Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Faraon08

Russisch plan om in het wild groeiende wiet uit te roeien mislukt

Recommended Posts

Het plan om in Siberië in het wild groeiende wietplanten te verdringen door een 'drugsvrije' variant is mislukt. Het Russische persbureau RIA-Novosti meldt dat de autoriteiten in de regio Boerijatia, ongeveer 4.400 kilometer ten oosten van Moskou, vergeefs hebben geprobeerd de echte hennepplanten waar de streek vol mee staat, te verdringen door een niet-psychotrope soort.

 

Afgelopen zomer hebben ze 300 kilogram aan zaadjes van een 'drugsvrije' cannabissoort geplant in de hoop af te rekenen met de echte. Maar de nieuwe aanplant paste zich snel aan en ontwikkelde het bestanddeel THC (tetrahydrocannabinol), dat van de plant een verdovend middel maakt.

 

Het ministerie van Landbouw van de deelrepubliek Boerijatia laat zich ondanks de mislukking niet uit het hennepveld slaan. Er worden binnenkort nieuwe zaadjes voor nieuwe drugsvrije hennepplanten besteld.

 

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou zomaar een zeer waardevolle medisch toepasbaar landras kunnen zijn. Stelletje moronische kloothommels !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me sterk dat thc-vrije hennep ineens thc bevat.

Wellicht heeft er kruisbestuiving plaats gevonden met de andere planten.

Maar dat zou pas bij de nieuwe zaailingen tot uitdrukking moeten komen.

Broodje aap verhaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zou zomaar een zeer waardevolle medisch toepasbaar landras kunnen zijn. Stelletje moronische kloothommels !!

 

:lol:

 

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo

 

haha hennepzaad word idd bestempeld als thc loos ook op de verpakking

maar had handje zaden van een maat gekregen en ontkiemd en alles en staan nu in de bloei niet zoals je gewent bent van fem soorten of reg,

maar plakken en ruiken doen ze ook wel thc zit er ook wel alleen of het effect ook goed is? weet ik niet hahah :lol: heb ze nammelijk weggegeven

 

 

 

Greetz GanjaFyah

Share this post


Link to post
Share on other sites

In industriële hennep mag maximaal 0,3 % thc zitten. Industriële hennep ruikt gewoon naar hennep en de vrouwelijke bloemen plakken. Veel van de vezelrassen zijn eenhuizig en dus zelf bestuivend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ergens wel eens gelezen, gezien of gehoord dat de eigenschappen van de inheemse soort in een vrij kort tijdsbestek weer zullen domineren over de nieuw geintroduceerde soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de nieuwe aanplant paste zich snel aan en ontwikkelde het bestanddeel THC
Dat kan inderdaad niet.

Misschien hebben ze in 2012 non-THC-wiet geplant en staat het dit jaar weer vol met THC-wiet.

Wazig verhaal.

Ik heb ergens wel eens gelezen, gezien of gehoord dat de eigenschappen van de inheemse soort in een vrij kort tijdsbestek weer zullen domineren over de nieuw geintroduceerde soort.
Geïntroduceerde soorten kunnen ook inheemse soorten verdringen hoor.

Legio voorbeelden; bv. invasie van de grondel, invasie europeanen in amerika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dat ook deze zomer. Ik plant een tomatenzaadje, en opeens werd het een perenboom. Gek toch ?

 

Ze kunnen beter wat vliegtuigen met stuifmeel laten strooien.

Of Roundup, dat werkt zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het lijkt me sterk dat thc-vrije hennep ineens thc bevat.

Wellicht heeft er kruisbestuiving plaats gevonden met de andere planten.

Maar dat zou pas bij de nieuwe zaailingen tot uitdrukking moeten komen.

Broodje aap verhaal?

0.7% is in hun ogen een drugsvariëteit, als de grens ligt bij 0.3.De wilde rassen hebben een gemiddelde % van 1.45, dus een broodje aap verhaal is het niet, als je ook bedenkt dat je best goeie grond er kan hebben door vulkanische activiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaaizaden zijn over het algemeen gecertificeerd.

Een boer moet in zijn zaai- en teeltplan aangeven welke zaden hij gaat gebruiken.

Zaadleveranciers ( Monsanto) leveren het liefst zaden (granen) die steriele nakomelingen voortbrengen.

Dan moet de boer elk jaar nieuwe zaden kopen.

Bij sommige gewassen lukt het niet om de F1 generatie steriliseren.

Maar als de boer bijvoorbeeld 10 % van zijn graanopbrengst achterhoudt als zaad voor het volgende jaar, dan heeft hij hoopjes moeilijkheden.

Monsanto start dan stelselmatig procedures op wegens schending van hun licentierechten.

Tegen de tijd dat de boer een half miljoen aan proceskosten heeft gemaakt, bedelt hij op zijn knieën om een schikking.

 

Als vakantiewerk heb ik vaak vlaszaden moeten bemonsteren. Dan moest ik diagonaal door het perceel lopen en links en rechts willekeurig zaadbolletjes verzamelen en een afgeteld aantal in monsterzakjes doen.

Tevens moest ik opletten of er geen wilde haver binnen het gewas groeide: dan moest het perceel voor zaaizaad worden afgekeurd.

Naast mijn vergoeding van de coöperatie die de zaden afnam, kreeg ik van de boeren ook wat toegestopt als ik wilde haver over het hoofd zag.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar de nieuwe aanplant paste zich snel aan en ontwikkelde het bestanddeel THC (tetrahydrocannabinol), dat van de plant een verdovend middel maakt.

LOL, gratis wiet. Titel zou moeten zijn: Russische overheid geeft gratis wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dacht toch dat het over een mislukt project in Rusland ging & niet over Monsatan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in rusland groeit veel wiet in de bossen, alleen valt nu alweer de sneeuw !! 25 euro de gram kost wat goeie wiet , en goedkoopst vind je het in de nederlandse stad sint peters burg daar heb je t wel voor een tientje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...