Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

-..SicilianO..-

2-Jarige Plant

Recommended Posts

Seraphyn (hoop dat je naam goed is :D ) maar heb je wel eens gehoord van planten die ze 2 jaar hebben of een 2e oogst vanaf halen :whistling

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er wel eens van Gehoord...

gewoon, bij het oogsten

de stengel afsnijden, en 2 of 3 vertakkingen laten hangen, deze groeien dan door het schijnt, maar je 2de opbrengst zal veel minder zijn...

zo kan je wiet*bomen* creeëren dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin je kan een wiet plant wel degenlijk de winter door helpen en ze krijgen ook zeker geen kleinere oogst. als je een plant voor een 2e keer wil oogsten moet je hem zowieso niet helemaal kaal knippen maar een paar takken laten zitten. wat je daarna moet doen is met een schep in een circel om je plant heen door de grond te snijden zodat je ongeveer het zelde met de wortels doet als met de takken want anders zou de plant heel veel voedings stoffen opnemen maar geen plek hebben om het te gebruiken en zal dus sterven. het beste is als je om de plant dan een soort kas bouwt desnoods van plasric inplaats van glas om al en beetje kou tegen te houden. dan moet je wat stro om dat stam heen wikkelen zodat je hem lekker warm inpakt. ook op de grond zoveel mogenlijk stro leggen zodat de grond niet snel zal bevriezen en de wortels blijven leven. als je dit allemaal goed gedaan hebt en het is gelukt zal je zeker niet een kleinere plant krijgen en ook geen kleinere oogst. de reveg plant kan al vanaf een veel eerder stadium dan dat je hem normaal zou planten alweer groeien omdat hij al aan de kou is gewend. zo zou je beter geen zaadjes in begin januari kunnen planten maar de reveg plant groeit dan al volop. ook de oogst is veel groter en meestal van hogere kwaliteit dan de eerste. ik hoop dat jullie hier wat van hebben geleerd. nog vragen? stel gerust.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens verderop stel ik een vraag over een "klonenbibliotheek" om mij door de winter te helpen zodat ik na de winter verder kan met eigenlijk dezelfde planten, of nakomelingen ervan. Maar wat jij hier voorstelt lijkt me echter ook goed om uit te proberen, aangezien ik in een serre kweek heb ik zowiezo al geen last van de ijzige noorderwind, plus wordt het in mijn tuintje van mijn rijwoning niet zo erg koud in de winter...Bedankt voor de tip!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het op 1 punt toch niet helemaal met je eens pro . Wat betreft die voedingssappen . De hoeveelheid water + voeding die de plant opneemt wordt toch bepaald door verdamping van water op de bladeren+toppen van de plant?

Het is dus niet zo dat de voedingsstoffen er door de stam heen de plant in worden 'gepompt'

de plant steekt namelijk helemaal geen energie in het opnemen van water + voeding . Dit gaat vanzelf als gevolg va verdamping en cappilaire werking .

Share this post


Link to post
Share on other sites
de plant steekt namelijk helemaal geen energie in het opnemen van water + voeding . Dit gaat vanzelf als gevolg va verdamping en cappilaire werking .

het produkt van de fotosynthese (suiker) kan oa worden gebruikt bij verbranding voor het leveren van energie, in dit geval voor actief transport

Share this post


Link to post
Share on other sites
onzin je kan een wiet plant wel degenlijk de winter door helpen en ze krijgen ook zeker geen kleinere oogst. als je een plant voor een 2e keer wil oogsten moet je hem zowieso niet helemaal kaal knippen maar een paar takken laten zitten. wat je daarna moet doen is met een schep in een circel om je plant heen door de grond te snijden zodat je ongeveer het zelde met de wortels doet als met de takken want anders zou de plant heel veel voedings stoffen opnemen maar geen plek hebben om het te gebruiken en zal dus sterven. het beste is als je om de plant dan een soort kas bouwt desnoods van plasric inplaats van glas om al en beetje kou tegen te houden. dan moet je wat stro om dat stam heen wikkelen zodat je hem lekker warm inpakt. ook op de grond zoveel mogenlijk stro leggen zodat de grond niet snel zal bevriezen en de wortels blijven leven. als je dit allemaal goed gedaan hebt en het is gelukt zal je zeker niet een kleinere plant krijgen en ook geen kleinere oogst. de reveg plant kan al vanaf een veel eerder stadium dan dat je hem normaal zou planten alweer groeien omdat hij al aan de kou is gewend. zo zou je beter geen zaadjes in begin januari kunnen planten maar de reveg plant groeit dan al volop. ook de oogst is veel groter en meestal van hogere kwaliteit dan de eerste. ik hoop dat jullie hier wat van hebben geleerd. nog vragen? stel gerust.

 

pro.

mensen hebben getest of het kan, en bij hun allen kwam uit dat de opbrengst lager is.... wel is het een hele mooie plant met een DIKKE stam

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsof die gozer god is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet zeker dat je een stuk van de wortels moet verwijderen als je gaat reveggen. geloof je niet?? dan doe jij het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de plant steekt namelijk helemaal geen energie in het opnemen van water + voeding .    Dit gaat vanzelf als gevolg va verdamping  en cappilaire werking .

het produkt van de fotosynthese (suiker) kan oa worden gebruikt bij verbranding voor het leveren van energie, in dit geval voor actief transport

Maar niet voor aanvoer van water vanuit de wortels , dat is een geheel natuurkundig proces. Het transporteren van de Bouwstoffen is in derdaad een chemisch verhaal. Maar het aanzuigen van liters water door de wortels van de plant kan nooit chemisch verklaard worden.

 

De suikers zullen geen verbrandingsreaktie(oxidatie) ondergaan toch ? de fotosynthese zorgt voor de energie die actief transport van bouwstoffen mogelijk maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk overhouden is mogelijk, maar dan wel naar binnen met die handel, want heb je een beetje winter, hij bevriest onmiddellijk en dan is hij verloren want je kunt net manipuleren wat je wilt, een mariuanaplant is een 1-jarige plant en zal in ons klimaat bevriezen en dan afsterven en nooit anders en dan hou je een kliederig hoopje troep over. Koel wegzetten in de winter houdt de stam en het wortelstelsel in takt, maar of het zin heeft??????

Geraldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nog, een cannabisplant die in januari buiten volop groeit, is natuurlijk de reinste onzin pro en ook volslagen onmogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dan nog, een cannabisplant die in januari buiten volop groeit, is natuurlijk de reinste onzin pro en ook volslagen onmogelijk.

dus als ik jullie uitleg goed begrepen heb ...

 

mijn plant niet volledig snoeien en dan kan ik die keer na keer gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

shiva het boeit mij niet ok?? het kan niet. ben je nu blij??

 

voor de rest: ik heb zelf een plant van al 3 jaar in de kas en elk jaar heb ik het nog gered met alleen stro en de kas en het is elk jaar weer gelukt. nouja 2 x dus. dit jaar doe ik het niet weer omdat hij lang niet zo mooi meer is en ik denk ook niet meer zo veel zal opbrengen als eerst. maar het blijft een prachtige dikke stam. het kan wel degelijk en ik weet zeker dat hij groeide in januari. niet hard. maar hij groeide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gaat het ineens over in de kas, dat is al een heel ander verhaal, maar daar is het welmogelijk, maar dan zit je weer met planten die uitlopen en de dagen zijn nog veels te kort om ze in de groei te houden. Ik heb daar jaren geleden zelf ook mee geexperimenteerd, conclusie: gezeik op de greep, niks waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ineens over een kas?? kijk maar es terug bij mijn eerste post over dit onderwerp daar heb ik het toch echt over iets van een kas. ik zeg ook niet dat het de manier is maar het kan. iemand vraagt of het kan en ja het kan. ik heb nooit gezegt dat het makkelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pro ik wil je niet afkraken ofsow maar ik heb volgens mij ook niks gelezen over een kas sind de laatste paar reply's

 

ik weet bijna wel cker dat je het niet red buiten in de winter

misschien als het zo'n klote winter word dat het niet egt gaat vriezen dan kun je misschien je plant nog in leven houden maar dan zal ie er wel niet goed aan toe zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....het beste is als je om de plant dan een soort kas bouwt desnoods van plasric inplaats van glas om al en beetje kou tegen te houden.........

 

pro.

Hier heeft hij het over een kas.. :verrygood :smoke :blink: \

 

is zijn 1e reply in deze topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dankej dennis. ik zei het toch jongens. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou gaat het ineens over in de kas, dat is al een heel ander verhaal, maar daar is het welmogelijk, maar dan zit je weer met planten die uitlopen en de dagen zijn nog veels te kort om ze in de groei te houden. Ik heb daar jaren geleden zelf ook mee geexperimenteerd, conclusie: gezeik op de greep, niks waard.

dus niet doen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...