Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Daledd

Beste autoflower soortje voor op het balkon?

Recommended Posts

Ik zoek een soortje om in mijn vakantieappartement op het balkon te groeien, warm en vochtig/(droog?) klimaat en liefst eentje die niet te veel zorg nodig heeft aangezien ik niet vaak aanwezig zal zijn en mijn neefje water zal geven.

Het is in het zuiden van spanje.

Edited by Daledd

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet wel regelmatig wat water geven , en hoe groter de hoeveelheid medium ( ten opzichte van de dames) hoe minder vaak je hoeft te wateren.

Combineer dat eventueel met een waterreservoir, timertje, aquariumpomp , en zuurstof verrijkend luchtpompje.dan kan je met een minimaal aantal bezoeken per maand de klus klaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De soorten die je opnoemt zijn geen autoflowers.

En komen ze nu op het balkon of in het huis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zuid spanje?

ik zou eens gaan denken aan een circulerend hydrosysteem

 

voor een goede teelt moet alles met elkaar in balans zijn.

je hebt al verdomd veel licht,

en je geeft al aan dat er niet dagelijks naar gekeken wordt.

dan is het goed als je een dikke buffer water in een reservoir hebt.

 

okee, het kost een kleine duit, maar met zoveel licht heb je waarschijnlijk enorme oogsten.

 

hydro is zo slecht nog niet

 

als je op aarde teelt in zuidspanje moet je in warme droge maanden elke dag somswel 2 a 3 keer wateren, zeker als je met aarde op pot kweekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill Op balkon en ja heb mij ff vergist met de soortjes

 

@meneerjansen ik wil niks ingewikkelds omdat het gewoon voor persoonlijk gebruik is. Heb liever een lekker soortje dat niet te veel problemen brengt mijn neefje kan denk ik wel 2-3 x water geven per dag maar is zoveel water echt nodig?

 

Daarbij heb ik gehoord dat amnesia ideaal is voor zon weertje, weet iemand of autoflower amnesia net zo lekker is als de normale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb in NL wel meegemaakt dat een dikke 30 liter pot te weinig water bood op een dag

dan kwam ik na een warme zomerdag thuis, en stond de kuip leeg...

dus in zuid spanje kan dat zeker gebeuren dat je 3 maal daags water geeft...

 

op een balkon kan het super hard gaan.

beetje meer wind, en de dames hebben belachelijke dorst

ik denk dat je daar nog wel achter gaat komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet wel regelmatig wat water geven , en hoe groter de hoeveelheid medium ( ten opzichte van de dames) hoe minder vaak je hoeft te wateren.

zuid spanje, denk dat een tegrote pot daar betekend meer verdampen ?

 

@ meneer hoe zit het met de wet geving omtremt canabis is de provincie waar uw vakantie huis zich bevind ?

ik zou indat klimaat aan zoiets denken

http://www.blumat.nl...probeerset.aspx

met een groot vat,

en een witte potparka tegen het verdampen ipv het inregenen kan de linkzosnel even niet vinden maar moet ergens staan in outdoor gebeuren

 

gevonden

http://www.wietforum.nl/topic/42947-de-pot-parka-tm/

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige zomer hier in Nederland heb ik iedere dag mijn planten op het balkon bewaterd. En dat zijn de normale planten en bloemen, op echt warme dagen deed ik dat 2 keer, 's morgens om een uur of half zeven voor ik naar mijn werk ging en 's avonds rond 8 uur nog een keer. Met wietplanten heb ik nog geen ervaring maar kan mij voorstellen dat dat hetzelfde verhaal is. In zuid-Spanje moet het dus helemaal een hel zijn en dat elke dag minimaal 2-3 keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet wel regelmatig wat water geven , en hoe groter de hoeveelheid medium ( ten opzichte van de dames) hoe minder vaak je hoeft te wateren.

zuid spanje, denk dat een tegrote pot daar betekend meer verdampen ?

 

het is net andersom.

10 ltr pot kan max 4ltr water in

100 ltr pot kan max 40ltr in

wat zal er eerder droog staan?

 

(de hoeveelheden is maar een voorbeeld ik ken de echte verhoudingen niet.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dcm aquaperla waterkristallen kun je een waterbuffer in je potten aanbrengen. Als je deze mengt met cocosgrond van Ecostyle, die ook al veel vocht kan opnemen, hoef je zeker niet elke dag water te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je watergift een beetje te gul is, 40 liter op 100 liter water, waar moet die 40L heen, hou t maar op 20liter max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen wie hebben jullie het?

De topic-starter is a drie maanden niet meer op het forum geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...