Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skulls

mijn nlx

Recommended Posts

Een hele rijke fantasie kwekeling :smoke :verrygood

 

Het heeft te maken met de aantrekkingskracht die de maan uitvoerd hier op de aarde.

Bij volle maan is die het grootste en trekt die dus extra sappen naar de toppen.

Dat is iig het idee erachter.

Nu heeft dat bij ons binnenkwekers natuurlijk vrijwel geen invloed omdat wijzelf de andere omstandigheden bepalen en dus die aantrekkingskracht van veel minder belang is, iig in vergelijk tot de rest.

Je hoort er dus eigenlijk ook alleen maar natuurkwekers over.

Er staan trouwens al meerdere gedachten hierover beschreven in een ander topic, zoek die maar eens op.............

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er staan trouwens al meerdere gedachten hierover beschreven in een ander topic, zoek die maar eens op.............

thx oni

zal ik zekers doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hele rijke fantasie kwekeling :smoke :verrygood

 

Het heeft te maken met de aantrekkingskracht die de maan uitvoerd hier op de aarde.

Bij volle maan is die het grootste en trekt die dus extra sappen naar de toppen.

Dat is iig het idee erachter.

Nu heeft dat bij ons binnenkwekers natuurlijk vrijwel geen invloed omdat wijzelf de andere omstandigheden bepalen en dus die aantrekkingskracht van veel minder belang is, iig in vergelijk tot de rest.

Je hoort er dus eigenlijk ook alleen maar natuurkwekers over.

Er staan trouwens al meerdere gedachten hierover beschreven in een ander topic, zoek die maar eens op.............

Heb dat andere topic eens doorgelezen : De maan heeft inderdaad een bepaalde invloed op planten ,een aantrekkings kracht ,magnetisme in dit geval . Dat ka ook binnen invloed hebben . Je compas doet het in huis toch ook gewoon ?

Maar of de invloed van volle maan nou werkelijk van enige betekenis is ,daar zet ik m'n vraagtekens bij .

 

Als er speciaal op volle maan geoogst wordt dan zou je bij nieuwe maan toch speciaal juist niet moeten oogsten !! omdat de maan dan juist ver weg staat dus weinig aantrekkings kracht uitoefend.

 

Overigens vind springtij plaats 2 dagen na volle of 2 dagen na nieuwe maan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan lijkt het me ook logischer van het springtij uit te gaan, maar ik ben een limbo en kende die benaming net ff niet :blink:

Verder lijkt het me zoals gezegt binnen van weinig invloed :verrygood

Anders hadden we er vast en zeker wel vaker en meer van gehoord, of ben ik nu gek :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip nooit met volle maan.....dan komen mijn weerwolven nagels tussen de kermit :blink: :verrygood :smoke

 

Groeten Harry

 

ps: sorry moest ff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel 2 dagen na nieuwe maan als 2 dagen na volle maan heb je springtij.

De springtij na nieuwe maan geeft meestal nog iets hogere waterstanden.

 

In de periode tussen nieuwe en volle maan ,zit halferwege het doodtij met de laagste waterstand. Dit even als aanvullende informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
freakje

 

 

19 07 2004 16:02:54   

 

klopt ,ik ben er ook van overtuigd!!!!!!!erzit op een of andere manier meer volume in je wiet!!!!!!

ALLEEN KLAAR IS KLAAR ben ik ook mee eens, maar probeer maar 1 plant te oogsten met volle maan en doe de andere een dag later dan zal je zien dat je eerste plant meer weegt!!!!!!

 

freakje

dit zijn zijn planten en blijkbaar weet deze jongen toch waar hij over spreekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dag voor en de dag na volle maan is de maan ook bijna vol ,hij is dan maar een klein stukje verder van ons verwijderd. Kortom ; het is een gelijdelijk proces.

 

Leg mij eens uit waarom je opeens geen grotere toppen meer krijgt op de dag na volle maan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn ze na 45 dagen bloei

NLX-flowering-day45-f--~0.JPG

zit nu kleine week verder Ik zal vanavond nieuwe fotos nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites
De dag voor en de dag na volle maan is de maan ook bijna vol ,hij is dan maar een klein stukje verder van ons verwijderd. Kortom ; het is een gelijdelijk proces.

 

Leg mij eens uit waarom je opeens geen grotere toppen meer krijgt op de dag na volle maan?

 

op hennepdesk kreeg ik deze reactie

Beste Mensen,

 

Hier komt het verlossende antwoord op de vraag 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Planten hebben een stofwisselingscyclus die synchroon loopt met de maanstanden en op volle maan optimaal is.

 

Er vindt met het verschrijden van de dagen naar volle maan toe een opmerkelijke versnelling plaats van de processen actief in de plant, die op volle maan zélf hun hoogtepunt bereiken.

 

Daarna bouwt het proces weer af tot aan nieuwe maan.

 

Bij nieuwe maan gaat de curve weer langzaam naar omhoog.

 

Wiet geoogst op volle maan is volgens vele kenners net iets lekkerder en spicy-er dan andere en de volle maan komt bovendien het Thc-gehalte enigszins ten goede.

 

Jammer dat niet iedere oogst kan gebeuren op volle maan, simpelweg omdat de oogstdatum niet altijd toevallig in de buurt van volle maan valt.

 

Zo zal veel buitenwiet dit jaar nog niet volkomen rijp zijn op 10 oktober - maar is 9 november anderzijds dan weer veel te laat voor de meeste.

 

Alle plantenkwekers kennen het vollemaan-effect - zo houdt men er bijvoorbeeld ook rekening mee bij het oogsten van kruiden voor de herboristerij.

 

De kruiden zijn beter van kwaliteit en degene die gekweekt worden voor de extractie van geurstoffen bevatten bij volle maan meer etherische olie.

 

Voor heksen, magiërs, druïden en esoterici, bevatten de vollemaanskruiden dan weer meer electromagnetische en magische eigenschappen, vaak gekoppeld aan lunaire associaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vraag ik mij nog steeds af waarom de processen bij volle maan sneller gaan !

ik geloof het wel ,dat is het punt niet .Graag zou ik er eens een meer wetenschappelijke verklaring voor willen horen.

 

Maar goed ,ik ben uiteindelijk toch niet van plan om met de maanstanden rekening te gaan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook niet echt hoor maar kwam mooie uit ongeveer dus dacht ik waarom niet ff proberen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...