Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietsmoker93

Vals licht bij feminized

Recommended Posts

AchterlijkeHarry ik bedoel dat ze niet elke keer als ze een stukje rot zien het eruit knippen met een steriele schaar.

Tuurlijk kunnen ze nieuwe scharen gebruiken elke oogst, maar of ze ook aparte scharen gebruiken om het rot eruit te knippen en daarna hun handen te ontsmetten...

Ik weet wel zeker dat de gemiddelde commerciële kweker daar niet aan denkt ;)

Edited by Wietsmoker93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een commerciële kweker kweekt binnen.

 

De juiste luchtvochtigheid aanhouden, goede luchtcirculatie en weinig stikstof tijdens de bloei voorkomt meestentijds toprot.

Een binnenklimaat is te beïnvloeden, buiten ben je aan de weergoden overgeleverd.

 

Verder wordt er preventief en soms curatief gespoten met onder meer Teldor, Ronilan, Silinal, Roval en nog meer van dat soort middelen.

 

Als er nagenoeg een complete apotheek op wordt losgelaten, valt toprot meestentijds wel te voorkomen, maar de smaak van de wiet zal te wensen overlaten.

Maar ze hoeven het ook niet zelf op te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je opmerking over niet besmettelijk slaat kant nog wal, leg wat je met een besmette schaar geknipt hebt maar eens onder een microscoop en aanschouw wat je hebt aangericht.

 

Wat het oog niet ziet zegt helemaal niks met schimmels, bekijk maar eens een besmet stuk hoe dat is opgebouwd uit draden en sporen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te veel energie aan verspillen: sommige mensen zijn ziende blind en horend doof.

Weer anderen stellen er een genoegen in, om redenen waar alleen maar naar te raden valt, te beledigen en te bruuskeren.

 

Het verstandigste is schimmelwiet weggooien.

Ben je toch zo stom om die te willen consumeren dan zijn er twee opties:

 

-Invriezen om het schimmelproces tijdelijk stop te zetten en nadien de kapotgevroren toppen versneld drogen. Maar de schimmelsporen ben je echt niet kwijt;

-Optie twee is geforceerd drogen bij een temperatuur van ongeveer 50 graden. Weliswaar gaat dit ten koste van de smaak, maar de schimmel is echt gedood.

 

En thc verdwijnt niet bij 50 graden Celsius. Bij ongeveer 140 graden begint thc uit zijn vaste toestand over te gaan in gasvormige toestand. Dat wordt ook wel sublimeren genoemd. Pas bij ongeveer 200 graden bereikt thc zijn kookpunt bij een luchtdruk van 1000 millibar.

 

De temperatuur bij de overgang van een zuivere materie van de ene aggregatietoestand naar de andere is een natuurkundige grootheid.

Je kunt hoog of laag springen, daaraan kun je niets veranderen.

Net zoals je de zwaartekracht niet kunt afschaffen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
AchterlijkeHarry ik bedoel dat ze niet elke keer als ze een stukje rot zien het eruit knippen met een steriele schaar.

 

Je hoeft het er niet uit te knippen met een steriele schaar,als je maar verder gaat met een steriele/nieuwe/schone schaar als je rot hebt weggeknipt. ;)

 

En wat Xtreme zegt,als je binnen kweekt heb je bijna nooit tot nooit toprot,en wij kweken buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Invriezen om het schimmelproces tijdelijk stop te zetten en nadien de kapotgevroren toppen versneld drogen. Maar de schimmelsporen ben je echt niet kwijt;

-Optie twee is geforceerd drogen bij een temperatuur van ongeveer 50 graden. Weliswaar gaat dit ten koste van de smaak, maar de schimmel is echt gedood.

 

@Xtreme

 

Waarom bewerk je je berichtje weer nadat ik een reactie heb geplaatst dat ik het met je eens ben over toprot en binnen kweken?

 

Geef dan gewoon een nieuwe reactie om er op door te gaan,en doe niet net of ik de boe man ben,dat komt op mij over als een teken van zwakte.

 

Maar om er maar weer even op in te gaan,vriezen,de sporen ben je niet kwijt nee,maar je hebt nog wel lekkere wiet,en buiten dat,sporen heb je altijd als je buiten kweekt,of ze gaan bloeien dat ligt weer aan de buiten omstandigheden.

 

In de oven,de schimmel is misschien dood,maar je wiet ook.

 

En zoals iedereen die een gedegen opleiding heeft gehad toch zou moeten weten,dat wiet,net zoals elk ander plantaardig product biologisch afbreekbaar is.

En dus vergaan als ze worden bloot gesteld aan de buitenlucht/zuurstof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wc eend adviseert genegeerde gebruikers optie.

 

@TS

 

Schimmel is iets wat je niet moet onderschatten.

Zal als ik er weer een keer last van heb macro + knippen en dan een macro van de schaar maken.

Goed weg halen en schaar goed cleanen.

 

Hier ook veel rot out door was een jaar vol battles.

 

Hoop dat je nog wat over houd.

 

/zODd

Edited by zODd
Pm sent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder profiel vd bewuste gebruiker aan de rechterkant zit een opties vlakje, klik je daarop is het de 1e keuze.

 

Iemand nog wat Aspergus?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ grow Weed: een medicinale kweker kan dan al helemaal niks meer met de wiet, de meeste werkzame stoffen uit de wiet vervliegen al op kamer temperatuur,

 

Dat is een tamelijk unieke zienswijze. Kun je wellicht een literatuurverwijzing geven?

 

Strikt genomen verdwijnen -als je zienswijze juist is- al tijdens het groeiproces bij een temperatuur van 27 graden de werkzame stoffen.

En de wiet gekocht in de shop, die aldaar ook bij kamertemperatuur wordt bewaard, zou dus ook zijn werkzame stof verliezen?

Verdwijnt die stof door het gripzakje heen of verdwijnt die pas op het moment dat het gripzakje wordt geopend?

 

Trouwens welke werkzame stoffen doel je op? THC, CBN?

Som ze maar op.

Ik voel me nog steeds niet te oud om iets te leren.

 

het zijn met name de terpenen die verdwijnen.

 

hoe hoger de temperatuur hoe sneller ze verdwijnen.

zonlicht breekt ze ook af. daarom altijd drogen in het donker en niet in het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic opgeschoond.

 

Graag on topic blijven en respect naar elkaar.

 

Dank je wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je van alles aanneemt, lees dit even, hier heb je mee te maken.

 

Vooral over hoe deze schimmel te werk gaat kan interessant zijn en je dingen mogelijk anders doen bekijken, zeker waar het je gezondheid betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voordat je van alles aanneemt, lees dit even, hier heb je mee te maken.

 

Vooral over hoe deze schimmel te werk gaat kan interessant zijn en je dingen mogelijk anders doen bekijken, zeker waar het je gezondheid betreft.

Ik kan niks vinden over gezondheid, alleen dat de schimmel kan overleven in dood plantmateriaal etc.

 

Maar ik hoef me nu toch geen zorgen meer te maken? Heb de wiet met een microscoop nagekeken en er is geen rot.

De wiet droog ook mooi met een lv van 45%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'is heel lastig vinden maar dit is zo'n beetje wat er in je longen kan gebeuren als je wiet besmet met schimmelsporen rookt. Ze noemen het ook wel 'gaten vallen in je longen' en nu ik dat zo teruglees weet ik niet of ik helemaal goed gelinkt heb.

 

Bijna onderop die Wiki..

Wine-grower's lung -- > Botrytis cinerea mold

 

Draden terugvinden, zoals je bij een verder aangetaste plek zag die je weggeknipt hebt, is nog een stap verder, dat heet myleceum volgens mij.

 

Microscoop bedoelde ik eigenlijk niet die loep die je gebruikt vd trichomen check :)

 

Meeste info gaat over bloemen, besmette planten en vruchten maar welke idioot gaat nu bloemvruchten roken.. dus weinig info (zie ook oude topic op WF waar dit in dik direct bovenaan staat ;) op die WIki staat bij die Botrytis cinerea mold ook molded grapes (druiven).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...