Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

Ervaringen wietzaadjes.nl

Recommended Posts

Wietzaadjes heeft verschillende leveranciers....

Klopt, maar als je ze per stuk koopt moet je maar afwachten of het de originele zaden zijn. Het is erg verleidelijk om huismerkzaadjes te verkopen die nog geen 5 cent kosten i.p.v. ze voor 2 euro in te kopen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd

 

Gr BK

Edited by BeeKaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne zijn destijds ook gewoon netjes ontkiemt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietzaadjes heeft verschillende leveranciers....

Klopt, maar als je ze per stuk koopt moet je maar afwachten of het de originele zaden zijn. Het is erg verleidelijk om huismerkzaadjes te verkopen die nog geen 5 cent kosten i.p.v. ze voor 2 euro in te kopen....

 

Bij Seedsman hun eigen merk zijn ze anders helemaal niet verkeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die motherfuckers wietzaadjes.nl , vergoed helemaal niets als je zaadjes zijn niet ontkiemt , ik heb gekocht van Sensi Seeds en Humbdolt , en ze willen alleen maar vergoeden met hun eigen huismerk. fuck dat tis geen foking kruidvat of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% foolproof ontkiemen

 

Dat is in een glaasje water gooien en paar daagjes laten staan op warm plekje.

 

Af en toe eens water verversen.

Goede zaadjes zinken dus dat moet geen probleem zijn.

 

Na enkele dagen gaan ze open en kun je ze met een plastic theelepeltje eruit vissen.

Dan kun je ze meteen mooi met wortel naar beneden planten

 

Gr

 

BK

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een beetje waterstofperoxide bijgooien bij het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik niet.

 

zonde van je geld, tijd en je brengt alleen maar een risicofactor in.

Ik doe het al 10jaar zo, 100% kiempercentage

En als je zaadjes zo niet of langzaam opengaan, dan kiemen ze gewoon slecht.

Uit ervaring gooi ik deze altijd weg want dat blijven achterblijvers..

 

In een glas met water gebeurt bij mij al de eerste selectie dus...

echt fool proof jonges, trust me

 

mik ze in een ondoorzichtig kommetje kraanwater, zet op een donker plekje van ongeveer 22 graden, je mag elke dag het water verversen.

na een dag of 2-3 zijn de goede zaadjes al open.

 

gr

 

BK

Edited by BeeKaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik niet.

 

zonde van je geld, tijd en je brengt alleen maar een risicofactor in.

Waterstofperoxide zonde van je geld?? Kost 3 keer niks. Pas een ontkiemtestje gedaan met zaden van zo'n 8 jaar oud: met waterstofperoxide 100% ontkiemd, zonder 0%. En hoezo een risicofactor? Die maak je alleen maar kleiner doordat schimmels en bacterien minder kans krijgen. Vooral oudere zaden zijn vaak al aangetast voordat ze ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het prima jan

Vooral doen :)

 

Gr

 

Bk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

In een glas met water gebeurt bij mij al de eerste selectie dus...

 

 

Dan selecteer je dus op waterplanten.

Daarom ontkiem ik altijd direct in grond.

En dan kun je even gemakkelijk selecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontkiem ook zo maar bij sommige soorten is de schil net gebarsten na een paar dagen, deze gaan in de grond pas geheel ontkiemen.

 

Alleen bij landrassen kun je beter direct in de grond zaaien.

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fool

Dat is jouw mening.

Zien is geloven. Meten is weten

En ik kan niet door een laagje grond kijken, wel door een laagje water.

 

Vandaar dat ik wel wil wedden wie als eerste ziet of het zaadje open is zonder het medium te verstoren...

 

@poldergrower

Ik heb gehoord van soorten met een harde schil. Maar dat kan ook te wijten zijn aan het formaat van het zaadje/kiempje.

Ruderalis soorten schijnen er ook veel last van te hebben.

 

 

Als oplossing hiervoor kraakte sommige growkennissen het zaadje voor ze te zaaien. Cracken noemde ze dat en daardoor ging het kiempercentage drastisch omhoog van de vaak minuscule zaadjes.

 

Cracken werd gedaan met de tanden ondat we daar veel nauwkeuriger mee kunnen doseren als mens.

Zorg dus dat je de kiem niet kapot bijt haha

 

Gr

 

Bk

Edited by BeeKaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar dat ik wel wil wedden wie als eerste ziet ...

 

Het gaat mij er niet om dat ik een ontkiem-wedstrijd win,

het gaat mij om planten die goed ontkiemen en gedijen op grond,

daar selecteer ik op.

 

Als ik op hydro zou kweken, zou ik ze wellicht ook een glaasje water doen.

En zo vroeg selecteren op "veel waterwortels".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het helemaal eens met BeeKaa. Ik doe dat nog geen tien jaar maar heb dat de afgelopen jaren met vele honderden zaden van diverse soortjes gedaan. Duurt bij mij geen 2-3 dagen maar 12-36 uur. Meestal drijven ze nog... dat will zeggen dat ze ontkiemen voordat ze zinken. Als ik zou roeren, wat vervangen of ze naar beneded duw zinken ze wel.

 

X0S3fjD.jpg

 

Ik stop ze in een thermosbeker met lauw water, die zet ik vlak onder een TL buisje. Ik heb behalve met oudere zaden altijd 99%-100% ontkiem resultaat.

 

 

Waterplanten... Lol... Ze ontkiemen allemaal, en het grote voordeel is juist dat je later een beter selectie kan maken omdat er niet 1-7 dagen verschil zit tussen ontkiemen.

Edited by Sativied
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh en on topic, wietzaadjes.nl sucks. Schaamteloos. Snap niet hoe een zelf respecterende nederwiet kweker met enig besef van de geschiedenis bij een dergelijke leverancier zaadjes koopt. Huismerk... wat een gelul. Helaas zijn de normen en waarden bij breeders en zaadbanken net zo moeilijk te vinden als de gemiddelde tokkie broodkweker die alleen om geld geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig moet je wel selecteren op waterplanten

 

hannekeweer_0.jpg

 

Tsja je hebt zaadbanken & zaadbanken.Geen ervaring met wietzaadjes.nl, maar weet wel dat World of Seeds niet beloven van wat ze op de markt brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een weekje in de vriezer daarna in een glaasje water.

Dan kiemen ze gewoon allemaal.

Verse zaden ook , eerst drogen dan een week in de vriezer daarna in de koelkast bewaren,en bij wietzaadjes.nl is mijn ervaring eerst een week in de vriezer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook verschillende keren bij hun gekocht, zowel huismerk als greenhouse/serious seeds/delicious seeds. Ontkiemen ging goed voor de meeste, enkel chocolope van het huismerk was een ramp, geen enkele dat uitkwam, terwijl de andere Kalimist - Super Lemon Haze & Og Kush op hetzelfde moment en manier wel allemaal uitkwamen. Replacements voor de chocolope huismerk kreeg ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn topic is het levende bewijs, van de 5 planten zijn er 5 herma's. Ook allemaal phenoverschillen zichtbaar. Ik ben wat dat betreft zeer ontevreden over het huismerk. Heb nu zaadjes van Dinafem via hun besteld, eens kijken of dit een beter rondje gaat worden. En nee, ik heb mijn planten absoluut niet abnormaal gestresst, dit is ook gewoon terug te zien in m'n verslag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 x besteld bij wietzaadjes.nl, de 1e keer 6 vd 6 open, 2e keer 3 vd 5 en na mailen hierover bleek het aan de manier van t ontkiemen te liggen, de 3e keer samen met een vriend besteld en 11 van de 12 uitgekomen. 

dit waren mixen van zowel het huismerk als anderen breeders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...