Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GuerillaNL

Nieuw groentje gaat outdooren en heeft bedacht... ?

Recommended Posts

Nadat ik het topic opnieuw doorlas, merkte ik dat de plannen al een paar keer flink gewijzigd zijn. :P

Deze week aan de slag met wilgentakken om de boel af te schermen, beetje graven en het gat alvast opvullen met 16 van die Action compacte potgrond dingen....

 

Sowieso wil ik nog een paar keer NPK korrels over de spots uitstrooien. Een paar weken voordat de zaden erin gaan laat ik de grond testen en kan ik hopelijk de grond op nivo krijgen voordat het groeiseizoen echt begint....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet mezelf even verbeteren, ik heb gezegd dat het altijd goed is waar brandnetels groeien dat is niet waar. Bijvoorbeeld op erg zware kleigrond, dan zul je de tructuur van de grond moeten verbeteren met zand of cocos maar dat is een hels werk en bijna niet voor elkaar te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx cannabusiness! :verrygood

 

Op de spots waar ik al aan het voorbereiden ben geslagen ga ik t proberen en dan zie ik wel hoe t (af)loopt...

Juist door de te doen leer ik het makkelijkst/meest.....

2014 wordt het jaar van proberen en doen....

2015 en 2016 dan slaan we pas echt toe :P

 

Zo is de grond van elke spot weer anders is me opgevallen. Op 1 is de grond keihard, op de andere is er riet met luchtige grond en 30mtr verder is t kleiachtig, dan op een andere spot groeien er wat brandnetels en is het drassig.

 

De plek met drassige grond en brandnetels is kan ik met leasegrond van maisvelden in de buurt ophogen/verrijken. De plek met riet zal waarschijnlijk een hoge waterstand hebben. Ook hier zou ik kunnen ophogen met de Action compacte grond dingen, het verder aanvullen met NPK- en kippenmestkorrels en kalk om het zo goed te krijgen.

 

Ik heb nog een paar maanden de tijd om het (goed) voor elkaar te krijgen, het houdt me bezig en ik ben in beweging :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net terug van het planten van de wilgentakken op 1 van de spots. Wat ik dacht dat maisvelden waren, zijn wateropvanggebieden waar riet in staat. Het was me al opgevallen dat de grond op de spot erg vochtig is. Twee keer scheppen en er komt al grondwater in het gat te staan. :(

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de spot toch te gebruiken is? Ik wil er 4x6mtr autoflowers zetten...

Moet ik de grond ophogen met compacte Action grond om ervoor te zorgen dat de meisjes d'r voetjes droog houden of .... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

potten erop zetten waar je de bodem uit haalt ,dan staat hij hoger ,dus niet meteen in het water ,maar ik denk dat het water in de zomer daar ook lager zit ,ook dan een pot erop zetten waar je gaten hebt gegraven ,een ding is zeker je hoeft er dan niet veel water te geven ,de plant zoekt het zelf als de grond maar lekker luchtig is .Zo ga ik het ook doen op een paar plaatsen ,je zal zien dat het werkt .Of het moet erg nat zijn .Dat zie je pas in de zomer nietwaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
potten erop zetten waar je de bodem uit haalt

hoe groot of hoeveel liter moeten de potten zijn voor autoflowers?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik pak altijd 17 liter potten voor twee planten ,met auto flowers worden dat er meer .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Kleine zijn beter te sjouwen als grote , zou ik zeggen ,ieder zij meug .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi GuerillaNL, druk bezig zo te lezen. Mooi werk denk ik.

 

Waar je mee kan stoppen is het strooien van NPK korrels. Het mooie van die koorels is dat ze direct werken. Als jij zometeen je planten neer gaat zetten is een groot deel van je voeding al weg, zonde en vooral zonde van je bodemleven. De plekken waar je wilt gaan kweken heb je "om zeep geholpen" met die NPK korrels. Weet niet hoeveel je hebt gestrooid maar stop er alsjeblieft mee. Als je gaat planten kan je wel wat in de grond mengen als je perse met kunstmest wilt werken.

Ik zou het lekker met organische mest doen, veel makkelijker en safer. Blijft ook meerdere jaren beschikbaar komen voor je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschillen de merken ook nog in npk samenstelling? hier in de buurt verkopen ze kippenmest zonder merk. Hoe duur is die kippenmest als je die online besteld als particulier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door hele andere dingen ben ik een aantal maanden niet op de spots geweest. Toevallig vandaag in de uitverkoop 1 reguliere en 2 soorten reguliere autoflower zaden besteld. Om de de spots te testen pak ik het voor de 1e keer aan met lage aantallen. Hierdoor kan ik ook growshop aarde en potten verplaatsen/gebruiken en heb ik voor de 2e keer meer tijd om het beter op orde te krijgen.

 

Kan ik ervan uitgaan dat voor een autoflower 5-7ltr en voor een reguliere 15-20ltr potten genoeg zijn?

 

Van de NPK korrels vond ik 3 zakken van 25kg. Hiervan heb ik 1,5 zak over 90-100m² uitgestrooid.

Zijn de kippenkorrels van Farmer House nou wel of niet oke om op te waarderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter ze berer inde volle grond zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde natuurlijk gedeeltelijk ingegraven potten waar de bodem uit is :)

Het gaat me erom dat ze de eerste weken voldoende voeding hebben vanuit de grond in de pot. In de uitgegraven gaten doe ik een handje Farmer House kippenmestkorrels en evt. kalk door de aarde heen mixen.

 

De zaden die ik heb besteld zijn:

- 30x Chrystal regulier

- 40x Big Devil XL autoflower regulier

- 30x Snowryder autoflower regulier (voor in t vensterbank en evt. voor zaden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft geen enkele zin om nu al npk korrels te strooien, dat spoelt gewoon weg... kpm heeft kalk en geeft langzaam voeding af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van welke breeder heb je crystal regulier?

zou overigens niet al te bemeste grond nemen als je wilt dat de wortels goed de grond in gaan (ze zoeken meer als de grond wat armer is)

voor gewone autoflowers maakt dit niet zoveel uit, het wortelstelsel word toch niet heel groot

voor die snowryder en big devil van jou denk ik wel. zou dus niet al te kleine potten nemen

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KeepSmokingGreen, S37 en CannaBusiness THANKS voor de tips!

In het vervolg geen NPK maar KMP van Farmer House gebruiken. :)

Is het wel zinvol om nu KMP te strooien?

In een ander topic las ik:

growers choice

Houd er wel rekening mee dat (veel van) die goedkope zaden, zeer waarschijnlijk F2's zijn....

Nog nooit heb ik plantjes met elkaar gekruist en weet verder niets van genetica of zaden maken. Het doel is om zaden voor korte compacte white widow-achtige planten te krijgen die 50-80cm hoog worden en vanaf zaad in 9-11wkn klaar zijn.

 

Ik wil reg. autoflowers: snowryder x snowryder en snowryder mannetje (40cm) x big devil vrouwtje (110-160cm) voor zaden aan elkaar koppelen. De zaden hiervan met elkaar doorkruisen en/of met een fem. autoflower sweet mazari (60-80cm).

 

1) Geeft dat met F2's problemen?

2) Hoe kan ik het big devil vrouwtje het best met de snowryder bestuiven?

3) Wat zou ik van de snowryder x big devil kunnen verwachten?

4) Worden de zaden die er vanaf komen allemaal reg. autoflower?

5) Zijn de geoogste zaden na oogst direct te gebruiken en plantklaar?

6) Wat gebeurt er als je snowryder-big devil x snowryder-big devil en/of snowryder-snowryder x snowryder-big devil weer doorkruist?

7) Wat voor zaden mag je verwachten als je feminished of regulier autoflower met een reguliere soort kruist?

8) Wie kan me begrijpelijk uitleggen hoe het kruizen in zijn werk gaat?

 

Want lezen roept tot nu alleen maar meer vragen op.... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. f2 betekend dat je meerdere phenotypes zult hebben (niet stabiel)

2. zorgen dat het stuifmeel er op de een of andere manier opkomt (kijk zelf maar)

3. niks, misschien na een paar jaar buiten veredelen dat je een leuk soortje hebt.

4. ja autoflower xautoflower= autoflower

5 ja

6. zie 3

7. zie 3

8.de helft van de genetische info van de man en vrouw samen worden 1

 

alsjeblieft :)

ps: je kan best een eigen zadenkweek doen als je het geen probleem vind om verschillende soortjes te roken.

komt er ook een fotoverslag van jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotoverslag is wel de bedoeling. Maar dat gebeurt pas als er iets te zien is! :)

 

De plannen blijven maar wijzigen en veranderen! Zo heb ik nu het idee om van 15mm dik Okoumi watervast multiplex bloembakken (bijv. L128xB28xH26,5cm) met half open bodem voor de afwatering te maken en 11ltr bloempotten in te zetten. Deze komen klemvast in de dakgoot te staan en buiten onder de ramen te hangen. Hier wil ik ook experimenteren met kruisen. Kan je voorkomen dat een mannetje stuifmeel overbrengt als je er een doorzichtige plastic zak overheen doet?

 

Wat ik wil is een auto snowryder mannetje voor zn kleine afmeting met een auto super sweet mango vrouwtje vanwege zn zoete smaak en hogere thc gehalte met elkaar kruisen. Net als een snowryder mannetje met een sweet mazari vrouwtje. Ik dacht met kruisen gericht de bijzondere kenmerken met elkaar te mixen, maar dat resultaat krijg je dus pas na een paar generaties. De reg. auto big devil xl's kruis ik toch maar niet. Die komen op de guerillaspots om de spots te testen. Vanaf de 2e keer wil ik op de veilige spots fem. auto's neerzetten.

 

Per guerillaspot wil ik 4 geimpregneerde tuinpalen van 140x6x6cm voor 40cm ingraven en op elke hoek zetten. Aan de palen kippengaas van 120cm en 20cm ingegraven bevestigen om viervoeters buiten te houden. Rondom de gedeeltelijk ingegraven 11ltr potten zonder bodem grind, een zak van 25kg kost 2euro, om slakken en onkruid tegen te gaan. Hierover greenspan, als de spot bijv. 2x4mtr is dan 2x6mtr greenspan gebruiken en 2 kanten sluit je ieder met 1mtr greenspan,af. De 2 nog open kanten sluit je met 2 stukken greenspan van 1x4 af, om de boel helemaal tegen de regen te beschermen. Om het windbestendig te maken veranker je elke tuinpaal met 2 strak aangetrokken touwen elk aan een dikke boom.

 

Verder ontdekte ik tijdens het surfen dat je voor 60euro 4kilo compostwormen koop. Misschien voegt dit nog iets toe aan de grond of dient het als verdere verbeteraar. Iemand toevallig ervaringen mee?

 

Dat was de tekentafel in de ideenhoek nu over naar de actie. Op een spot stuitte ik na 20-25cm op grondwater. De grond is daar luchtig/zacht maar wel erg kleiachtig. Is het verstandig om daar kippenmestkorrels in te strooien, het gat op te vullen, nog een laag korrels en verder ophogen met aarde van de spot?

 

Nu waarschijnlijk eerst 2 dagen spierpijn maar zolang het niet regent, op naar de volgende spot :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik zou zeggen hou het zo simpel mogelijk ,kippemest rond strooien heeft volgens mijn niet zoveel nut ,je kan het beter onder de grond verdelen ,daarbij nog flink wat pieren ,dan komt het helemaal goed ,wel zorgen dat de grond goed luchtig is ,is het dat niet gebruik cocosbricks van de action om te mixen ,kost niet veel en is goed ,als er brandnetels groeien is de grond al heel goed voor je plantjes wel zou ik nog andere stoffen toevoegen ,wormenmest en lavameel dat is ook een goede aanvulling op de kippemest .

En op de vraag of zaden meteen de grond in kunnen als ze eraf komen ,dat is naar mijn inziens nee ,een plant heeft een ritme ,van zomer en winter ,daarom moten ze na het oogsten ook een aantal weken gedroogt worden ,niet boven de kachel en niet te warm ,voor je ze in de koelkast of vriezer legt ,dat is beter voor het zaad ,dan gaat het mee met de natuur .

Ik hoop dat je er iets aan hebt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...