Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Si.

Stekkies, wat te doen

Recommended Posts

Hey ik heb dus een paar stekkies, maar 2 van de plantjes zijn wel erg slap als je het mij vraagt. ze hangen er een beetje vutloos bij. De blaadjes zijn niet stevig, de uiteindjes hangen helemaal naar beneden, en dat geldt ook wel een beetje voor de steeltjes. Ook zijn ze wel erg licht.

 

hier en daar zitten ook dorre plekken op de bladeren (aan de uiteinden)

 

a) waar ligt dit aan?

;) hoe los ik het op? is het verstandig om bijvoorbeeld onnodige/zieke bladeren weg te knippen? ook als er dan uiteindelijk helemaal geen blaadjes aan zitten? of moet ik ze extra water geven?

 

voeding wilde ik morgen mee gaan beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha dirkieto ook daar zijn meningen over verdeeld probeer maar eens een grote ruimte netjes egaal te krijgen met zaailingen daar zijn stekjes gewoon ideaal.

 

maar voor de kleine hokjes zijn zaailingen gewoon erg mooi daarbij is het vrij lastig tenminste hier om aan 5 a 10 stekjes van een mooie kwaliteit te komen

daarnaast met zaailingen heb je heel veel keus terwijl met stekjes ben je afhankelijk van de soortjes die ze hebben staan

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding kan je voorlopig ff laten staan waarschijnlijk hebben ze nog niet genoeg wortel om zichzelf vochtig genoeg te houden. Zet er ff een doorzichtige maatbeker overheen op zijn kop of iets anders om de vochtigheid hoog te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit geen bladeren wegknippen als je niet weet wat je doet!

Bij stekken word het vaak gedaan maar om die reden hoef jij het niet te doen dus niet aan komen.

 

Geef eerst eens wat info wat nu s het gokken.

 

Foto?

Welke lamp?

Hoe hoog hangt je lamp?

Luchtvochtigheid?

Temperatuur

Geef je voeding?

 

Zorg eerst eens voor meer info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit// onnodig quoten

 

Foto: kan ik maken en sturen zodra ik mn mobiel begrijp. Das waarschijnlijk nog niet vandaag.

Lamp: 700W, denk hallogeen, heb hem ooit jaren geleden in een growshop gekocht. Hangt op iets van 120cm

Luchtvochtigheid: kan ik niet meten, maar ik doe er alles aan het zo vochtig mogelijk te maken. af en toe sproeien, er staat een emmer water met handdoek, en geef ze redelijk wat water (een goede scheut uit de emmer, zeg 1 tot 1,5 liter per plantje hebben ze nu gehad (in 27uur)

Temperatuur: constant rond de 25 graden

Voeding: wil ik morgen mee beginnen.

 

Voeding kan je voorlopig ff laten staan waarschijnlijk hebben ze nog niet genoeg wortel om zichzelf vochtig genoeg te houden. Zet er ff een doorzichtige maatbeker overheen op zijn kop of iets anders om de vochtigheid hoog te houden.

Ik begrijp hieruit dat het door de luchtvochtigheid / te kort aan water komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 liter per plant!!!! Ik denk dat ik wel weet wat er mis is met jou plantje een foto kan dit bevestigen!

 

Maak dan ook een foto van je lamp/hok etc.

 

Je lv meten is simpel te doen met een digitale thermometer met lv meter er op kosten geen drol niet 100% zuiver maar je weet meer als nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veelste natte potten daarin wortelen ze niet en waarschijnlijk lv te laag dus kunnen ze ook niets uit de lucht halen..Ik zou ze druit halen en in andere potten zetten zonder al te natte voeten pot of maatkan eroverheen en hopen dat t nog wat wordt mits ze nu nog een beetje levendig zijn .

 

anders was dit je eerste ronde en kan je nu beginnen aan je tweede ronde veel plezier met deze hobby ;)

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet alleen de natte voetjes

 

Lamp: 700W, denk hallogeen, heb hem ooit jaren geleden in een growshop gekocht. Hangt op iets van 120cm

 

Weet niet wat voor lamp je hebt maar voor kweken van onze plantjes gaat het niet werken, mazzel dat hij zo hoog hangt, hang hem er korter op en hij bakt je plantjes, naast dat ze in no-time in de lamp zullen groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild, is het niet mogelijk voor hem dat hij gewoon eerst onder een TL voorgroeit tot 10/15 cm en dan die lamp er op een bepaalde hoogte op gaat hangen?

 

edit: of gewoon andere lamp kopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1,5 liter per plant!!!! Ik denk dat ik wel weet wat er mis is met jou plantje een foto kan dit bevestigen!

het is niet zo dat de potten extreem nat zijn ofzo hoor begrijp me niet verkeerd er zit ook 10 liter aarde in. Maar jij zegt dus dat ze te nat zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 20/25 liter potten en ik geef dagelijks 0,5 liter.

 

Dus denk dat je wel aardig moet minderen, zullen je wortels ook wat fijner vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is niet zo dat de potten extreem nat zijn ofzo hoor begrijp me niet verkeerd er zit ook 10 liter aarde in. Maar jij zegt dus dat ze te nat zijn?

 

Vul eens een 11ltr pot met aarde uit de zak en til die op, til nu eens een volgens jouw helemaal niet te natte pot op

en ervaar zelf. Die net met aarde uit de zak gevulde pot wordt een keer zo zwaar met ongeveer 500ml water erbij, hoeveel weegt jouw pot met plant erin die niet te nat staat?

 

Kom je er niet uit.. weegschaal.

 

500ml water per dag en dan zit je ruim op een 11ltr gevuld met aarde en normale plant.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok onwijs bedankt ik heb ze vandaag nog maar 1 glaasje water gegeven en volgens mij gaan 4 van de 5 het sowieso wel overleven.

 

Ik probeer me ook alvast even te orienteren op de afzuiging voor als het teveel gaat ruiken. Die stank valt puur en alleen op te lossen door onderdruk te creeeren in je kamer??? of zijn er ook andere manieren?

 

Want als ik onderdruk wil maken moet er dus een luchtafvoerslang naar buiten de kamer gaan. maarja. Daarvoor moet je dan weer een deur/raam openhouden waardoor je niet echt onderdruk meer creeert. Zijn er ook slangen ofzo die je wel kan aansluiten op een afzuigsysteem, maar waarvoor ik niet gelijk mn huis hoef te slopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles afbreken, dingen aan gaan schaffen of zelf bouwen, veel lezen over hoe alles nu in zijn werk gaat en dan nog eens proberen lijkt me verstandigste in jouw geval.

 

Lv te laag dus meer water geven was het 1st

Wordt je gewezen op te nat staan ga je alsnog een glas water geven, wat zou dat voor goeds doen?

 

Gaat stinken strakkies dus hoe afvoeren stank en onderdruk op een open kamer?

een halogeen of bouwlamp van 700W.. zeker geen lamp voor inzet onze hobby als je het mij vraagt, een LED?

 

heb je de hele opzet in de woonkamer staan ofzo?

 

zo komt het wel over nu.

 

Tentje/hokje/ kledingkast aanpassen, alles erin en aansluiten, test draaien en dan nog eens terugkomen zodat we je van goed advies kunnen voorzien, alles losse flodder verder.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met lostchild je planten groeien al en je denkt nu pas aan afzuiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eens met lostchild je planten groeien al en je denkt nu pas aan afzuiging?

ja ik ben nu eenmaal snel van begrip.

 

jullie zeggen dus dat er geen afzuigsystemen zijn waarvoor je niet je kast of kamer hoeft te slopen om onderdruk te creeeren?

 

nou lekker dan... al die technologieën.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die instelling ga je er wel komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jullie nou gewoon antwoord geven ipv proberen mijn persoonlijkheid te doorgronden...

 

je gaat me toch niet vertellen dat zoiets echt niet mogelijk is.... anno 2013...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nu allemaal aan equipment dan?

 

Je hebt nodig voor een fatsoenlijke kweek

 

Lamp

afzuiging

aanvoer van lucht hoeft niet persee mits een lage afzuiging ( paar filters open )

Normale luchtvochtigheid tussen de 40/60

Planten

Goede temperatuur.

 

Zolang je die dingen niet op een rijtje hebt. is er niks aan de hand.

 

Ik weet wat onderdruk en bovendruk met het menselijk lichaam doet teveel bovendruk = hartstilstand.

 

Maar zo met mijn tentje weet ik het ook niet hoor. als je aanzuig en afzuig doet dan moet je gewoon beetje experimenteren ze gaan iig niet gelijk dood. eergister ook veranderd van alleen afzuig na grote afzuig en aanvoer van lucht. ze doen het tot nu toe geweldig. dus en heb het onderhand ook 7x aangepast en ik moet heel wat klimmen en doen om achter mn tent te komen. Als je gedreven genoeg bent lukt het je wel ;)

 

Toen ik begon kreeg ik ook dat soort reacties beetje zelf experimenteren en lezen en je komt er wel! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik ben nu eenmaal snel van begrip.

 

gefeliciteerd!

 

jullie zeggen dus dat er geen afzuigsystemen zijn waarvoor je niet je kast of kamer hoeft te slopen om onderdruk te creeeren?

 

Misschien kan je deze sticky een keertje doorlezen:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=15206&st=0

Hier heb je een heleboel voorbeeldhokken.

Je moet de lucht afzuigen en ergens (door een filter) naar toe brengen,

anders begint het te meuren en wordt het te warm.

Wil je dat niet, kom je uit op een volledig gesloten systeem á la opti-climate

maar dat is wel prijzig.

Er zijn komplete tentjes in de aanbieding, waar je behalve het aansluiten niets meer hoefd te doen.

 

Veel succes!

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dirkieto

 

dan heb ik dus alles wat je nodig heb, behalve afzuiging. daarom stel ik de vraag of er ook afzuigsystemen zonder zon dikke rond onhandige slang naar buiten zijn. of iets wat bijv door een kier heen kan. Gezien het feit dat iedereen daar omheen loopt te draaien zal zo'n systeem vast niet bestaan.

 

edit @ Torsti,

 

temperatuur enzo is prima, het enige wat ik nog moet hebben is onderdruk voor de geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch aanzuigen en afblazen in dezelfde kamer?

Of heb je daar ook geen raampje zitten wat je open kan doen?

 

Iedereen hier wil je echt wel helpen hoor maar een beetje inlezen voor je ergens mee begint is het halve werk trust me!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...