Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ronson

Spliff Seeds 5x Sweet N Sour, Ronsons 4th Run

Recommended Posts

jij geeft huishouden een hele nieuwe betekenis man :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistle: Hahaha. Ja neem graag geen halve maatregelen. Miami, gelukkig gaat het goed. Ze reageren er erg goed op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 45.

Ontkiemperiode: 5 dagen.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Totaal aantal schakeldagen: 8 .

Aantal dagen 12-12: 22.

Aantal dagen zichtbare bloei: 14.

Bloeiweek: 2.

 

We gaan week 3 van de bloei begroeten, update time. Dit keer een normale update, zonder al te schokkende dingen. Dus iedereen kan weer gewoon meekijken.

 

De dames dan, deze zijn goed aan het herstellen van hun bezoek aan de chiropractor. Alle toppen zijn weer omhoog gekomen en heb niet het idee dat ze van het bezoekje een stilstand hebben opgelopen. Zie ook geen andere tekenen van overdadige stress. Op wat enkele paarse steeltjes na dan. De eerder aangetroffen zaadhoesjes zijn ook niet meer terug gekeerd. Al met al heb ik dus niets te klagen en ben ik behoorlijk opgelucht dat de knak en pletwerkzaamheden niet tot serieuze problemen heeft geleid.

 

Waterverbruik is weer gestabiliseerd en is iets terug gelopen naar 4-5 liter per dag. Ben zelfs de druppellaars iets aan het knijpen nu om me medium weer wat droger te laten worden. Dit met het oog op de bloeivoeding die vanaf week 3 gegeven moet gaan worden. Deze voeding zal ik handmatig gaan geven. De bedoeling om me medium wat droger te trekken is om de voeding zo snel mogelijk door de plantjes te laten verwerken. Morgen breekt week 3 aan, de voeding zal om de dag gegeven moeten worden. Vrijdag ga ik beginnen met de BAC Bloom.

 

De grootste groeispurt is er nu wel uit. Na het knakken zijn de plantjes niet echt veel groter gegroeid. Althans niet met het tempo wat ze eerder hadden. Wat wel lekker is dat ik nu een mooi egaal veldje heb gecreëerd helemaal gevuld met topjes en toppen. Deze toppen beginnen nu ook al lekker aan te zwellen. Gezien uit noodzaak heb geknakt, is mij dit toch niet slecht bevallen. Op het moment heb ik een mooi vol en egaal veldje wat ik hiervoor nog nooit heb gehad. Veel geleerd dus, deze techniek zal ik dus nog wel vaker gaan toepassen.

 

Verder valt er op het moment niet iets noemenswaardig meer te vermelden. Hieronder de fotorapportage van vandaag.

 

Het klimaat en wat GV-waardes van me grond.

 

gallery_38479_16437_4533891.jpggallery_38479_16437_2773230.jpggallery_38479_16437_53183.jpggallery_38479_16437_5309389.jpggallery_38479_16437_1885680.jpg

 

De Dames zelf.

 

gallery_38479_16437_2212357.jpg

gallery_38479_16437_3344310.jpggallery_38479_16437_327109.jpggallery_38479_16437_4652213.jpggallery_38479_16437_5644547.jpggallery_38479_16437_2388894.jpg

 

Nou ik ga weer een dikke draaien. Till next time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 47.

Ontkiemperiode: 5 dagen.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 24.

Aantal dagen zichtbare bloei: 16.

Bloeiweek: 3.

 

Week 3 bloei, tijd voor de update. Vallen geen spectaculaire evenementen te melden.

 

De dames doen nog steeds hun ding. Ze zijn in de 3e week van de bloei beland dus het wordt tijd om ze te gaan bijvoeden. Vanaf vandaag ben ik begonnen met handmatig voeden van me schatjes. Deze voeding BAC organic Bloom zal om de dag gegeven moeten gaan worden en bestaat hoofdzakelijk uit suikermelasse en extra spoorelementen tbv de plant en het bodemleven. Ben vandaag rustig aan begonnen met een voeding gift van 0,6 liter per plant met een verhouding van 1ml BAC Bloom op 1 liter gewoon kraanwater. Had de dagen hiervoor de blumats al wat geknepen om mijn medium weer wat droger te laten worden. Zo zal de voeding sneller opgenomen gaan worden door de dames. Na het voeden vielen zoals het hoort mijn druppelaars stil, deze zullen nu pas weer gaan lopen als de voeding door de dames is geconsumeerd. Dan laat ik ze weer een dagje lopen om dan de hele cyclus weer te herhalen. Hieronder een link naar deze voeding.

 

http://www.baconline...ction=view&id=3

 

Verder heb ik vanmorgen een laatste dief actie gehouden. Hiermee ga ik nu echt stoppen om ze niet verder over de klippen te gaan jagen. Maar vond het gewoon zonde van de energie van sommige planten. Vanaf nu zal ik ze verder met rust gaan laten en ze gewoon hun ding laten doen. De planten zelf zijn nog steeds enorm vitaal en mooi groen van kleur. Heb wat foto's genomen vlak voordat de lamp aanging vanmorgen, daar op kunnen jullie goed zien wat hun werkelijke kleur is. Groei is nu echt aan het weg trekken. Ik zie geen door schieters meer, als er nu nog wat groeit zijn het de zijtakken wel. De hoofd toppen hebben hun hoogte we bereikt nu. Pfeeeww. Ik kan eindelijk wat op me lauweren gaan rusten nu. Werd tijd, ze hebben me aardig bezig gehouden de laatste dagen.

 

Nou genoeg gelult weer, hieronder de fotorapportage van vandaag.

 

Het klimaat 1 uur na de lamp aan was.

 

gallery_38479_16446_5540765.jpggallery_38479_16446_4468596.jpg

 

De voeding en het voedingsschema.

 

gallery_38479_16446_2197296.jpg

gallery_38479_16446_4880279.jpg

De diefactie voor en na.gallery_38479_16446_4280503.jpggallery_38479_16446_2873028.jpg

 

De dames met het licht uit.

 

gallery_38479_16446_2484215.jpggallery_38479_16446_1362588.jpggallery_38479_16446_4291945.jpggallery_38479_16446_6213130.jpg

 

Till next Time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij daar liet zien was geen zaadje maar een mannelijke bloem die nog niet open was.

Een zgn. herma, dus.

Goed blijven kijken bij die plant.

Anders krijg je straks echt en veel zaad.

Succes.

 

En een spatie tussen iedere foto kijkt een stuk prettiger.

Mazzel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat onder verscherpt toezicht. sindsdien geen zaden meer tegen gekomen. En ik doe me best maar ik loop nog steeds te hannesen met dit forum. Vind het niet gemakkelijker geworden wel mooier. Aan de vorm wordt nog gewerkt dus. Thx voor je input.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, het zijn geen zaden.

 

Cannabis_sativa_%28K%C3%B6hler%29.jpg

 

Jij hebt iets aangetroffen van # 1, 2 of 3.

Mannelijke bloeiwijze.

 

Een zaadje zie bij 7 t.m 12.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het zaad of mannelijk was is sinds verwijdering 1 week geleden al reeds, ook weg gebleven. Ze zijn volledig vrouw in mijn optiek. Geen enkele reden waarom ze herma zou geworden zijn. Iig bedankt voor de info weer. Had dit liever eerder gezien nou is het niet meer belangrijk. Met alle respect ben alweer 1 week verder intussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 49.

Ontkiemperiode: 5 dagen.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 26.

Aantal dagen zichtbare bloei: 18.

Bloeiweek: 3.

 

Update time. Voor deze update geen speciale evenementen te vermelden. Dus ik zou het kort houden.

 

De dames gaan nog steeds erg goed. Ze krijgen nu om de dag voeding met 1 ml BAC Bloom. Kijkende naar de planten ga ik de voorgeschreven frequentie van om de dag 1 ml iets los laten. deze week geef ik 1 dag voeding dan 2 dagen water. Waarom omdat ik zie dat voor sommige planten deze voeding net iets te rijk is nog. Bladeren gaan een beetje vervormen en de bladpunten geven signalen van iets te veel. Dus ga ik in week 4 pas om de dag voeden met 1 ml per liter. Om dan langzaam naar de maximum van 3 ml/ltr te gaan werken.

 

Verder staat de changeling ook nog onder strikt toezicht. Met de changeling bedoel ik de plant die herma trekjes begon te vertonen. Ik weet het, ze blijft een risico voor de hele kweek. Maar na verwijdering van alle mannelijke trekjes, zijn deze niet meer terug gekeerd en gedraagt de plant zich verder als een vrouw. Ik blijf haar echter de gehele kweek elke dag inspecteren. Mochten de mannelijke trekjes zich verder gaan openbaren trek ik "Het" er uit. Zal zonde wezen want het is maar de grootste van de 5 die er tussen staat. FF met extra dank aan Fool on the Hill (WF) voor de aanvullende info. Goed het is nu een dikke week geleden sinds ik haar zo aantrof en heb behandeld. Als ze echt herma is geworden had ik iedere dag wel iets van balletjes kunnen gaan plukken. Dat heb ik sinds vorige week niet meer hoeven doen.

 

Nou de foto's dan maar.

 

Het Klimaat.

 

gallery_38479_16450_179734.jpg

 

gallery_38479_16450_3114560.jpg

 

De Dames.

 

gallery_38479_16450_1847897.jpg

 

gallery_38479_16450_5240492.jpg

 

gallery_38479_16450_1295584.jpg

 

gallery_38479_16450_1363993.jpg

 

gallery_38479_16450_764769.jpg

 

gallery_38479_16450_5038449.jpg

 

Till next time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit,...maar waarom zoveel blumat vocht sensors,...ik meet al mijn planten met 1 exemplaar,

dat wil zeggen dat ik in elke pot bestaande gate heb waar ik de sensor in draai. elke plant geeft een stijging of daling aan.

Werkt prima,....wel moet je de open gaten afsluiten als er geen meter in zit en bij het in en uit halen van de sensors altijd een draaiende beweging maken zodat eventuele wortels niet beschadigen. Gaat al rondes lang goed en altijd optimaal water huishouding.

 

Er wordt gezegd dat zon meter minimaal een paar uur in de grond moet zitten voor een betrouwbare meting,

wel die van mij staat binnen no time dalend of stijgend op een vaste waarde.

Wel regelmatig de sensor resette en de keramische kegel opschuren.

 

Jouw manier werkt natuurlijk prima zoals bedoeld ,..minder rompslomp enzo, maar voor de budget kweker is deze tip misschien een goedkope manier om toch een gezonde waterhuishouding te krijgen,..daarnaast is het wegen en voelen van je potte geen overbodige luxe,..hoe meer controle punten hoe minder gevaar op droogte en of te natte grond.

 

Succes verders.

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er 5 gekocht dus ik kon ze ook kwijt :whistle: . Goede manier trouwens ook Stone. Heb in mijn volgende rondes alles handmatig gedaan. Dus veel van wat je zegt heb ik zelf ook al gedaan. Dit is de eerste keer dat ik de blumats gebruik. Omdat ik wilde weten hoe de GV in me medium daarbij was. Heb ik gekozen 5 van die meters erbij te kopen. Geen spijt van gehad trouwens. Ik zie nu de voordelen en de beperkingen van dit systeem. Volgende ronde ga ik hier wat upgrades aan maken om het stabieler te gaan krijgen. Ben trouwens wel erg tevreden zoals de meters en de druppelaars zich houden deze ronde. Thx voor je input trouwens. Much appreciated :wave: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronson dude, je hebt je jungle aardig onder controle gekregen, lekker bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronson dude, je hebt je jungle aardig onder controle gekregen, lekker bezig.

 

Dacht ik ook, je knak en buigsessies hebben wonderen gedaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Krasi en Vena. Ben op het moment ook niet ontevreden. Het zweet stond wel op mijn voorhoofd toen ik het deed. :whip:

 

Gelukkig is het me meegevallen allemaal. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 51.

Ontkiemperiode: 5 dagen.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 28.

Aantal dagen zichtbare bloei: 20.

Bloeiweek: 3.

 

Tijd voor de update. Geen bijzondere dingen gedaan of te melden deze keer. Alles loopt nog steeds redelijk op rolletjes.

 

De dames hebben hun laatste groeistuipjes er uit gegooid en ze beginnen steeds meer de nadruk op de topproductie te liggen. Dat is goed te zien bij sommige exemplaren. Sommige toppen zijn al behoorlijk dik aan het worden. Trek ik me tentje open wordt ik verwelkomd met een lekker geurtje. Kan het niet helemaal thuis brengen maar het is wel erg lekker.

 

Verder krijgen ze weer gewoon voeding volgens het schema. Dus om de dag 1 ml/ltr, in week 5 gaan we de dosis opvoeren naar 2 ml/ltr. Dat is ook de week dat ik kan beginnen met de K-boost. Ik zit te denken deze om de voedingsbeurt te geven. Dus BAC Bloom, Water, K-boost, Water etc.etc.

 

De changeling staat nog steeds onder verscherpt toezicht. Ze vertoond geen tekenen van een herma meer. Goed afkloppen en scherp blijven verders.

 

Hieronder de fotorapportage van vandaag.

 

Het klimaat 1 uur met de lamp aan.

 

gallery_38479_16458_4696708.jpg

 

gallery_38479_16458_5556411.jpg

 

 

De Dames.

 

gallery_38479_16458_266170.jpg

 

gallery_38479_16458_2342028.jpg

 

gallery_38479_16458_4459929.jpg

 

gallery_38479_16458_6429073.jpg

 

gallery_38479_16458_2100342.jpg

 

gallery_38479_16458_1574256.jpg

 

gallery_38479_16458_1683345.jpg

 

gallery_38479_16458_6440430.jpg

 

Goed ik ga een dikke draaien, Till next time :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal kweekdagen: 53.

Ontkiemperiode: 5 dagen.

Aantal dagen 18-6: 18.

Aantal groeiweken 3.

Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 30.

Aantal dagen zichtbare bloei: 22.

Bloeiweek: 4.

 

 

De vierde bloeiweek is aangebroken tijd voor de update.

 

Het begint een toppen explosie te worden in mijn tentje. Heb nog ff wat doorgeschoten toppen afgebonden, maar de groei is bij de meeste planten er nu wel uit.

De 2 grootste dames zijn al enorme toppen aan het maken. De andere plantjes zijn hier ook mee begonnen, maar ze hebben nog wel wat goed te maken in vergelijking met die grote zussen van ze. Maak ik me trouwens geen zorgen over ze zullen tijdens de kweek wel weer bijkomen.

 

Ze krijgen nog steeds om de dag 0,6 liter voeding per plant. Deze voeding geef ik ook nog steeds handmatig. Na de voedings gifte stoppen me druppelaars en gaan pas weer lopen als deze voeding door de plantjes is opgenomen. Goede wisselwerking dus. Ik hoef enkel me voedingsvat in de gaten te houden. Soms weer wat afvullen en verder geen problemen meer met plantjes die te droog komen te staan.

 

Verder is het dagelijks nog de plantjes goed controleren en een beetje de bladeren weghalen die door de planten worden af gestoten. Heb weer eens wat tijd over voor andere dingen dus. Komt dat ff goed uit, kan ik volgende week zonder me schuldig te voelen, gaan storten op GT6.

 

Hieronder de fotorapportage van vandaag.

 

Het klimaat.

 

 

 

 

De Dames.

 

 

 

 

 

Till next time.

 

PS loop ontzettend te klootviolen om foto's te kunnen plaatsen sinds de laatste server update. Jammer. Krijg nu helemaal geen foto's meer geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na herhaaldelijk proberen. Ben ik niet meer in staat om mijn updates hier nog te gaan doen. Foto's werken niet en me internet explorer loopt steeds vast als ik hier wil gaan updaten. Erg spijtig want ik was hier al een tijdje zonder problemen bezig. Maar van de een op de andere dag is dit forum onwerkbaar geworden voor mij. Erg jammer, maar ik ben niet de enige met dit probleem. Dit berichtje moet ik met de edit toggle of schrijven om überhaupt een letter in me reply te kunnen zetten. Erg lastig allemaal dus. Aangezien hier niet erg veel aan wordt gedaan heb ik besloten mijn rapportage hier te gaan staken.

 

Mijn excuses aan de mensen die me van buiten af volgde. Krasi, Miami en iedereen die me hier hebben geholpen. Harstikke bedankt voor jullie hulp. Ik zal mijn rapportage bij JD voortzetten mochten jullie nog nieuwsgierig zijn. Maar hier is geen optie meer voor me. Ik ben geen ICT-er, er had wel wat meer rekening met gebruiksvriendelijkheid van het forum gehouden kunnen worden. Het was al moeilijk, nu is het echt een drama. En ik heb toch echt me best gedaan om dit te laten werken. Hoop dat in de toekomst hier aan gewerkt gaat worden, nu gooi ik de handdoek maar ff in de ring.

 

Jammer, Mensen ik wens jullie nog veel geluk en alvast prettige feestdagen en een gelukkig 2014. Misschien tot laters of bij JD.

 

http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/31875-5x-Sweet-N-Sour-Ronsons-4th-Run

 

Groet Ronson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat het bij jou niet vlot loopt om foto's te posten.

Ik heb me nu ook wel op JD ingeschreven om verder te volgen.

 

Heb je al eens met Google Chrome geprobeerd om hier op de site te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...