Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Eerste binnenkweek

Recommended Posts

Doordat ik als buitenkweker jaar in jaar uit te kampen heb met regen tijdens de bloei en rippers die altijd loeren, heb ik besloten het nu binnen te proberen.

 

Na mij enigszins in te hebben gelezen is mij duidelijk geworden dat de beste locatie een nog te maken kast is in mijn slaapkamer. De kast moet er aan de buitenkant uitzien als een kledingkast en daar ook toe kunnen fungeren wanneer er niet in gekweekt wordt. Bijvoorbeeld bij een verhuizing o.i.d.

 

Wat ik wil is kweken onder 2 x 600 watt lampen op aarde. Ergens zag ik de Secret Jardin DR240W II voor 850 euro. Dat is een complete set en volgens mij zou ik precies dat nodig hebben m.u.v. die tent, om los te kunnen gaan of mis ik iets? En kan het ook wat goedkoper dan 850 euro? Erg ruim zit ik niet in de slappe was, dus als iemand mij kan adviseren hoe ik verantwoord binnen kan kweken onder twee lampen van elk 600 watt voor bodemprijs hoor ik dat zeer graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Hoe groot is de kast die je gaat gebruiken?

2. Wanneer wou je die tent gaan kopen ongeveer?

3. Hoeveel planten wil je? Ik kan ook wel 2x 600w op gaan hangen maar met 5 planten heeft dat weinig zin.

En welke planten?

 

Goodluck!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Hoe groot is de kast die je gaat gebruiken?

2. Wanneer wou je die tent gaan kopen ongeveer?

3. Hoeveel planten wil je? Ik kan ook wel 2x 600w op gaan hangen maar met 5 planten heeft dat weinig zin.

En welke planten?

 

Goodluck!

Bedankt voor je reactie.

 

1 De grootte van de kast bepaal ik aan de hand van de minimumruimte die gebruikt moet worden om met 2 x 600 watt lampen te beginnen.

2 Ik wil geen tent, maar de vraag was of de inhoud van die tent is wat ik ook nodig ben om in een hok te kweken en of dat alles goedkoper kan dan voor 850 euro.

3 Dat begrijp ik, het aantal planten wat ik wil kweken is nog nader te bepalen, maar zoveel als rendabel is uiteraard. De soort zie ik nog wel als ik mijn kweekhok af heb. Sowieso wordt het een soort die lekker is om te roken en een goed effect heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2x600W in een formaat van kledingkast gaat flink wat warmte opleveren.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd beter 1 lamp van 600 watt in je kast, wordt veeeeel te warm anders...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is de kast waar je mee bezig ben dan? Zorg wel dat hij licht dicht voor binnen en voor buiten is voor je bloeiperiode.

En hout dat houdt warmte vast eh. zoals hierboven genoemt.

 

Wat is de omvang van je kast? hoeveel wil je gebruiken ervan?

En lijkt me dan wat fijner voor je dat je een tent hebt want kleren + wiet geur is niet zo fijn voor waar je werkt eventueel.

Want dat gaat er dan toch wel intrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gwn zelf je kast maken en schuifdeuren kopen bij ikea(kledingkastdeuren) en klaar is kees

panelen kan je ook kopen, ook in verschillen maten verkrijgbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Kennelijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

 

Op dit moment is er nog geen kast, deze ga ik nog maken. Denk aan zo'n inloopkast die je op maat kan bestellen. Wat ik mij dus afvraag is wat de ideale afmetingen daarvan moeten zijn om verantwoord en rendabel in te kweken met twee lampen van elk 600 watt. De eerder genoemde kweektent set is 240 cm x 120 cm x 200 cm en wordt geleverd met 2 x 600 watt lampen. Is dat ideaal qua afmetingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan makkelijk met 2x600, ik heb zelf een 120x240, wel 215 hoog maar draai met 3x600 mooi op 30 graden B)

 

inloopkast op maat bestellen is een duur grapje;), gwn de panelen bestellen hoeven geen dure te zijn en zelf in elkaar zetten en schuifdeuren van MP halen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja kan makkelijk met 2x600, ik heb zelf een 120x240, wel 215 hoog maar draai met 3x600 mooi op 30 graden B)

Zelfs drie? Hier is het ook zo'n 2.15 hoog dus zou ik met 120 x 180 toekunnen niet?

inloopkast op maat bestellen is een duur grapje;), gwn de panelen bestellen hoeven geen dure te zijn en zelf in elkaar zetten en schuifdeuren van MP halen

Exact. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten is weten en dat heb ik gedaan.

 

Op de plaats waar ik de inloopkast ga maken heb ik de beschikking over twee blinde muren. De maten van de ruimte waar ik de inloopkast ga maken zijn als volgt:

 

Hoogte 2.45 cm

Lengte 2.40 cm

Breedte 1.20 cm.

 

Bijna dezelfde afmetingen dus als jouw hok grow student. Ik heb mijn antwoord en kan aan de slag. Nu eerst een kast maken die volledig lichtdicht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

240 x 120 = 2,88 m2

Zelf houd ik het liefste 600 watt de m2 aan.

 

Je zou dus wel 3x 600 watt kunnen neerzetten.

Wel rekenschap houdend dat je afzuiger ongeveer gelijk moet staan in m3 aan de totaal aantal watt van je lampen.

 

in dit geval zou dit dus 1800 m3 afzuiger moeten zijn (eigen keus of je 1500 of 2000 neemt dus).

 

als je een actieve inblaas hebt zou je voor de 1500 kunnen gaan anders zou ik toch een 2000 aanraden.

Je filter moet altijd iets groter zijn dan je afzuiger en dus 2000+ (dit mag ook 2001 zijn).

 

verder wordt hier op het forum vaak gezegd minder = meer.

Hier bedoelen ze mee minder planten is meer plezier en meer controle.

9~12 planten per m2 is echt wel de max.

Zelf doe ik een ronde met 4 dames per m2.

 

Als je werkt met een actieve afzuiger heeft het erg weinig zin om met co2 te werken.

Met een beetje zoeken kan je wel meerdere verslagen lezen over het soort reflecterend materiaal wat je het beste voor de wanden kunt doen.

 

Zelf heb ik voor mijn watergiften een blue-mat systeem aangelegd en deze aangesloten op een 15 liter bak die in mijn hok staat op 1 meter hoog.

 

veel plezier Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info Budgetgrower. Ik denk dat ik toch maar begin met 2x 600 watt want dat is me al duur genoeg qua stroom. Wellicht kan ik de rest van de ruimte benutten als groei hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gwn zelf je kast maken en schuifdeuren kopen bij ikea(kledingkastdeuren) en klaar is kees

panelen kan je ook kopen, ook in verschillen maten verkrijgbaar

Jij hebt het vast over de PAX kasten van Ikea. Idd, die zijn heel erg gemakkelijk en best wel discreet. Die kasten hadden volgens mij een diepte van 60cm, lengte van 100cm en de hoogte van 200cm. Maar ik zou er geen 600W lamp in hangen. Hooguit een 400W lamp met een dimbare ballast en een goede afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kast wordt het niet, maar beginnen met een 400 watt lamp is misschien wel een goed idee. Dat drukt de kosten van de stroom behoorlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die kasten hadden volgens mij een diepte van 60cm, lengte van 100cm en de hoogte van 200cm. Maar ik zou er geen 600W lamp in hangen. Hooguit een 400W lamp met een dimbare ballast en een goede afzuiger.

 

Draai hier momenteel met 600W IR op 120x60x160 met krap 400M3 afzuig, netjes 28C max op de meter.

Had ik ook nooit verwacht hoor, gestart met 400W (600W gedimd) en toen het s'avond buiten onder de 10C werd eens 600W geprobeerd en sinds 1 week staat die daar nu al op.

 

T'is dat ik bloeistimu na overpotten heb gegeven ipv wortelstimu waardoor vergeling dus foto ga ik niet posten, niet representatief maar met IR kan veel, veel meer dan ik ooit dacht toen ik ze in de DR150 had hangen ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hem zeker halen voor mijn volgende ronde. Alleen zal ik draaien met een 400W in een kast van 2m hoog, 60cm diep e, 1m breed. Voor groeien ga ik dan wel met een tneon set doen die ik hier nog heb liggen.

 

Maar effe offtopic: welke kap gebruik jij dan? Deze:

 

http://www.greensell.nl/a-24706209/gavita-...vita-losse-kap/

 

Moet je de IR lamp ook na elke 3 kweken vervangen of gaat deze langer mee? En kan je hem wat lager hangen vergeleken met een normale hps lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb hele setje gehaald x 2 toen, had Triplestar hiervoor.

Je kunt zeker meer dan 3 rondes met de lamp doen, zie info op WF over de lamp en Gavita site.

 

Ik heb hem op de 400W stand (Lumatek 600W dimmable) op 35cm geha zonder problemen, met op 600W zetten ben ik op 50cm gaan zitten en houdt dat aan ivm de max hoogte die ik heb en ook omdat de IR aan kettingen hangt en ketting verhangen bij kroonsteenkant is altijd ff goed opletten dus doe ik liever niet te vaak, planten trainen en laag houden werkt beter voo mij en die bak licht helpt daar wel bij.. strek en dan vanzelf stop ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...