Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Si.

Stekkies, wat te doen

Recommended Posts

@mokoufiets

 

ik weet dat het allemaal veel beter kan. maarja ik probeer er maar het beste van te maken he.

 

voor de rest bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet dat jullie hier tijd aan besteden. Als je dit soort topics negeert gaan mensen vanzelf lezen en kunnen ze goede vragen stellen...

 

Grappig dat veel topics met de slechtste vragen vaak de meeste antwoorden krijgen terwijl dat juist de mensen zijn die zelf antwoorden zouden moeten zoeken. En het zijn niet die allerslechtste vragen die erg zijn. Het zijn de slechtste vragen keer op keer die het hem doen. De vragen waaruit blijkt dat er echt geen moeite gedaan is om het te begrijpen. En het ergste van alles; het advies wat je krijgt niet opvolgen.

 

Maar goed, dat zal aan mij liggen.

 

Si, lees eens wat kweekverslagen door en Sticky's. Het is inderdaad veel werk maar het levert ook iets op. Wat je nu doet levert je niks op behalve een verhoogde hoge stroomrekening.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
?

 

edit: en 4: zo'n softbox is toch echt gewoon zo goed als stil he?

 

de softbox wel.... aleen de luchtstroom als hij met 750 mh3 blaast viel me nog flink tegen, flens van 275 uit is vergroot naar 350 van daar na 2 rvs 45*graden bochten (in een u naar boven) met daar omheen 353 glaswol isolatie. naar een 30 cm demper demper en vandaar nog 2 meter geluidsgeisoleerde slang

 

op mijn kamer staat de verwarming nooit aan, en 2 ramen open, maar ook als het buiten -10 is is het op die kamer 19 graden als de lamp brand,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Citybox: Ik geef je wel gelijk, veel dingen komen echt vaak voorbij. Er is genoeg lees en kijkvoer op het net te vinden. Eigenlijk hebben wij het veelste makkelijk vergeleken met de kwekers van 20 jaar geleden. Als topicstarter nou eerder een paar educatieve grow video's had bekeken dan waren volgens mij meer als de helft van zijn vragen al beantwoord.

 

Waarom er zoveel mensen reageren nou das simpel, ik denk dat de meeste hier elkaar aanmoedigen om door te gaan.

 

@Si: We wachten nog steeds op een foto van je kweekruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag,

 

ik moet nu echt ff gaan toppen/fimmen want de groeiverhouding loopt steeds verder uiteen 1 groeit als kool en die andere die probeer maar een beetje aan te pappen

 

hier een foto:

rwq45g.jpg

 

28bwd21.jpg

 

De vraag is waar ik nu precies de 'groeischeut weg moeten halen.

- A) halverwege de nieuwe blaadjes

- :D net boven het 'knobbeltje'

- C) waar de groeischeut begint, dus langs het takje van het blaadje.

 

zelf denk ik C maar graag even bevestigen/ontkennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon de hoofdscheut afknippen net boven de oksels van de twee bovenste bladstengels. Als het goed is, groeien er dan van uit de oksels twee nieuwe scheuten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net boven het "knobbeltje" = fuck i missed :D dus aan jou de keuze

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net boven je aarde afknippen :D :rofl

 

Toppen fimmen dieven vind je in de growguide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het toppen/fimmen echt goed gegaan is want de groeischeut groeit nog steeds een beetje. maargoed, we zullen wel zien waar het op uitloopt gelukkig heb ik het maar bij 1 geprobeerd.

 

Waar ik nu naar op zoek ben is een beetje goede foto's van planten vlak voordat ze de bloei ingaan. Zodat ik kan kijken of die van mij er al klaar voor zijn. Ik had begrepen dat je dat na 3 weken kon doen maar eigenlijk vindt ik mn plantjes nog een beetje te mager om nu al toppen te kweken, sommige beginnen pas net een beetje zijtakjes te krijgen. wel zijn ze over het algemeen zo'n 20 tot 30 centimeter maar ze zijn wel veel 'dunner' dan de meeste planten die ik hier op het forum zie.

 

dus mocht iemand goede foto's weten dan hoor ik het graag want ik zelf kan ze niet echt vinden.

 

voor de rest moet ik zeggen dat het kweken me erg goed bevalt en ik denk als deze plantjes genoeg opleveren dat ik dan ook eens voor zo'n tentje ga kijken want opzich heeft dat wel wat alleen die prijs he....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ si ik heb nog fototje van toen ik getopt had.

 

1z53fw0.jpg

 

Als je wilt fimmen moet je dus de helft weghalen van wat ik heb gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijne gingen de bloei in toen ze er zo bij stonden:

 

gallery_37862_16358_3845671.jpg

gallery_37862_16358_2305572.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dirkieto enorm bedankt nu weet ik zeker dat het is fout gegaan. hopelijk valt het nog recht te zetten

 

@Casto.

Kijk dit bedoel ik dus. Jouw planten zijn volop laag, hebben dikke bladeren, en lijken nog breder dan dat ze hoog zijn. Dat is bij mij dus absoluut niet het geval, zoals je misschien op die foto ook wel kunt zien. Die van mij groeien vooral heel erg in de hoogte en niet in de breedte.

 

Maar dit is dus het moment dat je ze in de bloei zet? dan ben ik tamelijk laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoever hangt je lamp ervanaf?

 

En welke soortjes heb je? Heb het zo niet kunnen lezen alleen dat je een 700w lamp had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals dirkieto al aangeeft hoe hoog hangt je lamp?

 

Ik heb na ontkiemen de zaden meteen in de 18 liter pot gezet met in het midden zaai en stekgrond.

De lamp meteen vanaf ontkiemen op 60cm er op (600 watt).

 

Hoe hoger je lamp hoe meer strek je krijgt das logisch.

Als je ze laat voorgroeien onder tl en die er meteen vlak boven zet krijg je ook mooie slakropjes mischien nog wel beter als de hps op hun bolletje.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

en maar afvragen waarom het allemaal toch anders is bij jouw dan als bij anderen..

 

klik

 

goed begin is echt het halve werk, na omzetten 12/12 gaan ze nog keer of 5 aan lengte de lucht in met je halogeen achtige niet voor cannabis geschikte lamp, desondanks dat die bij een GS vandaan komt (wat die je al niet verkopen als je een rund bent (niet dissend bedoeld) :D

 

Haal een 600W setje en installeer dat, gaat er een wereld voor je open :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nouja de lamp laat ik maar hangen dan die hangt nu op 80 ofzo maar ik heb zo'n systeem (geknutseld) waarmee je hem op 40 -80 - 120 - 160 kan zetten maar niet ertussen.

 

wat betreft dieven ik heb hem net nog wat verder afgeknipt, eigenlijk bij het steeltje, en de plant begon zelfs te 'bloeden'. er kwam een belletje vocht uit. hoop maar dat het goed komt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si. minder eigenwijsheid is alleen maar beter voor jou in dit geval, Ik heb heel wat aan Lostchilds adviezen gehad.

En geloof me je plantjes gaan het een stuk beter doen onder een hps lamp.

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Li...der_halogeen.3F

 

Antwoord is nee dus. om verschillende redenen.

 

Kijk hier voor goedkope lampensetjes.

http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/lampensets/

 

Ik zou voor een 600w gaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenwijsheid is helemaal niet verkeerd, ik was ook zo eigenwijs als wat voordat ik wijs werd ;) :D :rofl

 

Stug doorgaan met iets wat je voor je ogen niet goed ziet werken maar 'omdat je verteld is en omdat je het toch al hebt en je ziet wel'

is contra productief, je leert er geen klap van en als het goed is stoot je je maar 1x aan dezelfde steen :)

 

Ga eens langs bij een Hema en kijk waar ze de saucijzenbroodjes mee warm houden... LaCave V&D ook.. halogeen boven de produkten, algemeen bekend 'trucje' horeca, belichting en warmte ineen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook niet eigenwijs zijn misschien komt het zo over maar het is niet zo, ik neem jullie adviezen echt wel serieus. Ik probeer alleen wel wat te leren. dat betekent dat ik dan vooral geinterresseerd ben in het verhaal erachter, en minder in de concrete harde feiten en cijfers. Dit is m'n eerste kweek, dus het hoeft niet perfect te gaan, ik probeer gewoon zoveel mogelijk goed te doen. Als het genoeg oplevert komt er een tweede keer en dan kan ik het wel professioneel aanpakken. bovendien heb ik dan al wat basiskennis.

 

en wat betreft mn lamp ik had het al rechtgezet maar in het begin inderdaad fout gezegd: het is een HPS lamp, 400Watt.

 

edit: die softbox gaat er woensdag ook komen. misschien stribbel ik wat tegen maar zo zien jullie maar: als het nodig is komt het er echt wel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok wat betreft die lamp dan, had ik dat gemist?

 

Hoe vaak is de bulb al gebruikt van die set?

Oude bulb en magnetische VSA dramatsiche afname output.

 

Jij staat aan het roer en wij aan de wal dus eeeehh :D

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oude bulb en magnetische VSA dramatsiche afname output.

 

Hoe vaak kan je je set maximaal gebruiken dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ze max 4 rondes meestal na 3 gaat hij in de reserve la.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik ze max 4 rondes meestal na 3 gaat hij in de reserve la.

de lamp dan om het voor si duidelijk te houden hier gaat als ik deze 2e ronde heb afgemaakt de lampen dr uit en komen dr 2/4 nieuwe elke opvolgende ronde, superplant gaat wat minderlang mee dan philips maar kan niet in een dim/boost opsteling worden gebruikt

 

een evsa gaat een aantal jaar mee dacht een jaar of 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok nouja de lamp laat ik maar hangen dan die hangt nu op 80 ofzo maar ik heb zo'n systeem (geknutseld) waarmee je hem op 40 -80 - 120 - 160 kan zetten maar niet ertussen.

 

wat betreft dieven ik heb hem net nog wat verder afgeknipt, eigenlijk bij het steeltje, en de plant begon zelfs te 'bloeden'. er kwam een belletje vocht uit. hoop maar dat het goed komt....

 

Die tussenruimten van 40 cm onderling verschil zijn veel te grote stappen.

Je solliciteert naar strekkingsgroei.

Met een paar euro los je dat op: bij de bouwmarkt verkopen ze Victor ketting en S-haken, bij de growshop verkopen ze easy rollers.

Daarmee kun je tot op ongeveer de centimeter nauwkeurig de lamp op de juiste hoogte hangen.

 

De juiste lamphoogte is van groot belang: stel dat je lamp op 40 cm boven je planten hangt en op dat moment de optimale lichtdruk geeft. Zodra je de lamp op 80 cm hangt, dan is de lichtdruk slechts een kwart van de optimale lichtdruk van de lamp.

 

Cannabis is een lichtminnende plant: op zonnige dagen bedraagt het zonlicht 120.000 lumen per m2.

Hiervan is een deel van het spectrum minder rendabel.

Een HPS-lamp geeft weliswaar ook full spectrum, maar daarin is bloeilicht (rood en verrood) oververtegenwoordigd.

Vandaar dat de CRI in de buurt van de 20 ligt.

Een gewone gloeilamp (een zwartstraler met wolfram gloeidraad) heeft een CRI van 100 en benadert zonlicht het dichtst.

 

Vanwege de ongunstige verhouding licht/warmte zijn gloeilampen niet rendabel voor onze hobby.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
....

Datvoorbeeldje met 40/80cm is behoorlijk overtuigend en klinkt ook redelijk logisch. Volgende keer zal ik inderdaad zo'n systeempje aanschaffen en misschien ga ik het dan ook wel met 2 lampen doen ipv 1.

 

die CRI ga ik me eens in verdiepen, kende de term niet, en vind het ook een beetje vaag verhaal, maar hopelijk verandert dat snel.

 

Met gloeilampen wordt het zeker te warm?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar ik nog steeds een beetje moeite me heb is het 'dieven'. dan bedoel ik dus het wegknippen van allerlei takjes en blaadjes. Ik weet wel wat het is maar kan de clue erachter nog niet echt achterhalen. Omdat jullie me aanraadden niets weg te knippen (in het begin) heb ik nog niets gedaan, maar het begint nu toch wel te kriebelen.

 

Door het hoogteverschil in mn planten hangen sommige bladeren echt precies over de andere plant heen. Is het verstandig dat soort bladeren af te knippen?

 

Sommige planten hebben al een stuk of 40 blaadjes, 10 grote, 10 hele kleine, en 20 ertussenin. Is het goed om er een paar af te knippen of zal ik gedurende de groei gewoon zoveel mogelijk eraan laten zitten en voordat ze in de bloei gaan wat blaadjes afknippen? of bijvoorbeeld nadat ze een week in de bloei staan? wat is wijsheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...