Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Utopia

Een soort voor aparte omstandigheden

Recommended Posts

Goed, ik woon niet in Nederland ik zit in centraal amerika. Ik heb momenteel een mystic blue autoflower binnen staan, maar die doet het niet bepaald goed met 18/6 led licht.

Na het regenseizoen komt de droogte er weer aan met veeeeel zon en dat een maand of 6 en dan wil ik gebruik gaan maken van zonlicht; wel binnen en wellicht een paar uur op het balkon.

 

Ik zit op ongeveer 1200m hoogte, de temperatuur schommelt hier tussen zo'n 16 graden (extreem koude nacht voor ons) en zo'n 27 graden overdag. De grond is veelal klei achtig en heeft een PH waarde van iets boven de 7 ik probeer het lager te krijgen met fosfor rijk mengsel, maar denk dat bij 6.5 de koek wel op is.

Het zonlicht is fel, vandaag bewolkt zonnekracht 9; ter vergelijking de Bilt noteert vandaag 1.3 veel planten kunnen hier niet tegen. De dag nacht verhouding in winter en zomer is hier ongeveer 11/13 tot 13/11.

 

Bij het zien van een Blueberry begin ik te watertanden, maar misschien moet ik een meer exotische soort zoeken die beter bij het weer past.

Kan iemand iets aanbevelen wat bij deze hoogte, temperatuur, grond en lichtsterkte past?

 

Oh bedenk me net dat hydro geen optie is vanwege gevaar voor dengue.

Edited by Utopia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me eens in de haze soorten gaan verdiepen als ik jouw was. Die komen van origine al rond de evenaar vandaan. Die kunnen beter tegen dat felle licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid, ja dat speelt inderdaad een rol. Tijdens het droge seizoen is het kurk droog, dat houdt een maand of 4 aan waarna we ongeveer 3 maanden overgangs periode hebben. Drie maanden per jaar zijn nat en vochtig en is er kans op meeldauw.

Een en ander kan met een maand uitlopen.

 

Ik zal eens naar wat haze varieteiten kijken, ook Mazar trekt de aandacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV meter PH , EC/Voedings meter, zijn na mijn mening als beginner toch wel een must voor een goede kweek, maar koop eens een luchtvochtigheids meter, zijn niet zo duur en kan je gelijk aangeven wat je luchtvochtigheid is want als je lv 30 is zullen je plantjes het idd niet heel erg goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dirkieto wel eens een guerillia kweker met zn ph/ec meter en lv meter bezig gezien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuid Amerikaanse strain nemen?

Zit een paar hele fijne tussen.

(Mexico Oaxaca/Highland Oxacan Gold/of een ander soort gelijke).

 

Zal echt kijken voor daar de planten zijn het klimaat ook beter gewent.

 

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook eens een kijkje nemen bij wat men in Azie op de bergtoppen en dalen allemaal doet (check strainhunters docu).

Mede omdat je aangeeft dat de grond daar waar je woont ook zijn eiegenaardigheden heeft.

 

Niet elke Sativa/haze kan die 1200mtr aan :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Parvati groeit normaal op 3200 m & kan zeer goed vochtige lucht aan, vooral de orange feno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@dirkieto wel eens een guerillia kweker met zn ph/ec meter en lv meter bezig gezien ?

 

PH meter wel degelijk, soms wil je weten wat de zuurtegraad van je bodem is waar je wilt gaan werken. EC is buiten overbodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

De uitzending Colombia was erg interessant, een vergelijkbaar klimaat maar helaas hadden ze die zaden dan weer net niet.

Ik heb 4 soorten en een mix besteld, ik hoop ervaring te kunnen delen :D

Edited by zODd
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

NepalJam is een goeie aanrader, maar denk ook aan USC Double Jam, Colombia x Jamaican, klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed heb vandaag kokosvezels gevonden, mocht ook niet moeilijk zijn de palmen groeien hier volop. Dit spul zou een PH tussen de 5.7 en 6.1 moeten hebben dus ik ben blij.

 

Minder blij ben ik met de realseedcompany. Ik had een order geplaatst en heb ook al betaald, ik heb alleen geen bevestiging oid gekregen, ik heb ze al een paar keer een bericht gestuurd maar geen respons. Ik moet eens wat meningen over deze toko bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Minder blij ben ik met de realseedcompany. Ik had een order geplaatst en heb ook al betaald, ik heb alleen geen bevestiging oid gekregen, ik heb ze al een paar keer een bericht gestuurd maar geen respons. Ik moet eens wat meningen over deze toko bekijken.

Zal wel ergens in de rimboe zitten voor nieuwe zaden.Altijd rond deze tijd.Ff geduld hebben, komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat mijn volgende probeersels inderdaad richting xocolope en panama gaan. Hoewel ik wel rekening moet houden met de hoogte en korte intense dagen met zon. In de tussentijd probeer ik hogerop buiten de bewoonde wereld plekken te zoeken om guerilla te gaan.

 

Ik houd op de hoogte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren een paar soorten binnen gekregen, en ik heb Caboose, white lemon en white strawberry meteen op een keuken papiertje gezet. Caboose heeft vandaag al een flinke wortel. Ik had Caboose erbij genomen omdat deze uit Californie komt waar de temperaturen en luchtvochtigheid redelijk vergelijkbaar kunnen worden. Ik ga uiteraard foto's maken en een dagboekje bijhouden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meteen in de grond, die dingen.

Keukenpapier is geen goed medium.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...