal je :rofl .

 

Ik zal nooit meer anders willen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij was het helemaal niks, veel te kleine bowl, lastig schoonmaken die V-Tower Extreme maar ik kan ook al niks met een echte Evert aanvangen door wat ik heb :D

 

Als je vd joints af wilt en overstapt op dat ding ga je nog een harde afkick krijgen, najah een nieuwe zuigverslaving kan ook aan die zuigbuis of ballonnekes maar wel lekker smaakje en heel andere werking van je wietje met dat ding.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zODd: Ik heb een paar van je verslagen gelezen ook. Doe jij soms ook iets anders als dampen en dabben? :lol:

 

Als je vd joints af wilt en overstapt op dat ding ga je nog een harde afkick krijgen

 

Hoe bedoel je LC? Omdat je niet dat "doef! stoned!"-effect hebt dat je met tabak wel hebt? Of wat moet ik eronder verstaan?

 

 

 

De betaling was gisterenacht al compleet maar vandaag nog niets verzonden. Dus Baekie moet nog even... pijpen... :D

 

De drang naar een sigaret is volledig verdwenen trouwens nadat ik vandaag mijn X-Ray's heb gezien :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken hem niet, maar wel een goede aankoop denk ik.

 

hij bedoelt meer het gemis naar je jointje denk ik, heb ik althans wel last van :D

 

kunnen ze dat zien op rx? geen prettig zicht heb ik zo de indruk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje dat doef effect maar meer dat je om de haverklap dat kleine koppie weer aan het vullen zult zijn, dan voldoet de kop van een Evert net ff wat meer voor een (ex) joint rokert is mijn ervaring.

Bij de Arzier had ik altijd als ik er lekker in kwam dat ik ondebroken werd door dat leegmaken en bijvullen ritueel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baekelandt

Heel soms rook in nog wel eens puur maar dat vind mijn smaak ook niet meer lekker.

Maar voor namelijk dampen en een beetje dabben.

 

Ik heb meer dan 3 jaar het jointje gemist en pas sinds een jaar dat ik het hier niet meer mis (4jaar zonder tabak ongeveer 21jaar met tabak en ik blowde alleen niet gewoon roken).

Ik denk ook dat het missen van tabak bij sommige zwaar zal vallen.

 

Als voorbeeld hoe ik moeite met tabak heb,

Ik ben in 2012 en 2013 in Vietnam geweest ik miste dus niet de damp/dab maar heb moeten vechten om niet een peuk bij een biertje op te stekken.

En geen 1 keer de dwang gehad om wiet te scoren (Brommer taxi op de hoek) in die 4 weken.

 

Maar als dampen je legt en je weet met effecteten sturen dan is dampen echt een fijne manier van gebruiken.

De omgeving is hier ook heel anders gaan doen nu met dampen.

Ik heb een Q-tower dus als je vragen heb hor ik het wel.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zucht...mooi gezegd zodd.....zucht....

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites
kunnen ze dat zien op rx? geen prettig zicht heb ik zo de indruk?

 

Ze kunnen zien dat je longen naar de #@&*! zijn, maar of dat door rook komt of niet weet enkel Morgan Freeman.

De dichtheid en dus elasticiteit van je longwand zie je wel heel duidelijk dat die longen zijn mishandeld.

 

We gaan ons niet teveel zorgen maken, maar op de X-ray waren 3 massa's zichtbaar. Allen klein, mogelijks dubbelgevouwen adertjes maar om zeker te zijn mag ik binnen 60 dagen nog eens lachen voor de camera.

 

En wat er dan al dan niet gebeurt zien we dan wel. :D

 

 

@LC: Ik heb nu al hetzelfde probleem met de pijp. Ik moet constant vechten om niet nog een te maken. Dus daarin kan ik je volledig volgen.

Ik heb gezien dat ze die glazen behuizing voor de cannabis ook maken in een grotere versie, voor grotere groepen. Is dan wel niet van Arizer zelf. Mss dat ik dat probeer moest de dosis - of de psychologische handeling van 'het roken' - niet voldoende zijn.

 

 

@zODd: Als ik vragen heb hoor je ze wel! :rofl Ik ga ervan uit dat die effecten aansturen, het 'leren dampen' als je wil, wel gaat lukken. Alles is repetitie repetitie repetitie. Verdomme, ik zou deze tekst niet kunnen schrijven moest ik als 6-jarige geen uren hebben doorgebracht met "A" en "a" te tekenen :lol:

 

Komt allemaal goed, met behulp van jullie, lieve mensen van het forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ICK DAMP

 

Ludovicus van Baekelandt

 

 

I

 

Het was de zesde November

 

Weetjewat de boom in met dit verslag van damp ik voel me handen niet meer en holy fooooooking shit is dit normaal what in the name of Belial's demonic ballsack is this Vaporizing thing you call it?

 

190 graden - 2x 195 ° - 2X 200 ° - 2X 205 ° - 235 °C - 220 ° - 205 - 3X197 °C

 

dit is magisch

 

ik voel mij niet meer. Ik meen ik voel mijn lijf niet meer. het is er maar voelt als fluweel. goede xtc???

 

"Beste Baekelandt, volgende keer een halve dosis, groeten uw geestesgezondheid"

 

wtf

 

Net na het vapen keihard beginne hoesten

 

harde loopneus plots

 

"Ick heb toch helemaal geen slijmen in mynen neuze?" denkt Baekelandt

 

Blijkbaar wel, en de vapor heeft de luchtwegen... wel... gereinigd...? Ik snap het niet

 

Baekie heeft deze nacht niet geslapen

 

Ik wil toch even gaan liggen

 

Neuckmynnonckelmeteenpaard, vaporizerszijnhungeldechtwaard

 

jippy kaa flippy yee

 

Ick begrijp MacError plots

Ik spreek nu zijn taal

Blijf typen Baekelandt,

dan raak je er wel

 

Mijn wiel draait nog maar de hamster is reeds lang dood

Mijn boot drijft wel maar er staat geen wind in mijn fok

fok mij? fok jou! ik fok je in een fok bedrijf en verkoop je als fokmens!

 

Gaan we vechten?

 

Nee we gaan niet vechten...

 

We gaan vapen

 

ick weet het niet

 

ik moet zwaar mijn realiteit gaan herbekijken

 

Al die grammen wiet, verspild in lange vloei met tabak :D

HAD IK MAAR GEWETEN!

 

BAEKELANDT WIST HET NIET!!!!

VRIENDEN!!!!

BAAAAAAAAAEEEEEEEEEKELAAAAAAANDDDDDDDT WISSSSSSSST HETTTTTTT NIEEEEEETTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Nu weet Baekelandt. Ick heb kennis. Ick snap eindelijk wat het betekent als je :rofl ziet in berichten...

En het is glorieus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa gefilpte zot :D :rofl

 

hij is goegekeurd :lol:

 

wat vond je van mars en pluto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een goede 4 uur van de kaart geweest

Dat is onbeschrijfelijk

 

ik ben de gevaprosieerde wiet aan het sparen voor een botertje ook, maar daar kan toch niet veel THC meer op zitten? Zo stoned dat ik was!

 

Ok de wiet was wel Hericules, met haar 23% thc, maar dan nog!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mag je dat icoontje ook gebruiken :D

 

4uur heb ik nog nooit weg mogen zijn... spijtig genoeg.

 

ik gooi het altijd weg, denk niet dat er nog veel lekkers aanzit, ruikt ook altijd wat naar popcorn bij mij...

 

blij dat hij je bevlat :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een linkje waar je hem hebt bestelt baekie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben er een volgeling bij!

 

(nu moet ik me natuurlijk inhouden om niet te spammen voor VapoShop, maar er circuleert een 10% kortingslink..)

Edited by tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...