Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Amecheesia

45XAmnesia 4X600Watt - Steenwol slabs

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Hier komt een nieuwe verslag.

 

Opstelling voor de mensen die net inschakelen:

 

SJ DR 300x150

2000m3 monica lewinski

4 X oude vsa's met spiegelkappen

9 steenwolslabs

 

en meer :lol:

 

ik zal proberen hier een beetje een uitgebreid verslag van te maken.

 

Genetica:

 

ik gebruik dezelfde genetica als 2 rondes hiervoor van dezelfde moeder

Dit is nog een toppje wat is ergens naast de tent was gevallen van dezelfde genetica

gallery_29253_16269_1844322.jpg

 

De moeders:

gallery_29253_16269_2734917.jpg

 

Ik had vorige week grote stekken gesneden maar de zijn helaas nog niet georteld, als ze vandaag toevallig al geworteld zijn gebruik ik deze:

gallery_29253_16269_1138347.jpg

 

Maar daar ga ik niet vanuit dus ik zal het waarschijnlijk moeten doen met wat kleinere exemplaren:

gallery_29253_16269_5479843.jpg

 

Ik heb de startblokken niet ingewatert maar direct stek erin gestopt en in een bak gezet met ongeveer 3 cm water erin.

 

EC:1.5

PH 5.4

 

ik heb ferro hydro groei gebruikt(dacht test het is ff uit omdat iemand het er altijd over heeft ;) )

 

Aptus startbooster erbij(bodemleven en wortel stimulator)

Aptus regulator erbij

BN NoBurn(uitvloeier) erbij

BNZym erbij (enzymen)

 

zo heb ik het handeltje ff 3 dagen laten staan.

 

vandaag de slabs inwateren een dag later dan de oorspronkelijke planning maarja.

Ik ben van plan de planten direct op de slabs te zetten tijdens het inwateren en een dag later het overtollige water eruit te laten lopen.

zo hoef ik de eerste dag niet de druppelen.

 

er zitten een paar lichtere blaadjes aan de stekkjes want ik had ze nog niet gedieft, ik laat ze altijd de meeste bladeren zitten als ik stekken maak zo blijven de kroontjes altijd wat groener bij mij.

 

Zo dit was de eerste update.

Vragen, tips en opmerkingen zijn altijd welkom. Hou je niet in zou ik zeggen. ik hoop dat het een informatief topic word waar veel mensen wat aan hebben.

 

De Groetos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk mee vanaf de 1e rij :lol: alvast een prettige ronde gewenst haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man, lekkere strain om mee te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine stekken slaan veel eerder aan dan zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacefrog2 je bent van harte welkom er is plaats genoeg :lol:

 

@krasi bedankt ik ga ze deze keer wat minder voorgroei geven en een wat hogere ec.

 

Ik zit nou te denken, misschien is het beter om 12 slabs met 5 stekken per slab te doen en dan dieven.

Wie is er voor en wie is er tegen?

 

edit:

 

Ja daar heb je helemaal gelijk in amnees.

Dit was eigenlijk een hoge ec test.

Stekken gesneden en in een bak met ec 1.8 gezet.

 

waar ik achter ben gekomen:

 

als je ze zo in een bak met een laag water erin zet, dan maken ze helemaal geen wortels aan maar slaan ze volgens mij alle energie in de bladeren op.

Als je ze daarna eerst ff lagere ec geeft en in laat teren schieten ze wortels eruit als een tiet.

 

Nu nog ff uittesten of ik het goed in mijn voordeel kan gebruiken maar ik denk het wel.

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000m3 monica lewinski ;) :(

 

 

Ik kijk lekker mee.... interessant :D

 

 

Succes!

 

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er allemaal netjes uit.

 

veel plezier en succes deze ronde!!

 

ow ja doe je monica de groeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je ze zo in een bak met een laag water erin zet, dan maken ze helemaal geen wortels aan maar slaan ze volgens mij alle energie in de bladeren op.

 

Klopt, Te nat=geen wortels. Als je het water eruit laat druipen gaat t sneller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Supernoob ja ik vind de zijtakken altijd wel meevallen daarom dacht ik mischien beter om er iets meer neer te zetten en dan wat zijtakken weghalen.

 

@Criticalwidow & pietjewiet bedankt allebei en jullie krijgen allebei de groeten terug(van onder het bureau ;) ) :lol:

 

@Racker klopt het is eigenlijk ook wel logisch. maar om de ene of andere reden heb ik het altijd andersom gedaan.(veel druppelbeurten in de groei, en minder in de bloei)

 

Ik ga nu de druppelbeurten veranderen naar:

 

18/6:

-4 druppelbeurten

 

12/12:

-10 druppelbeurten

 

beide 1 uur nadat en voordat de lampen uit en aan gaan.

 

Gister avond ff de slabs ingewaterd, plus minus 180 liter verdeeld over 12 slabs van 1m.

 

Voeding(ml/100L):

 

Ferro hydro groei : 200ml A+B

GHE Diamond nectar : 100ml

BN NoBurn : 100ml

BnZym :30ml

pH- groei :22ml

 

Dat kwam uit op een EC van 1.5 (EC+1.0)en pH 5.1, dat vond ik helemaal gescheten.

toen dus ff de slabs ingewaterd(lekker lui met de sproeistok) :(

 

gallery_29253_16269_2271510.jpg

 

De dames hebben er aardig zin in.

 

vanavond gaan ze op de slabs, gelijk volle bak licht aan.

ik laat de slabs nog niet helemaal leeglopen de eerste dag zo probeer ik de pH schommeling een beetje te compenseren die ik meestal de eerste dagen heb.

Als je er veel licht op zet terwijl je nog haast geen bladerdek hebt dan warmen de slabs te veel op waardoor de pH in de matten stijgt.

Daarom heb ik nu ook met extra warm water ingewaterd (24c ipv 21c).

 

Hier nog een foto'tje:

 

gallery_29253_16269_826388.jpg

 

De onderste 2 of 3 nodes snij er er nog af samen met de onderste blaadjes om ze een beetje de hoogste in te sturen ipv de breedte, want ik heb toch maar besloten op er 60 stuks in te zetten.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb de startblokken niet ingewatert maar direct stek erin gestopt en in een bak gezet met ongeveer 3 cm water erin.

 

EC:1.5

PH 5.4

 

dit moet je echt niet doen idd. in laten weken, beste nog een beetje uitknijpen en geen water meer geven totdat de blokken lichter worden.

 

denk dat ze ook wel een wat hogere start ec kunnen gebruiken op de blokken want het blad is erg licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is idd wel de normale gang van zaken.

 

Hogere EC kunnen ze ook idd wel gebruiken, maar aangezien ze nog maar een halve dag in die bak hoefde te staan vond ik het niet echt nodig het voedings water nog een keer te vervangen.

Ik probeer het nu eens een keer zo makkelijk mogelijk te doen.

 

Ze maken nu helemaal geen wortels aan maar wel veel nieuw blad. Ze drinken ook al best veel.

Het is de test om te kijken of de wortels sneller in 1 keer de slabs in groeien als ze droger komen te staan.

Zo wil ik de stress verminderen die ze altijd hebben na het overplanten(er breken altijd veel wortels of als die al onder de startblokken doorgegroeid zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met dit rondje!

Ik ga je volgen! :lol:

 

eNjoyz

Share this post


Link to post
Share on other sites

............:popcorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Enjoyz & CannaDanny leuk dat jullie meekijken, zo te zijn jullie hier al actief sinds de tijd dat er nog wel meerdere mensen steenwol kweekjes deden. :lol:

Ik ga het proberen lekker old school te houden zonder te veel fratsen, maar wel met de modernere technieken.

 

@MRT toppie dat je er weer bij bent, volgens mij heb jij wel aardig verstand van haze kweken, als ik iets fout doe moet je het maar ff zeggen :D

 

@Botsautobob hahaha ja het beloofd wel wat, nu nog hopen dat ik het een beetje waar kan maken :(

 

topic:

 

Ik heb vandaag de dames overgeplant naar de slabs, dat was weer een aardig karweitje.

Ik heb ze slabs alleen nog maar aan de bovenkanten ingesneden, het (in)water ;) zit dus nog in de slabs. er is zo'n 30 liter uit komen lopen bij het aanplanten.

 

voordat ze een verblijfsvergunning kregen voor hun nieuwe tent moesten ze eerst even baden in een coctailtje van:

 

1L lauw water:

2ml Anti-spinter middel

10ml BN Vitrasol (tegen meeuwlauw, met sillica)

10ml BN NoBurn (uitvloeier voor een betere werking van bovengenoemde 2)

 

toen mochten ze dus intrekken op hun nieuwe tijdelijke verblijfplaats (de tent had ik alvast voor ze opgezet).

 

4 lampjes gelijk aan. ik hoop dat ze nog rechtop staan morgen maar ik heb er het volste vertrouwen in.

 

ik heb ze eerst ook nog ff gedieft want sommige groeide al aardig de breedte in.(had ik eigenlijk al eerder moeten doen)

 

Morgen ff nieuwe pe leiding en druppelaars erop, slabs lek prikken en dan schiet ik gelijk wat foto's want ze groeien wel snel

 

nog 1 of 2 dagen 18/6 en dan gaat de klok om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woehoe.....na de Kush ronde ineens een Amnees ronde!

Ik kijk mee en veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt ;)

ik laat er geen gras over groeien hier.

 

De Kush is wel chill om te growen met een bloeitijd van 7 weken, maar die tijdwinst gaat er weer voor de helft vanaf met het voorgroeien.

Volgende keer eerst ff minimaal een week voor laten groeien op startblokken die kush en dan nog een paar dagen op de slabs op 18/6.

 

Deze amnees groeit lekker door op 12/12, vanavond is ff een paar blokken optillen en als ze allemaal goed aan het doorwortelen zijn, gooi ik de klok maar gelijk om.

 

@Miami bedankt man, het word een gezellige bedoeling hier :lol:

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx podhead, you are very welcome.

 

Zoals al eerder vermeld staan de plantjes nu op de slabs.

38 Met startblok en 22 gelijk met stekplug in de slabs.

Dit omdat ik nog niet genoeg startblokken ingewaterd had en vorige keer deden ze het ook goed zonder startblokken dus maar ff kijken hoe ze het doen.

Ze hebben zo te zien wel meer stress met overplanten gehad.

 

ze stonden er aardig verslagen bij, het was een beetje te warm in de tent(32c) met 4x600 aan dus maar 1tje uitgezet.(nu max 29c)

ze zijn wel gelijk goed doorgeworteld de slabs in dus ik heb het nog maar een daggje zo laten staan(slabs nog vol met water).

Ik heb alvast een nieuwe ringleiden gemaakt, vanavond ff druppelaars erop, slabs leegprikken en als de dames zonder startblok goed hersteld zijn gaat de klok gelijk om.

 

Foto's:

 

gallery_29253_16269_3374011.jpg

 

gallery_29253_16269_2408418.jpg

 

Hier nog ff foto'tje van de genetica(9 weken 12/12)

gallery_29253_16269_4089465.jpg

 

vanavond ff vat aanmaken:

EC 1.8

Ph 5.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...