Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jamesp

Hulp nodig vr AANSLUITEN kweeklamp!

Recommended Posts

Hoi iedereen!

 

Gisteren kreeg ik mijn bestelling van growshop.eu aan, het betreft een Phillips Master Son-T PIA Plus van 400W en

een Ignitor-Capacitator van ELT (Type VSI 40/22-3T-D + ARCE 100-45)

 

Voor ik m'n vraag stel wil ik even zeggen dat ik al verschillende topics over de aansluiting van zo'n dingen heb gelezen, maar ik geraak er echt niet wijzer uit. Beschouw me maar als een echte 'noob' op dit vlak. :lol:

 

Zou iemand met veel geduld kunnen uitleggen welke kabeltjes ik nodig heb, en waar ik ze op moet aansluiten?

Om het voor jullie gemakkelijker te maken voeg ik even de foto's erbij van deze gear.

 

Als iemand me kan helpen zou ik ongelooflijk dankbaar zijn!!

Goede kritiek is ook altijd welkom! ;)

 

PS: de onderste foto is de lampenkap...

 

gallery_38928_16281_215405.jpg

 

gallery_38928_16281_110105.jpg

 

gallery_38928_16281_174156.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen LAAT het iemand doen !

 

Het lijkt mij totaal niet veilig om jou te vertellen welke draadjes je nodig hebt en waar je ze in moet steken.

 

Of geef een paar centen uit aan fatsoenlijke verlichting .

 

Het is niet aan te raden om hier mee te gaan hobbyen ..maar zo ver was je denk ik al..

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeggen LAAT het iemand doen !

 

Het lijkt mij totaal niet veilig om jou te vertellen welke draadjes je nodig hebt en waar je ze in moet steken.

 

Of geef een paar centen uit aan fatsoenlijke verlichting .

 

Het is niet aan te raden om hier mee te gaan hobbyen ..maar zo ver was je denk ik al..

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

 

Inderdaad, ik las al dat knoeiwerk soms kortsluitingen en zelfs brand opleveren.

Misschien dan toch maar eens in een electro-zaak gaan horen!

Alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien dan toch maar eens in een electro-zaak gaan horen!

:lol: ;) :( dat zou ik dan ook maar doen ,en kijk dan naar het gezicht van de man van de winkel :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
das nou zo mooi aan die gavita's stekker in je schakelkast, en gaan

 

Waar moeten de draadjes in vd schakelkast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een foto van je schakelkast laat zien, zal ik je vertellen hoe je het moet aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien dan toch maar eens in een electro-zaak gaan horen!

:lol: ;) :( dat zou ik dan ook maar doen ,en kijk dan naar het gezicht van de man van de winkel :D :D

 

ja mensen dat het plannetje op de capacitator zelf staat had ik ook al wel gezien, het is omdat ik zo'n technische tekeningen niet helemaal begrijp dat ik het op dit forum kom vragen.

nooit gedacht dat ik hier afgesnauwd zou worden.

iedereen moet nl. ergens beginnen, heb zelfs de growguide en fora erop nagelezen omdat ik het echt wil leren kennen.

blijkbaar is dit dan toch niet de juiste plek voor beginners om een aantal vragen te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een foto van je schakelkast laat zien, zal ik je vertellen hoe je het moet aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeggen LAAT het iemand doen !

 

Het lijkt mij totaal niet veilig om jou te vertellen welke draadjes je nodig hebt en waar je ze in moet steken.

 

Of geef een paar centen uit aan fatsoenlijke verlichting .

 

Het is niet aan te raden om hier mee te gaan hobbyen ..maar zo ver was je denk ik al..

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

 

Dit bedoel ik daar word je toch echt bekaf van reageer niet als je niet wil helpen of er geen verstand van heb ......

 

Vind je bot en brainless reageren sorry :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn jullie weer behulpzaam! :lol:

Alsof jullie het aansluiten van een lamp aangeboren is!

 

@Jamesp,

heb je een schakelkast?

Deze VSA moet met een relais geschakeld worden!

Controleer waar de fase uit wandcontactdoos uit de schakelkast komt.

 

De aansluitpunten op de "ARCE 100-45":

De aansluitsnoer van adereindhulzen voorzien, niet vertinnen.

L = Lijn / Fase Bruine draad van de leiding naar de schakelkast

N= Nul Blauwe draad van de leiding naar de schakelkast

 

Aarde (het ronde teken) groen/gele draad van de leiding naar de schakelkast

en naar de middelste kroonsteen van de lampekap

 

Naar de lamp:

zachte kerndraad 1,5 mm² met adereindhulzen

blauwe draad gaat naar de fitting van de lamp

bruine draad gaat naar "het puntje" van de lamp

 

Leesvoer:

http://www.wietforum.nl/VSA-zo-goed-aangesloten-t93992.html

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt als een bus!

 

Denk dus niet dat dit binnen de 'goede kritiek' valt.....

Zullen nog wel op slippers lopen ofzo... :lol:

 

Enne .... Ff bij de zoek functie... Komen 100.0000 topics over lampen aansluiten.

Dit is er slechts maar 1.

Klikkerdeklik

 

En met fatsoenlijke verlichting bedoel ik een kant en klaar evsa.. Stekker in de kast en klaar .

 

Daarbij,als iemand al geen idee heeft wat voor een draadjes die moet gebruiken...... Wat dan?

Een blinde laten kijken ?

 

Het moet wel een veilige hobby zijn .

 

Voor de rest... Even goede vrienden !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien dan toch maar eens in een electro-zaak gaan horen!

:lol: ;) :( dat zou ik dan ook maar doen ,en kijk dan naar het gezicht van de man van de winkel :D :D

 

ja mensen dat het plannetje op de capacitator zelf staat had ik ook al wel gezien, het is omdat ik zo'n technische tekeningen niet helemaal begrijp dat ik het op dit forum kom vragen.

nooit gedacht dat ik hier afgesnauwd zou worden.

iedereen moet nl. ergens beginnen, heb zelfs de growguide en fora erop nagelezen omdat ik het echt wil leren kennen.

blijkbaar is dit dan toch niet de juiste plek voor beginners om een aantal vragen te stellen.

 

 

trek u der niet veel van aan.........gewoonlijk word je hier wel geholpen hoor....en gewoonlijk krijg je ook van die belachelijke antwoorden......je moet gewoon wat geluk hebben dat er juist een paar zijn die een deftige antwoord willen geven, of het nu een interessante of een domme vraag is........

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enne .... Ff bij de zoek functie... Komen 100.0000 topics over lampen aansluiten.

Dit is er slechts maar 1.

Klikkerdeklik

 

geweldig die zoekfunctie heh :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jamesp

Als je een relais hebt dan sluit je die aan op je VSA en je VSA weer op de LAMP (heb je geen relais dan heb je een stekker nodig die je in je tijd schakelaar steekt en aansluit op je VSA)

Koop hiervoor bij de lokale bouwmarkt 2 stuks draad, 1 voor tussen je relais en je VSA en 1 voor tussen je VSA en je lamp (en natuurlijk eventuele stekkers man/vrouw).

De draad tussen je Relais en je VSA zou ik een vaste kern 1,5 mm of gewone draad 2,5 mm halen (dit staat wel op de verpakking als je de draad koopt).

 

De draad tussen je VSA en je lamp mag een 1,5mm gewone draad zijn (deze is ook langer omdat je de VSA niet in je tent/kast hebt).

 

Op het eerste plaatje staat je VSA en hierop zie je een L en een N staan op je ARCE 100-45.

De L is het buine/zwarte draadje en de N is het blauwe draadje

Hiernaast zie je nog een rondje met 3 streepjes staan hier gaat het groen gele draadje in.

 

Dan heb je een plaatje van een lamp hieronder staan.

Deze moet wel goed worden aangesloten!!!

 

Op je lampenkap zit een kroonsteentje, hier komen 2 draadjes uit deze moet je volgen naar de binnenkant van de lamp vitting.

1 Draadje gaat naar het metalen vlakje in het midden en 1 gaat naar de buitenrand.

Op de ARCE 100-45 zit een plaatje van een lamp de meest rechtse gaat in het kroonsteentje bij de draad die IN de vitting aan de onderkant zit.

en de andere draad vanaf je ARCE 100-45 naar de buitendraad (schroefdraad) van je lamp.

 

Op deze manier sluit je een lamp aan en dan moet het goed komen.

 

m.v.g. Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste jamesp,

 

Dit forum is bij uitstek geschikt om vragen te stellen.

Het is slechts aan jou om de intentie van de personen die daar op reageren op hun merites te beoordelen.

 

Enkele lieden schijnen het leuk te vinden om anderen -vooral beginnende kwekers- te bashen of te trollen.

Trek je daar gewoon niks van aan en denk net als mij: "wat geeft de adelaar om het gebalk van een ezel".

 

Er zijn meer dan voldoende participanten op dit forum -met voldoende innerlijke beschaving- die je vragen met alle respect willen beantwoorden.

 

Met groet,

 

Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een relais hebt dan sluit je die aan op je VSA en je VSA weer op de LAMP

 

Je sluit je lampenkap aan op de VSA zodat de fitting van de kap stroom af kan geven aan de ingedraaide bulb en de VSA wordt voor de veiligheid geschakeld door een relais B)

 

TS:

Volg Torsti's raad incl. draadkern dan zit je zeker goed en vergeet de kabelschoentjes niet, je kunt bij de bouwmarkt een kabeltang incl. schoentjes krijgen, met de schoentjes die erbij zitten gaat het vast lukken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt als een bus!

 

Denk dus niet dat dit binnen de 'goede kritiek' valt.....

Zullen nog wel op slippers lopen ofzo... B)

 

Enne .... Ff bij de zoek functie... Komen 100.0000 topics over lampen aansluiten.

Dit is er slechts maar 1.

Klikkerdeklik

 

En met fatsoenlijke verlichting bedoel ik een kant en klaar evsa.. Stekker in de kast en klaar .

 

Daarbij,als iemand al geen idee heeft wat voor een draadjes die moet gebruiken...... Wat dan?

Een blinde laten kijken ?

 

Het moet wel een veilige hobby zijn .

 

Voor de rest... Even goede vrienden !

 

Ola!

 

Ben je der weer met je zoekfunktie!!

Al je zoekt op " vsa aansluiten" krijg je 8 resultaten en de enige waar je wat mee bent heb jij er uitgepikt.

Als je zoekt op " lamp aansluiten" idem.

Al je zoekt op " lamp" krijg je ongeveer 800resultaten waar een beginner niks aanheeft.

 

100000 topics...ik ben dat aanvallend reageren van je spuugzat!

En waarom breek jij die kwekert zen verlichting af?ELT is een goed merk van vsa.

 

Tette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je toch niet druk: bezie het van de zonzijde.

 

Lieden die bashen en trollen zijn enerzijds komisch en anderzijds zielig.

Ze proberen te bruuskeren en hopen wellicht dat je nijdig wordt.

Daar is maar een oplossing voor: hoe ergerlijker zo'n basher zich gedraagt, hoe vriendelijker je reactie daar op moet zijn.

Ze bereiken niet wat ze beogen en jouw steeds vriendelijker reacties leiden bij lieden van dat allooi tot razernij.

 

Houd de eer aan je zelf en laat een basher zich maar verlagen.

 

Kijk eens naar hun zinsopbouw en spelfouten: bij sommigen krijg ik de indruk dat hun geestelijk bereik niet verder reikt dan het foutloos schrijven van hun eigen naam en dat woorden van meer dan twee lettergrepen te hoog gegrepen zijn.

 

Wees blij dat je zelf niet zo'n zielig figuur bent.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme!

 

Wat kunnen mij de spelfouten van iemand anders schelen.

Bruusk en onverdraagzaam reageren maakt je nog geen trol.

 

Tette

Die steeds vriendelijk op je zal reageren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een trol in een internet omgeving is een persoon die op fora berichten plaatst met als doel geïrriteerde reacties van anderen uit te lokken.

Getuige jouw reactie: "ik ben dat aanvallend reageren van je spuugzat" was je toch wel degelijk geïrriteerd.

 

Maar wellicht ben ik ook een trol: vaak proberen mensen me te irriteren en met de wetenschap dat een vriendelijk antwoord bij de ander nog grotere irritaties opwekt, doe ik mijn uiterste best om vriendelijk te zijn in mijn reacties.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@topicstarter: Wanneer je de losse kabels koopt moet je nog rekening houden met de draaddikte van het draad. Je moet draad nemen van 1,5mm2/enkele kern die is geschikt tot er met ~16amp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jamesp

Als je een relais hebt dan sluit je die aan op je VSA en je VSA weer op de LAMP (heb je geen relais dan heb je een stekker nodig die je in je tijd schakelaar steekt en aansluit op je VSA)

Koop hiervoor bij de lokale bouwmarkt 2 stuks draad, 1 voor tussen je relais en je VSA en 1 voor tussen je VSA en je lamp (en natuurlijk eventuele stekkers man/vrouw).

De draad tussen je Relais en je VSA zou ik een vaste kern 1,5 mm of gewone draad 2,5 mm halen (dit staat wel op de verpakking als je de draad koopt).

 

De draad tussen je VSA en je lamp mag een 1,5mm gewone draad zijn (deze is ook langer omdat je de VSA niet in je tent/kast hebt).

 

Op het eerste plaatje staat je VSA en hierop zie je een L en een N staan op je ARCE 100-45.

De L is het buine/zwarte draadje en de N is het blauwe draadje

Hiernaast zie je nog een rondje met 3 streepjes staan hier gaat het groen gele draadje in.

 

Dan heb je een plaatje van een lamp hieronder staan.

Deze moet wel goed worden aangesloten!!!

 

Op je lampenkap zit een kroonsteentje, hier komen 2 draadjes uit deze moet je volgen naar de binnenkant van de lamp vitting.

1 Draadje gaat naar het metalen vlakje in het midden en 1 gaat naar de buitenrand.

Op de ARCE 100-45 zit een plaatje van een lamp de meest rechtse gaat in het kroonsteentje bij de draad die IN de vitting aan de onderkant zit.

en de andere draad vanaf je ARCE 100-45 naar de buitendraad (schroefdraad) van je lamp.

 

Op deze manier sluit je een lamp aan en dan moet het goed komen.

 

m.v.g. Budgetman

 

Bedankt iedereen voor alle hulp! Ik denk dat ik het nu eindelijk doorheb...

Fijn dat er toch nog wat leuke reacties zijn gekomen trouwens! Hier ben ik echt wel wat mee!! :lol:

Morgen ga ik nog wat spullen halen en dan kan ik beginnen knutselen B)

 

merci en tot horens!

james

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...