Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik hoor dat als je al je as steeds opvangt in een asbak en na een tijdje (als je veel as hebt) bij de stam van je plant gooit en dan water geeft dat het goed is voor de grond..? Word vruchtbaarder weer..?

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites
das bij lava as wel dus mischien ook bij wiet as

Ik heb het hier over sigaretten as en as van jointjes :whistling

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling maaarre as van nicotine he das och nog beetje nicotine en das toch vrij giftig

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D maaarre as van nicotine he das och nog beetje nicotine en das toch vrij giftig

Tja ik zou het niet weten daarom poste ik het hier miss nog andere mensen met ervaring hiermee ofzoiets :whistling

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook de gebruikte koffie uit ene koffiefilter erbij gooie, schijnt ook goed te zijn voor je plantjes.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt ook de gebruikte koffie uit ene koffiefilter erbij gooie, schijnt ook goed te zijn voor je plantjes.. :whistling

Wat is precies goed voor je planten teminste waar is het goed voor..? :D

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hout as is Kalium rijk. En Kalium is een van de drie hoofdelementen die door de plant veel gebruikt wordt. Of je het moet oplossen of dat je het gewoon kunt uitstrooien is mij niet bekend. Daar weet Seraph wel meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hout as is Kalium rijk. En Kalium is een van de drie hoofdelementen die door de plant veel gebruikt wordt. Of je het moet oplossen of dat je het gewoon kunt uitstrooien is mij niet bekend. Daar weet Seraph wel meer van.

Kijk hier hebben we nog wat aan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet eender welke as is geschikt - je gebruikt best as van onbehandeld loofhout (dus geen den, spar, etct.). As van sigaretten e.d. bevat ongewenste vuiligheid.

As is een heel sterk product en je doet het best kalm aan : 1 a maximum 2 koffielepels op anderhalve petfles water - schudden, 1 dag laten trekken, schudden en toevoegen.Niet mee overdrijven....

 

Greetz, :whistling

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik es proberen dan maarre kalium he das toch zoiets als bloeivoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeivoeding = Minieme hoeveelheid stikstof (N) - grote hoeveelheid fosfor (P) en een gemiddelde hoeveelheid kalium (K).

 

Kaliumtekort is doorgaans het gevolg van een hoge zoutgraad in de grond, waardoor de beschikbare kalium gebonden blijft en niet kan opgenomen worden.

Symptomen : planten zien er in 't algemeen gezond uit, maar de onderste bladeren krijgen necrotische toppen en randen, worden vervolgens geel en sterven dan volledig af. Meestal begeleid door een rood kleur in stengels en bladstelen.

 

Greetz, :whistling

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo fles die je op je pet zet :whistling

 

 

das een fles gemaakt van pet gewoon huis tuin en keuken fles van 1.5 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is petfles?

gewooon anderhalf liter cola ding ofzo?

Ja gewoon een cola fles..

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon huis tuin en keuken fles van 1.5 liter

 

Klopt, ja. :)

 

Overigens wil ik er nog even aan toevoegen, dat we bij het voorgaande wel uitgaan van een supplementaire toevoeging (!) BOVENOP bestaande/aanwezige bemesting en dit tijdens de bloei - meer als extra "booster" of eventuele "noodmaatregel" dus....

Het prentje ziet er heel anders uit wanneer we spreken van het samenstellen van een voorbemeste biobasisgrond (!) in bvb. cementkuipen (voor buitenkweek), waar ook houtas aan kan toegevoegd worden - dan is de gebruikte hoeveelheid veel groter (2 a 3 handjes) en wordt de droge as - samen met andere biomeststoffen - door de grondmix gemengd. In dergelijke voorbemeste kuipen plaats je overigens nooit zomaar piepjonge zaailingetjes, maar planten van toch al minstens een maand oud of ferm ontwikkelde stekken. :D

 

Greetz, :whistling

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede as is wit van 'kleur' , je kunt ook potas (kaliumcarbonaat ) gebruiken, dit verkopen ze bij winkels die keramische benodigdheden verkopen

 

Wanneer je hout echt goed verbrand onder grote hitte dan is het bijna helemaal wit . dit is dus voornamelijk het zout kaliumcarbonaat . Wanneer je dit zout oplost splitst het molecuul zich ,en kalium komt zo vrij als voeding voor de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus as van je joint of sigaretten is niet goed..?

 

Nee.

 

Wel interessant en een alternatief voor as van onbewerkt loofhout, zijn veraste cannabisstengels..... Is je afval van de vorige oogst nog zinvol bruikbaar..... :)

 

Greetz, :D

 

Seraph.

 

Proficiat met je resultaat trouwens ! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

As van joints of sigaretten kan ook worden gebruikt , alleen moet je nogal wat wegpaffen om 200 liter grond van as te voorzien ,haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker goed ,de as van de barbeque . En als er nog wat houtskool inzit is dat ook niet erg om door de grond te mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
As van joints of sigaretten kan ook worden gebruikt

 

Hier ben ik het dus niet mee eens, tenzij het pure wiet-joints zijn.

Niet alle aanwezige inhoudsstoffen worden tijdens het roken voor 100 % vernietigd - o.a. alkaloïden laten doorgaans residu na (bvb. nicotine....) - niet gezond.

 

Wat barbeque's betreft : veel mensen gebruiken spiritus en andere "ontvlammers" tijdens het barbequeën.Ook daarvan blijven resten in de as en houtskool over en ook dat is niet gezond voor je planten..... :D

 

Greetz, :whistling

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke rest van spiritus bedoel je? , de blauwe kleurstof misschien ?

 

Met de as uit de BBQ kun je met behulp van een koffie filter een volstrekt heldere kleuloze oplossing verkrijgen. Dus de hoeveelheid verontreinigingen lijken mij te verwaarlozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jij denkt dat omdat een vloeistof kleurloos is (al gesteld dat je koffiefilter-systeem zou kloppen....) er automatisch ook geen chemische verontreiniging kan inzitten ?

Beste vriend, ik kan jou kleurloze aftreksels fabriceren waar jij steenstokkedood van valt én ze zijn "eerst driedubbel gefilterd door een koffiefilter..... :D

 

Ooit al gehoord van "maceraat" of "koude aftreksels" ? I don't think so.....

 

Heb je ooit al 'ns een doorsnee huisvader beziggezien met de (bijzonder chemische) brandblokjes en (o.a.) de spiritusfles ? Hoeveel denk je dat daarvan zijdelings in reeds afgekoelde as terecht komt.... ?

Bovendien, waarom zou iemand zelfs maar het risico lopen vervuilde as te gebruiken, als hij/zij enkel maar wat gewone droge boomtakjes moet verbranden om aan een veilig product te komen ? :whistling

Groeitips moeten gebaseerd zijn op vaste gegevens - niet op mogelijke variabelen én ze moeten zo veilig mogelijk zijn, voor iedereen - ook voor degene die ze onzorgvuldig toepast..... :)

 

 

Greetz, :)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...