Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beetje stress door de koude waarschijnlijk, mooie plantjes anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

de paarse bladstelen zouden idd heel goed kunnen komen door het temp verschil tussen dag/nacht

 

de uitlopers op foto 2 zou ik nog even wat mishandelen zodat ze op dezelfde hoogte zitten als de andere, misschien zijn dit foto's van ervoor en had je dit nadien gedaan?

 

wat bedoel je juist met klauw? vervormde vingers v/h blad of hangende vingers?

 

een zibrocamin, hoe slaat die vanzelf aan? kan dit dan? :)

 

verder vind ik, ondanks de lage nachttemp's van de afgelopen tijd, dat ze er redelijk goed uit zien!

je hebt dan ook geluk dat het klimaat wat in de war is :whistle:

 

met je verwarming zal dit nu wel gaan beteren... staat deze mee in het hok?

 

verder zou ik toch wel gaan bijvoeden, dat je bladeren wat doffer aanvoelen en geen glans hebben kan er zeker mee te maken hebben dat ze geen voeding hebben...

 

gewoon rustig aan, niet direct de volle lading, vanaf je verkleurde bladpunten ziet, gewoon terug spoelen,stoppen of minderen, is iets wat je redelijk goed in de hand kant houden mits wat ervaring

 

veel succes verder, komt wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn idd flink opgeknapt, ze zagen er wat sneu uit in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om direkt in aarde te kiemen, vind ik zelf een cocossubstraat van fijne struktuur ideaal;potfrond slaat gauw dicht, met kans op wegkwijnen van de zaadjes( als ze maar eerst bovekomen) Veel voeding in de start is ook niet goed in de eerste fase van de wortelvorming; kennelijk heb je toch mazzel gehad, maar t is meer risico zoals je dit gedaan hebt.

Maak met een klein potje een malletje in je smartpots die je aanvult met cocosgrond, potje wel verwijderen( niet mee ingraven), dan heb je niet meteen die scherpe voeding voor de jonge wortels, en kunnen je plantjes langzaam wennen.

Succes, verder geen commentaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat er een raampje van men stalletje niet goed was afgesloten was dit open gewaaid en was het toch 15 graden in men hok als ik ging zien.

Dus dit wijst al op een verdubbeling in men nacht temp.

Nu dat raampje weer gesloten dus straks nog eens gaan checken. Zou nog moeten gaan stijgen dus.

 

Ook heb ik gisteren de planten geswitcht van plaats. De 2 minder behoevende planten naar achter en de andere naar voor en de Skunk aan de deur zodat ik deze beter in het oog kan houden voor herma trekken en dergelijke. (Hopelijk niet)

 

@ Exhile ; Ja vermoed dat dit mee aan de basis zal liggen. dus hopelijk rap beterschap te zien nu met het vuurtje.

Leuk dat je ook blue top hebt staan gehad. Heb je nog tips of valt er op een of andere manier nog wat van het verslagje terug te vinden?

 

@ Sensi life, De uitlopers had ik na de eerste foto's indd al op gelijke hoogte gebracht, dit zie je op de laatste een beetje.

Het kacheltje staat niet in het hokje zelf, maar er net buiten. Het bleef tot vandaag een vraag of het ging helpen en blijkbaar zelfs met de raam open. :whistle:

Ik moet het kacheltje zelf bedienen. :oeps :rofl Dus s'morgens als ik vertrek naar het werk zet ik het op. Brand de lamp nog zoon klein 2 uur. S'avonds als de lamp een goed half uurtje aan is ga ik het kacheltje weer uitzetten.

Dit passen we desnoods nog wat aan als ik toch ergens te grote verschillen op merk.

Maar om op je vraag te antwoorden, weet niet of er al zo een kacheltje is die je zelf kan instellen. om op en af te springen. Het mijne is al enkele jaartjes oud. :jump:

Zal eens wat gaan bij voeden dan. Voorzichtjes aan dat het me niet de das omdoet. :execute

@ krasi ; Bedankt man. Ze stonden er inderdaad niet erg fris meer bij na dat ze uit het voorgroei hokje kwamen. Blij dat ze zo hersteld zijn. (Praten met de dames werkt dan toch.) <_< :rolleyes:

 

@ groenefingers ; Hier heb ik indd een grote les uit geleerd. En ook al een mooie tip gekregen om dit beter te doen. Zonder grond ontkiemen , en ze na +- 2 dagen op redelijk arme aarde zetten. Zodat we zelf de waardes kunnen bepalen. en niet direct met overvoeding te zitten.

En die cocos is ook een leuke tip , zal wss zienderogen schelen met de volgende lading als we met deze foto's gaan vergelijken. (minder fuckt up hopelijk) :dribble:

 

Bedankt allen voor de reactie.

Snel weder een update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist , met de klauw bedoel ik indd hangende naar binnen krullende vingers.

Als ik het correct heb heeft dit met de stikstof opname te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een snelle foto update.

 

Nacht temp kan nog steeds beter.

Maar het is al niet meer zo slecht. +15g.

Ze ondervinden nu toch wel een hoop stress van het knakken dus gaan we dit maar laten nu.

Er is genoeg geknakt volgens mij.

 

Eerst Lemon skunk 2 foto's en dan 8 van de Blue tops.

 

gallery_35316_16368_1909839.jpg

gallery_35316_16368_262353.jpg

gallery_35316_16368_3504088.jpg

gallery_35316_16368_3873871.jpg

gallery_35316_16368_4408963.jpg

gallery_35316_16368_1920086.jpggallery_35316_16368_2104907.jpg

gallery_35316_16368_1376392.jpggallery_35316_16368_4942813.jpg

gallery_35316_16368_1272727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's staan wat door elkaar want heb aan het vechten geweest met ze. :whistle:

Maar normaal zij en boven aanzicht van elk. Alleen niet meer mooi onder elkaar. Grrr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je die temp nog beter krijgen denk je? Misschien een verwarmingsmatje eronder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit duidelijk iets niet goed my friend......

 

alles hangt en krult samen.....

volgens mij komt dit door de koude temp.....

 

en ze hebben ook zichtbaar voeding nodig!

die gele verkleuring van binnen naar buiten wijst op een voedingstekort.....

 

je zal hier en daar nog wat moeten bijschaven vrees ik..... zal je vast ook wel doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 Jan : 6 l / ph 6.0 ec 1.19

12 Jan : 12l / ph 6.7 ec 1.29

13 jan : 8 l / ph 5.8 ec 1.55

14 jan : 6.5l / ph 5.8 ec 1.11

 

Zo voeding hebben we deze week al omhoog getrokken.

En indd ze lusten het wel blijkbaar. Zie al verbetering in de groei kroontjes. (donkerder)

Was vorige week al begonnen met het bij voeden.

 

Temp blijft nog wat lastig voorlopig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:|

 

jah niet heel erg herkenbaar ofzo

 

wou dat ik je de oplossing kon geven, maar t zijn blijkbaar teveel factoren samen die tot deze uitkomst leiden

 

dan denk ik aan de lamp er te kort op/te koud/Ph problemen/tedroog?

 

dont know man..

 

wat ik de zou aanraden is een bio pakketje van sannie, lekkr zorgeloos kweken en eerst de watergift/climaat op orde leren te houden

(bluematt tensio meter!)

voordat je het jezelf te moeilijk gaat maken met ph/ec waardes.. kon ook niet echt uit je verslag opmaken dat je een schema volgt..

 

ik weet trouwens niet of je de lampen overdag of snachts aan hebt staan, maar probeer de periode dat de lamp uitstaan op het moment te laten zijn dat het buiten het warmst is.. overdag dus.. en snachts lampen aan,overdag uit..

(tenzij je dit al doet uiteraard ;) )

 

hoop dat het goed komt kerel!!

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grote probleem is money. Als ik dat had , zat ik nu niet te kloten. ;) (tensio, verwarming, enz.)

Ik hou wel van een uitdaging. Dus wat moeiljker mag hoor.

Hier leer ik uit. EN leer je wat er fout zit... :)

Anders koop je alles er op en er aan. Kweek mss 2 jaar zonder zorgen en problemen.

Dan denk je kom laten we eens zot doen. Zet er een hoop bij en boem daar komt ie dan!!!

Zeik en zever, en je weet niet (optijd) wat er aan de hand is.

Ook kan ik zeggen waar dit allemaal aan ligt. Zoals bv temp snachts enz.

Sommigen zitten zo perfect en kampen nog met problemen en moeten gaan gissen.

Of te veel uit een lopende meningen over wat het kan zijn.

Ik leer me te redden met wat ik heb. En leer hier dus echt wel lekker van bij. ;)

Deze zal mss nog niet ideaal lopen, maar dat zal de volgende ronde zeker wel doen. :) (hoop ik toch :P)

 

Liever op het moment wat te weinig voeding dan te veel en dat zeker op aarde (spoelen kan al lastiger worden naargelang de waardes).

Temp snachts is te koud. Dat weet ik , dat is de grootste boos doener in dit verhaal.

En word ook rap op gelost. (iets van dagen/week)

 

Schema volg ik indd niet , eerder op gevoel. Volg de ticket op de achter zijde.van men voeding wel wat.

Te weinig water zou me vreemd lijken, maar ga dit zeker niet aan de kant schuiven.

Ze staan meestal wel lekker goed vochtig. beetje sponzig, maar zonder dat er een laagje water in het hok komt te staan.

Ze krijgen zo goed als dagelijks water, Ik ga eerst eens zien om dan te trachten in te schatten om de juiste hoeveel af te maken.

Men vorige ronde zat ik wat met overvoeding, daarom mss nu wat te voorzichtig.

 

Ph valt soms moeilijk uit te rekenen, enkele ml voeding meer of minder en dit wijkt al af.

Daarom zolang dat het niet onder de 5.8 gaat (laat dit ook even staan trekken +-30 min.-1uur) , water bij voegen is gemakkelijker dan verder af te zuren.

Waar ik ook al heb zitten mee kloten, telkens kleine hoeveelheden bij voegen om dan bijna geen resultaat te zien, denk je kom , tikeltje meer en ja daar heb je het weer, te zuur, terug beetje bij beetje water bij. enz. enz. enz. :P daarom ind dmss die 6.7 PH had beter gekunnen, maar meestal probeer ik het wat te houden zoals het is.

En niet al te veel meer lopen foefelen.

8/10 zit ik ook meestal tussen 5.8 en 6.5 maar zoals al gezegd, een ml van iets te veel of te weinig doet dit afwijken.

 

Ook springt men licht aan vlak voor dat ik men bed in kruip (dit indd voor de temperatuur ook) en ik sta om half 5 op.

Dus vaak heb ik de fut niet om er nog een uur met bezig te zijn om het perfect op peil te krijgen en toch genoeg slaap te maken. ;)

 

Maar we zullen de lat weeral wat hoger leggen en dit toch tot op de 0.1 nauwkeurig gaan werken.

 

Voor de rest het grootste probleem dat ik zie als ik het natuurlijk juist heb is een combo van te lage nacht temp. waardoor de stikstof opname niet gaat zoals het moet.

Dit is mee door koude de oorzaak van de krom trekkende bladeren? (klauw)

Zo heb ik het toch begrepen als we juist gelezen hebben. :)

 

Zo dat was het even.

 

Zo even kort uit gelegd hoe het hier wat loopt en gaat.

Verbeter me daar waar nodig. ;) Bijsturing en meningen zijn hartelijk welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snelle foto update.

 

35ste dag bloei nu.

 

Morgen komen er mooiere ook.

Het licht was me voor... ;)

 

Na enkele dagen goed gevoed te hebben geven we vandaag gewoon wat water met beetje boost in.

 

Hier de foto's. Check Foto 5 (foto's met flits zijn ook duidelijker merkte ik achteraf.

 

gallery_35316_16368_2072560.jpg

gallery_35316_16368_4280239.jpg

gallery_35316_16368_4607232.jpg

gallery_35316_16368_4588513.jpg

 

nummer 5 hier onder. Het grote blad centraal van de foto vertoond een 'topje'!?

gallery_35316_16368_1150913.jpg

 

 

gallery_35316_16368_3403440.jpg

gallery_35316_16368_4402500.jpg

gallery_35316_16368_3770586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit. Ben benieuwd wat je bluetops gaan doen kwa gewicht en natuurlijk hoe ze je gaan smaken/uitwerking. Heb hier zaden via ruil gekregen voor buiten en weet nog niet of ik er ruimte voor heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miramar, dit zijn dezelfde bleu tops die jij hebt ;)

 

wat een verschil g&g!

 

ik wacht nog ff af op foto's zonder licht, hier kan ik niet veel op zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tof, nog leuker. Sensi bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de foto's van gisteren. :D

Was echt te moe....

 

 

gallery_35316_16368_764468.jpg

gallery_35316_16368_2519586.jpg

gallery_35316_16368_161992.jpg

gallery_35316_16368_2260291.jpg

 

@ miramar Beter kan altijd hé. maar denk niet dat we echt slecht zitten ondaks de lage nacht temp. Maar de grote opbrengst zal toch nog even wegblijven.

Als smaak en kwaliteit maar goed zitten hé. ;)

Moest er genoeg zijn , laat ik mss nog wel enkele een rook verslagje maken. Sensi is daar al zeker 1 van. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk soortje is dat die duidelijk voor staat in bloei?

 

ook blue tops?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ook de blue tops.

Die helemaal links (kijk blad) is de lemon skunk, rest allemaal blue's.

Ik heb de 2 achterste wat omhoog gezet een klein weekje terug, en merk wel dat ze in een keer ook een spurtje ondervinden, heeft ze wel goed gedaan vermoed ik zo.

Nog foto's , Je zegt het maar hoor. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blue tops gaat prima volgens mij. Ja ik hou hem in de gaten, thanxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ja.... had niet goed gekeken!

leek of er maar 1 plant in bloei staat op 2e foto

 

bleu tops lijkt er zin in te hebben, de lemon wat minder, die is ook sativa en heeft wat meer tijd nodig...

ziet er goed uit voor de rest :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een drukke periode afgesloten, dat ze me nu maar even gerust laten.

Dus uit schaamte extra veel foto's getrokken.

Ook hebben we een warmte mat geïnstalleerd die nog aangesloten moeten worden.

Dus deze eens in gang... hopelijk nog wat volume bij in de toppen.

 

Klein beschrijf, Paarse stelen (nacht temp) dit is nog steeds niet op gelost... :thumbsdown: :whistle: maar alles ligt klaar om aangesloten te worden. (zelf niet vertrouwd en wat bang dat het niet goed komt :execute Hopelijk komt ie vandaag nog. Anders morge. Nog 2 weken en ik kan dit afronden. De volgende ronde zal dan al toch een betere start hebben.

Voor de rest staan ze er echt wel lekker bij(al zeg ik het zelf) compacte topjes. maar het grote volume is weg gebleven door die nacht temp. Dus hoop dat er nog wat bij komt deze 2 laatste weken met de vloerverwarming erbij.

 

Dan hier de foto's ;

 

gallery_35316_16368_2949062.jpg

gallery_35316_16368_2477864.jpg

gallery_35316_16368_826907.jpg

gallery_35316_16368_1763565.jpg

Dit was de rechter kant

 

gallery_35316_16368_3900599.jpg

gallery_35316_16368_1620528.jpg

gallery_35316_16368_3837586.jpg

gallery_35316_16368_3343572.jpg

En linker kant

 

Dan heb ik ze er moeten uithalen voor de mat te leggen dus hier volgen nog wat foto's.

gallery_35316_16368_2408519.jpg

Links voor

gallery_35316_16368_1957419.jpg

Links achter

gallery_35316_16368_1933676.jpg

Rechts voor

gallery_35316_16368_214861.jpg

En rechts achter.

 

En hier staan ze weer in het hok. (timing was net goed. Licht sprong aan eens ze er in stonden. :)

gallery_35316_16368_2407792.jpg

gallery_35316_16368_5395843.jpg

gallery_35316_16368_414923.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan nog foto's van het nog aan te sluiten vloer verwarming.

 

gallery_35316_16707_5056611.jpg

gallery_35316_16707_4852928.jpg

gallery_35316_16707_1134313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of t overvoeding is.. Lijkt me sterk met rhizo en enzymen. Show those piccaazzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...