Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

deskone

white widow plant na 5 dagen bloei

Recommended Posts

een mh licht is een Metal Halide dit is meestal een ronde bulb die wit licht afgeeft.

en greenfingers je hebt voor een deel gelijk. het licht wel degenlijk ook aan de wattage jij kan mij niet vertellen dat je onder een 7 wat flouro het zelfde resultaat krijgt als onder een stelsel ven 10 7 watt flouro's. je hebt ook een beetje gelijk over het spectrum. je kan niet zomaar elke lamp gebruiken om te kweken. een plant heeft in de groei een spectrum nodig met veel blauw erin ( Metal Halide) voor de bloei kan je het beste een lamp met een hoog rood licht spectrum ( High Pressure Sodium) hoewel sommige mensen van mening zijn dat je onder Mh compactere toppen krijgt. in flouro's zit een beetje licht van elke kleur maar vooral heel veel groen. maar ook redelijk rood en blauw daarom kan je deze lampjes ook gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een mh licht is een Metal Halide dit is meestal een ronde bulb die wit licht afgeeft.

en greenfingers je hebt voor een deel gelijk. het licht wel degenlijk ook aan de wattage jij kan mij niet vertellen dat je onder een 7 wat flouro het zelfde resultaat krijgt als onder een stelsel ven 10 7 watt flouro's. je hebt ook een beetje gelijk over het spectrum. je kan niet zomaar elke lamp gebruiken om te kweken. een plant heeft in de groei een spectrum nodig met veel blauw erin ( Metal Halide) voor de bloei kan je het beste een lamp met een hoog rood licht spectrum ( High Pressure Sodium) hoewel sommige mensen van mening zijn dat je onder Mh compactere toppen krijgt. in flouro's zit een beetje licht van elke kleur maar vooral heel veel groen. maar ook redelijk rood en blauw daarom kan je deze lampjes ook gebruiken.

ik gebruik nu een sylvana gro-lux reflector lamp, maar daar zit ook een beetje blauw doorheen. er staat op de doos e27 ik weet niet of dat wat zegt.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

e27 is het lichtkleuren spectrum zo zal je op een hoop flouro's het nummer 38 tegen komen. dat is gewoon de samen stelling van de keuren in het spectrum.

hoe veel watt is die lamp dan?? hij zou ast wel werken. blauw is wel de kleur voor de groei maar als je iwl bloeien zou ik toch echt een lamp met een roder spectrum nemen een hps of zo.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 van dit soort lampen, eentje heeft een beetje wat paarsiger licht. Is dat beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites
e27 is het lichtkleuren spectrum zo zal je op een hoop flouro's het nummer 38 tegen komen. dat is gewoon de samen stelling van de keuren in het spectrum.

 

pro.

Uhmmmm maakt mij niet uit hoor Pro....maarre e27 is de maat van de fitting en heeft nix met de kleur te maken, en kleurnummer 38 kom je ook niet zoveel tegen (waarschijnlijk omdat deze kleur niet bestaat), wel kleur 83 (inmiddels veranderd door Philips naar kleurnummer 830)

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik zie het mijn fout sorry van dat e27. maare ik denk dat ik een typfoutje heb gemaakt want ik bedoelde eigenlijk 83.

 

pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb 2 van dit soort lampen, eentje heeft een beetje wat paarsiger licht. Is dat beter?

lijkt me wel, zit dus meer rood in, beter voor de bloei lijkt mij.

die lamp gebruik ik nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 fingers dat is niet zo'n heel erg opzich maar, je kan em idd buiten zetten. weet niet of dat nu nog kan eigenlijk :whistling ik bedoel ik had eerst ook een plant binnen gaf ook alleen maar 3 fingerige bladeren en er kwam net 5 gram af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirid wees niet zo'n gay man hij probeert een plant te kweken en wat doe jij jij lacht hem uit en zegt dat het 10 x niks is?? zielig ik heb jou planten bekenen en dat was ook heus niet alles hoor. ik zie ook wel dat die plant nooit meer dan 5 g zal produceren en dat hij meer licht nodig heeft maar vertel hem dat dan en begin meteen zo'n eikel te wezen. en deskone ik las dat iemand zei dat je geen spaar lampen kan gebruiken maar dat is ook onzin een spaar lamp is zelfs beter dan tl een tl is meetsal 1m lang en meestal 18, 36 of 40 watt. een compacte flouroscent oftewel zo'n spaarlampje met 4 witte buisjes meestal 4, 7, 9 of 11 watt. als nog 4 a 5 11 watt spaarlampjes erbij doet en een goed lichtdicht hok met witte wanden voor goed reflectatie bouwt en de spaar lampen ongeveer 2 tot 3 cm van de toppen afhoud kan het misschien nog wat worden. anders moet je mischien ooit een 70 watt mh licht kopen. heel goed koop en goed licht. veel compaktere toppen dan hps. nog vragen ?? ik help je graag.

 

pro

Waw dat is gezegt man ...

 

mag ik je ook wat vragen .... ik heb een groeilamp gekocht van 160 watt

 

geraak ik daar ook niet mee verder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
naja de zon werkt nu toch echt het best.

en het is nog gratis ook, mijn advies: naar buite met dat meisie! :whistling

kan dat nog als ie al in de bloei staat en deskie heb ej al nieuwe fotos?

Share this post


Link to post
Share on other sites
naja de zon werkt nu toch echt het best.

en het is nog gratis ook, mijn advies: naar buite met dat meisie! :whistling

kan dat nog als ie al in de bloei staat en deskie heb ej al nieuwe fotos?

nee man, zal ze binnekort wel weer ff maken

Share this post


Link to post
Share on other sites
naja de zon werkt nu toch echt het best.

en het is nog gratis ook, mijn advies: naar buite met dat meisie! :whistling

kan dat nog als ie al in de bloei staat en deskie heb ej al nieuwe fotos?

ja maar ze zal wel weer moeten herstellen en stress ondervinden want ze gaat wel weer terug in de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze niet buiten zetten. je kan best onder spaarlampen of flouro's hoe je ze maar noemt kweken. lumen of geen lumen. ik zelf heb een kweekje met een kamerraad gehad van in totaal maar 80 watt aan spaarlampen en we hadden zo'n 50 grammetjes van 2 planten. je moet gewoon een goed hok en de juiste voeding hebben. het beste is wel als je ze na zo'n 4 a 5 weken vervangt voor nieuwe want ze worden steeds minder na verloop van tijd. dit hebben wij toen niet gedaan, andes hadden we nog meer gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou ze niet buiten zetten. je kan best onder spaarlampen of flouro's hoe je ze maar noemt kweken. lumen of geen lumen. ik zelf heb een kweekje met een kamerraad gehad van in totaal maar 80 watt aan spaarlampen en we hadden zo'n 50 grammetjes van 2 planten. je moet gewoon een goed hok en de juiste voeding hebben. het beste is wel als je ze na zo'n 4 a 5 weken vervangt voor nieuwe want ze worden steeds minder na verloop van tijd. dit hebben wij toen niet gedaan, andes hadden we nog meer gehad.

Hoeveel gr kan je van een 160 watt groeilamp halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens, ik heb weer nieuwe foto´s gemaakt ik vind zelf dat me plantje er wel vooruit op is gegaan wat vinden jullie ervan?klik hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

nova ik heb niet veel verstand van groei lampen maar ik denk dat ze niet voor niks groeilampen heten. wat voor soort licht geeft die lamp ongeveer. je kan het spectrum niet zo met je blote oog zien maar als hij een beetje rood licht geeft (hps) zijn ze meestal goed voor de bloei. blauw licht (mh) is meestal goed voor de groei. meestal is blauw licht meer wit dan blauw hoor. je kan het proberen onder die lamp maar als je echt lekkere dikke toppen wil zou ik voor een goedkoop hpsje gaan ofzo. helaas geloof ik dat hps pas verkrijgbaar is van af 200 watt ofzo. mh licht heb je al vanaf 70 watt. dit licht geeft je veel compactere toppen hoewel er meer blauw in zit. alleen jammer dat mh veel zeldzamer is dan hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de topjes wel leuk... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was gister bij intepolm en ik zag daar hun ww staan.. diezagen er precies hetzelfde uit als deze dus volgens mij is die plant zo slecht nog niet .. maar hij maakt wel 3 en 1 vingerige bladeren hoorde ik van desk , is dat erg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal in de bloei ik geloof goed dat je plantje er ook zouit ziet als bij interpolm maar heb je al aan de kwaliteit gedacht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...