Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
honey

Tips gevraagd voor water geven( in mijn eigen situatie)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben al druk aan het zoeken geweest naar mijn vraag maar ik kan toch niet het juiste antwoord vinden wat in mijn situatie het beste is,er ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik heb een hokje van 2,5 x 2,5 er staan 70 plantjes in en ik geef ze van boven water.

Nu worden ze behoorlijk groot dus water van onderen zou beter en makkelijker zijn.

Ik heb mijn hok zo gebouwd dat mijn vloer er waterpas in ligt., zelfs nog geisoleerd, en bedekt met folie( van de growshop)

Ik weet dus niet hoe ik het nou t beste kan doen... ik bedoel er water in gooien oke... maar hoe moet ik het zien.. Als ik er teveel in gooi kan ik het er niet meer makkelijk uithalen, ik heb ook wel naar de deense bodems gekeken maar aangezien mn bodem er klaar voor ligt zou dat ook zonde zijn om te doen... Ik heb wel gelezen dat het binnen 24uur weg moet zijn maar als ik er minder in gooi en het is direkt weg dan weet ik nog niet of ze wel genoeg hebben lijkt mij toch"? Of ik er dan nog meer bij in moet gooien...

Voor de duidelijkheid dit is mn 1e kweek alles is goed voorelkaar en ze staan onder 2x600w adjust a wings... ik ga volgende week naar de 5e week en ze groeien heel goed, ik kweek op cocos en hou me aan het schema van Canna.

 

Tips zijn welkom!!!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
1200w op 6.25m2 en 35 stuks per lamp....

 

Doe je goed :S

 

Tja, de een zal het waarschijnlijk veel vinden de ander niet, ik zou er eerst ook minder in zetten maar t ging ff mis bij de bestelling achteraf.

Maar nogmaals ze doen het erg goed, dus ik heb tot nog toe geen spijt. Wel zal ik de volgende keer er minder inzetten dat de plant meer ruimte heeft om ook in de breedte meer te kunnen groeien.

Maar goed, het is ook mijn eerste keer daarom ben ik ook hier voor jullie tips en suggesties en ook dingen die ik niet goed doe mag en moet wat van gezegd kunnen worden, dat accepteer ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk eerder dat hij doelt op het feit dat je maar 1200 watt hebt hangen op 6.25 meter..

4 tot 6 lampen was logischer geweest dan 2, nu belicht je bij lange na niet je hele oppervlakte goed, 1 600 watt lamp belicht ongeveer 1 bij 1.20 max..

 

en voor het te veel aan water gewoon ff een pompje halen die het van de bodem kan zuigen, zo moeilijk is het niet als je een beetje zoekt/leest en zelf nadenkt.. :)

 

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zorgt dat je bak met een klein laagje water gevuld is,dan heb je echt geen probleem met overbewateren.

Zet je pot voor het water geven ff op een weegschaal dan weet je meteen wannneer je ook weer water moet geven.

Kijk ook goed naar de stand van je bladeren en bladpunten,als deze naar enigzins naar boven wijzen zit je goed.

 

 

Voordat ik over ben gestapt naar slabs gaf ik ook water van onderen ,heb hier echt nog nooit een probleem mee gehad.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk eerder dat hij doelt op het feit dat je maar 1200 watt hebt hangen op 6.25 meter..

4 tot 6 lampen was logischer geweest dan 2, nu belicht je bij lange na niet je hele oppervlakte goed, 1 600 watt lamp belicht ongeveer 1 bij 1.20 max..

 

en voor het te veel aan water gewoon ff een pompje halen die het van de bodem kan zuigen, zo moeilijk is het niet als je een beetje zoekt/leest en zelf nadenkt.. :)

 

succes..

 

Nou dat valt best mee met het licht als ik t zelf mag beoordelen ik heb sinds vorige week adjust a wing kappen erboven hangen en dmv de spreader heeft ie een reikwijdte van 1.75 als ik me niet vergis. En nu staan ze allemaal mooi in het licht. Iig bedankt voor je reactie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je zorgt dat je bak met een klein laagje water gevuld is,dan heb je echt geen probleem met overbewateren.

Zet je pot voor het water geven ff op een weegschaal dan weet je meteen wannneer je ook weer water moet geven.

Kijk ook goed naar de stand van je bladeren en bladpunten,als deze naar enigzins naar boven wijzen zit je goed.

 

 

Voordat ik over ben gestapt naar slabs gaf ik ook water van onderen ,heb hier echt nog nooit een probleem mee gehad.

 

Suc6

 

Oke thanx.

 

Maar als ik nu kijk dat ik per ronde water geven op ongeveer een 35 liter zit dan zou ik theoretisch gezien toch die hoeveelheid ook ongeveer in de bak moeten gooien? en op een oppervlak van 2.40 bij 2.30 ongeveer lijkt me dat t water dan lang niet overal komt in de bak? Misschien een hele onlogische gedachte maar goed ik wil het graag in 1 keer goed doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga volgende week naar de 5e week en ze groeien heel goed, ik kweek op cocos en hou me aan het schema van Canna.

 

5wk lang inspoelen vanaf boven en dan vanaf onder water gaan geven, beter voorkomen dan genezen en volgende keer pas gaan doen.

Je kun hele rare verschijnselen krijgen als je dit doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke... :)

 

Ik kreeg de tip om van onder water te geven maar ik begrijp dat ik dat beter wat eerder had kunnen doen..

Dus jouw advies is gewoon deze ronde van bovenaf blijven water geven?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je zorgt dat je bak met een klein laagje water gevuld is,dan heb je echt geen probleem met overbewateren.

Zet je pot voor het water geven ff op een weegschaal dan weet je meteen wannneer je ook weer water moet geven.

Kijk ook goed naar de stand van je bladeren en bladpunten,als deze naar enigzins naar boven wijzen zit je goed.

 

 

Voordat ik over ben gestapt naar slabs gaf ik ook water van onderen ,heb hier echt nog nooit een probleem mee gehad.

 

Suc6

 

Oke thanx.

 

Maar als ik nu kijk dat ik per ronde water geven op ongeveer een 35 liter zit dan zou ik theoretisch gezien toch die hoeveelheid ook ongeveer in de bak moeten gooien? en op een oppervlak van 2.40 bij 2.30 ongeveer lijkt me dat t water dan lang niet overal komt in de bak? Misschien een hele onlogische gedachte maar goed ik wil het graag in 1 keer goed doen..

Als je zorgt dat je bak strak gevuld is met je potten en je zorgt dat je gewoon een klein laagje water in je bak heb staan,gaat het helemaal goed komen.(Vergeet niet je worteldoek)

Kijk gewoon hoeveel water je nodig heb om je bak te vullen en markeer die hoeveelheid in je watervat met bv duktape

Wat ik deed (18liter potten)ik water in met een liter water/pot,dan hoef je zeker een week geen water te geven misschien wel 2.

Na die 2 weken ga je meteen vanonderaf water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ook een stuk gemakkelijker zou zijn is gewoon een stuk of 40/ 50 potten minder onder die 1200 watt zetten ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk gewoon hoeveel water je nodig heb om je bak te vullen en markeer die hoeveelheid in je watervat met bv duktape

Wat ik deed (18liter potten)ik water in met een liter water/pot,dan hoef je zeker een week geen water te geven misschien wel 2.

Na die 2 weken ga je meteen vanonderaf water geven.

 

Precies goed :)

5wk bloei is echt veel te ver om om te schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke mensen, Nou dit zijn iig duidelijke reacties! Thanx!! ;)

@wietbladeren, wat bedoel je met het worteldoek?

-Wat ik deed (18liter potten)ik water in met een liter water/pot,dan hoef je zeker een week geen water te geven misschien wel 2.

Na die 2 weken ga je meteen vanonderaf water geven. kun je dit wat beter uitleggen, ik begrijp t niet helamaal.. :)

@agent orange, ja daar geef ik je geen ongelijk in, ik denk ook dat ik er de volgende keer 30 ofzo in zet en dan es weer kijken, dan kunnen de plantjes ook breder worden omdat ze meer ruimte krijgen en misschien ook juist meer opbrengst..

 

@ lost child, thanx man! ik ga nu gewoon door van bovenaf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken gewoon aantal planten maal paar honderd ml per lant. Zoveel water geef je. Wat blijft liggen verdampt gewoon, kan eigenlijk niet mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na die twee weken ga je je bak vullen met je voedingswater(waar je potten in staan).:)

Worteldoek onder je potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor de info!

Ik zal t zeker meenemen!

Zat er ook nog wel aan te denken om ze de volgende ronde op ronde schalen te zetten, dan kan ik de schalen vol gooien en af en toe van bovenaf, maar goed zijn allemaal ideen waar ik mee bezig ga en over na ga denken in de toekomst..

;)

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...