Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
funkyskunkie

discussie over kweek methoden

Recommended Posts

Een maat van mij wil met 16x 600 watt passieve inlaat, 130x 15 l pot.

Hij wil daar 260 amnesia stekken inzetten 2p pot, nou wil hij van onder water geven in 1 grote bak.

Hij gaat daar een laagje water+ voeding inpompen, en dat laten staan tot het verdampt dus niet terug pompen.

Naar mijn mening gaat dat niet werken, staan ze veel te nat.

maar volgens de growshop moet dat wel kunnen hebben ze hem wijs gemaakt.

Nou heeft hij al zijn geld in dit project gestopt en zou ik het jammer vinden als het mis gaat.

Vandaar de vraag naar jullie mening, hij heeft namelijk alles klaar staan en zit op stekken te wachten.

Misschien iemand een simple oplossing?

Hij kweekt trouwens op lightmix.

Edited by funkyskunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat toch voor wat de GS hem wijsmaakt ;)

Plannen zijn al getrokken, moet je van goede huize komen om dat nog omgegooid te krijgen.

Voor zelfde geld werkt het wel met wat vallen en opstaan maar dat hangt geheel af vd

ervaring/eigenwijsheid/ oren naar een GS hangen die niet op hoogte is van echte situatie..

aannames en adviezen.. ja moet zo werken want ergens draait perfect hoor, jij doet iets fout :lol:

 

kweker die denkt.. goh laat ik eens uitpakken in deze tijd.

 

1 tip:

alle potten op iets van latjes zodat ze niet rechtstreeks op de vloer staan, verzuipen ze stuk minder bij teveel water in de bak en niet drainen.

 

vd rest weinig advies, we zijn vooral hobbyisten hier.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, daar zat ik ook aan te denken met eventueel een dompelpompje om overtollig water terug te pompen, maar weet niet zeker of dat wel gaat werken i.v.m. vacuum zuigen van vijverfolie? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil met 16x 600 watt passieve inlaat, 130x 15 l pot.

ik wil daar 260 amnesia stekken inzetten 2p pot, nou wil ik van onder water geven in 1 grote bak.

ik ga daar een laagje water+ voeding inpompen, en dat laten staan tot het verdampt dus niet terug pompen.

Naar mijn mening gaat dat niet werken, staan ze veel te nat.

maar volgens de growshop moet dat wel kunnen hebben ze mij wijs gemaakt.

Nou heb ik al mijn geld in dit project gestopt en zou ik het jammer vinden als het mis gaat.

Vandaar de vraag naar jullie mening, ik heb namelijk alles klaar staan en zit op stekken te wachten.

Misschien iemand een simpele oplossing?

ik kweek trouwens op lightmix.

 

Ik dacht trouwens dat dit een hobbyforum is en geen "hoe kweek ik professioneel wiet op grote schaal forum.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dat zelf gedaan zou hebben had ik dat heus wel gezegd hoor ;)

Ik zelf kweek al jaren op cocos en bevalt me goed : :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom informeerde je hem niet voordat hij al deze spullen kocht?

En waarom luistert hij wel naar de gs en niet naar jou terwijl de gs een winkel is en dus commercieel is en jij een vriend bent.

Degene waarbij hij vertrouwelijk (ga ik van uit) vragen en ervaringen kan vragen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nielz... omdat hij de spullen al had voordat ik er van af wist, het kwam te sprake omdat ik dezelfde hobby heb.

Maar in plaats van commentaar , heb ik meer aan een goedkope oplossing waar ik hem mischien mee kan helpen, bijv. Of een dompelpomp zal werken om om het water weer terug te pompen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik niet doen, eerder een soort afvoer putje maken.

Er komt altijd wel wat aarde mee met het water en dat is niet erg goed voor je dompelpomp.

Of je moet zo'n strontzuigpomp hebben zoals op de camping maar dat lijkt me ook niet ideaal om het water mee terug te pompen.

Overigens zou ik ze indd op een soort latten zetten waardoor het water van onderen eruit kan lopen.

Zorg er wel voor dat het hout waterbestendig is want hout wat in water ligt wil onbehandeld nog wel eens gaan rotten.

Zorg ervoor dat de boden afloopt van hoog naar laag zodat het afvalwater op een centraal punt komt.

Dat water kun je filteren ( aarde eruit voordat het in aanraking komt met je dompelpomp) en dan terugpompen of gewoon een afvoerput maken richting het riool.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nielz.. kijk daar heb ik meer aan... thnx afvoer put gaat hem niet worden zit volgens mij in een slaapkamer. ;)

Dus dat worden latjes en een pompje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kweekt zelf op hobby schaal en nu ga je je bemoeien met een profi opstelling ingegeven door een derde, echt een heel slimme zet kop van jut ;)

 

Heel lief, leuk en aardig allemaal wat je wilt maar houdt het bij je eigen hobby en laat die vriend lekker zijn ding doen zonder jouw,

slaap je stuk beter :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gelezen had bij wie is wie dan had je ook geweten dat ik jaren lang op grote schaal en zeer prof gekweekt heb, en dat ik daar mee gestopt ben van wege de ellende en die kl@te blauwpetten :lol: maar dat neemt niet weg dat ik er niet vies van ben, en help mijn maat graag als ik kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens en daarbij zal het een lekker werkje worden die aarde uit het water filteren en elke keer het filter verschonen.

Of elke week een nieuwe dompelpomp bij wijze van spreken.

Als hij nou normaal water geeft en het overtollige water lekker laat waar het is dan heeft hij er ook geen last van.

Of gewoon een groot aardebed dan heb je ook geen overtollig water. Voor dit soort problemen is er een Blumat tensio meter uitgevonden. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nielz.. zou dat werken met een tensio, en dan minimaal water in de bak laten lopen en dat een paar x per dag totdat de tensio aangeeft dat het voldoende is?

Zou wel een simpele en goedkope oplossing zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor dit soort problemen is er een Blumat tensio meter uitgevonden. :-)

 

joh.. 130 potten

 

@funky

je weet dus precies wat je te wachten staat en met je verleden hoeft er maar * te gebeuren en je bent nog de baas van alles ook ;)

ik doelde helemaal niet op dat je alleen maar een hobby ervaring/kennis zou hebben.. jij bent zelf ook bezig toch?

 

bezint eer ge begint, straks ben je meer kwijt dan je denkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild.. ben ik me wel bewust van ik geef hem alleen advies, ik zet geen stap in dat huis.. En

die tensio komt in 1 pot alleen om een gemiddeld beeld te krijgen van hoe nat de grond is voor de rest zal het een beetje gis werk blijven.

Maar ik denk zo een beter kans van slagen i.p.v. wachten tot het water verdamp is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Géén mening over kweekmethode. Ik kweek niet professioneel.

 

@ Nielz (en iedereen die denkt dat íe daar wat zinnigs over te zeggen heeft) Die opmerking over "hobbyforum" moet ik toch wel een beetje om lachen :lol:

 

Als je met 16 x 600 Watt kweekt dan verwacht ik niet meer dat het voor eigen consumptie is. Maar bij meer dan 600 Watt dan wel? Moet je toch 'n stevige gebruiker zijn lijkt mij.

 

Vergis ik me? Laat het weten? Waar ligt de grens voor jullie?

 

En, nee... nergens staat duidelijk geschreven dat dit een strictly hobbyforum is. Maar da's ook niet nodig. Toch??? Just curious....

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter 1 per pot zetten

 

weet niet hoe het met aarde zit maar op mapito kun je makkelijk enkel vloeden zonder terug te pompen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr zijn dr genoeg hoor die gewoon een plens water in een bak met potten laten lopen zonder t trug te pompen laag hydrokorrels onderin de pot en gaan...

 

maarja k heb dan ook geen jaren lange ervaring met grote kwekerijen en ben ook nog nooit gepakt ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger altijd zo gewerkt ! niks mis mee als je niet teveel water in de bak gooi , het is wel beter om de pot 7 mm vrij te hebben.

 

 

 

Maar het werkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@podhead... dus volgens jou gaat dat wel lukken?

En de grond word geen blubber als het te lang in het water staat?

Of eventuele wortel rot?

 

Verder iedereen bedankt voor het mee denken en de adviezen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarvoor zet je je potten wat hoger of hydrokorrels onder in je pot zodat je wortels niet in t water blijven staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vuilwater dompelpompje is niet duur als het water niet ver omhoog omgepompt hoeft te worden. Tienje of 4 op MP, nieuw. Met zo'n setup zijn dat de kosten niet, mag ik aannemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarvoor zet je je potten wat hoger of hydrokorrels onder in je pot zodat je wortels niet in t water blijven staan

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarvoor zet je je potten wat hoger of hydrokorrels onder in je pot zodat je wortels niet in t water blijven staan

De wortels groeien toch ook door de hydrokorrels heen en dan staan ze alsnog nat lijkt mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...