Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensi life

smartpot 57l (de platte versie)

Recommended Posts

omdat ik met wat hoogte gebrek zit ben ik altijd geintreseerd in lage potten of andere oplossingen

nu vond ik deze

gallery_16219_14788_87857.jpg klikklik

 

gaat dit invloed geven omdat deze minder hoog en breder is ipv minder breed en hoog?

wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenzij dit voor ne bonsaï is zie ik t niet goedkomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist mooi, win je ruimte mee mee in de hoogte voor in een tentje en maakt geen ruk uit verder. zelfde als kiezen voor kratjes ipv potten. leuk voor eb vloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het ook mooie pot, zou het breedte groei stimuleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen maken een penwortel, die dan niet veel ruimte heeft.

Dus ik zou ze eerder met planten van stekken gebruiken.

Maar bij mij werken diepe potten beter dan brede potten.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is 20cm hoog, lijkt mij voldoende. Je kunt er ook 2 of meer planten in zetten als het ultieme doel is om hoogte te besparen is dit een mooie oplossing denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft iig niet bang te zijn dat ze omvallen :)

Zie ik ook wel zitten Ben bezig met een kastje van 1.40 m hoog.

 

Evanix

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel de pot afdekken, anders verlies je door het uitdrogen van de bovenlaag een te groot oppervlakte aan vochtig/wortel gebied..

en met zaad zal het minder ideaal zijn ivm de penwortel en de aftakkingen daar van.

 

@krasi ze zullen er niet breder van groeien.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt met die pot een ander wortelgestel dan als je met een diepe pot en penwortel zou krijgen.

KLIK

 

@3.0

zou niet hard beweren dat ze niet breder groeien..wortelvorming is anders

goede tip van afdekken vd pot, die trekken echt in no-time droog onder HPS plat als ze zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, oppervlakte van beschijning is groter dus is snel droog.

 

Voor stekken lijkt me dit wel oke, voor zaailingen inderdaad iets minder. Maar wortels zijn net als bloed, die gaan waar ze niet gaan kunnen.

Extra luchtig dat zeker, minder compressie op de onderste lagen.

 

En ik ben nogal voorstander van vierkante potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je krijgt met die pot een ander wortelgestel dan als je met een diepe pot en penwortel zou krijgen.

 

 

Het is hennep......

De uitgesproken verticale wortelstructuur
BRON

 

Zijn ze ook in het plastic? :)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had deze eerste kweek ook 5 verschillende potten, 1x emmer 12, 1x 16L 1x 20l 1x 25l en 1x spaceykuip 50 liter, qua lengte zat er niet zo heel veel tussen maar qua breedte die in de 50L die is echt een struik geworden. tussen de kleinste pot en grootste bak zat 20 cm hoogteverschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd, ik heb meerdere keren in lage potten/zakken gegrowd zonder echt verschil te zien..

 

bijvoorbeeld in een erg lage aarde bak, maar ook rechtstreeks in zakken.... en die zijn niet bepaald hoog te noemen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is hennep......

 

de uitgesproken verticale wortelstructuur

 

en als ze die verticale structuur niet kunnen ontwikkelen wat gaan ze dan doen die wortels als er in de breedte nog zat ruimte is?

een brede basis vormen, des te breder de pot en dus basis een kortere stevigere plant, stevig verankerd aan wortels die de hele lage pot in nemen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is hennep......

 

de uitgesproken verticale wortelstructuur

 

en als ze die verticale structuur niet kunnen ontwikkelen wat gaan ze dan doen die wortels als er in de breedte nog zat ruimte is?

een brede basis vormen, des te breder de pot en dus basis een kortere stevigere plant, stevig verankerd aan wortels die de hele lage pot in nemen :rofl

 

 

hoe kom je hier bij ? want dit spreekt namelijk al mijn ervaring met lage potten tegen.. :D

ik snap wel dat de wortelkluit breed zal worden maar waarom zou dit zich uiten in de plant ???

 

dus op dwc waar je kluit niet groter word als een kleine voetbal krijg je een kleine struik van zeg maar 30x30 cm die mooi rond wordt ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijk veel verschillende meningen!

 

het is idd om hoogte te winnen ivm beperkte ruimte in de hoogte

uitdroging zal ook nog wel meevallen, uiteindelijk zijn ze maar 15cm groter in omtrek, en kunnen we altijd oplossen!

 

test waardig? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gaat om totale wortel oppervlakte wat bepaald wat er boven de grond mogelijk is, dat staat los van hoe hoog ze gaan worden, speelt wel wat mee: inderdaad hennep.

In een platte pot moeten ze wat tegen omvallen dus acteert wortelstelsel daarop, zo moet je het lezen en bij DWC/SWC kun je dat heel mooi waarnemen.

 

SWC voorbeeld topic

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
@krasi ze zullen er niet breder van groeien.. :D

 

Stik hij bedoelde de wortels. :lol: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...