Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ShopRonnie

"beste" outdoor plant

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Ik ben al een beetje aan het oriënteren voor volgend jaar outdoor grow.

 

Ik wil 5 planten zetten om eventueel gezeik te voorkomen. Daarom wil ik ook feminized zaadjes hebben zodat niet hoef te wachten op eventuele mannetjes.

 

Ik heb veel gelezen over de deense soortjes, lijkt me ook een goede optie. Nadeel is dat ik deze moeilijk kan vinden, en al helemaal in feminized zaden.

 

En hoe doet de Hollands hope het? Ik heb gezocht naar kweekverslagen van de Hollands Hope, maar meeste verslagen zijn niet afgerond (zou dit een slecht teken zijn?)

 

Welke soort raden jullie aan? En waar kan ik ze vinden? Ik wil geen autoflowers (Ivm te lage oogst)

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde ook volgend jaar deense soortjes doen, maar na een lang gesprek met hemprenaissance (ook hier op het forum)

zijn er ook veel andere nederlandse soorten die het even goed of beter doen

hope hoort daar bijvoorbeeld bij

wat je ook eens moet bekijken is frisian dew van dutch passion, ik denk dit te doen volgend jaar

(of helemaal geen buitenkweek volgend jaar en m'n serre aan m'n vriendin geven, normaal krijgt ze maar een mini stukje voor haar aardbeien)

 

suc6

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deense soortjes, met name vroegbloeiers zul je niet in feminized vinden, de genen die deze vroegbloeiers dragen zijn niet stabiel genoeg om er een fem mee te produceren, ze zijn iets hermagevoelig zoals de henkes lolland bijvoorbeeld, als daar mee gerotzooid word voor een feminzed batch dan heb je herma's te pakken zonder twijfel.

 

Hollands Hope, Early-soortjes en andere bekende hollandse strains doen het wel leuk als je een goede zomer hebt, maar jij wilt veel en mooie wiet dat heb ik al gezien :) Voor mooie wiet zul je absoluut de Denen moeten mijden want dat is gewoon meuk, met uitzondering van 2 soortjes waarvan ik weet dat ze mooi worden, de Wild Super 07 x Danish Gold en de kruising die niet comercieel te krijgen is Early Durban x Afghani Erdpurt.

 

Je kan ook verduisteren. En met autoflowers kun je tot 3 keer draaien in het jaar en dan kom je ook aan je opbrengst.

 

Wil je het echt puik maken, schaf een kas aan en gooi er in wat je wilt.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat canna ook zegt.

denen zijn te onstabiel om ze gefeminiseerd te krijgen.

als je al een gefeminiseerde deen gaat vinden dan is de kans op herma ontzettend groot.

in reguliere zaden heb je wel mooie deense en canadeese soorten die het goed doen hier.

in fem heb je ook speciale soortjes voor buiten die of heel vroeg afbloeien of iets later en goed schimmelbestendig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat canna ook zegt.

denen zijn te onstabiel om ze gefeminiseerd te krijgen.

als je al een gefeminiseerde deen gaat vinden dan is de kans op herma ontzettend groot.

in reguliere zaden heb je wel mooie deense en canadeese soorten die het goed doen hier.

in fem heb je ook speciale soortjes voor buiten die of heel vroeg afbloeien of iets later en goed schimmelbestendig zijn.

 

En mag ik vragen welke soortjes dat dan zijn?

 

Hoe zit dat eigenlijk als ik een kas ga bouwen? Moeten er dan waaiers in staan? Neem aan dat ze anders veel te vochtig blijven?

 

Kan iemand een lijstje maken met mooie buiten plantjes ? Liever minder opbrengst dan dat ie niet mooi kan afbloeien.. en het moet natuurlijk te roken zijn haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt bij buitenkweken altijd inderdaad verwezen naar vroegbloeiende soorten.

 

Maar ik had vorig jaar 4x WW staan in pot, en die hebben het prima volgehouden zonder ook maar enig stukje rot.

En heb deze echt niet onder een afdakje gezet of uitgeschud na iedere regenbui.

 

Dit jaar had ik wat autoflowertjes en nog 1 ww... maar alleen na het ontzettende slechte weer van afgelopen tijd en geen aandacht van mij begonnen er stukjes rot in te komen. En het weer is echt heel slecht geweest.

Al met al een paar cm top weggeknipt in totaal wat rot was.

 

Nu stond er volgens mij wel bij dat WW opzich wel rot-proof was, maar daar durf ik niets over te zeggen of dat echt zo is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Ronnie,

 

als je nou een klein beetje tijd steekt in wat speurwerk dan wordt je denk ik al een stuk wijzer.

hier met de zoekfuntie of google ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMS (Greenhouse)

Frisian Dew (Dutch Passion)

 

Beide feminised, zeer rotbestendig, mooie opbrengst, dikke & compacte toppen, lekker om te roken en een leuke high...

 

AMS: afgebloeid half oktober

Frisian Dew: afgebloeid eind september (dit jaar) en half oktober (vorig jaar)

 

Maar er zijn er zeker nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste outdoor plant is totaal afhankelijk van het weer, als je een mooie vroegbloeier hebt maar het weer is bagger in de zomer dan heb je er niks aan gehad.

 

Als je een haze hebt staan en die bloeid netjes af zonder regen in het najaar wat is dan je beste buitenplant.

 

Een plant die alle omstadigheden aan kan en alsnog mooie en lekkere wiet geeft, en dat zijn er maar heel weinig.

 

WS07 x DG is daar eentje van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar 2 Hollands Hope in de tuin groot gebracht.

1 in de pot , die gaf veel opbrengst en is na ongeveer 7 a 8 weken bloei geoogst. Deze plant had langer mogen bloeien maar toprot zorgde ervoor dat ik eerder moest oogsten.

1 plant in volle grond , dit was een lange slungel met minder toppen als de plant in de pot en ook voortijdig geoogst vanwege toprot.

Topjes mooi gknipt, 3 weken laten drogen en nu voor de 3 week aan het curen.

Toppen van vooral de pot plant geuren heerlijk en geven een prettige high.

 

Voor volgende jaar zoek ik ook nog wat plantjes die beter bestand zijn tegen schimmels als toprot .

 

Frisian dew zou wel een goede zijn is me verteld, of ik ga gewoon voor een minder uitgesproken noordelijk type.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voordeel van potten vind ik wel dat je ze kunt vetmesten met minerale voeding.

 

Voordeel van volle grond is dat je oneindig capaciteit hebt met je medium en moet dus meer grammen opleveren dan welke pot dan ook.

Grondje dus niet genoeg opgewaardeerd of niet genoeg zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een is mijn comment een beetje over datum, maaarrr Frisian dew, heribei en jack herer zijn alle drie prachtige soorten voor buitenteelt.

 

Frisian dew geeft een hoge opbrengt en bloeit af eind september. De wiet is mooi alleen is het thc gehalte erg laag, daarnaast is de smaak naar mijn mening minder lekker hoewel ik ook mensen kennen die juist Frisian dew lekker vinden. Heribei is top, wiet is top alles is top. Jack herer bloeit af derde week van oktober. 2015 was dan ook een top jaar voor deze plant. Mooie toppen, groeit in kerstboom vorm en de wiet is van hoge kwaliteit. Wanneer je jack herer echter in een pot doen ontstaat er al snel een nutriënten tekort en zal het gewas gevoeliger worden voor schimmel.

Belangrijk bij alle drie de soorten is dat ze in de volle grond staan. Op nog even terug te komen op andere soorten zoals Hollands Hope, AMS en deense soorten: Niet dien, AMS bloeit pas af begin november, Hollands Hope de toppen worden niet mooi groot en compact en voor Deense soorten geldt dit ook (veel blad en kleine toppen). Big Bang is ook een leuk soortje maar bloeit eigenlijk ook net te laat af en de wiet is niet geweldig. Mocht je beschikken over een kas dan raad ik je powerplant aan. De wiet die hier van af komt is zeer goed en ruikt fantastisch, hij is wel enigszins schimmelgevoelig.

 

Mijn keuze gaat dit jaar ook naar frisian dew (derde teelt), jack herer (derde teelt) en heribei (tweede teelt).

Zeer belangrijk is dat je zorgt dat de planten niet hoeven te concurreren met andere gewassen. De eerst maand binnen onder een lamp, in een kas of in een serre zorgt er voor dat de plant al een weerstand op kan bouwen tegen het Nederlandse klimaat.

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar 2 Hollands Hope in de tuin groot gebracht.

1 in de pot , die gaf veel opbrengst en is na ongeveer 7 a 8 weken bloei geoogst. Deze plant had langer mogen bloeien maar toprot zorgde ervoor dat ik eerder moest oogsten.

1 plant in volle grond , dit was een lange slungel met minder toppen als de plant in de pot en ook voortijdig geoogst vanwege toprot.

Topjes mooi gknipt, 3 weken laten drogen en nu voor de 3 week aan het curen.

Toppen van vooral de pot plant geuren heerlijk en geven een prettige high.

 

Voor volgende jaar zoek ik ook nog wat plantjes die beter bestand zijn tegen schimmels als toprot .

 

Frisian dew zou wel een goede zijn is me verteld, of ik ga gewoon voor een minder uitgesproken noordelijk type.

 

Klopt, Holland's Hope is aangepast aan de nederlandse klimaat, bovendien geeft het ook een hoge opbrengst. Over de smaak kan ik niks zeggen.

 

Hawaii Maui Waui is ook een supergrote plant met een zeer hoge opbrengst. Kijk anders dit kweekverslag.

 

http://www.wietforum.nl/topic/20459-hawaii-maui-waui-3-dames-vanaf-zaad/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooiste planten zijn die je (zo goed als) rotvrij kunt oogsten wanneer ze klaar zijn, of die nu in oktober of november of begin december omgaan ,

die planten leveren de onsjes/pondjes die men steeds verwoordt.

De zoektocht naar steeds vroeger heeft op 25 jaar tijd niet veel opgeleverd in mijn beleving.

Succes met de verdere zoektocht.

 

cheerio

a happy toker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga hier met frisian dew en northern lights aan de gang dit jaar voor het eerst.

heb uit een kweekboek van eind jaren 90 een stuk gelezen over de northern lights dat dit toen ronduit de snelste plant was.

hoor er hier op het forum weinig over, maar we gaan het mee maken hier. als het goed is bloeien bijde soorten half september af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...