Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Canshaman

Voorstellen Canshaman

Recommended Posts

Goedendag,

 

Bij deze stel ik mij even voor, noem mij Canshaman.

 

De cannabisplant is een dame die me al vergezeld vanaf mijn 13e levensjaar en heeft sinds die tijd een hoop dingen teweeg gebracht in mijn leven.

Het eerste wat ik merkte door het gebruik, was het ontstijgen van de stroom van gedachtes die tot dan in elk moment continu door mijn hoofd gingen.

Door er dus objectiever naar te kunnen kijken, kon ik ook overzichtelijker omgaan met al die gedachtes en had ik hier meer rust bij.

Sindsdien is er een hoop gebeurt en we zijn inmiddels 15 jaar verder, afgelopen jaren heb ik de kracht van cannabis pas echt leren kennen doordat ik van dichtbij heb mogen meemaken hoe mijn (inmiddels) partner zichzelf genezen heeft met behulp van cannabisolie van een 4,5cm grote hersentumor.

 

Het is nogal een uitgebreid verhaal waarin veel gebeurd is maar ik zal hier een samenvatting zetten om een idee te krijgen van het verhaal.

 

Ikzelf heb ook kanker gehad, genaamd Lymfo Blastair Non Hodgkin lymfoon (lymfeklierkanker) stadium 4B.

Na de diagnose eind 2007 ben ik radicaal gestopt met het gebruik van cannabis, omdat er toen in mij nog een overtuiging leefde die hiermee verband legde dat ook dit had meegespeeld.

Toen ik 3 maanden in de behandeling zat, en een aantal flinke dosis chemo achter de rug had, begon ik mij steeds onrustiger vanbinnen te voelen en geen van de medicijnen uit het ziekenhuis (lees oxazepam, temazepam, diazepam) kon mij helpen van de terugkerende gedachtestroom rust te krijgen. Na een week of 3 insomnia te hebben ervaren (volledig ontbreken van nachtrust) kwam het gevoel omhoog dat ik sterk de behoefte kreeg om een dampje te doen (verdampen). Ik was inmiddels afgevallen tot 46kg, kon bijna geen trap meer oplopen en eten ging ook erg lastig in deze periode. Aangezien ik toentertijd nog thuis woonde en ik een soort schuldgevoel had naar mijn ouders vond ik dit erg lastig, omdat de publieke opinie nog steeds zegt dat cannabis slecht voor je is, drugs. Tot op een avond ik alle twijfel, schuldgevoel en onrust met tranen over me wangen er allemaal ineens heb uitgegooid in het bijzijn van mijn gezin, en hier eerlijk heb verteld dat hetgeen ik voelde wat mij rust zou geven een dampje was. Op dat moment hoorde ik van mijn moeder woorden die nu nog steeds klinken alsof ze ze gister zei:

 

"maar jongen, als je het gevoel hebt dat dit werkt voor je... waarom zou je dat dan niet gewoon doen ?"

 

Nadat gesprek ben ik met mijn toenmalige vriendin naar een coffeeshop in de buurt gereden, en heb ik hier dankbaar gebruik gemaakt van de verdamper.

Al tijdens het teruglopen van de shop naar de auto, merkte ik een wezenlijk verschil en had het gevoel dat ik over de straat zweefde, ik was erg rustig vanbinnen en goed ontspannen.

Na thuiskomst, ben ik eigenlijk gelijk richting mijn bedje gegaan en heb die nacht een ruime 14 uur non stop geslapen. Toen ik de volgende dag wakker werd was ik goed uitgerust, vrolijk en had ik bere trek. Dus naar beneden en daar een heerlijk uitgebreid ontbijt voor mezelf gemaakt, na de eerste 3 maanden echt moeite te hebben gehad met eten ging het er nu in als zoete koek.

Nadat ik dit voor mijzelf op deze manier had gezien was het voor mij duidelijk en heb ik alle gedachtes over cannabis als drugs en iets slechts volledig laten varen, want dit werkt gewoon !

Vanaf toen ben ik weer regelmatig cannabis gaan gebruiken en dit heeft mij heel erg ondersteund om op een ontspannen manier met rust door mijn ziektebed heen te komen.

April 2008 heb ik mijn laatste behandeling gehad, een autologe stamceltransplantatie en hierna was ik vrij om te gaan !

 

Sinds dat ik weer cannabis gebruikte tijdens mijn ziekteperiode, ben ik ook niet tot nauwelijks meer misselijk, ziek of iets in die richting geweest het ging eigenlijk allemaal een stuk soepeler en ook was mijn gemoedstoestand een stuk stabieler en positiever. Hierin was het voor mij meer dan duidelijk geworden, Cannabis is een medicijn.

 

Vanaf eind 2008 ben ik op mezelf gaan wonen en rustig begonnen met opbouwen vd energie, ik ben doorgegaan met het gebruik van de verdamper en heb op een gegeven moment er zelf één aangeschaft, namelijk die van Evert (www.de-verdamper.nl).

 

Ik spoel even door naar zomer 2011, in de tussentijd is het uit gegaan met mijn toenmalige vriendin door alles wat er gebeurt was tussen ons, en heb ik halverwege 2010 een bezoekje gehad van de politie vanwege het feit dat ik besloten had zelf te gaan kweken kleinschalig om te kunnen voorzien in mijn eigen biologisch gekweekte cannabis.

 

Doordat de politie een inval had gedaan bij mij, op een manier waar de honden geen brood van lusten heb ik toentertijd besloten om a; een klacht in te dienen over de desbetreffende persoon die de inval heeft gecoördineerd, en b; een schadevergoeding in te dienen bij het OM omdat er veel meer spullen in beslag zijn genomen dan gebruikt voor de kweek. (ik heb zelf een aquarium hobby en een aquarium van +-1000 liter, hierbij had ik een regenton om water in voor te bereiden, dompelpomp voor het oppompen, slangen etc) Na een getouwtrek over ongeveer een jaar en na een aantal gesprekken op het politie bureau, had ik in maart 2011 het grootste gedeelte van de geleden schade vergoed gekregen en daarbij een verklaring van een hoofdagent over mijn gebruik en kweek van medicinale cannabis. ( "U heeft ons tijdens uw gesprek getoond als geïnteresseerd, gepassioneerd en ter zake deskundig belanghebbende in de medicinale toepassing van thuiskweek en -gebruik van wiet") Uiteindelijk ben ik tot aan het College Procureurs-generaal gegaan om het geleden schadebedrag vergoed te krijgen, maar het is gelukt. :whistling

 

Inmiddels was ik alweer een tijd geleden de documentaire tegengekomen van Rick Simpson, zoals vele van jullie misschien zullen weten claimt hij in deze docu dat je mensen kan genezen van kanker door het gebruik van cannabisolie. Zelf wetende wat cannabis had gedaan voor mij, was ik hier toch een beetje sceptisch over en ben dit verder gaan uitdiepen. Na ongeveer 1,5 jaar onderzoek te hebben gedaan via internet, lezen van wetenschappelijke studies en onderzoeken en de geschiedenis van de cannabisplant begon mij duidelijk te worden dat Rick het bij het juiste eind had, en dat de reden dat cannabis illegaal is nogal op een dubieuze wijze tot stand is gekomen vanaf 1925 tot nu.

 

Goed, zomer 2011... Toentertijd single, genietend weer van het leven en redelijk opgeknapt vanuit mijn ziekteperiode. Nog steeds een uitdaging efficiënt om te gaan met de beperkte energie maar verder erg gelukkig en positief kijkend naar de toekomst, hoorde ik via een vriend van mij over een meisje uit onze buurt van onze leeftijd die al een tijdje aan het strijden was omdat ze een hersentumor had. Na alles zelf te hebben meegemaakt, en hierin onvoorwaardelijk te zijn gesteund vanuit mijn omgeving wilde ik dit terug geven. Dus na contact leggen met haar samen veel gepraat en deelde ik alles met haar waarvan ik het gevoel had dat dit kon helpen in haar genezingsproces. Los van het gebruik van cannabis, zijn we ook veel gaan praten over vastzittende emoties, gevoelens en angsten die we als mens maar al te vaak vasthouden, zonder dat dit ons dient en vaker dan eens ervoor zorgt dat we niet echt lekker in ons vel zitten.

 

Na het introduceren van de verdamper, merkte we al dat dit ervoor zorgde dat ze minder pufjes voor haar astma hoefde te gebruiken en dat ze veel beter kon eten dan voorheen, ook werden haar spasmes ineens gereduceerd tot minder dan de helft ervoor. (voor het gebruik van cannabis kreeg ze 4 tot 6 spasmes per nacht vanwege het feit dat de tumor druk uitoefende op haar hersenen). Dit was natuurlijk al een gigantisch mooi resultaat, maar wij hadden genezing in de planning staan. :D

 

Na een aantal weken gebruik te hebben gemaakt van de verdamper, ben ik zelf olie gaan maken van oa de Heribei (Thnx Knutsel !) deze olie heb ik verdund met olijfolie en dat begon met een verhouding van 2ml pure olie op ongeveer 9a10ml olijfolie. In het begin de eerste paar avonden 1 druppel een uur voor het slapen gaan, na een aantal dagen werden dit er 3 en met 4 weken zat ze aan 6 druppels per keer, 4 keer per dag. Uiteindelijk zat ze op 4 x 9 druppels per dag en de verhouding was toen ongeveer 4ml pure olie op 6a7ml olijfolie. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze haar medicatie (40 pillen per dag) kon afbouwen naar in eerste instantie 17 pillen. Na deze dosering een maand of 2a3 te hebben volgehouden heeft zij een kuur gehad van pure olie, ongeveer 6a7ml die ze in 1,5 week tijd heeft geconsumeerd, dit resulteerde er wel in dat ze hele dagen op bed lag en vrij weinig kon doen. Ongeveer 2 weken voor aanvang van de pure oliekuur heeft ze een scan gehad die liet zien dat haar tumor 4,5 cm doorsnee was. Ongeveer een maand na de pure olie heeft ze wederom een scan gehad, op deze scan was te zien dat de tumor in een tijdbestek van 4a5 weken 2cm was geslonken ! :wacko: Ondertussen is ze ook gewoon doorgegaan met het druppelen van de verdunde olie, en heeft nog zeker een klein half jaar dagelijks de verdunde olie gebruikt en met het maken van de olie af en toe een dotje pure olie. In deze periode zijn ook de laatste 17 pillen afgebouwd en op gegeven moment gebruikte ze niets meer qua reguliere medicatie.

 

Elke dag met het gebruik van de olie ging het beter met haar, vooral de hevige hoofdpijn nam geleidelijk aan steeds meer af, tot een punt dat ze geen hoofdpijn meer ervaarde. Ook de spasmes en andere symptomen namen steeds meer af. Ze heeft doorgedruppeld tot begin 2012 rond feb/maart.

 

Nu, inmiddels 1,5 jaar verder is mijn lieve partner geheel van alle medicatie af nog steeds, gebruikt geen olie meer en staat weer vol in het leven. De laatste bloedonderzoeken laten geen tumormarkers meer zien en ook met een ruggenprik was in het hersenvocht geen indicatie meer van kanker, ook zijzelf voelt zich weer gezond. :blink:

 

Inmiddels is ze alweer 7,5 maand zwanger en komt er eind december een kleine dame ons gezinnetje versterken ;)

 

 

Vanuit hier ben ik begonnen met het informeren en uitdragen van deze informatie, en ben inmiddels bezig met het creëren van soorten met een bovengemiddeld % aan CBD.

Dit doen we met een aantal bijzondere mensen, en heb het gevoel dat hier met de tijd erg mooie stabiele medicinale soorten uit voort komen.

Ik zal met de tijd ook op het forum de voortgang van het kweken van deze soorten gaan delen.

 

Goed, bij deze de samenvatting van mijn verhaal... alsnog een aardig lap tekst geworden :D

 

Ik ben erg benieuwd wat ik op dit forum kan gaan bijdragen en wat ik weer van anderen mag gaan leren hier.

 

Voor nu wens ik iedereen hier een heerlijke dag toe !

 

One Love,

 

Canshaman

Edited by Torsti
Spam weggehaalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) hier...dat is pas een voorstelling zeg :wacko: :blink:

 

leuke site :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verhaal idd, gelukkig is je gezin en jijzelf weer gezond.

 

Dat stukje wat je moeder zei vind ik heel mooi ;)

 

welkom en veel plezier hier :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Canshaman,

gaarne effe de forumregels doornemen:

http://www.wietforum.nl/index.php?act=boardrules

 

De regels waar je mee accoord bent gegaan tijdens de registratie zijn:

 

Let op! Als je je niet aan deze regels houdt kun je tijdelijk of permanent verwijderd worden van het forum!

 

Spammen (met commercieel oogmerk reclame maken voor een site, product of dienst) is niet toegestaan.

 

 

 

Verbod om te spammen

Het is niet geoorloofd om te spammen. Spammen is het plaatsen van een bericht met het oogmerk om reclame te maken voor een site, product of dienst zonder toestemming van administrators of moderators.

 

 

Bij deze sluit ik jouw topic

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...