Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietsmoker93

Vals licht bij feminized

Recommended Posts

Hallo ik heb nog 1 critical en 1 nothern light staan ( feminized rqs )

Ik hoor altijd dat vals licht ALTIJD herma's veroorzaakt bij feminized zaad.

 

 

Ik kweek op een plek waar altijd vals licht is, als ik naar buiten kijk, zie ik de lantaarn paal de hele hoofdtop beschijnen, en een deel van de planten. ( zo erg is het dus ).

Maar alsnog heb ik geen zaadontwikkeling of banaantjes, en de topgroei gaat zeer goed.

Zijn dit nou gewoon sterke zaden die tegen vals licht kunnen? want ik heb geen zin dat ik volgend jaar een ander soortje plaats en dat die helemaal vol komt met bananen of zaad.

Want ik zit dus te twijfelen of ik een ander soortje neem volgend jaar ivm de vele herma's die ik tegenkom.

De lantaarnpaal kan ik niet kapotmaken ofzo, wel aan gedacht maar dat word toch weer gemaakt in een mum van tijd ( woon in de stad )

 

Zijn er dus nog meer van die feminized zaden die zeer goed tegen vals licht kunnen, of zal ik gewoon weer dezelfde halen?

Edited by Wietsmoker93

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoor altijd dat vals licht ALTIJD herma's veroorzaakt bij feminized zaad.

 

Minder je oren naar dit soort dingen laten hangen, elke situatie/kweker is weer een andere B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt ook gezegd dat planten wennen aan vals licht....

(weet niet wat daar van waar is)

Maar zo gaan er zoveel dingen in de rondte...

 

Heb je de mogelijkheid om een afdakje te bouwen?

Desnoods span je een zeiltje.

Heb ik hier ook gedaan om de planten op 12/12 te zetten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat een binnekwekers angst.

Vals licht, het woord alleen al ken ik van ouderwetse fotocamera's, donkere kamers e.d.

 

Onze dames hebben met straat verlichting, tuinlampen, en volle maan geen problemen.

Nergens op de wereld is het s'nacht aardedonker, in ieder geval niet iedere nacht, waar planten groeien.

 

Volgens mij wel een bepalende factor bij bouw van binnenhok!

 

Groet, Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik heb vandaag best wat rot gespot en heb dus alles al geoogst.

Alleen nu staat de hoofdtop er nog omdat die nog vrij veel witte haren heeft en nog wel even af kan rijpen dus.

 

Wat is dus slimmer, knippen of af laten rijpen? ( Rijpt die eigenlijk wel af terwijl 90% van de plant al weg is? )

Ben vrij bang dat er rot in komt zoals in de andere takken ook zo snel is gebeurt.

Heb geen afdak dus ze staan altijd vol in de regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles al geoogst hebt wat is dan het nut om 1 top te laten staan, omdat het de hoofdtop is?

 

Als je het leuk vind om dat te laten staan kan je het doen, ik had m gewoon geoogst.

grammetje meer of minder...

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je alles al geoogst hebt wat is dan het nut om 1 top te laten staan, omdat het de hoofdtop is?

 

Als je het leuk vind om dat te laten staan kan je het doen, ik had m gewoon geoogst.

grammetje meer of minder...

 

Greetz.

Het ging mij meer om het afrijpen...

Ik wil dus weten of die dan nog wel afrijpt en dus niet afsterft.

Ik zie aan de hoofdtop dat die nog wel een weekje kan staan, maar k haal hem toch maar om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey heb een beetje toprot tussen mijn wiet uitgeknipt ( tegelijk met knippen ).

Ik heb dus met dezelfde schaar ook weer de hele plant lopen knippen ( ik knipte de rot tijdens het knippen eruit )

 

Maakt dit wat uit? niet dat het rottend aan het drogen is straks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

toprot is geen schimmel volgens mij, maar had het zws er niet mee geknipt lijkt me niet zo fijn om dan nog te roken want zullen allich restantjes tussen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey heb een beetje toprot tussen mijn wiet uitgeknipt ( tegelijk met knippen ).

Ik heb dus met dezelfde schaar ook weer de hele plant lopen knippen ( ik knipte de rot tijdens het knippen eruit )

 

Maakt dit wat uit? niet dat het rottend aan het drogen is straks...

 

Een quote van lostchild uit dit topic.

Als je iets met rot (ruim) weggeknipt hebt moet je de schaar ontsmetten/ andere schaar pakken.

 

Doe je dit niet dan zet je de rot met de schaar zo over van de ene naar de andere top die iets later, ook al zat er geen rot in, besmet zal zijn en zal gaan rotten.

 

@Dirkieto: klik voor de gein eens op het woordje toprot. :whistling

 

Groeten Beaker ;)

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat dat als je door bloeit en rot verwijdert je dan de schaar moet desinfecteren.

Maar als het droog is schimmelt het toch niet meer verder? ( wat moet schimmel op een droog blad? )

Edited by Wietsmoker93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droge wiet is nooit echt droog: er zit hoe dan ook nog wat vocht in (15 tot 20 %): wiet met 0 % vocht verpulvert tot poeder.

Dus "droge" wiet kan verder schimmelen, net als een droge boterham overigens.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Droge wiet is nooit echt droog: er zit hoe dan ook nog wat vocht in (15 tot 30 %): wiet met 0 % vocht verpulvert tot poeder.

Dus "droge" wiet kan verder schimmelen, net als een droge boterham overigens.

Oke maar ik kan nu dus mijn hele oogst wegpleuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste schimmels gaan dood bij temperaturen boven de 40 graden Celsius.

Aangetaste delen wegknippen en de goede delen in de oven stoppen op zo'n graad of 50.

Want in de goede delen zullen best nog wel wat schimmelsporen voorkomen, vandaar dat verwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietsmoker.

 

Ga aub je wiet niet in de oven leggen!!! Maar in de vriezer! om de schimmel te stoppen.daarna verder drogen.

 

Die ezel die denkt dat hij een adelaar is lult maar wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meeste schimmels gaan dood bij temperaturen boven de 40 graden Celsius.

Aangetaste delen wegknippen en de goede delen in de oven stoppen op zo'n graad of 50.

Want in de goede delen zullen best nog wel wat schimmelsporen voorkomen, vandaar dat verwarmen.

 

En je thc??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha ja daar klopt inderdaad geen pepernootje van.

 

in droge wiet is zit ongeveer 5-10% vocht. zeker geen 20% dan is het gewoon nog niet droog genoeg.

 

en op 50 graden vervliegen volgens mij aardig wat actieve stoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@wietsmoker.

 

Ga aub je wiet niet in de oven leggen!!! Maar in de vriezer! om de schimmel te stoppen.daarna verder drogen.

 

Die ezel die denkt dat hij een adelaar is lult maar wat.

 

De meeste schimmels gaan niet dood door vorst: bij vorst gaan ze in de ruststand.

Zodra de temperatuur stijgt, gaat het schimmelproces opnieuw beginnen.

Overigens stoor ik me niet aan je taalgebruik: innerlijke beschaving is een gevolg van iemands sociaal culturele achtergrond.

En die is nu eenmaal niet bij een ieder gelijk.

Vergelijk het maar met een aangeboren geestelijke of lichamelijke beperking: dat kun je een patiënt niet aanrekenen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
@wietsmoker.

 

Ga aub je wiet niet in de oven leggen!!! Maar in de vriezer! om de schimmel te stoppen.daarna verder drogen.

 

Die ezel die denkt dat hij een adelaar is lult maar wat.

 

De meeste schimmels gaan niet dood door vorst: bij vorst gaan ze in de ruststand.

Zodra de temperatuur stijgt, gaat het schimmelproces opnieuw beginnen.

 

ALS je al wat gelezen had hier op t forum,dan had je ook vast gelezen dat er altijd word geadviseerd om wiet met toprot

in de vriezer te leggen om de schimmel te stoppen,en NIET in de oven,dat komt op het zelfde neer als van die snuggerts die na het oogsten gelijk willen roken en hun wiet in de oven of microwave drogen.

Dan kan je het net zo goed gelijk weggooien of nog beter gewoon niet kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ieder met een redelijke schoolopleiding met natuurkunde in zijn pakket is geleerd dat schimmels bij vorst in ruststand gaan.

Zodra de temperatuur oploopt en de luchtvochtigheid hoog genoeg, hervatten de schimmels hun activiteiten.

 

Wat anderen denken of schrijven, vind ik pas relevant als het aangedragen feitencomplex juist is.

Zo niet, dan behoud ik me het recht voor er een eigen mening op na te houden.

Aangezien ik zelfstandig kan denken, vermag ik het nut er niet van in te zien anderen voor mij te laten denken.

 

En natuurlijk is geforceerd drogen niet ideaal: je verliest kwaliteit en werkzame stof.

Maar laat je de schimmel zijn gang gaan dan houd je niks over.

Het is een noodoplossing.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vergelijk het altijd met een rotte plek op een aardappel, die snij je toch ook ruim weg? Precies hetzelfde met rot, ruim wegknippen die zooi.

 

Als je bang bent dat de schimmel snel om zich heen zal grijpen zou ik alle waaiers volluit zetten om geforceerd te drogen de eerste (2) dag(en)

Zo heb ik al wat oogstjes weten te redden.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een rotte aardappel is niet eetbaar.

Sterker nog: een enkele rotte aardappel verspreidt een geur die de andere aardappels overnemen: dus je kan de hele zak in de kliko gooien.

 

Wat je weg snijdt, zijn blauwe plekken: die zijn een gevolg van beschadigingen (kneuzingen) ergens ontstaan tussen het rooien en het moment dat ze in de schappen van de winkel liggen.

Een aardappel besmet met fytoftora (een schimmel, die een rottingsproces veroorzaakt) is gewoonweg niet eetbaar.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een ieder met een redelijke schoolopleiding met natuurkunde in zijn pakket is geleerd dat schimmels bij vorst in ruststand gaan.

Zodra de temperatuur oploopt en de luchtvochtigheid hoog genoeg, hervatten de schimmels hun activiteiten.

 

Wat anderen denken of schrijven, vind ik pas relevant als het aangedragen feitencomplex juist is.

Zo niet, dan behoud ik me het recht voor er een eigen mening op na te houden.

Aangezien ik zelfstandig kan denken, vermag ik het nut er niet van in te zien anderen voor mij te laten denken.

 

En natuurlijk is geforceerd drogen niet ideaal: je verliest kwaliteit en werkzame stof.

Maar laat je de schimmel zijn gang gaan dan houd je niks over.

Het is een noodoplossing.

 

Als je wiet eerst in de vriezer legt barsten alle cellen open omdat vocht uitzet als het bevriest,als je het daarna uit de vriezer haalt zal de wiet sneller drogen omdat de cellen geen vocht meer vast kunnen houden omdat ze kapot zijn.

en heeft de schimmel dus minder vocht om van te leven.

je moet het er nog wel uitknippen natuurlijk,maar ja...dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.

 

 

Wat anderen denken of schrijven, vind ik pas relevant als het aangedragen feitencomplex juist is.

Zo niet, dan behoud ik me het recht voor er een eigen mening op na te houden.

Aangezien ik zelfstandig kan denken, vermag ik het nut er niet van in te zien anderen voor mij te laten denken.

 

Typisch een uitspraak van een ezel die denkt dat hij een adelaar is.

Blijf vooral zo doorgaan zal je ver mee komen met die instelling.

Zeker als je door die arrogantie verkeerde adviezen gaat geven.

 

En natuurlijk is geforceerd drogen niet ideaal: je verliest kwaliteit en werkzame stof.

Maar laat je de schimmel zijn gang gaan dan houd je niks over.

Het is een noodoplossing.

 

Nou daar heb je je antwoord toch al?

Geforceerd drogen in de oven is niet goed,de schimmel zijn gang laten gaan ook niet,in beide gevallen is je wiet verneukt en dat noem ik geen noodoplossing maar zonde,dus...in de vriezer ermee.

 

 

Sorry voor de vervuiling wietsmoker,ik hoop dat je door de vervuiling toch nog het kaf van het koren kan scheiden.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, ik heb het gewoon mooi laten hangen en controleer het elke dag.

Geen schimmelspoortje te bekennen ( alles is eruit geknipt en goed onderzocht )

Er hangt een fan tegen de muur aan voor lucht circulatie, 21 graden en 63%lv.

 

Zo besmettelijk is het dus niet via een schaartje... ( logisch ook anders zou er op alle wiet in de shop toprot zitten ), die commerciele kwekers gaan echt niet steriele scharen en steriele handen gebruiken om wiet te knippen ;)

Edited by Wietsmoker93

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='Wietsmoker93' date='23 Oct 2013, 15:07 '

Zo besmettelijk is het dus niet via een schaartje... ( logisch ook anders zou er op alle wiet in de shop toprot zitten ), die commerciele kwekers gaan echt niet steriele scharen en steriele handen gebruiken om wiet te knippen :whistling

 

Klopt die gebruiken nieuwe schaartjes en handschoenen bij elke oogst. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...