Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kwekeling

welke voeding gebruik jij?

welke voeding gebruik jij?  

672 members have voted

  1. 1. welke voeding gebruik jij?

    • Canna vega
      131
    • Terra vega
      84
    • Bio Nova
      96
    • B'cuzz
      57
    • supersnormix
      4
    • natuurvoedingkjes
      30
    • Pokon (het kan toch?)
      43
    • Anders namelijk: (even vertellen he)
      226


Recommended Posts

bac, pokon, basaltmeel, maerl, tomassekali, kattegrit(klei), wormenmest, bitterzout (mg) en soms een beetje appelstroop... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van No Mercy de mogelijkheid gekregen een voeding naar eigen inzicht samen te stellen en op de markt te laten zetten. hierbij heb ik er bewust voor gekozen er geen commercieel belang bij te hebben. Mijn voorwaarde was volledige vrijheid en genoeg tijd om het naar eigen idee samen te stellen.

 

 

Hiervoor ben ik de glastuinbouw sektor ingedoken daar zitten nu eenmaal proffessionals die echt aan de top staan op dit gebied. Met de eigen kweek en forum ervaring in het achterhoofd zijn we gaan kijen waar op gelet moet worden bij het voeden in de praktijk.

voedingsschema's voor op grond zijn heel moeilijk te geven , alleen al omdat verschillende kwekers verschillende hoeveelheden grond gebruiken waardoor de voedingsgift totaal verschillend is .

 

Duidelijk is dat je zo veel mogelijk op maat moet voeden en niet op voorraad. wil je dat zo goed als mogelijk doen dan zul je de voedigssamenstelling moet aanpassen gedurende de teelt. omdat ook de behoefte van de plant veranderd. Hierdoor kwam ik uit op 2 verschillende voedingen voorde bloei periode.

 

In de gebruiksaanwijzing/beschrijving van de voeding heb ik puur gelet op de practische toepassing . geen onzinnige beloftes of beweringen maar een realistische dosering en omschrijvingen van situaties waarin je juist minder moet gaan voeden. Een overschot aan zouten in de grond is naar mijn idee vaak de oorzaak van een vertragende plantontwikkeling. dit sluit ook aan bij de kennis uit de glastuinbouw.

 

Er valt natuurlijk nog veel meer over te vertellen ,maar dat laat ik hier achterwege ,dat wordt te langdradig.

Doordat we niet adverteren of andere reklame kosten maken (drukwerk) en ook geen personeels kosten hebben gehad kon de prijs voor het inkopen van de grondstoffen omhoog. Hierdoor krijg je biologische bloei stimulator en hoofdvoeding in één tegen een standaard liter prijs . Mijn ideologische doelstelling is hiermee bereikt, namelijk meer waar voor je geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Atmo, ik neem aan dat je je eigen goedje al getest hebt ?

 

gebruik je nu dan 2 verschillende voedingen in de bloei of 1 met de bloeistimulator ineen?

 

verslag.....? Test...??

 

 

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

biobizz en nomercy produkten B)

 

o ik had al ge andwoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey B)

 

*canna terra florres

*cannazm

*canna boost

*canna pk 13/14

*canna rhizotonic

 

*biobizz alg a mix

*biobizz fish mix

 

*bacto's van sannie/b.a.c

*schimmels van sannie/b.a.c

*plant vitality van sannie/b.a.c

*yucca van sannie/b.a.c

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hi Atmo, ik neem aan dat je je eigen goedje al getest hebt ?

 

gebruik je nu dan 2 verschillende voedingen in de bloei of 1 met de bloeistimulator ineen?

 

verslag.....? Test...??

 

 

 

 

 

grtz

ja ,op buitenplanten in kuipen . Het probleem van het testen van voeding is dat het zeer moeilijk is te bepalen in hoeverre een goede of slechte opbrengst te danken is aan de voeding , er zijn immers enorm veel factoren die daaraan bijdragen. Verslagen zullen er desondanks in overvloed komen.

De voeding bevat gewoon wat er nodig is , dus is in dat opzicht niets nieuws.

het bestaat wel uit 2 voedingen voor de bloei , de eerste gebruik je in de bloei tot de groei er uit is en dan ga je over op de 2e . Je kunt eventueel ook nog een overgangsfase creeeren door ze beide halve dosering te gebruiken. In de bloei periode veranderd de voedingsbehoefte nu eenmaal dus moet de voedingsgift ook mee veranderen(vooral bij grondteelt)

In beide voedingen zit de bloeistimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmosphere,

 

Als ik vragen mag,

 

Wat is de samenstelling?

Waar is het te krijgen?

Wat is de prijs?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb verder nog geen ervaring maar ga de hesi voedingslijn gebruiken omdat die de ph waarden neutraliseerd en omdat het pakket nog niet zo duur was nu alleen afwachten als het ook gaat werken.

Iemand ervaring met Hesi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de volledige lijn van bio bizz gebruiken, ben enkel nog aant twijfelen aan de nieuwe heaven in hun gamma.. Heb die vroeger ook nooit gebruikt vraag me af of deze een voelbaar verschil zou geven? Ook heb ik nog meststoffen die al enkele jaren oud zijn van canna de volledige lijn (flores, vega, cannazym, booster, PK13/14, rhyzotonic), die ga ik ook gebruiken op een deel van de planten om het verschil te zien en te smaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

exelent een van de eerste voedingen ... word veelal door GS overgegoten in andere jerry cans met een ander labeltje erop..!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HY PRO of poeder voeding (witlof)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indoor

 

Plagron growmix aarde

Ecostyle AZkalk

Metrop mr1 10-40-20

Metrop mr2 10-20-40

Metrop Calgreen 22% Ca

Metrop AminoRoot

Metrop AminoBloom

Bio Nova BN-Zym

Canna trichoderma

 

 

Outdoor

 

Guano kalong korrels

Metrop MAM 8

Metrop Calgreen

Canna trichoderma

 

:wtf: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga alleen Biologische Groei- en Bloei stimulator van BAC gebruiken. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scratch that.. :rolleyes:

 

Ik doe het als volgt:

 

-All-mix BioBizz aarde. (+ eigen mixje)

-Bio-Bloom van BioBizz in de bloeifase.

 

 

Lekker simpel, werkt als een tierelier :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat canna wel erg veel gebruikt word.

 

Ik twijfel nog tussen canna & bio nova voeding.

Het gaat wel om amnesia planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio grow mix (lighmixje) van atami + klein plagron lijntje.. roots/alga grow+bloom/green sensation/phyt-amin bladvoeding

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledige voedingslijn van METROP

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortel en bloeistimulator van BAC.

Bloei en groei voeding van BAC.

PK Booster van BAC

In de eerste weken af en toe sproeien met plant vitality van BAC.

En in de laatste 3 weken Shooting Powder van House en Garden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mede wietplant liefhebbers =)

 

ik ben pas nieuw hier op dit forum:P maar ik heb een aantal keer Pokon gebruikt en het geeft best wel een goed effect waardoor dit spul je planten verneukt is waarschijnlijk omdat je dan een te hoge concentratie van pokon gebruikt.

Bijvoorbeeld: 10ML in 1 Liter water laten we dat maar 5ML Pokon doen.

Het is een zeer krachtig goedje namelijk dus goed verdunnen is een must.

Ik raad sowieso aan geen voeding te gebruiken maakt je plant misschien sterker maar het is minder goed voor je xD:P

 

Hou het gewoon biologisch en gebruik takjes, oude bladeren, fruit schillen eigenlijk je kan het zo gek niet bedenken waar puur natuurlijke voeding inzit voor die planten zolang het maar wegrot en schimmelt.

Zo krijg je trouwens ook nog eens goede stevige lekker ruikende planten en worden ze niet zo afhankelijk

van de voeding die je ze iedere keer toediend.

 

groetjes(A)

 

EDIT> ff foto'tjes van me Bio plant en Pokon plant.

 

Bio Plant:

Fotos-0038.jpg

 

Pokon plant:

Fotos-0040.jpg

Edited by GanjaFarmer1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ganjafarmer...

 

:whistling

Dat roep ik nu al jaren...blij dat je er hetzelfde over denkt :vape:

 

gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dood gaan ze niet, maar als ik naar die anorexia nervosa sprietplantjes kijk, dan heb ik zo van,

of veel meer Pokon geven, of toch een betere voeding met de juiste verhoudingen.

Zonde van je tijd, zielig voor die mooie rassen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik AQUALOGIC op mapito wil graag over stappen naar een ander merk iemand suggesties???

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat zelf te denken house en garden???

maar wat heb ik nu precies nodig voor op mapito???

van AQUALOGIC heb ik

A&B

wortel stimulator

enzymen

aminoforter

booster

superbloei

 

iemand ervaring met andere voeding op mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...