Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

caskafa

Herijuana & JackberryxMadScientist onder 150/300W T-NEON

Recommended Posts

Goedemiddag mede-hobbyisten,

 

Ik heb in het verleden 2 buitenkweekjes gedaan met Himalaya Gold. Dit was allemaal erg leuk en uiteraard nodigt dat uit naar meer.

Na lang denken en overwegen hoe ik het wil gaan doen, heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor een DP90 tentje van Secret Jardin.

Hierbij heb ik gekozen voor 2 x 2 x 75W T-NEON verlichting. Deze keuze heb ik gemaakt omdat het tentje vrij laag is (90cm) en qua brandveiligheid geeft dit me een fijner gevoel.

Het is de bedoeling dat ik ga groeien met 1 x 150W T-NEON en ga bloeien met 2 x 150W T-NEON.

 

Dan even beknopt de set-up (weet van sommige dingen niet het merk of exacte getal);

- Tentje = Secret Jardin DP90 (90x60x90cm).

- Verlichting = 2 x 2 x 75W T-NEON (groei & bloei lampen).

- Tijdklok = Davin 12V (2x600W).

- Afzuiging = Buisventilator 185m3.

- Filter = Prima Klima 325 m3.

- Ventilatie = 2 x PC fans 12V 0.16A (ook heb ik een klemventilator maar dat is iets te veel van het goede op dit moment).

- Grond = Bio Lightmix 50L

- Potten = Smartpots (formaat weet ik niet maar schat 30L).

- Voeding = Sannies Starterskit (bacto, buffertabs etc.)

 

Ik denk dat dit de setup is, als ik iets mis roept u maar.

 

Ik ben eind september begonnen met ontkiemen, de bedoeling was eigenlijk 4 x Herijuana te scroggen alleen kwam er slechts 1 van de zaden goed uit.

Deze ben ik gaan groeien in mijn hok en vervolgens toch nog maar zaden bij besteld. Hiervan heb ik 1 Herijuana zaad geplant, deze ontkiemde maar stopte vervolgens met het ontwikkelen van zijn wortel.

Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan of heb gewoon pech. Ik heb toen een JackberryxMadScientist proberen te ontkiemen die ik bij de Herijuana zaden kreeg en die is inmiddels ook mee aan het groeien.

De zaden zijn allemaal Feminized.

Dus het plan is wat veranderd en nu ga ik proberen deze 2 dames te scroggen en af te bloeien.

 

Wat foto's;

 

De Davin12V:

gallery_22377_16345_391127.jpg

 

Ik heb toch een 1KG poederblussertje opgehangen, puur voor me eigen gevoel, denk niet dat er zo snel iets fout kan gaan met T-NEON's:

gallery_22377_16345_1008156.jpg

 

Herijuana op 2 oktober:

gallery_22377_16345_312010.jpg

 

Herijuana op 9 oktober:

gallery_22377_16345_145968.jpg

 

Herijuana op 13 oktober:

gallery_22377_16345_1496856.jpg

 

Herijuana op 20 oktober:

gallery_22377_16345_2516042.jpg

 

gallery_22377_16345_1592608.jpg

 

gallery_22377_16345_1915455.jpg

 

JackberryxMadScientist op 20 oktober:

gallery_22377_16345_1688077.jpg

 

Herijuana & JackberryxMadScientist op 22 oktober:

gallery_22377_16345_455735.jpg

 

gallery_22377_16345_996553.jpg

 

gallery_22377_16345_1284312.jpg

 

gallery_22377_16345_2342093.jpg

 

gallery_22377_16345_459896.jpg

 

Onder de kap:

 

gallery_22377_16345_22012.jpg

 

gallery_22377_16345_658378.jpg

 

gallery_22377_16345_777718.jpg

 

Ik heb 4 PC-Fans gekocht zodat ik er 2 per T-NEON heb. 1 om de warme lucht onder de kap weg te blazen en 1 op de electra van de T-NEON zodat die lekker koel blijft.

De fans zitten nu op een 9V 0,6A adapter, deze ga ik nog vervangen voor een 3-12V 1A adapter.

Dit zijn de fans:

gallery_22377_16345_922988.jpg

gallery_22377_16345_571099.jpg

gallery_22377_16345_734432.jpg

1 zit er met de adapter aangesloten via een kroonsteen en de andere via de fan geschakeld. Ik ga wanneer ik een nieuwe adapter heb deze verbinden met een WAGO Verbindingsklem.

gallery_22377_16345_1724658.jpg

 

Verder probeer ik regelmatig een update te doen, maar wel pas zodra er wat verandering te zien is anders kijken jullie ook voor niets :whistling.

 

Opmerkingen? Tips? Altijd welkom ;).

 

Fijne avond alvast!

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Caskafa,

 

Veel succes met deze kweek. Erg mooi, compact en donkergroen plantje, die Herijuana! (ik wordt steeds meer gesterkt in mijn idee dat dit ook mijn volgende soortje gaat worden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet r mooi uit jammer van je ontkiem problemen ben toevallig ook met herijuana en jackberryxmadscientist bezig waarschijnlijk dezelfde batch en heb 100% opkomst

 

Ook heb k gelezen dat de heri fem nogal herma gevoelig kan zijn mischien iets om in de gaten te houden

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Sannie, toch eens navragen, krijg je misschien nieuwe zaden.

Verder, mooi 2 gelijkaardige kweekjes, kunnen we tenminste eens echt vergelijken.

 

Kom wel eens kijken dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er uit als een mooi begin.

erg jammer van het mislukken bij ontkiemen. Hoe ga je te werk met ontkiemen misschien is daar nog wat aan te sleutelen.

 

Wel een mooie gezonde erg compacte heri heb je daar staan. Met wat langer voorgroeien krijg je de tent met 2 plantjes ook wel vol. ;)

 

Veel plezier met de rest van de kweek.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ziet er goed uit,

aleen zou ik die davin van de grond afhalen,

de tent is nu nog water dicht, maar je wil niet weten wat er gebeurd als dat niet meer zo is ( spreek uit ervaring de binnen bak verbrijzeld na verloop van tijd)

en die contactjes even met isolatie tape afplakken

beter be safe than oops

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede middag belangstellende,

 

Allereerst bedankt voor de reacties en tips, ik merk vaak bij me zelf dat ik veel verslagen zit mee te lezen zonder dat ik hier even een berichtje plaats. Moet ik weer is gaan oppakken ;).

 

De plantjes doen het goed, de Herijuana staat nu zo'n 26 dagen op 18/6 en de JackberryxMadScientist staat nu zo'n 6 dagen op 18/6.

De temperatuur is tussen de 28.9 en 20.8 graden. Luchtvochtigheid is tussen 39% en 66%, ik zet in de donkeruren de afzuiging af dus dan is de luchtvochtigheid wat hoger, in de bloeiperiode gaat die uiteraard 24/7 draaien.

 

Ik denk dat het verstandig is om de Herijuana te toppen aangezien ik wil gaan scroggen. Wanneer is dit verstandig om te doen? Denk nog wel even door laten groeien voordat ik dit doe?

 

Verder ben ik van plan een setje Kamerplant Blumat te kopen. Deze zijn anders dan het Tropf systeem van Blumat. Maar ik had begrepen dat er bij het Tropf systeem aangesloten moet worden op een hoger geplaatst watervat. Dit is bij het Kamerplant Blumat setje niet nodig aangezien deze het water aanzuigen wanneer de grond niet vochtig genoeg is. Dat zou betekenen dat je een klein watervat naast je potten kan zetten en hier de slangen in kan doen zonder dat je een watervat op een hoger niveau moet zetten. Iemand ervaring met Kamerplant Blumat? Een setje kost €18 en dan komt er nog €7 euro verzendkosten bij. Je krijgt hiervoor 5 normale sensoren en 3XL sensoren.

 

 

Wat foto's;

 

Herijuana:

gallery_22377_16345_716635.jpg

 

gallery_22377_16345_907376.jpg

 

gallery_22377_16345_1510177.jpg

 

gallery_22377_16345_1231916.jpg

 

Ter vergelijking 28 oktober:

gallery_22377_16345_500758.jpg

22 oktober:

gallery_22377_16345_455735.jpg

 

JackberryxMadScientist:

gallery_22377_16345_1791037.jpg

 

Samen:

22 oktober

gallery_22377_16345_459896.jpg

28 oktober

gallery_22377_16345_2034006.jpg

 

gallery_22377_16345_1423210.jpg

 

@smoking fish: Bedankt, ga mijn best doen! Ben zeer benieuwd wat er vanaf komt..

 

@GGFTAF: Meer geluk dan wijsheid denk ik :), de T-NEON staat er wel 2 cm vanaf dus dat zal er mee te maken hebben, naast het soortje gok ik.

 

@agent orange: Hopelijk lukt het me de volgende keer beter met ontkiemen. Veel mensen heb ik horen zeggen dat de Herijuana herma gevoelig is (gelezen op het forum), heb dit alleen nog niet veel gezien in kweekverslagen, kan er natuurlijk ook overheen gelezen hebben :). Laten we hopen dat dit een normale dame is/wordt, anders zou het erg vervelend zijn aangezien ik maar 2 plantjes heb die de boel moeten vullen. Maar ga het zeker goed in de gaten houden tegen die tijd.

 

@Sniper78: Ik zal is kijken wat de andere 4 zaden Herijuana doen, als die gewoon goed uitkomen zal het aan mij hebben gelegen.

 

@djbroertje: Dankje! Ik ben met het ontkiemen in principe te werk gegaan zoals er staat op de spongepots. Bacto opgelost, spongepots ermee nat gemaakt, overig water weg laten lopen, zaad er ongeveer 5 mm in en in een propagator gezet. Zag alleen bij jou verslag dat je de zaden in de gaatjes legt zonder ze af te dekken met aarde, wellicht is dit een fout die ik heb gemaakt.

 

@Grow Weed: Bedankt voor de tips, zal binnenkort de elektra op een plankje monteren zodat het van de grond af ligt. Ga ook nog wat plastic schotels halen die ik onder de smartpots kan zetten waardoor er eigenlijk geen water meer kan komen op de binnen bak van het tentje. Welke contactjes bedoel je?

Zijn dat deze? En bedoel je hierbij de contactjes die je gewoon in elkaar klikt? Over het kroonsteentje hoeft neem ik gaan geen tape? En waarom zou ik deze afplakken? i.v.m. vochtigheid?

gallery_22377_16345_1301004.jpg

 

 

In de loop van volgende week/ eind deze week zal ik weer een update erop gooien.

 

Tips en opmerkingen uiteraard weer welkom!

 

Fijne stormachtige dag!

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die kamerplant Blumat's bij mijn kamerplanten gedaan. Werken best aardig. Al houden ze de grond wel flink nat. Misschien wel te nat vooo een wietplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Grow Weed: Bedankt voor de tips, zal binnenkort de elektra op een plankje monteren zodat het van de grond af ligt. Ga ook nog wat plastic schotels halen die ik onder de smartpots kan zetten waardoor er eigenlijk geen water meer kan komen op de binnen bak van het tentje. Welke contactjes bedoel je?

Zijn dat deze? En bedoel je hierbij de contactjes die je gewoon in elkaar klikt? Over het kroonsteentje hoeft neem ik gaan geen tape? En waarom zou ik deze afplakken? i.v.m. vochtigheid?

gallery_22377_16345_1301004.jpg

 

eventueel vocht van een spray beurt dan wel vocht uit de lucht die gaat condenseren.

rolletje iso tape kost je een euro,

 

kortsluiting met brand tot gevolg kost je....... meer dan je lief is ?

 

 

ziet er hier wel al beter uit dan dat ik elders zie/hebgezien (evt nog adereind hulzen in die kroon steenen gebruiken )

 

 

toppen doe ik meestal na de 5e internode en haal dan de 6e weg

 

de drupelaars met 35cm verhoogd vat

gallery_34588_16228_2171092.jpg

 

en hier de kamer plant

gallery_34588_14207_343532.jpg

 

werkt bijde maar de 2e moet je rekening me houden dat het vat/slangen nooit droog mag komen te staan(lucht in de kegel verlies je je vacumzuigkracht ) , als je ze na een paar weken uit de grond wil halen zal je merken dat er veel wortels in/aan gegroeid zijn

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras: Dankje voor je reactie, de vochtigheid is verder niet af te stellen met deze sensoren? Dan is het wellicht toch slim voor mij om voor het Tropf systeem te gaan want deze kan je volgens mij wel afstellen op vochtigheid.

 

@Grow Weed: Bedankt voor je snelle reply, denk dat ik nog wel isolatietape heb liggen, ik zal het helemaal om mijn stekkers draaien en een stuk over de draden zodat het overal goed afsluit. Fijn dat je me dit soort tips geeft, wil namelijk zo veilig mogelijk werken en aan sommige dingen denk je zelf niet/ zie je niet. Brand is het laatste waar ik op zit te wachten! Op dit moment spray ik niet, maar het condensatie is inderdaad een mogelijkheid waardoor het nat wordt.

Maar als jij al topt na de 5e internode zal het wel verstandig zijn voor mij om nu te gaan toppen aangezien ze nu al bezig is met haar 8e internode.

 

En bedankt voor het toevoegen van de foto's van de 2 systemen. Maar krijg je aan het einde van de kweek de kamerplant blumat nog goed schoon i.v.m. de wortels die erin/erom groeien? En wanneer de kamerplant blumats droog zijn doordat je klaar bent met je ronde kun je deze weer goed krijgen door ze te vullen met water voor de volgende kweek, zodat de vacuum weer terug is, klopt dit?

 

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje heb je uitgekozen (Herijuana) die gaat je zeker bevallen :)

 

Als je toch nog eea aan moet passen/dingen doen.. hang je TNeon kapje een cm of 8-10 van je plantjes af, je ziet nu (slakropjes) dat je op de max zit.

Houdt je hand eens een tijdje onder de lamp op hoogte van plantjes, toch wel warm niet?

 

Toppen zou ik niet doen, eerder een flinke knak, de Herijuana heeft de neiging om haar zijtakken onbedwingbaar te laten groeien bij toppen, de onderste takken zitten 2 dagen na toppen hoger dan waar je getopt had, kan je die ook wel weer toppen natuurlijk maar het is ongoing :)

 

Succes met je kweekje, in ieder geval goed begonnen en een goede start is heel belangrijk voor ons plantje ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht dat mijn kamerplanten ook gewoon te weinig drinken. Bij Grow Weed werkt het zo te zien ook prima bij de wietplanten.

 

Je moet het reservoir niet leeg laten vallen. Dan gaan je Blumats ook niet leeg. Althans, dat heb ik nog niet meegemaakt.

 

Ik zou me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel zorgen maken om die 12V stekkertjes. Kun je die stekkers niet buiten je hok krijgen?

 

Kroonsteentjes aftapen zou ik zelfs afraden. Dan loop je alleen maar meer risico dat er door condens vocht binnen dringt wat er dan niet meer uit kan. Als je het dan al waterdicht wilt hebben dan moet je het in van die waterdichte lasdozen stoppen. Beetje overkill voor 12V.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En bedankt voor het toevoegen van de foto's van de 2 systemen. Maar krijg je aan het einde van de kweek de kamerplant blumat nog goed schoon i.v.m. de wortels die erin/erom groeien? En wanneer de kamerplant blumats droog zijn doordat je klaar bent met je ronde kun je deze weer goed krijgen door ze te vullen met water voor de volgende kweek, zodat de vacuum weer terug is, klopt dit?

 

Caskafa

ja zijn gewoon opnieuw te vullen enopnieuw te gebruiken even schoon maken met een afwasborstel of schuursponsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Gisteren toch nog het een en ander aangepast in het tentje. Ben even langs de bouwmarkt geweest en heb een 3-12V 1A adapter, adereindhulzen, isolatietape, bloempotschotels en klemlasdozen gehaald.

Vervolgens heb ik nog de elektra van de grond af gemonteerd.

 

Het ziet er nu als volgt uit:

Adapter:

gallery_22377_16345_1270601.jpg

 

gallery_22377_16345_1860075.jpg

 

gallery_22377_16345_832740.jpg

 

Aansluitingen:

gallery_22377_16345_603056.jpg

 

gallery_22377_16345_2015836.jpg

 

Elektra:

Voor:

gallery_22377_16345_391127.jpg

Na:

gallery_22377_16345_494456.jpg

 

@lostchild: De lamp hangt inmiddels wat hoger, qua temperatuur viel het redelijk mee aangezien de pc fan redelijk wat verkoeling brengt, maar wellicht wordt het dan toch nog te warm. Is toppen ook niet verstandig aangezien ik ga scroggen? Heb er nog geen ervaring mee namelijk. Maar als jij dat wel hebt/ weet van dit plantje dan scrog ik haar gewoon zo.

 

@Wietefras: Ik ga denk ik toch voor de kamerplant van blumat, werkt toch wat makkelijker als ik het watervat lager kan houden dan de potten. Helaas kan ik de stekkertjes niet buiten het tentje krijgen. Daar zijn ze te kort voor. Heb ze nu toch getapet, zit nog te twijfelen of ik de lasdozen zo getapet laat. Maar op deze manier wordt het volgens mij wel moeilijk om kortsluiting te krijgen aangezien dat tussen 2 polen moet zijn toch? En deze zitten nu in 2 gescheiden lasdozen. Zou er eventueel nog een zekering tussen kunnen zetten dan moet er echt niets meer kunnen gebeuren lijkt me?

 

Fijne middag,

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is 12V met een klein adaptertje. Zelfs als je een beetje lekstroom krijgt in je kroonsteentje is er toch niets aan de hand. Dat soort spul leggen mensen ook gewoon in hun tuin voor die led lampjes. Als het nou 220V is dan zou ik wel gaan voor iets meer solide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras: Ok, laat het zoals ik nu heb.

 

Weet iemand of je de een kamerplant blumat setje ook ergens bij een tuincentrum kunt halen of dat deze echt alleen te bestellen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Cascafa,

 

Je Herijuana ziet er erg goed uit! Ik ben een groot fan van dit soortje! Ik zal dit verslag zeker gaan volgen, ben erg benieuwd naar de resultaten. Jammer dat het in het begin wat tegen zat, maar inderdaad, als je wat langer laat groeien, kan je rekje nog aardig vol komen.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenacht mede nachtbrakers,

 

Het is weer tijd voor een update lijkt me zo..

Heb inmiddels het scrog netje boven de plantjes gehangen en ben begonnen met het binden van de Herijuana. De JxMS heeft nog even wat groei nodig, al moet ik zeggen dat deze aardig wat voortgang boekt.

Ik denk dat ik de JxMS wel ga toppen rond de 5e a 6e internode, al is het puur om te zien wat er met zo'n plantje gebeurt. Heb namelijk nog nooit een plant getopt.

Vandaag heb ik ook de 2e T-NEON erboven gehangen, ik had het gevoel dat de Herijuana niet optimaal belicht werd. Nu wordt het volledige tentje belicht dus hopelijk dat ik het netje zo sneller vol krijg dan met 1 x 150W.

 

De Herijuana staat nu 33 dagen op 18/6 en de JxMS staat nu 13 dagen op 18/6.

 

Goed, tijd voor wat foto's zou ik zeggen:

 

Deze foto's zijn van 31 oktober met het licht uit:

gallery_22377_16345_988066.jpg

 

gallery_22377_16345_24697.jpg

 

gallery_22377_16345_1224856.jpg

 

Zo staat het er vandaag bij:

 

gallery_22377_16345_937349.jpg

 

gallery_22377_16345_874049.jpg

 

gallery_22377_16345_1743955.jpg

 

gallery_22377_16345_82289.jpg

 

Het begin is gemaakt, nekje is omgedraaid:

gallery_22377_16345_612477.jpg

 

Hopelijk pakken de zijtakken nu meer licht mee waardoor ze de komende dagen ook gebonden kunnen worden op het netje.

Ik zal in de volgende update een foto van boven erbij gooien om de voortgang mooi bij te kunnen houden.

 

@Eppey: Gezellig dat je mee kijkt, ben zelf ook zeer benieuwd wat het wordt de 1ste x :D.

 

De nacht is nog jong dus geniet ervan, helaas morgen weer aan de bak dus voor mij ook bedtijd.

 

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beide planten zeker eens fimmen, en daarna mss zelfs nog eens toppen.

 

In een scrog wil je zo snel mogelijk zo veel mogelijk zijtakken. Een grote, dikke, compacte cola is de ergste nachtmerrie van een scrogger.

 

Idealitair zou je willen dat je hoofdtoppen dezelfde omvang hebben als al de andere toppen.

 

Baekebloemkool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baekelandt;

Ik zal ze vanavond is fimmen.

Begrijp ik het goed dat wanneer je de plant fimt dat deze nog wel een groeischeut creëert waardoor deze nog wel hoger kan worden en wanneer je de plant topt, deze niet hoger wordt (alleen wel met de zijtakken)?

 

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je fimt creer je meerdere hoofdtoppen maad 1 ervan zal in het 'midden' van de stam zijn en da afgebloeide plant zal er uitzien als een hoofdtop met hoofdtoppen errond

 

Als je topt splitst de stam op dat punt en krijg je 2 hoofdstammen in Y vorm die verder groeien

 

in beide gevallen groeien de planten nog omhoog :D

 

Kleinste zou ik nog niet fimmen trouwens, is nog jong.

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond,

 

Het is inmiddels weer bijna 2 weken geleden dat ik een update hebt gedaan, wat laat maar had het druk, sorry!

 

Ik heb voorlopig even de 2e lamp uit het tentje gehaald, omdat ik de temperatuur niet mooi onder controle kreeg. Ik heb van alles geprobeerd, ik heb bijvoorbeeld 2 fans bij de luchtinlaat gehangen en 2 fans nog half op de ballast/ onder de kap zodat deze niet te warm worden. Dit werkte het beste maar alsnog bleef de temperatuur pieken naar soms wel 33 graden. Gemiddeld hing de temperatuur rond de 31/32 graden, alsnog te hoog dus.

 

Op dit moment blijft de temperatuur gemiddeld 26.7 graden met 1 T-NEON in het tentje.

 

Ik heb het gevoel dat de Herijuana niet zo snel gaat, mede omdat ik denk dat ze de luchtstroom van de fans niet fijn vindt. Heb namelijk wat kleine roestplekjes ontdekt en heb al een paar keer eerder gezien dat planten die in de luchtstroom staan hier last van kunnen krijgen. Ik heb nu een soort windscherm gemaakt waardoor de Herijuana redelijk uit de wind blijft en heb nog geen nieuwe plekken ontdekt. Hoe ik dat ga oplossen als het netje bijna vol is moet ik nog even kijken aangezien de warme lucht toch onder de lampen uit moet komen.

 

Beide planten zijn inmiddels gefimt en pakken het goed op, de JackberryxMadScientist heeft het meeste progress denk ik zelf.

 

Maar het duurt wat lang naar mijn gevoel. De Herijuana staat nu op 46 dagen 18/6 en de JackberryxMadScientist staat op 26 dagen 18/6. Ik denk dat dit te maken heeft met de hoge temperaturen die enkele dagen in het tentje zijn geweest en het fimmen.

 

Omdat ik uiteindelijk toch met 2 x 150W in het tentje 12/12 wil gaan draaien ben ik aan het twijfelen om een softbox met wat meer capaciteit te kopen. De buisventilator die ik nu heb draait op vol vermogen 185m3 en verbruikt 16watt. Nu heb ik een mooie stalen softbox gezien op het internet, deze softbox (kan de link niet verwerken in tekst, als jullie de link willen vraag maar dan post ik hem als nog) heeft een capaciteit van 500m3 wat ik ga dimmen met een variac. Mijn filter is 325m3 of 375m3 dus die zou nog redelijk wat van deze capaciteit kunnen gebruiken. Het enigste waar ik van schrok was de wattage van deze box, ze zeggen 160watt. Er zit een torin motor in, en heb wat gezocht over deze motoren op het internet om te kijken of deze wattage niet wat hoog is. Nu heb ik een paar torin motoren gevonden van dezelfde capaciteit, die een verbruik hebben van 55watt, maar er staat bij deze informatie ook een amperage van 0,65A of 0,72A. Dit zou dan toch betekenen dat het verbruik van deze motoren 0,65A x 230V = 150W of 0,72A x 230V = 166W is? Of klopt het niet wat ik doe? Ik vind 160W namelijk redelijk veel voor een afzuiger, ook al zou die niet voluit draaien, hou je een redelijk verbruik eraan over. Kan iemand mij bevestigen of deze motoren zo een hoog verbruik hebben of niet?

 

Oke goed, sorry voor de erg lange tekst! Foto's! (Foto's niet meer in bulk te uploaden?)

 

Zo staan ze er vandaag bij:

 

Hoe ik de fans heb hangen:

gallery_22377_16345_1067670.jpg

 

 

Toch wat gedieft bij de Herijuana, denk dat ik dat bij de onderste zijtakken van de JxMS ook ga doen.

gallery_22377_16345_149506.jpg

 

Samen:

gallery_22377_16345_2216344.jpg

 

 

Herijuana:

gallery_22377_16345_663476.jpg

 

gallery_22377_16345_1260559.jpg

 

JackberryxMadScientist:

gallery_22377_16345_689882.jpg

 

gallery_22377_16345_821811.jpg

 

Hmm, toch nog ff wennen aan het nieuwe design van wietforum....

 

@Baekelandt: Bedankt voor de duidelijke uitleg nog, nu ik wat verder ben zie ik wat je bedoeld met de toppen na het fimmen.

 

Tips en wat info over een torin motor is altijd welkom!

 

Fijne avond!

 

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

Tijd voor een korte update.

 

De Herijuana staat nu 53 dagen op 18/6 en de JackberryxMadScientist staat nu 33 dagen op 18/6.

 

Ik heb inmiddels een stalen softbox besteld, die kan ik deze week ophalen dus dan zou ik kunnen kijken of ik de temperatuur goed krijg met 2 t-neons.

De wattage van 160 watt is schijnbaar de piek wattage, dus bij het opstarten. Daarna schijnen ze 55 watt te verbruiken dus dan is het wel redelijk.

 

Het gaat redelijk goed, hopelijk krijg ik in 2 weken het netje vol genoeg om op 12/12 te kunnen gaan.

 

Oke wat foto's

 

De dames gaan redelijk.

gallery_22377_16345_582686.jpg

 

gallery_22377_16345_1854510.jpg

 

De Herijuana:

gallery_22377_16345_1251911.jpg

 

gallery_22377_16345_213286.jpg

 

De JackberryxMadScientist:

gallery_22377_16345_216552.jpg

 

gallery_22377_16345_1599097.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...