Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Natuurlijke spint en trips bestrijding

Recommended Posts

@haipaaltje

niet iedereen heeft een tuin, tevens het is vroeg in het jaar om uit de tuin te halen. maar je hebt wel een punt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ben nieuw hier... :wave:

 

V.d. zomer veel last gehad van spint, kwam me letterlijk de neus uit.... Eerst roofmijt geprobeerd, hielp geen hol, vertimex ook niet, na flink zoeken leek me de knoflook wel wat, dat gekocht en bij het voeding water gedaan zoals aangegeven..... ook niks, ik denk dat de kwaal al te erg was.

 

Toen maar elke dag gesproeid met water met knoflook, binnen een paar dagen leken de webjes minder te worden, maar dit was ook schijn. Dus toen maar elke dag met een plumeau de boel zoveel mogelijk schoonmaken. Aan het eind vd rit heeft dit probleem me bijna de helft gekost.

 

Alles eruit gehaald en grondig schoongemaakt, filter in de aanzuiging.

 

Nu in de voor kweek maar meteen met vertimex en knoflook begonnen, en elke keer 100 ml knoflook bij het water. Nu nog niks gevonden, maar is nu kouder. Ben benieuwd als we de zomer weer in gaan wat het dan wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sjef

een plumeau joh?

heb je die meteen in een zak gedaan en afgevoerd na gebruik of steeds gepakt indien nodig en weer weggelegd :huh:

ik ben nog steeds als de dood dat er een eitje in filtertje van mijn Dyson kruimelzuiger zit al heeft die geweekt in water

 

on topic:

Hier net bezig een plaag te bestrijden.

Planten waren al oogstklaar toen ik ontdekte (had andere dingen aan de kop).

Planten die ik in groei heb alsook een net in de bloei staande s5 in een DR60 met Floramite bespoten vorige week en (nog) niks gezien daar, tentjes staan in zelfde kamer.

 

De tent waar de bloeiende planten in stonden is echter een ander verhaal..

Al een week bezig om de nakomelingen te killen, dagelijks de hele tent aan de buitenkant checken (gelukkig klimmen die fukkers naar boven) met een iphone zaklamp en dooddrukken en een blast met de stoomreiniger eroverheen.

 

Aantallen en formaat spint wordt als ras kleiner maar ik zit met een ding.. de tent straks afbreken en niet alsnog eitjes of een spintje wat het overleeft heeft verspreiden, hoe doe ik dat het beste?

Heb een ander klein droogtentje waar het ook in zat spintvrij gekregen door dat tentje vol te blazen met hete stoom, dit kan natuurlijk niet bij de drogende planten (waar ik wel het plafond, de afzuigslang en de hoeken vd tent doe), wel als de planten eruit zijn maar dan beweeg en waai ik natuurlijk weer :thumbsdown:

 

Dat knoflook spul, zou ik dat op de buitenkant van de tent kunnen spuiten zodat ik wat minder met die nekhernia van me in shit posities die fukkers aan kan pakken?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat knoflookrecept werkte bij mij het beste van alles tegen een gigantische plaag in de tweede week bloei. Je kweekruimte gaat wel tijdelijk ruiken naar een shoarmazaak maar dat is het wel waard.:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan ga ik 2 bollen op 1ltr laten pruttelen en afkoelen en morgen de tent onder handen nemen.

Onverdund maar doen voor heftigste effect

Al het werk is toch niet voor niks, ik ben nu op stofje niveau aangelandt met de volwassenen en weet waar ze de tent uit kruipen:

afvoergat naar boven en de combi connect buis die naar de afzuiger loopt, Iphone zaklamp is best handig in een donkere kamer en een zwarte tent :icecream:

 

Jammer dat het knoflook mengsel niet zo lang houdbaar is al krijg ik mogelijk die liter wel op in 48u, nu pomp ik 4x inhoud stoomreinger leeg op een dag wat neer komt op ongeveer 750ml water gebruik.

 

Qua geur, we gaan het ruiken :yummy:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo moeilijk doen? Rogis Garlic is gewoon te koop in een en vijf liter. Kun je verdund met water spuiten of bij het water doen. De 1e keer 500 cc en dan wekelijks 100 cc.

 

Als de boel goed vol zit dan wordt het moeilijk. Plumeau? jazeker, meteen in een afgesloten plastic zak en elke keer in bad natuurlijk ;-)

 

Nu gelijk vanaf het begin gedaan, alles clean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zo moeilijk doen omdat ik geen € uit wil geven aan knoflookwater in een fles?

Die van 1 ltr is € 22,95 tegenover een netje knoflook vd AH voor ik meen € 0,79 en precies genoeg voor hoe ik het in wilde zetten :hug:

Ik ben nog niet eens zover gegaan om wat home made Neem tonic erbij te doen (al moet ik 1st uit zien te vogelen of dit wel kan ivm chemische reactie oid)

 

Het gaat hier om bespuiten buitenkant van een kweektent van 150x80 omdat de spintjes de tent verlieten en dit op een plaag uit kon draaien.

Niet om een bestrijding op levende have want daar heb ik na nu zeker 3wk besmetting ontdekt te hebben in die andere tent niks gezien en ik ben best onzorgvuldig geweest dagen voor de ontdekking :innocent:

 

Volgens mij is de combi van alles wat ik gedaan heb redelijk succesvol, dat het een stuk kouder wordt helpt natuurlijk ook wel mee om de voortplanting te remmen :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen spint gebruik ik een natuurlijk acaricide op basis van zuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er trouwens meer mensen die vinden dat pure vertimec echt heerlijk ruikt?

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

PVP zilveren flesje ruikt ook erg lekker, de Floramite vernam ik niet veel van :icecream:

 

@boef

ja, afrikaantjes vretuh :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb op mijn wiet nog geen spint, wolluis en/of witte vlieg gezien, (afkloppen) maar in het verleden in de groente tuin, en op kamerplanten wel. Toen Luxan ER II gebruikt. Een Ecologische kleverige meuk substantie waar de beestjes in stikken. Of dat op de: "ik ram 200 planten in een hok stijl" ook nog gaat werken is natuurlijk de vraag lol. Feit dat ik er weinig over kan vinden zou een indicatie kunnen zijn, maar op de kamerplanten, en op de aardbeien heb ik er in iedergeval goede ervaringen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dat de omstandigheden voor ongedierte zo goed zijn in een plantage, dat als er n paar beestjes of eitjes de behandeling overleven je hele hok binnen de kortste tijd weer helemaal vol zit.

En er is door teveel amateurs met bestrijdingsmiddelen gewerkt waardoor er veel resistentie opgebouwd is in oa spint.

Dat is dus nu dus nog maar amper te bestrijden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint is wel te bestrijden, maar niet op volwassen planten. Dat is mijn ervaring en ik heb ze eruit gekregen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

Ik las op google dat je knoflook aan je voedings water kan mee geven 1x in de week om spint te voorkomen.mijn vraag is hoe maak je deze knoflook sap .kan alleen vinden hoe je het maakt om het te besproeien.maar niet om het mee tegeven aan het voedings water.

 

En wat wou ook graag weten wat de verhouding is om het mee tegeven .

 

Mvg.idioooot

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@idiooot

De mensen van rogis garlic raden preventief 1x/week: 100 ml op 100 liter

 

Als ze al aanwezig zijn: 1x shockbehandeling 500 ml op 100 liter voedingswater daarna verder de preventie aanhouden.

 

voor hun prijzig knoflookwater ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@idiooot

De mensen van rogis garlic raden preventief 1x/week: 100 ml op 100 liter

 

Als ze al aanwezig zijn: 1x shockbehandeling 500 ml op 100 liter voedingswater daarna verder de preventie aanhouden.

 

voor hun prijzig knoflookwater ;)

Die rogis garlic knoflook werkt niet, zelfs Karel Kweker heeft de advertentie van de site gehaald na het dure wondermiddel vergeefs geprobeerd te hebben. Knoflook moet je vers halen, koken en dan meteen gebruiken (zoek maar naar het recept van Spongy) en dan werkt het geheid en hoef je het maar een keer te gebruiken. Elk middel wat je vaker moet meegeven houdt de plaag in stand en heb je niks aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

Als dat het zelfde is als dat jij hier ergens gepost hebt heb ik het al ergens opge-slagen/schreven, maar zal het nog eens bekijken ;)

(thanks for the tip)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is het, lees de reacties in dat topic maar van de mensen die het geprobeerd hebben.

 

Enne graag gedaan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu de opmars van de e-sig toch redelijk aanhoud is er ook een zuivere nicotine vloeistof, zodat je geen pakje shag meer moet "uit koken"

 

Nicotine is een zeer effectieve pest bestrijder.

Maar hoe onze plantjes gaan reageren op PG of VG weet ik momenteel nog niet.

(Als de brandnetels buiten gegroeid zijn ga ik daar even op testen)

 

500ml-vg-mock.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...