Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Matiesko

HELP!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik will beginnen met groeien maar ik weet er nog niet zoveel van af. Ik ben van plan om in mijn tuin huisje een 1 plant neer te zetten, ik weet nog niet watvoor lamp ik nodig heb. De kosten wil ik zo beperkt mogenlijk houden. Kan ik 1 en dezelfde lamp gebruiken voor groei en bloei? en watvoor plant raden jullie mij aan?

 

Ik zie de reacties graag tegemoet!

 

Mvg Matiesko! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matiesko,

 

Om je enig idee te geven welke materialen je nodig hebt voor een eenvoudige set-up, verwijs ik je naar de site van 123 tuintechniek in Alkmaar.

Laat een ding zonneklaar zijn: met alleen een assimilatielamp red je het niet.

Op die site staan kant en klare tentjes, ingericht met de apparatuur die nodig is voor een succesvolle kweek, van goedkoop tot luxe.

 

Doe daar je voordeel mee en verder wens ik je veel plezier op dit forum.

 

Met vriendelijke groet.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna elke growshop verkoopt van die kant en klare setjes....dus hoef je niet speciaal naar 123 tuintechniek...Maar over het algemeen zijn die setjes het net niet en loop je snel achter de feiten aan.

Vaak te weinig afzuiging k zie ze ook wel eens als compleet maar dan zit er geen schakelkast bij of climate controler en ga zo maar door.

Lees jezelf gewoon eerst even goed in en stel gewoon zelf een mooi setje samen hier op het forum is alle info beschikbaar om iets leuks op te zetten beetje meer moeite maar is het cker waard.

 

heb je daar geen zin in doe het dan vooral zoals xtreme het zegt dan heb je iig een begin en eenmaal aangestoken door het virus ga je toch wel verder en anders doe je net als de rest en gooi je m weer op marktplaats na een misliukte oogst

 

suc6 iig

 

 

ohja het is mogelijk om met 1 lamp de gehele ronde te draaien en ik zou persoonlijk een wietplant nemen maar mag ook tomaat of stokroos zijn om mee te beginnen B)

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze je topic verplaatst naar indoorbeginnersvragen.

 

Verder het advies om veel te lezen is best wel goed, zo lees je wat anderen doen om zo je eigen idee te vormen,.

 

En zou je jezelf ook nog even willen voorstellen zoals je in de welkomstmail is gevraagd.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

 

 

Veel plezier hier en we zien graag je kweekverslag tegemoet.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bijna elke growshop verkoopt van die kant en klare setjes....dus hoef je niet speciaal naar 123 tuintechniek...Maar over het algemeen zijn die setjes het net niet en loop je snel achter de feiten aan.

Vaak te weinig afzuiging k zie ze ook wel eens als compleet maar dan zit er geen schakelkast bij of climate controler en ga zo maar door.

Lees jezelf gewoon eerst even goed in en stel gewoon zelf een mooi setje samen hier op het forum is alle info beschikbaar om iets leuks op te zetten beetje meer moeite maar is het cker waard.

 

heb je daar geen zin in doe het dan vooral zoals xtreme het zegt dan heb je iig een begin en eenmaal aangestoken door het virus ga je toch wel verder en anders doe je net als de rest en gooi je m weer op marktplaats na een misliukte oogst

 

suc6 iig

 

 

ohja het is mogelijk om met 1 lamp de gehele ronde te draaien en ik zou persoonlijk een wietplant nemen maar mag ook tomaat of stokroos zijn om mee te beginnen B)

 

 

Daarin heb je helemaal gelijk: veel kant en klare setjes zijn het net niet.

Soms is er een te krappe buisafzuiger en/of een te klein filter in de set-up.

Dan weer een fancontroler, die een brom veroorzaakt.

 

Maar een ieder moet ergens beginnen: een onvolkomen set-up kan nadien altijd nog "fine getuned" worden.

Een lamp in een tuinhuisje gaat niet werken.

Dat weten we beiden en een new-be naar een site verwijzen is naar mijn oordeel nog altijd beter dan uitsluitend te reageren met "LEZEN".

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampje in tuinhuisje op hangen met een filtertje en afzuigertje en wat autoflowers er onder...

24 uur het licht aan en knallen met die hap.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Matiesko, zou je je topics op de juiste plek willen openen, dit is geen kweek of foto verslag maar een Micro/Fluo beginnersvraag, dus bij deze verplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met zo'n topic titel ga je geen antwoordt krijgen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine add bij de post van Krasi..

 

Zou je het gewoon bij EEEEN topic willen houden ipv dezelfde vraag telkens weer in een nieuw topic vragen met wat extra info erbij. Je kan je topic ook gewoon aanpassen door op EDIT te drukken. Danku B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampjes zijn goed..

 

wat is je oppervlakte ? want veel kan je er niet mee belichten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic´s samengevoegd en verplaatst naar Micro/Fluo-vragen,

het gaat hier om T-Neon´s.

 

@Matiesko,

gaarne zoals in de welkomsmail en nogmals door Djbroertje gevraagd voorstellen.

Dat mag hier:

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig dat je naar 123 tuintechniek verwijst.

zij hebben juist in de winkel a4tjes hangen dat ze niets met hennepteelt te maken (willen) hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die t-neons zijn alleen geschikt voor kleine ruimtes en dan zou je wel alles in een scrogje moeten zetten als je ermee gaat bloeien. Maar voor het voorgroeien kan je ze gewoon gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het best kijken wat je budget is en haalbaar in huis.

Ik zelf zit met 250watt hpi en ben er super over te spreken beter dan de t-noen die ik had.

Je kan er wel leuke dingen mee doen.

 

Let wel op de links die geeft zijn 2 verschillende wattage groei had je 36 en bloei had je 75.

 

Succes.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het bloeien zou ik toch wel een gavita ir lamp nemen. Als je met tneons gaan voorgroeien kan je beter de 9500K lampen gebruiken. Die geven een beter resultaat in vergelijking met de 2700k lampen. Persoonlijk vind ik dat ze onder de 9500k echt veel harder gaan dan onder de 2700k. Ik moet nog een testkweekje afronden met de t-neons (300W). En nu maar hopen op een lekkere opbrengst.

 

Ben ook niet echt onder de indruk van de toppen. Daarom zal ik de volgende ronde maar gewoon een gavita ir 400w gebruiken voor het bloeien.

 

Maar heb je al je ruimte ingericht? Je kan niet zomaar beginnen met het kweken. Er zijn een aantal dingen die je nodig hebt. Je hebt een kweekruimte nodig, deze zal je moeten bouwen of je koopt een kweektent. En dan heb je nog zoveel andere dingen nodig, afzuigers, filters, kweekmedium + voeding, zwenk ventilators en de rest van de meuk. En dan moet je nog de planten kunnen onderhouden etc. Komt veel bij kijken. Ik zou eerst met een kleine opstelling beginnen. Misschien een kleine tent, en later uitbreiden. En goedkoop kweken bestaat niet. Voor die cheese moet je sowieso een filter gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo mede growers!

 

Ik zit erover te denken om deze te halen (groei)

http://www.dutch-headshop.com/nl/turbo-neo...500k-p-746.html

 

En bloei

http://www.dutch-headshop.com/nl/turbo-neo...700k-p-828.html

 

Is dit een goede keuzen voor een Blue cheese?

 

Mvg Matiesko

hahah dat is een leuke 75 watt turbo neon lamp.

"58 watt Stroomverbruik" goede 55 watt lamp dus B):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...