Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
grow student

laatste week 75-80% RV in de nacht

Recommended Posts

had dit probleem in mijn andere topic ook al ingebracht, maar liever een topic met dit specifieke probleem

 

ik ga zondag week 10 in, nu is mijn probleem dat mijn lv in de nacht 75-80% is en met licht aan 40%

dit is natuurlijk niet echt bevordelijk en er bestaat een redelijke kans op rot

toppen zijnwel allemaal hard en compact maar toch vertrouw ik het niet, kan zo allemaal voorbij zijn terwijl dit een mooie ronde is geweest

kan ze natuurlijk ook met 9 weken omhalen maar dat vind ik zonde, maakt het net niet af zeg maar

 

wat kan ik hieraan doen

heb een mobiele airco die alleen buiten de tent geplaatst kan worden, die zou dan op ontvochtigingstand kunnen(weet alleen niet of die dan droge lucht uitblaast)

van die vochtvreetdoosjes, tis maar een ingeving haha geen idee of het werkt en voor hoelang

 

het is btw 21 graden met de lampen uit

 

laat me graag blij maken met tips! ;)

 

plaatje bij het praatje

med_gallery_12260_3812_159404.jpgmed_gallery_12260_3812_678789.jpgmed_gallery_12260_3812_532917.jpgmed_gallery_12260_3812_201976.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen man.

 

Vochtvreetdoosjes werken ook maar dan zou ik er een stuk of 10.000 neerzetten ;).

 

Als je ze nog langer wil laten staan wat minder wateren, maak je niet druk als er voldoende luchtverplaatsing is langs de toppenm zet er ook een fsn op. Zelf deze zomer ook deze hoge lv gehad 1 klein beetje rot.

 

En hoe meet je lv? Zo'n goedkope meter kan je beter in de kliko gooien niet betrouwbaar. Zelf kijk ik geeneens meer naar de lv..

Edited by jadasveel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knippen man.

 

Vochtvreetdoosjes werken ook maar dan zou ik er een stuk of 10.000 neerzetten ;).

 

Als je ze nog langer wil laten staan wat minder wateren, maak je niet druk als er voldoende luchtverplaatsing is langs de toppenm zet er ook een fsn op. Zelf deze zomer ook deze hoge lv gehad 1 klein beetje rot.

 

En hoe meet je lv? Zo'n goedkope meter kan je beter in de kliko gooien niet betrouwbaar. Zelf kijk ik geeneens meer naar de lv..

 

let alleen wel op dat je ze niet te droog zet dan krijg je geheid last van rot..

warm de ruimte op voor de lampen uit en aan gaan zodat het condens niet op je toppen slaat..

en als je een cv hebt in de woning ff de temp een graatje of 2 warmer zetten op de thermostaat, dan slaat hij wat vaker aan en word het ook droger in je huis..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knippen man.

 

Vochtvreetdoosjes werken ook maar dan zou ik er een stuk of 10.000 neerzetten ;).

 

Als je ze nog langer wil laten staan wat minder wateren, maak je niet druk als er voldoende luchtverplaatsing is langs de toppenm zet er ook een fsn op. Zelf deze zomer ook deze hoge lv gehad 1 klein beetje rot.

 

En hoe meet je lv? Zo'n goedkope meter kan je beter in de kliko gooien niet betrouwbaar. Zelf kijk ik geeneens meer naar de lv..

 

let alleen wel op dat je ze niet te droog zet dan krijg je geheid last van rot..

warm de ruimte op voor de lampen uit en aan gaan zodat het condens niet op je toppen slaat..

en als je een cv hebt in de woning ff de temp een graatje of 2 warmer zetten op de thermostaat, dan slaat hij wat vaker aan en word het ook droger in je huis..

 

Te droog last van rot, omdat?

Je kan ze prima de laatste dagen geen water geven, maar zou zelf watergiftbeperken. Alles wat je geeft komt in de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging doet ook vaak na afslaan (zeker als deze krap berekend is) lampen de lv flink toe nemen.

 

Planten staan te verdampen en dan licht uit en afzuiger gedimd maar de planten zijn echt niet meteen klaar met verdampen dus meer vocht en als de betrokken lucht dan ook al vochtiger is (krijg je id zomer en herfst) dan zit je zo richting 70% met maar 30% afzuiging omdat de temp ok is, ook goed voor je filter ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knippen man.

 

Vochtvreetdoosjes werken ook maar dan zou ik er een stuk of 10.000 neerzetten :whistling.

 

Als je ze nog langer wil laten staan wat minder wateren, maak je niet druk als er voldoende luchtverplaatsing is langs de toppenm zet er ook een fsn op. Zelf deze zomer ook deze hoge lv gehad 1 klein beetje rot.

 

En hoe meet je lv? Zo'n goedkope meter kan je beter in de kliko gooien niet betrouwbaar. Zelf kijk ik geeneens meer naar de lv..

 

let alleen wel op dat je ze niet te droog zet dan krijg je geheid last van rot..

warm de ruimte op voor de lampen uit en aan gaan zodat het condens niet op je toppen slaat..

en als je een cv hebt in de woning ff de temp een graatje of 2 warmer zetten op de thermostaat, dan slaat hij wat vaker aan en word het ook droger in je huis..

 

Te droog last van rot, omdat?

Je kan ze prima de laatste dagen geen water geven, maar zou zelf watergiftbeperken. Alles wat je geeft komt in de lucht.

 

heb het echt over te droog he, je blad slaat dor en je toppen worden slap, dat geeft zeker een grotere kans op rot, uiteraard droger kweken is het probleem niet maar te droog... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel, ze krijgen in principe dan alleen nog maandag, en daarna tot zondag niks meer moet kunnen toch?

heb een lvs die de lucht netjes verdeeld, en mijn lv meter is geen goedkoop ding haha is wel een redelijk goede

@3.0, heb de verwarming nu op 23 staan in de nacht, word tijd voor een datalogger met live uitleesfunctie:P

@ lostchild, capaciteid van de afzuiger in ruim voldoende, en staat continu op 45Hz zowel dag en nacht

 

thx 4 the advice,

dan laat ik ze og een weekje staan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jadasveel, ze krijgen in principe dan alleen nog maandag, en daarna tot zondag niks meer moet kunnen toch?

heb een lvs die de lucht netjes verdeeld, en mijn lv meter is geen goedkoop ding haha is wel een redelijk goede

@3.0, heb de verwarming nu op 23 staan in de nacht, word tijd voor een datalogger met live uitleesfunctie:P

@ lostchild, capaciteid van de afzuiger in ruim voldoende, en staat continu op 45Hz zowel dag en nacht

 

thx 4 the advice,

dan laat ik ze og een weekje staan ;)

 

Ja dat kan. Heb zelf wel is een week niet meer gewaterd, 0,0 rot en nagenoeg 1 op 1.

Toch zou ik het niet nog eens doen, knipt kut doordat ze al wat droger zijn en ze lijken er iets bruiner door te worden.

Stel dus voor om de laatste watergift op woensdag of dond te houden, als je ze perse volgende week zondag wil omhakken. Je andere watergiften ook gewoon minimaal houden.

Water wat je geeft komt in de lucht terecht.

Edited by jadasveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...