Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Casto

De zoektocht naar Northernlight Special

Recommended Posts

De dames zien er gelukkig en mooi groen uit!

 

Keep it up!

 

:showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat iets niet helemaal goed je bladeren staan allemaal omhoog lijken wel cactussen, overvoeding. Ik zou overgaan op alleen afgezuurd kraanwater maar laat ze eerst maar even een beetje drogen . Zijn wel mooi groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat iets niet helemaal goed je bladeren staan allemaal omhoog lijken wel cactussen, overvoeding. Ik zou overgaan op alleen afgezuurd kraanwater maar laat ze eerst maar even een beetje drogen . Zijn wel mooi groen.

 

hoe meer omhoog des te beter ik zou me toch wat beter inlezen als ik jou was

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ worm

 

thnks gaat idd lekker

 

@ groenbloes

 

ik weet niet wat je ziet maar ik geef 0.0 voeding nog dus lager kan ik niet.

ook kweek ik bio dus afzuren is er niet bij hier.

 

@ spacefrog

 

Jij snapt hem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Casto,

 

Ziet er goed uit enkel op foto 4 : wat is die verkleuring op het blad links en bladpunt rechts krult dit samen of is dat verkleuring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tune,

 

Ik zie nu wat je bedoelt :shifty: , in real life zit daar geen verkleuring maar ik heb de bladeren een beetje weg geduwt zodat er wat licht naar beneden kan want onder die bladeren zit een scheut die probeert het licht te bereiken.

Dat blad ligt dus idd een beetje gedraait maar is verde niks mis mee, de verkleuring komt waarschijnlijk door schaduw/ flits denk ik want in de tent zelf is geen verkleuring te zien, maar zal het vanavond nog eens een keer extra goed nakijken just te be sure.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casto, net genoeg hoogte dus, hoe zit het met de lichtdichtheid van je gewas, komt er genoeg licht tot onder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de triplestar nu op max hoogte en op diepstralen staan.

Moet eerlijk zijn dat het best lastig is allemaal als je planten zo groot geworden zijn ;) maar ik mag niet klagen.

De meeste zijscheuten zijn net iets korter als de hoofdtoppen dus allemaal vol in het licht, op een enkeling na die ik niet wilde dieven omdat ik dacht dat ze wel mee zouden komen maar dit bleek niet het geval.

Onder het bovenste toppen geweld zit dus hier en daar nog een verdwaalde scheut.

Het licht komt dankzij de diepstraal stand redelijk ver het gewas in maar of het voldoende is moet blijken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag Casto ik ben nieuwsgierig naar de uitkomst

Share this post


Link to post
Share on other sites

De term "triplestar" is bij ons niet van toepassing maar al helemaal niet bij de kaasboeren! Zeg jij nou maar gewoon lampenkap :rofl

Nou genoeg geluld.... kom op met die foto's gatenkaas! ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha wat een figuur ben je ook! Word tijd voor az-feyenoord dan mag je naast me op de tribune komen zitten :D

 

Vanavond komen er weer plaatjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag zijn er in Alkmaar

wat zuchten geslaakt

en weet je nog?

die NLS en Dyna?

 

ze kunnen niet wachten :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D ik ook niet hoor Weetje,, maar we zitten pas op de helft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom maar op met die plaatjes :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zoals beloofd wat plaatjes en een korte update.

 

Dag 26 12/12 en de dames gaan nog steeds lekker, al snap ik niet waarom ze nog steeds gele puntjes hebben overal heb nog geen druppeltje gegeven kwa voeding.

de lamp na de foto's meteen helemaal op max hoogte gehangen en een beetje de zijscheuten op een mooi plekje geduwt.

Nu hebben alle zijscheuten evenveel licht want het bladerdek maakte het sommige wat lastig.

 

plaatjes dan maar!!

 

Zoals gebruikelijk een overzichtje van de planten en hoe hoog we zitten:

 

gallery_37862_16583_808250.jpg

 

gallery_37862_16583_2184590.jpg

 

En de NLS 1:

 

gallery_37862_16583_1606123.jpg

 

Een beetje achterin de NLS3:

 

gallery_37862_16583_2053548.jpg

 

NLS3:

 

gallery_37862_16583_746006.jpg

 

gallery_37862_16583_1789787.jpg

 

Dus alles gaat lekker er valt hier en daar onderin wat blad uit maar die ontvangen ook gene licht en zijn de overblijfselen van het dieven (blad laten zitten).

 

Adios!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks hoop dat het zo door gaat.

 

Ik kan even geen foto plaatsen maar ik kan wel een komend probleem omschrijven:

 

Op mijn blad komen een soort glimmende vlekjes, net alsof het bladgroen open barst het zit vooral onderin de plant.

Iemand een idee heb dit zelf nog nooit gezien en kan er ook geen topics over vinden.

 

Zal zsm een foto maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar ook last van gehad is dat niet iets van wolluis of zoiets?

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb met de microscoop geen teken van beestjes kunnen vinden, dacht eerst een coconnetje gevonden te hebben maar dat bleek een stukje piepschuim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op mijn blad komen een soort glimmende vlekjes, net alsof het bladgroen open barst het zit vooral onderin de plant.

Iemand een idee heb dit zelf nog nooit gezien en kan er ook geen topics over vinden.

Trips!

Ik doe et al jaren

is dat niet iets van wolluis of zoiets?

Na al die jaren weet je niet wat trips zijn? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal rechtsvoor staat een plant die niet te zeer is gaan strekken, en volop de ruimte benut voor veel toppen aanmaken

de originele NL kon met belachelijk weinig wattage fatsoenlijke toppen afleveren , zoals rechtsvooraan

mijn onderbuik zegt dat rechtsvoor een blijvertje is qua opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt wel behoorlijk veel op trips als ik op foto's afga.

Maar waar zou ik zeker moeten kijken want ik controleer mijn planten elke avond ook in de oksels en dergelijke omdat ik eventuele herma's op tijd wil spotten.

Ik heb nog niks van een beestje of eitje kunnen spotten maar vanavond ga ik wat gerichter speuren.

Nu even inlezen over trips want ik ken dit beestje nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips in je zaailingen betekend dat je ze zelf naar binnen hebt gebracht. Heb je iets bv een pollendoek voor je inlaat? Of nog een tentje met stekken in de buurt? Ze zullen je oogst niet heel erg verneuken maar die krengen poepen ook....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net toch een beestje gevonden :(

Heb idd een filter voor me inlaat zitten dus heb echt geen idee waar ze meegekomen zouden zijn.

Aarde was nieuw, alles eigenlijk heb geen stekken in de buurt want stekken zijn hier amoer te krijgen.

 

Heb net bij de GS iets meegekregen maar die jongen deed nogal geheimzinnig dus moet even iets anders bedenken.

Het is een heel klein flesje met een bruin drapje er in die ik met 5 liter water moet mengen maar omdat hij zachtjes zei dat hij het niet in de winkel mag hebben omdat het puur was ofzo durf ik het niet te gebruiken tenzij iemand me kan vertellen wat ik gekregen heb.

 

Ga zoiezo even roofwantsen bestellen want ik kweek bio dus iets van vergif zie ik niet zitten zeker dat kleine louche flesje wat de jongen me gaf lijkt mij iets wat ik beter niet kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...