Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Marky

Hennepgeurkaart

Recommended Posts

De proef om mensen in Rotterdam en Den Haag kennis te laten maken met hennep om zo illegale hennepteelt te voorkomen, krijgt een landelijk vervolg. Deze week wordt de kaart verspreid in Amstelveen, Heerlen, Tilburg en Breda.

 

De verspreiding van de hennepgeurkaart vindt plaats in het kader van De Week van de Veiligheid. De komende tijd zal de kaart ook in de bus worden gedaan bij andere relevante wijken in Nederland.

 

Dat hebben de gezamenlijke netbeheerders vandaag bekendgemaakt. Netbeheerder Stedin introduceerde 3 jaar geleden de geurkaart in de hoop dat mensen zelf illegale drugspanden in hun woonomgeving zouden ontdekken om vervolgens de politie, brandweer of netbeheerder te waarschuwen.

 

Uit onderzoek van Stedin blijkt dat 75 procent van de 30.000 ontvangers de kaart heeft gelezen en gebruikt. Negen van de tien ontvangers geven aan hennepkwekerijen te gaan melden nu ze de kaart hebben ontvangen. Dat doen ze vooral om persoonlijke redenen, zoals hun eigen veiligheid, een hoge energierekening of het risico op brand.

 

Branden in illegale kwekerijen was één van de redenen om destijds de geurkaart te verspreiden. 'Geknoei met elektriciteit is ronduit brandgevaarlijk. De hennepteler brengt niet alleen zijn directe omgeving in gevaar. Hij zorgt met gebrekkige installaties ook voor stroomstoringen met alle overlast van dien.'

 

Stedin wil samen met collega-netbeheerders en gemeenten via de hennepgeurkaart Nederlanders laten realiseren hoe riskant illegale thuiskwekerijen zijn. 'Omwonenden kunnen zo ook zelf bijdragen aan het voorkomen van deze onveilige situaties.' Alle netbeheerders doen mee met het verder verspreiden van de kaart. Uiteindelijk krijgt niet iedereen de kaart in de bus omdat die alleen wordt verspreid in gebieden waar de kans op deze 'illegale huisvlijt' het grootst is.

 

 

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnen...Nederland.dhtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als er in jouw wijk geen kaarten worden verspreid, kun je met een goed gevoel door kweken.

Een geruststellende gedachte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt me toch steeds op wat een "verlinkland" Nederland wel is.

Geurkaarten

Kliklijnen

De meest idiote methodes om toch je privacy maar te mogen schenden.

PFFFFF

 

Ok dat er onveilige electro brand veroorzaakt is klote, maar een brave mens die een paar plantjes voor zichzelf heb staan in een duur tentje met schakelkastje en heel de reuttemeteutliggen kloten omdat de Buuf aan de hand van haar kaart 20 keer de smurfen belt omdat ze wat denkt te ruiken, leuk man.

 

Deze wereld is ziek, erg ziek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog erger als wat Hitler deed in de tweede wereldoorlog :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog erger als wat Hitler deed in de tweede wereldoorlog :lol:

 

Geurkaartjes rondsturen is idd veel erger dan 6 miljoen mensen uitroeien. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad een rare vergelijking, maar het is wel erg dat dit op deze manieren gebeurd in Nederland... een geurkaart hoe kom je erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ruikt de kaart nog naar een lekkere Amnees :lol: ;) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de hele buurt die dag die kaart openkrast stinkt de hele buurt naar wiet. dus dan valt je kwekerij ook niet op

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gewoon op de deur van een kwekerij het bordje:

 

Geurkaart drukkerij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rare vergelijking? Dit is exact maar dan ook op de millimetre nauwkeurig exact hetzelfde.

 

Verlinken van, vroeger van joden en nu van wiettelers. Het versprijden van informatie hoe dan wel niet de kwekers op te sporen en hoe te handelen bij het ontdekken hiervan. Misinformatie versprijden via elk mogelijk middel om het domme volk te manipuleren om zijn medemens te verraden.

Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet even aan moet denken wat mensen beweegt om iemand te verraden...

 

Hitler heeft gewonnen, zijn streken hebben nog steeds de wortels diep in het hart van menig mens.

 

De eerste les die een mens leert is; "Jij mag niet klikken".

 

Greetz.

 

Vraag me af welke rotzooi ze op die kaart hebben zitten wat die geur geeft.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af hoeveel branden per jaar als oorzaak van hennep kweken toegeschreven kunnen worden en wat dus percentueel gezien het aandeel daarvan is.

 

Zal me niets verbazen als dat maar een fractie is en dus te verwaarlozen, regering, woningverenigingen en energie leveraars gebruiken het criterium om burgerrechten en privaat te schenden onder het mom van.

 

Waar is dat landelijk onderzoek ? gedaan door een onafhankelijk bureau en niet een of ander verzekering bureau die met onbetrouwbare cijfers komt, welke maatstaven dat er een gering aantal branden veroorzaakt wordt direct door het kweken van cannabis.

 

Heb tijdens dat ik dit intikte even snel op google gekeken maar kon het niet zo 123 vinden en zolang zo iets niet bestaat vind ik het een grote inbreuk op onze privacy en rechten. Eerst bewijzen en dan optreden, dit is het wilde westen niet dacht ik zo ?

 

De ironie is dat meeste woningbranden met dodelijke afloop veroorzaakt worden door brandende sigaretten of sigaren maar daar hadden wij 30 jaar geleden al rijst vloeitjes voor uitgevonden. Na roken komt kortsluiting en koken op de meeste woningbranden met dodelijke afloop.

 

Wel ben ik het bang dat door het "strenge optreden" van de politie tegen hennep kwekers dat de meeste verstandige thuiskwekers met liefde en aandacht voor de zaak er mee gestopt zijn en nu dus in handen van de grote criminele kwekers en goudzoekers is beland en daarmee de veiligheid met bakken naar beneden is gekelderd en dat hebben we weer aan onze regerings vriendjes te danken.

 

Tabee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik keur deze acties natuurlijk niet goed maar als je buren je indoor planten kunnen ruiken dan ben je gewoonweg niet slim bezig..

Let gewoon op, zorg dat je afzuiging perfect is zodat je je voor niemand zorgen moet maken!

Je growroom degelijk uitrusten heeft alleen maar voordelen, gewoon DOEN dus

 

Elke vorm van kostenbesparing bij het uitrusten van je hok bekoop je uiteindelijk toch wanneer je tegen de lamp loopt.

Doe het goed en je hebt er jaren lang plezier van zonder enig gezeik aan je hoofd. En je kan nog een gerust zijn ook, scheelt je sowieso al heel wat uren slaap :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat een negatieve beeldvorming over de wietteelt.

Op zich begrijpelijk.

De kranten "koppen" immers bij branden ontstaan door kwekerijen.

Als er een kwekerij wordt ontdekt, wordt er nagenoeg altijd bij aangegeven dat de stroom illegaal werd betrokken of dat door ondeskundige aanleg levensgevaarlijke toestanden aanwezig waren.

Mensen generaliseren nu eenmaal snel: alle wietteelt, dus ook die van de kleine hobbyteler, wordt geassocieerd met illegale stroom aftap, brandgevaarlijke toestanden en gigantische plantages.

 

Verplaats je eens in de situatie van de buurman, die "lucht" krijgt van je plantage.

Die man kan alleen maar raden of je veilig kweekt en netjes je stroom betaalt.

Die man staat wellicht voor een dilemma: moet hij zijn gezin aan een mogelijk gevaar bloot stellen of moet hij het zekere voor het onzekere nemen en voor de veiligheid zijn vermoeden melden?

Of moet hij de kweker vragen of hij de kweekruimte mag inspecteren op veiligheid en eventueel op het illegaal betrekken van stroom, zo hij aldaar de nodige kennis van heeft?

Om vervolgens, als het in zijn ogen onveilig is, alsnog de politie in te lichten?

 

Dus zoals wakki al aangaf: werk veilig, zet alles op alles om ontdekking te voorkomen en wees discreet: de vriend die je 100 % vertrouwt, heeft op zijn beurt ook weer een vriend die hij 100 % vertrouwt, enzovoort.

 

Zelf ben ik uiteraard voorstander van het legaliseren van de kleine huisteelt: maar de veiligheidseisen moeten uiteraard worden nageleefd.

Maak de kleine huisteelt bijvoorbeeld vergunning plichtig: een medewerker van het nutsbedrijf komt je plantage op veiligheid inspecteren en er kan een vergunning worden verleend voor bijvoorbeeld een kweekopzet met een enkele 600 of 1000 watt lamp.

Voor uitsluitend eigen gebruik is dat ruim voldoende.

 

Overigens vind ik de vergelijking met Hitler behoorlijk overtrokken.

Nederlanders, die met de Duitsers heulden wisten in oorlogstijd niet van het bestaan van vernietigingskampen.

Veel Joden waren voor de tweede wereldoorlog middenstander en dus in de ogen van veel Nederlanders per definitie rijk.

Aangiften vonden vaak uit broodnijd plaats.

De gewone man had immers de crisis aan den lijve ondervonden.

Broodnijd is van alle tijden: mensen die voor het minimum loon werken of een uitkering trekken vinden dat die omhoog moet door de belastingen te verhogen van mensen die wat meer verdienen.

Mensen die in de hogere belastingschijven vallen, vinden dat de belastingen omlaag moeten en dat de uitkeringen best wat lager mogen zijn.

Afgunst en egoïsme geven nu eenmaal maatschappelijke tegenstellingen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rare vergelijking? Dit is exact maar dan ook op de millimetre nauwkeurig exact hetzelfde.

 

Verlinken van, vroeger van joden en nu van wiettelers. Het versprijden van informatie hoe dan wel niet de kwekers op te sporen en hoe te handelen bij het ontdekken hiervan. Misinformatie versprijden via elk mogelijk middel om het domme volk te manipuleren om zijn medemens te verraden.

Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet even aan moet denken wat mensen beweegt om iemand te verraden...

 

Hitler heeft gewonnen, zijn streken hebben nog steeds de wortels diep in het hart van menig mens.

 

De eerste les die een mens leert is; "Jij mag niet klikken".

 

Greetz.

 

Vraag me af welke rotzooi ze op die kaart hebben zitten wat die geur geeft.

 

 

Ja Ivo vergast natuurlijk alle wietkwekers :lol:

"Jij mag niet klikken" zit wat in, maar "gij zult niet oordelen" is er ook een.

 

Voor de rest, je weet nu eenmaal dat het niet mag (of dat terecht is, tja das een lastige)

En dus weet je dat je risico's loopt en dat justitie en regering informatie verschaffen ten voordele van hun offensief is ook niks nieuws, dat zit namelijk ook een beetje in de mens geworteld, beetje naar je eigen toelullen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel mensen zouden daadwerkelijk aan dat kaartje ruiken en het zich ook nog herinneren hele tijd later? Jongerr mensen weten dit toch wel en oudere mensen moet je je niet druk ok maken.

 

Als je gewoon onderdruk creeert en je filter nie langer dan een jaar gebruikt moet je je helemaal geen zorgen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat er uiteindelijk eens wat politieke partijen opstaan die pragmatisch denken.

Als de "veilige" -desnoods aan een vergunning gebonden- kleine thuisteelt uit het strafrecht wordt gehaald, ontstaat er een "win-win" situatie.

 

Geen onveilige toestanden meer, de kleine idealistische thuisteler met een lamp van 600 watt, kan de helft voor een vriendenprijsje van de hand doen aan kennissen.

De kennissen zijn goedkoper uit en krijgen wellicht betere wiet, de thuisteler is uit de kosten en rookt ongeveer gratis.

Geen huisuitzettingen, waarvan de gezinsleden de dupe worden, geen huissluitingen voor woning eigenaren.

Geen stroomdiefstal.

Mediwiet gebruikers zijn niet meer aangewezen op Bedrocan en beperkte vergoedingen van de verzekeraars.

Artsen staan niet meer voor het dilemma om een genotmiddel als medicijn voor te schrijven.

Gemoedsrust bij de kwekers -het is niet meer strafbaar- en gemoedsrust bij de omwonenden, omdat er gecontroleerd wordt op veiligheid.

De afzet op de binnenlandse markt voor beroepskwekers krijgt een optater.

Minder verkeersdruk bij de coffeeshops.

 

Verhoog desnoods de straffen voor illegale teelt, of dat nu kleinschalig is of grootschalig tot draconische hoogte.

Als er regels worden versoepeld en je gaat grenzen verleggen dan is het eigen schuld dikke bult.

 

Vrij komende opsporingscapaciteit, zodat de politie zich kan gaan richten op echte boeven.

 

Net als alcohol en rookwaren is wiet een genotmiddel (en voor sommigen een medicijn).

Hoewel ik geen alcohol gebruik, schijnen een of twee glazen wijn per dag zelfs gezond te zijn.

Maar elke dag te veel drinken is op den duur funest voor je gezondheid, bovendien verslavend en maatschappij ontwrichtend.

Van roken is het zonneklaar dat het ongezond en verslavend is.

Ik rook weliswaar niet, maar als ik een goede sigaar ruik, kan ik me voorstellen dat mensen roken lekker vinden.

Recreatief wietgebruik is naar mijn oordeel onder normale omstandigheden niet ongezond.

Wat is er op tegen dat iemand na gedane arbeid een ontspannend jointje rookt?

Maar zou overdaad ook niet schaden op den duur?

Iemand die hele dagen in de lorum is, wordt als paria gezien.

En iemand die hele dagen stoned is -of dat nu komt door onwetendheid of stigmatisering, daar kan ik alleen maar naar raden- eveneens.

 

De ontspannende joint wordt door Van Opstelten het symbool van criminaliteit en geweld en daar zal voorlopig geen verandering in komen.

Immers:

Een ezel in het gemeen,

stoot zich geen twee keer aan de zelfde steen,

maar Van Opstelten, dat stomme dier,

doet dat op zijn minst een keer of vier.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietteelt wordt bewust gecriminaliseerd. Plant heeft niets met criminaliteit te maken. Overheid is met haar onwil om tot een oplossing te komen ten volle verantwoordelijk voor alle ellende.

Vergeleken met de geurkaart van het Nederlandse cannabisbeleid ruikt een kadaverbak nog lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het beleid zo ver doorgeschoten dat het nooit meer goed komt, althans bij de commerciële kwekers.

Om belastingvrij tonnen winst te kunnen maken, zijn ze gedwongen om stroom te stelen.

Als ook de commerciële teelt zou worden toegestaan, dan biedt dat geen soelaas.

 

Immers, als je je winst volledig kan behouden en er dus niet meer dan 50 % belasting over moet betalen, is de keus al snel gemaakt.

Wellicht raak je ook nog eens je uitkering kwijt.

 

Werken moet lonen: waarom wringen veelverdieners in het legale circuit zich in allerlei bochten, met allerlei gekunstelde constructies om belasting te ontgaan?

Gewoon omdat ze netto meer willen overhouden.

Commerciële telers hoeven zich niet met ingewikkelde constructies bezig te houden: als je toch 100 % overhoudt, hoef je niet moeilijk te doen.

 

Zoals ik al eerder heb aangehaald: het legaliseren van de kleinschalige thuis teelt, biedt mogelijk een deeloplossing.

 

Slechter dan het nu geregeld is, kan het nauwelijks.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel mensen zouden daadwerkelijk aan dat kaartje ruiken en het zich ook nog herinneren hele tijd later? Jongerr mensen weten dit toch wel en oudere mensen moet je je niet druk ok maken.

 

Als je gewoon onderdruk creeert en je filter nie langer dan een jaar gebruikt moet je je helemaal geen zorgen maken.

 

 

de geur van wiet aan de plant of wiet verbrand in een joint is nogal verschillend hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snappen jullie het nog steeds niet? Gemeentes willen eigen wiet gaan kweken, ondertussen worden de burgers streng aangepakt als het gaat om kweken. Met andere woorden, de regering wilt het zelf gaan verkopen zodat zij eraan verdienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een of ander congres in Almere, waren er 33 burgemeester die voorstander waren van legalisatie.

Een aantal gemeenten, destijds waren dat Leeuwarden, Rotterdam, Tilburg, Eindhoven en Utrecht, hadden plannen voor gemeentelijke wietkwekerijen.

Dat zijn dus lokale overheden.

Van Opstelten, die het regeringsstandpunt verwoordde zei: dat kan niet, dat mag niet en het gaat ook niet gebeuren.

Dus staatswiet, waarvan de baten volledig naar de schatkist gaan, lijkt uitgesloten.

 

Trouwens, ik betwijfel of staatswiet wel een goed idee is. Het THC-gehalte in de coffeeshops zou te hoog zijn.

 

Het gehalte omlaag brengen vergroot alleen de gezondheidsrisico's.

In plaats van 1 joint met 15 % THC uit de shop, worden er dan 3 joints staatswiet met 5 % THC gerookt.

Niet de wiet brengt gezondheidsrisico's met zich mee, maar de manier waarop gebruikt wordt, bijvoorbeeld vermengd met shag.

De gezondheidsschade is dus secundair: het ligt niet aan de THC, maar aan de nicotine.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
het ligt niet aan de THC, maar aan de nicotine.

 

huis werk doen, aan de teer

nicotine is het middel dat je er naar laat blijven verlangen ( is is in puurdere concentraties trouwens een perfect incekten verdelgings middel (dus ook gif))

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal: nicotine is het stofje dat je verslaafd maakt en bij grotere hoeveelheden toxisch.

Teer en nog een aantal andere schadelijke stoffen brengen gezondheidsrisico's met zich mee.

Dus wat zorgvuldiger geredigeerd: nicotine is in kleine hoeveelheden mogelijk niet ongezond, maar wel verslavend.

Maar de teer en de andere stofjes brengen wel schade aan de gezondheid toe.

Dus ik heb mijn huiswerk overgedaan.

Je ziet, ik neem goede raad ter harte.

Een advies mijnerzijds: pas de spellingscontrole toe en gebruik hoofdletters bij het begin van een zin.

Ook dat is een vorm van huiswerk.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...