Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
funkyskunkie

slappe planten

Recommended Posts

Ik heb 15 amnesia staan op 15 liter potten op canna lightmix.

Ze staan nu bijna 3 weken op 12 uur, temp tussen 27/29 gr. Lv tussen de 50/60%

Ze hebben alleen water met enzymen en wortelstimulator gehad, ph tussen de 5.8/6.0.

Afgelopen week hebbben ze groeivoeding mee gekregen met een ec van 1.3.

Nou is het zo dat als ik water geef, en ik leun iets tegen de top van de plant dan blijf die gelijk krom staan.

En als ik per ongeluk zachtjes tegen een zij tak aan stoot dan breek die gelijk af, is dit normaal?

Heb dit nooit eerder meegemaakt, normaal zijn ze naar mijn weten toch wel iets sterker.

Hoop dat iemand een zinnig antwoord op heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft niemand hier een verklaring voor, of is amnesia erguh slap en breekbaar?

Heb namelijk altijd pp gehad en die waren altijd wel stevig en flrxibel..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn ze niet gewoon verrot?

Nee ze staan er verders heel mooi bij, geen rood stengeltje te bekennen, mooi groot blad.

Ze krijgen 350/400 ml water/voeding verdeeld over 3x p.dag, lijk mij ook niet te veel...

Dus dat is het niet, maar wat wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek amnesia en ik ken dit probleem niet

Als ik dief en ik ga over een top heen dan zijn deze ook weleens een beetje gebogen,maar dat komt binnen een dag of wat weer goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze krijgen 350/400 ml water/voeding verdeeld over 3x p.dag, lijk mij ook niet te veel...

 

waarom verdeeld over 3x pdg?

beter 1x pdg water geven 2-4 u na aangaan licht op een 15ltr pot.

 

en wat je geeft zou, als je voorgaande keren ook net wat teveel hebt gegeven, zomaar wel teveel kunnen zijn.

 

staat blad horizontaal en dan met de punt naar beneden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geef je na drie weken 12 uur eigenlijk nog groeivoeding mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos word lastig, heb geen camera.

Te veel water lijkt mij ook niet 300/350 ml p.dag lijkt mij eerder te weinig gezien de planten 80/100 cm zijn en de bladeren staan ook gewoon naar het licht gericht.

Groeivoeding geefik nog omdat ik in eind 2de week zit en de planten nog volop groeien en ik dat ook graag nog wil.

Aankomende week krijgen ze bloeivoeding zodra ze beginnen met bloemen maken.

 

Fotos word lastig, heb geen camera.

Te veel water lijkt mij ook niet 300/350 ml p.dag lijkt mij eerder te weinig gezien de planten 80/100 cm zijn en de bladeren staan ook gewoon naar het licht gericht.

Groeivoeding geefik nog omdat ik in eind 2de week zit en de planten nog volop groeien en ik dat ook graag nog wil.

Aankomende week krijgen ze bloeivoeding zodra ze beginnen met bloemen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt ze al die tijd enzymen en wortelstim gegeven en dan na twee weken 12 uur pas beginnen met groei voeding heb zelf nog geen amnesia gekweekt maar persoonlijk had k dan toch al voor de bloeivoeding gegaan maargoed k had ook al een poosje groeivoeding meegegeven

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt ze al die tijd enzymen en wortelstim gegeven en dan na twee weken 12 uur pas beginnen met groei voeding heb zelf nog geen amnesia gekweekt maar persoonlijk had k dan toch al voor de bloeivoeding gegaan maargoed k had ook al een poosje groeivoeding meegegeven

Nee ik ben in de 2de bloeiweek groeivoeding gaan meegeven met een ec van 1.3 en ik ben van plan dat nog een halve week mee te geven in bloei week 3 en halvewege de week als de bloemen zichtbaar worden, met bloeivoeding bginnen.

Dat doe ik bewust om de planten zo groot mogelijk te krijgen zonder voorgroei...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze krijgen 350/400 ml water/voeding verdeeld over 3x p.dag, lijk mij ook niet te veel...

Dus dat is het niet, maar wat wel?

 

Groter dan 11ltr.. goed opletten hoe je het met water doet, kokos beter op max 11ltr ivm water vasthouden/geven, je moet teveel geven om die hele pot lekker te bewateren, bovenkant droogt in maar onderin pot.. water.. herhaal dit.

 

Als ze te weinig water krijgen hangt de hele plant, bij teveel water is het vaak een 'normale' bladstand met her en der wat lichter groen in een groter blad en bladpuntjes die hangen.

Staan ze hoog in de EC heb je diepgroen blad en paarse bladsteeltjes/stammetjes als 1e indicatie.

 

Vergeet niet dat je op kokos kweekt.. groter dan 11ltr pot gaan er andere regels op.

 

Als je donkergroen blad hebt echt geen groeivoeding meer geven aan een Amnees verder in de bloei, krijg je later van die ongewenste foxtails van omdat er teveel N aanwezig is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan indd. Op 15l potten maar niet op cocos, maar op canna lightmix..

De stelen zijn nog mooi groen, dus geen overvoeding, en ik til elke dage potten ff op.

Heb ze vandaag alleen water met wortelstimulator gegeven, en wil nog 2/3 dagen groei meegeven en daarna overgaan op bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna heeft helemaal geen lightmix, heb je ze op de zaaigrond staan of op deze?

KLIK

 

De perliet is vervangen door een deel kokos.. zie ook GL custom mix :)

 

Je tilt dus zult goed in kunnen schatten, geef je nu meerdere keren per dag of maar 1x water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn indd. Die zakken ik weet dat het geen lightmix is, kon niet op die naam komen is bijna hetzelfde als lightmix vandaar dat ik het zou noemde.

Normaal heb ik lightmix van plagron maar die was er niet.

Ik probeer die voedings beurten over 3/4 x p.dag te verdelen, om de 2/3 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kweekt toch niet op hele kleine potjes/slabs/druppelaars?

 

Geef dan eens in 1x water, goed bevochtigen de pot, vindt ze veel lekkerder :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht juist verspreid over de dag beter was, dat ze dan meer voeding kunnen verwerken dan alles in 1x

Of geldt dat alleen op cocos, want daar kweek ik normaal gesproken op....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat doe je met hydro niet met aarde of coco's

Nou ik heb altijd op cocos gekweekt, en daar gaf ik altijd 3a4 voedingsbeurten en altijd goedde opbrengten.

Dus voor cocos geldt dat zekers ook...

En hoe zit dat dan met blumat op aarde, krijgen ze ook niet alles in 1x....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohnee?

Met een tensio geef je per keer zoveel dat de meter uren erna in de gewenste range uit komt.

Ga je meerdere keren per dag geven dan klopt er niks van je waarden meer.

 

Heb je het over die Bumat kegels.. die geven af op ingebouwde tensio.. druppelsysteem en dan weer anders dan 350ml water zo geven.

Jij druppelt handmatig zegmaar en dan niet met druppels maar 350ml plens per keer.

 

Hier om de dag van boven 2ltr op 26ltr smartpot, tensio staat voor geven op 120, 12u later op 60, 24u later op 80 en dan nog eens 24u later op 120 en geef ik weer die 2ltr.

 

Kokos is compleet anders qua watergeven dan aarde.

 

Wat je nu doet.. water geven beetje, sijpelt klein beetje door, verdampt ook deel en afzetting in toplaag, weer beetje water, herhaling en dan nog een keer, vooral doen met een bufferend medium :)

 

In 1 keer de aarde in de pot evenwichtig bewateren werkt echt een stuk beter.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

lost heb je dan niet op aarde dat het in week 4/5 bloei net is of je aarde niks meer opneemt?

 

had ik namelijk wel last van toen ik omde 48 uur water gaf. met 2 maal daag de helft was die niet aanwezig, maar was dan wel op 11 liter vierkante pot

 

nu gewoon met blumat druppelsysteem en die blijft gewoon op aanvaag druppelen

de blutmat kamerplant ben ik niet tevreden over, staan me moeders op maar wat er gebeurd is dat die met de wortel die kegel penetreren en daar gewoon al hte vocht vandaan trekken waardoor er amper wortels door de rest van de pot zitten, + dat die nog weleens droog willen komen testaan met alle gevolgend van dien ( veel wortel schade omze opnieuw aftevullen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt maar zo.

Je hebt water geven en water geven :)

Ineens de 2ltr erop (met die 26ltr wil het makkelijk) druipt meteen via zijkanten smartpot eea weg en heb ik een droge opstaande rand bovenin de pot.

 

Daarom doe ik het altijd in delen (niet 3x water per dag geven), beetje bevochtigen. .volgende plant en als je alle planten gehad hebt de 1e wat je nog met geven en opvolgend, langer bezig maar stuk betere doorwtering van je medium

Niet te doen met grote aantallen.

 

Is je aarde werkelijk kurkdroog en neemt slecht op dan kan een uitvloeier inzetten (bij mij zit die voldoende in de voeding) enorm helpen.

 

Heb ik meer planten dan geef ik via vloedden water, of het nu aarde of kokos is maak ik geen onderscheid, beste te doen voor mij op die manier.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als ik dit zo lees, dan ga ik het maar in 1 x geven.... dacht dat ze het wel prettig vonden...

Wat ik wel vreemd vind is dat onder de potten altijd vocchtig is, dan zouden de potten tog vochtig genoeg zijn van onder tot boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de potten altijd vochtig met 15ltr.. dan zou het onderin de pot zomaar eens te nat kunnen zijn bij van boven water geven

Als je weer water geeft en dat in 1x doet doe dan niet 3x 400ml (1.2) maar 1ltr en kijk eens hoe dat uit pakt, daarna weer wat opbouwen :)

 

Grote wat taps toelopende plastic potten is best wel even wennen met watergeven, helemaal als je van kokos terug naar aarde gaat.. op kokos kun je echt veel meer en vaker water geven dan op aarde, of je moet op kleine potjes gaan zitten dan kan het met strak sturen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild.... het is indd. Fff wennen..... ik heb ze vandaag de hele dag niks gegeven, morgen ff kijken hoe de potten aanvoelen.

Als ze wat lichter aanvoelen zal ik ze wat in een x keer gegeven, anders nog een dag niks behalve de bovenkant iets bevochten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...