Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Casto

De zoektocht naar Northernlight Special

Recommended Posts

Thnks mannen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk stiekum al even mee Casto, ben heel benieuwd wat er uit de bus komt. Is hopelijk klaar tegen de meeting die nu nog geheim is :innocent:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lukken sniper!!!

 

Dan kunnen jullie mooi oordelen welke de beste is zonder te weten welke zaadboer het is ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een korte update!

 

1 februari en de eerste dag 12/12 is begonnen, dacht is wel een mooie dag om om te schakelen :yummy:

De planten hebben nog geen voeding gehad en merk wel al verschil in de aarde die ik gebruik.

Bij de planten die in bio green total mix staan zie ik hier en daar wat verbrande bladpuntjes dus ze blijven mooi nog even op een water en brood dieet.

De Blumat gaf net 160mbar aan dus ik heb er weer 15 liter water ingekieperd.

plantjes zijn eigenlijk iets groter als dat ik wilde met de omschakeling maar ik vond de datum zo makkelijk :innocent:

Heb ook de luchtaanvoer omhoog gehangen want ik kreeg bij een aantal plantjes wat last van klauwbladeren en dat willen we niet hebben natuurlijk.

 

een overzichtje:

 

gallery_37862_16583_68430.jpg

 

NLS1:

 

gallery_37862_16583_1725464.jpg

 

NLS2:

 

gallery_37862_16583_3563885.jpg

 

Rechts NLS1 links NLS3 midden NLS2:

 

gallery_37862_16583_3760509.jpg

 

gallery_37862_16583_90513.jpg

 

Nog een nummer 2:

 

gallery_37862_16583_2842365.jpg

 

NLS1 links en ee NLS2 rechts:

 

gallery_37862_16583_2089392.jpg

 

Alles gaat volgens planning op wat verbrande bladpuntje na dan maar daar komen ze wel overheen ga ik vanuit :dribble:

Nu weer me bed in want ben dood en dood ziek dus moet even uitzieken dit weekend :phone:

 

oh en voor Critical:

Wij staan gewoon 2-0 voor :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig daar man.

Laat me raden je hebt zeker buikgriep?

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks, ben strond verkouden, keelpijn, hoesten, koorts, griep, loopneus, gewoon zwaar vermoeiend kan alleen nog maar slapen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik laatst helaas ook, beterschap een slaapse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beterschap! Planten zien er gezond uit en gaan volgens wel groeien als kool :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de toppen ook zo dik als kool worden vind ik het prima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die worden al mooi Casto, ietsje meer water gaan ze en de lucht van in en verlaagt de bodem-ec-waarde. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De blumat staat al op 90 krasi als ik nog meer geef dan verzuipen ze hehe.

 

Ik dacht altijd dat van onder water geven nooit fout kon gaan maar de blumat staat dus na watergift oo 70 en loopt dan op/af naar 90 na een dagje zon.

Ik lees altijd dat rond de 120 het beste is maar dat krijg ik niet voor elkaar met van onder water geven pas na 3 dagen ofzo zit ik weer op 120.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 4 dagen 12/12 zijn bijna overal al witte haartjes tevoorschijn gekomen :D super snel zeg vorige kweek was het gemiddeld 10 dagen.

 

I love northern light soortjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

90 is zo nat nog niet hoor, ik water dikwijls naar de 40/50, dan laat ik ze weer opkomen naar 120. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan doe ik er nog wat litertjes extra bij komende waterbeurt :)

 

Thnks

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 februari dus 11 dagen 12/12 inmiddels.

Planten groeien als kool ik hoop dat ze niet al te lang meer door groeien want mijn lamp kan nog maar 25 cm omhoog :innocent:

Nog steeds geen voeding gegeven want de nieuwe scheuten hebben ook direct last van verbrande puntjes.

Kraantjes water dus, 20 liter voor 15 planten en dan staat de blumat op 70 en een dag later op 120.

Om de dag water geven dus voorlopig dan komt het wel goed allemaal.

Ik heb de planten van de week ook een beetje gedieft omdat er onderin hele korte vertakkingen zaten die geen licht zullen krijgen en dus ook niet goed tot hun recht komen.

genoeg geluld tijd voor plaatjes:

 

een overzichtje:

gallery_37862_16583_1774609.jpg

 

En de Northern Light Special 1:

gallery_37862_16583_1346754.jpg

 

En de Northern Light Special 2:

gallery_37862_16583_2526422.jpg

 

gallery_37862_16583_2788581.jpg

 

Dan mag Northern Light Special 3 natuurlijk niet ontbreken:

 

gallery_37862_16583_1608953.jpg

 

gallery_37862_16583_462091.jpg

 

Hopelijk blijft alles zo lekker gaan want dit is echt kwa uiterlijk mijn mooiste ronde ooit.

De planten zien er vitaal uit, geen gebreken, en overal beginnen de topjes door te komen.

Hopelijk maakt dit soortje mijn zoektocht waard!

 

tot snel!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien der inderdaad super uit, na bijna 2 weken 12/12 zal de groei er nou toch bijna uit moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kaas :rofl ;)

 

Geen voeding maar toch al verbrande bladpunten?

Zelf de aarde samengesteld, of heb ik ergens overheen gelezen?

 

 

Succes gast!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes, ik hou er altijd rekening mee dat wanneer de eerste topjes zichtbaar worden er nog een groeispurt van minimaal een week plaats vindt, zo kan ik ongeveer berekenen welke ruimtes nog gevuld zullen raken of hoeveel diepte ik nog zal verkrijgen, dit is bij haze en haze dominanten aanzienlijker dat indica en indica dominanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nononsense

 

Thnks

 

@sniper

 

Ik hoop dat ze echt stoppen straks maar wel als de lamp op de max staat zodat ze echt niet groter kunnen dan toegestaan.

 

@ kakkerlak

 

Ik gebruik bio green totall mix en atami bio grow mix, en deze zijn voor zaailingen denk net iets te veel bemest want de bladpuntjes blijven verbranden.

 

@ krasi

 

Ik denk ook dat ze nog wel wat groter worden maar dat mag nog ze hebben nog 30 cm ongeveer en anders ga ik wel knakken ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dagen 12/12 dus een korte update want er gebeurt nu veel van hetzelfde.

De planten staan er heerlijk bij en zijn druk bezig met het opbouwen van de bloemen.

Ze vragen nog steeds niet om voeding dus ik wacht nog heel even met voeding geven, ik verwacht dat ik na het weekend de eerste top-max, bio bloom, bio heaven, alg-a-smic en een beetje bio grow aan het water toe te voegen.

Wat dat betreft loop ik ver achter op het schema die biobizz voorschrijft in deze periode van de plantjes.

Temperatuur is nog steeds goed onder controle, 27-28 graden met lamp aan en 20 graden met lamp uit.

De bodemtemperatuur is in de nachtperiode stabiel 20 graden.

De lamp staat op maximale hoogte maar de planten zijn inmiddels wel uitgegroeid dus ik hoop genoeg hoogte te hebben.

Mocht het nog uit de hand lopen kan ik nog 15cm smokkelen.

 

 

Ik heb even snel wat foto's geschoten ivm arsenal - bayern munchen dus verwacht niet te veel.

Heb ook niet gelet op welke plantje welk nummer heeft maar gewoon in het wilde woud in de rondte geschoten.

 

gallery_37862_16583_170173.jpg

 

gallery_37862_16583_1743055.jpg

 

gallery_37862_16583_3447007.jpg

 

gallery_37862_16583_1644782.jpg

 

gallery_37862_16583_71938.jpg

 

gallery_37862_16583_694546.jpg

 

Laat die toppen maar komen!

Ik weer dat de soortjes niet de grootste opbrengers zullen zijn maar er ontwikkelen wel mooie toppen tot nu toe.

Onderin heb ik wat kansloze scheuten weg gedieft en bij de drie grootste NLS1 planten heb ik van de week wat geknakt.

 

Hastelacasto!

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...