Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mirid

Zoetere Wiet

Recommended Posts

nooit druivensuiker over je toppen strooien of suiker opgelost in water geven. iedereen die dit beweert is een dombo. zoetere wiet zijn op zoveel betere manieren te krijgen. ik zie iedereen hier maar wat uit hun nek lullen over dingen waar ze geen verstand van hebben. als je zoetere wiet wil kan je

 

- 2 dagen voor de oogst in geheel donker laten staan en uitdrogen

- de laatste 2 weken geen voeding meer geven maar alleen schoon water. ( het beste is het water wat je in de winkel koopt b.v spa)

- de laatste week van de bloei helemaal geen water meer geven.

- als de planten klaar zijn voor de oogst alleen hele takken afknippen en minstens 2 tot 3 weken laten drogen met al het blad en zoveel mogenlijk tak er nog aan.

- de wiet na drogen curen. hoewel het er al rook baar uit ziet kan het nog veel beter en lekkerder worden als je de wiet na het drogen knipt zodat je alleen mooie toppen over houd en die in glazen potten met zon rubbere ring zodat ze lucht dicht zijn stopt elke dag 3 tot 5 minutjes even laten luchten en hoe langer je dat doet hoe beter het word. ik raad aan dit zo'n 3 tot 6 maanden te doen als je voor de AAA toppen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- als de planten klaar zijn voor de oogst alleen hele takken afknippen en minstens 2 tot 3 weken laten drogen met al het blad en zoveel mogenlijk tak er nog aan.

wel meer kans op schimmel

Share this post


Link to post
Share on other sites
nooit druivensuiker over je toppen strooien of suiker opgelost in water geven. iedereen die dit beweert is een dombo. zoetere wiet zijn op zoveel betere manieren te krijgen. ik zie iedereen hier maar wat uit hun nek lullen over dingen waar ze geen verstand van hebben.

Dombo ? dus iedereen bij ECO-style is ook een dombo ? één van hun produkten is bio -trissol ,een organische n-p-k meststof , dat is afkomstig van suikerbieten (een extract ervan ).

 

Natuurlijk moet je geen suiker over je toppen gaan gieten , dat is onzin . maar suikerbieten en rietsuiker extracten kunnen zeker worden gebruikt in het voedingswater.

 

Geef jij dan maar eens een goede onderbouwing (chemische ) waarom dit zo dom is !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
- 2 dagen voor de oogst in geheel donker laten staan en uitdrogen

 

Ik vind dat de toppen dan slapper worden en lastiger te knippen.

 

- de laatste 2 weken geen voeding meer geven maar alleen schoon water. ( het beste is het water wat je in de winkel koopt b.v spa)

 

Prima dat je de laatste paar weken alleen water geeft, maar Spa gaat me te ver. Dat zijn dure waterbeurtjes met een beetje kwekerij...........

 

- de laatste week van de bloei helemaal geen water meer geven.

 

Ja, is ook verrekte handig als je de grond moet afvoeren. Dat scheelt me een gewicht.

 

- als de planten klaar zijn voor de oogst alleen hele takken afknippen en minstens 2 tot 3 weken laten drogen met al het blad en zoveel mogenlijk tak er nog aan.

 

Als je toch droog gaat knippen hak dan die plant in 1 keer om en hang deze om gekeerd op en niet takje voor takje.

Het is mij qua knippen om het even, droog of nat, alleen de geur is vele malen minder bij droog knippen en dat is wel zo prettig.

 

- de wiet na drogen curen. hoewel het er al rook baar uit ziet kan het nog veel beter en lekkerder worden als je de wiet na het drogen knipt zodat je alleen mooie toppen over houd en die in glazen potten met zon rubbere ring zodat ze lucht dicht zijn stopt elke dag 3 tot 5 minutjes even laten luchten en hoe langer je dat doet hoe beter het word. ik raad aan dit zo'n 3 tot 6 maanden te doen als je voor de AAA toppen gaat.

 

Als de wiet eenmaal droog is dan is verpakken in een lucht- en lichtdichte omgeving voldoende. Ik heb zelf een Haze liggen die al 2 jaar oud is en volledig goudkleurig is geworden. Bijzonder maar bepaald niet zoet......!

 

De zoetheid van een wietje wordt naar mijn mening genetisch bepaald en kan worden beinvloedt door het gebruikte medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry als jij je aangevallen voelt. zo heb ik het niet bedoelt ik probeer alleen hulp te bieden.

 

jij vind dat je toppen slapper worden?? ik zei toch uitlaten drogen dat betekent juist dat al het voch er uit gaat. hoe kunnen ze dan nog slap zijn? in het lastiger knippen heb je gelijk als je de bladeren meteen weg knipt is dit veel makkelijker maar ze zitten dan nog vol voedingstoffen die nog naar de toppen kunnen dus het is zonde en een beetje meer moeite heb je er vast wel voor over.

 

je hebt gelijk dat spa heel duur is als je een beetje een behoorlijke kweek. ik zei ook niet dat iedereen naar de winkel moet racen en allemaak spa aan hun planten gaan voeden. ik vertelde alleen wat het beste was. in spa of ander bronwater zitten veel meer mineralen en stoffen in dan gewoon leiding water en veel minder kalk.

 

ik geef mijn planten de laatste week geen water omdat het mij anders te zwaar is maar om mijn planten helemaal tot het einde uit te putten en alles te geven. ik vervoer nooit grond.

 

en takje voor takje heeft ook zo zijn nut hoor. ik weet dat je zo de hele plant op kan hangen en laten drogen. dat is ook heel goed want alle takken worden zo goed leeg gezogen. maar toch hang ik liever takken op in lange rijen omdat ze zo betere lucht stroom hebben inplaats van een zo'n dikke bos. ook zijn mijn planten veel te groot en te zwaar om aan een touwtje te hangen.

 

en over dat jou haze niet zoet is kan je bij mij niet klagen. je zegt zelf dat gewoon lucht dicht verpakken genoeg is terwijl ik zeg elke dag luchten om zoet te worden dat heb je niet gedaan en dan zeg je tegen mij dat het gek is dat je haze niet zoet is. zowieso licht het niet aan het drogen en curen het ligt aan nog veel meer factoren. b.v soort. en haze is nou een maal niet zo zoet.

 

dus vertel mij nou maar niet wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe. jij doet gewoon wat jou het beste lijkt. en ik wat het mijne. uit eindelijk krijgen we toch allebij onze zin.. een dikke lading wiet.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ze zitten dan nog vol voedingstoffen die nog naar de toppen kunnen dus het is zonde en een beetje meer moeite heb je er vast wel voor over

 

Maar de voedingsstoffen kunnen toch niet meer worden verwerkt? er vindt toch geen fotosynthese meer plaats. Of heb je het over de bouwstoffen die de plant zelf al heeft aangemaakt?

 

in spa of ander bronwater zitten veel meer mineralen en stoffen in dan gewoon leiding water en veel minder kalk.

 

In leiding water zit (zeker in de zomer) zitten meer chlorides zoals bv natriumchloride . Ik vraag me af of de plant die ook op gaat nemen ,en ook in hoeverre die chloride de smaak van de wiet kan beïnvloeden.

 

ook zijn mijn planten veel te groot en te zwaar om aan een touwtje te hangen.

 

Aan een stuk bindtouw kun je makkelijk een kilo of 5 hangen ! of gebruik je heel dun touw naaigaren ofzo?

 

atmosphere (ex koch )

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ze zitten dan nog vol voedingstoffen die nog naar de toppen kunnen dus het is zonde en een beetje meer moeite heb je er vast wel voor over

 

Maar de voedingsstoffen kunnen toch niet meer worden verwerkt? er vindt toch geen fotosynthese meer plaats. Of heb je het over de bouwstoffen die de plant zelf al heeft aangemaakt?

 

nee maar de thc kan nog wel naarde toppen toe stromen bij het drogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwekeling tuurlijk moet ik de grond voor dat ik begin met kweken ergens heen brengen maar ik zeg toch ook laatste week geen water meer geven. dat betekent ver in de bloei dan hoef ik al geen grond te verplaatsen. eerst lezen wat ik zei voor dat je antwoord geeft.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk kan ik wel een touw vinden waar ze aan blijven hangen. maar ik zei al ze zijn ook te groot. ik heb dit jaar weer hollandse hoop buitenteelt en vorig jaar waren ze tegen de 3 meter aan en het ziet er naar uit dit jaar nog beter te worden. dus wat ik bedoel is zelfs als ik ze boven aan het plafond hang past het gewoon weg niet, ze zijn te groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de voedingsstoffen worden nog wel degenlijk verwerkt. zodra je de plant om hakt is hij niet meteen dood. hij gaat nog wel door met voeding doorstromen naar de toppen. jij denkt dat er geen fotosyntese meer plaatst vind. daar heb je gelijk in. maar wat denk jij dat een plant normaal snachts zou doen??? dan is er ook geen fotosyntese maar de toppen groeien wel. alle voedingsstoffen die nog in de bladeren zitten en in de takken worden omgezet in suikers en gaan naar de toppen.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuurlijk kan ik wel een touw vinden waar ze aan blijven hangen. maar ik zei al ze zijn ook te groot. ik heb dit jaar weer hollandse hoop buitenteelt en vorig jaar waren ze tegen de 3 meter aan en het ziet er naar uit dit jaar nog beter te worden. dus wat ik bedoel is zelfs als ik ze boven aan het plafond hang past het gewoon weg niet, ze zijn te groot.

wanneer heb je ze gezet en op welke grootte buiten gezet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

phoe, kwekeling, ik weet niet wat met jou UP is, maar de laatste weken doe je nogal kut in al je replies.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn hollandse hoop laten ontkiemen in begin februari en ze buiten gezet toen ze zo'n 3 cm groot waren. toen heb ik er eerst wel een doormidden gesneden plastic flesje om heen gezet om een soort kas effect te krijgen. en hoe groot je plant word ligt niet alleen aan wanneer je hem plant. de soort, grondmix en de plek waar ze staan zijn ook van groot belang. zo heb ik een klein hollandse hoop plantje die in 3 weken zo'n 60 cm is gegroeid. en nee kwekeling ik ken geen knopje edit.

 

pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb mijn hollandse hoop laten ontkiemen in begin februari en ze buiten gezet toen ze zo'n 3 cm groot waren. toen heb ik er eerst wel een doormidden gesneden plastic flesje om heen gezet om een soort kas effect te krijgen. en hoe groot je plant word ligt niet alleen aan wanneer je hem plant. de soort, grondmix en de plek waar ze staan zijn ook van groot belang. zo heb ik een klein hollandse hoop plantje die in 3 weken zo'n 60 cm is gegroeid. en nee kwekeling ik ken geen knopje edit.

 

pro

niet bang voor nachtvorst?

 

en hoeveel zaden?

 

en hoe doe je het met de mannetjes en vrouwtjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nacht vorst viel toen nog redelijk mee en ik ben van menig dat als je ze vroeg al in de kou laat groeien wennen ze eraan en kunnen ze er later tegen het einde van de bloei ook weer tegen. dit jaar had ik een paar stekkies bij een smartshop loco loco gekocht. sneeuwwtijes die waren sowiezo dus vrouwelijk. met mijn hollandse hoop zaadjes wist ik niet of het man of vrouw was maar ze ebben al pre fl;ouwers en ik heb geconstateerd dat ze 100% vrouwelijk zijn. ben ik even blij.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe constateer jij dat? ,aan de hand van de voorbloei alleen ?

Ook dan nog hoeft de plant geen 100 % vrouwelijke te zijn .

 

atmosphere (voorheen koch)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nacht vorst viel toen nog redelijk mee en ik ben van menig dat als je ze vroeg al in de kou laat groeien wennen ze eraan en kunnen ze er later tegen het einde van de bloei ook weer tegen. dit jaar had ik een paar stekkies bij een smartshop loco loco gekocht. sneeuwwtijes die waren sowiezo dus vrouwelijk. met mijn hollandse hoop zaadjes wist ik niet of het man of vrouw was maar ze ebben al pre fl;ouwers en ik heb geconstateerd dat ze 100% vrouwelijk zijn. ben ik even blij.

 

pro.

hey

 

ff offtopic

 

mag k vragen wat ij voor die stekjes hebtbetaald

 

want ik heb gehoord dat ze daar vrij duur zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe constateer jij dat? ,aan de hand van de voorbloei alleen ?

Ook dan nog hoeft de plant geen 100 % vrouwelijke te zijn .

 

atmosphere (voorheen koch)

 

stekken uit de shop worden altijd van een vrouwelijke moederplant genomen. als je een mannelijk stekje in een grow shop vind bent je een goeie ! of je moet er al specifiek naar vragen maar zelfs dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn sneeuwwitje stekkies waren voor mij maar 2 euro per stuk. ik ben dan ook wel gematst want dat weif wat daar altijd staat begint me zo'n beetje wel te kennen en zo. normaal zijn ze hier 2,50. en natuurlijk kan een plant altijd nog hermi worden. maar geen enkele plant van mij heeft ballen. en allemaal hebben ze van die zaad hoezen. beetje zo'n vorm als een druppel. ook zijn er bij de hollandse hoop al witte haren uit gegroeid. dus jij kan mij vertellen wat je wil maar ik heb vrouwtjes. en zelfs als eentje in de 7e week bloei ofzo hermi word heb ik daar niet zo'n probleem mee. omdat ze krijgen dan maar heel weinig maannelijke bloemen en dus zijn ook niet meteen heel je toppen naar de ----EDIT---- en heb ik wel 99,9% vrouwelijk zaad.

 

pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus 99,9 % vrouwlijk zaad gekocht , dan is het een ander verhaal . dan weet je het zo goed als zeker.

 

Staan je planten die al zaadhoesjes hebben buiten trouwens? zo ja dan zijn ze wel erg vroeg gaan bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe constateer jij dat? ,aan de hand van de voorbloei alleen ?

Ook dan nog hoeft de plant geen 100 % vrouwelijke te zijn .

 

atmosphere (voorheen koch)

 

stekken uit de shop worden altijd van een vrouwelijke moederplant genomen. als je een mannelijk stekje in een grow shop vind bent je een goeie ! of je moet er al specifiek naar vragen maar zelfs dan...

Uiteraard !! maar ik dacht dat het over gewoon zaad ging, vandaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee jongens jullie begrijpen me verkeerd. ik heb geen vrouwelijk zaad gekocht. het was gewoon zaad alleen zag ik dat het vrouwtjes waren. als eentje later hermi word dan maakt het me niet uit want dan krijg ik vrouwelijk zaad. omdat ik nu al zeker weet dat het vrouwtjes zijn. een vrouwtje heeft een x chromosoom en een mannetje een y chromosoom. als een mannetje het vrouwtje bevrucht kan hij bij voor elk zaadje een x of een y chromosoom geven en een vrouwtje alleen een x chromosoom. omdat een hermi eigenlijk een vrouwtje is kan hij dus nooit een y chromosoom geven. daardoor zal het altijd xx blijven en heb je dus vrouwelijk zaad.

 

pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...