Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Casto

De zoektocht naar Northernlight Special

Recommended Posts

Ach koop waar je blij van gaat worden!, ieder zijn voeding, zoveel mensen zoveel keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm twijfel :P Eerst maar weer is wat loon ontvangen. Want zonder geld komt die voeding er sowieso niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er schiet me iets te binnen

 

ik weet dat Northern Lights de hinderlijke eigenschap heeft om zeer snel in bloei te schieten als de dagen rond de 18 uur zijn.

dat komt omdat de NL een plant is die snel in bloei schiet in het gebied waar deze buiten is geteeld (NoordOost usa)

Bij 17 en half uur licht op een dag , geholpen door lagere temperaturen is de fosfor en kalium behoefte erg groot ; wat duidt op beginnende bloei.

 

Als je een NL moeder op 18 uur houdt ga je geheid na een tijdje merken dat de stekken niet zuiver meer groeien , maar minder bladsegmenten krijgen , en minder op leveren

 

de ENIGE manier om een NL veilig in de groei te houden is bij te schijnen met TL buis als de hoofdlamp niet draait

meer dan 18 uur HPS licht is een enorme stress voor de NL, , vandaar met TL licht de nacht door.

dus 18 uur hps, + 6 uur tl licht , en je kan een NL moeder minstens 6 maanden non stop inzetten

als de kluit vergroeid is met elkaar kan je een nieuwe moeder van een eerder gesneden stek gebruiken , of de kluit en plant snoeien , zodat er ruimte is voor nieuwe groei.Die nieuwe groei , en de ruimte ervoor zijn essentieel voor het opnieuw inzetten van een oude NL moeder.

 

deze techniek is eigenlijk goed om bij alle zuivere indicas toe te passen.

ZO voorkom je na een tijdeje zonder moeders te zitten

 

powerplant , snowwhite , Jack herer zijn mede zo populair , omdat ze dus veel minder lastig doen dan NL als moeder plant.

dit komt door de sativa genetica in deze soorten ,die zijn niet zo bloei gevoelig als zuivere indicas

 

misschien dat ik nog wat argumenten en aspecten ben vergeten , maar dit is mijn ervaring na jaaaaren indicas te hebben geteeld.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks voor je bijdrage maar.....

 

Het is Northern Light Special he, dus er zit een haze in gekruisd.

Dat het in de meeste niet naar boven komt moge duidelijk zijn maar er is er 1 bij die sativa bladeren ontwikkeld.

Om eerlijk te zijn denk ik dat ik juist dat sativa like plantje zoek omdat weetje eerder al zei dat het een lange bloeier scheen te zijn.

 

We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, ik heb trouwens nog nooit een NL met 18 uur in bloei zien schieten ondanks dat ik ze al tien jaar kweek ofzo.

 

Voor jou verhaal ga ik even research doen klinkt aannemelijk namelijk.

 

Thnks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof....

 

Vroeger voordat het "haze" tijdperk aanbrak wist ik dat NLX "het" soortje was.

Daar had ik er toen 400 van staan en toen.................. toen werd ik gepakt :(

 

Met de NLS heb ik verder geen ervaring maar zit vaak bij de commerciële zaadbanken te kijken en heb al heel wat leuks voorbij zien

komen. Wellicht dat er hier binnenkort ook een heel apart soortje te bewonderen is van mij kant :tu

 

 

Ik kijk dus ook lekker mee Casto ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag met een nostalgisch soortje. Erg leuk om te gaan volgen en hoop dat je gaat vinden waar je naar zoekt.

 

Keep em green Casto!

 

:showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks beiden,

 

Ik hoop er erg op dat ik mijn soortje ga vinden is het niet op deze manier dan creeer ik hem zelf wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ouwe karpervissert :wave:

 

Hoe staat het met de dames?

Effe weer een paar pics erop gooien maatje we zitten erop te wachten :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry man de lampen gaan steeds aan als ik fotos wil maken zal morgen ochtend plaatjes trekken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou op aandringen van critical widow heb ik bij de plantjes gezeten tot het licht uit sprong dus er komt een update!

 

De plantjes staan nog steeds op 18/6, en ik geef ze nog een week denk ik ongeveer aangezien ik de vorige ronde nog genoeg hoogte over hield mogen ze wat hoger komen nu.

Ze krijgen geen voeding en ook de wortelstimulator is verleden tijd, ze moeten het even zelf redden nu.

 

De Norternlight Special 1:

 

gallery_37862_16583_3129012.jpg

 

Northernlight Special 2:

 

gallery_37862_16583_3653318.jpg

 

De Northernlight Special 2 met duidelijk een sativa kant er in:

 

gallery_37862_16583_2585780.jpg

 

NorthernLight Special 3:

 

gallery_37862_16583_999159.jpg

 

Nog een nummer 3:

 

gallery_37862_16583_2899720.jpg

 

Het gaat dus lekker al zeg ik het zelf, al hoop ik dat ik het hoogteverschil straks een beetje recht kan trekken.

Ook minder goed nieuws: Het mongooltje is gister avond overleden nadat ik de stekker er uit getrokken heb.

Hij is netjes begraven in de groene kliko tussen andere plant en groente resten.

 

zo dit was het weer voor deze week!

tevreden Critical :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er gezond uit, heb je zelf perlite door je aarde gemengd? Lijkt wel of er in de ene pot meer zit dan de andere :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik ben met 2 soorten aarde aan het experimenteren :D

 

1 is bio green totall-mix en de andere is bio grow mix van atami.

 

Wil graag eens zien of er verschil in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig man.

ik ben benieuwd naar je lucht inblaas, ik zat ook aan zoiets te denken namelijk

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je weten appel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha tot nu toe wel in ieder geval, de koude lucht van buiten komt zo een stuk minder hard aan.

De planten vinden het fijn ;) maar we zullen het zien over een maand of 2 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geen goedkopere oplossing om gewoon geperforeerde slangen te nemen Casto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet als je een schuur vol pvc hebt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen weer een week verder en dus een update maar ik zit met een vraag.

 

Omdat ik natuurlijk 3 verschillende soortjes heb staan die onderling ook weer wat verschillen heb ik een behoorlijk hoogte verschil ind e plantjes.

Kan ik de grootste planten iets remmen met groeien om de kleinere wat bij te laten komen?

Knakje geven of iets dergelijks of heeft dat geen zin?

 

1 van de NLS 2 heeft duidelijke en sativa kant maar blijft ook het kleinst, 10 a 15 cm groot terwijl sommige al over de 25 cm heen gaan.

Aangezien er ook 16 staan moet ik ze komende week in de bloei zetten maar wil ze graag een klein beetje gelijk trekken.

 

Dus iemand tips?

Thnks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog even mee wachten hoor Casto met die knakjes geven.... wacht ff tot ze wat groter zijn en dan ken je ze altijd nog

knakken en buigen ;)

Je kan natuurlijk wel even met je potten spelen om zo de achterblijvertjes wat meer licht te gunnen bijvoorbeeld...

 

Ziet er mooi groen uit trouwens Casto :tu

Ik zal vandeweek ook weer wat posten want daar wordt het nou wel weer een keer tijd voor he? :rolleyes:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fotos zijn van vorige week morgen komen de nieuwe plaatjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maandag update tijd!

 

Ze gaan lekker, al zit er veel verschil in hoogte door alle verschillende pheno's die er tussen zitten.

De planten krijgen nog geen voeding, alleen water en sinds 3 dagen ook water vanaf onderen.

ze hebben 3 dagen geleden 30 liter gekregen met zijn allen, eerst 15 maar dat was zo weg dus toen nog 15 liter er bijgedaan, dit was overigens na 2 uurtjes ook opgenomen.

Ik heb ook 2 planten tussenuit gehaalt, het mongooltje die gewoon niet mee kon komen en steeds misvormd blad aanmaakte, en een NLS1 die na het planten te veel tijd nodig had om te herstellen.

15 over dus!

tijd voor wat foto,s:

 

Een overzichtje:

gallery_37862_16583_2353973.jpg

 

 

De grootste van het stel staat links achterin en is een NLS3.

gallery_37862_16583_3673929.jpg

 

En nog een NLS2 waar duidelijk meer sativa in zit:

 

gallery_37862_16583_2985842.jpg

 

NLS3:

 

gallery_37862_16583_3116930.jpg

 

NLS2:

 

gallery_37862_16583_2723730.jpg

 

De grootste NLS1:

 

gallery_37862_16583_135077.jpg

 

Zo dat was het weer voor deze week ik denk dat ik ze nog even in de groei laat staan.

Ik weer dat ik dan met sommige mischien problemen gaan krijgen want ik ben gewaarschuwd dat sommige flink doorgroeien in de bloei.

Ik hoop zo het veldje een beetje gelijk te gaan krijgen dus heb hier en daar wat verschoven.

 

groeten,

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig daar, gaan er nog stekken worden gemaakt?

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik ga eerst eens kijken welk soortje ik wil hebben en dan zet ik daar een heel hok vol mee om op zoek te gaan naar een mooie moeder.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...