Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Natuurlijke spint en trips bestrijding

Recommended Posts

Nu de opmars van de e-sig toch redelijk aanhoud is er ook een zuivere nicotine vloeistof, zodat je geen pakje shag meer moet "uit koken"

 

Nicotine is een zeer effectieve pest bestrijder.

Maar hoe onze plantjes gaan reageren op PG of VG weet ik momenteel nog niet.

(Als de brandnetels buiten gegroeid zijn ga ik daar even op testen)

 

500ml-vg-mock.jpg

Dan kun je net zo goed met Vertimec spuiten, dit is ook puur gif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dil

Van nicotine is bekend wat het met het lichaam doet als je het rookt, vertimec niet dat is het verschil.

 

Maar inderdaad het is puur vergif en zou het enkel aanraden om te gebruiken: (al raad ik het niet aan om het te gebruiken)

 

1. Als knoflook niet meer helpt om de plaag in bedwang te houden

 

2. Als ze nog geen enkel bloei verschijnsel tonen.

 

Edit: nicotine breekt af bij zonlicht dacht ik ook

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Alkaline :

Als je een bepaalde substantie wilt testen kun je het beter op een hop plant testen,die ligt dichter bij hennep qua familiaire trekjes.

Maar gif blijft gif,en ik krijg er de kriebels van.

Nu is nicotine niet vreemd voor onze lichamen,maar zulke hoge concentraties is wel echt gevaarlijk om mee te knoeien dus pas wel op.

 

Tot hoeverre komt het in de opslag v/d plant of breekt het af?

Dat is de vraag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het D.I.Y. knoflookrecept is zeer effectief en ik krijg er alle spint mee weg, ik zou niet weten waarom je dan met wat anders aan het klooien wilt maar soit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er toevallig iemand hoe lang spint nog kan leven zonder planten? Had vorige kweek een tent vol spint

maar staat nu al een maand leeg. Zou de spint nog aanwezig zijn of niet?

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smokey Bob

ze overwinteren of nemen een Diapauze

Invloed op het moment van het ingaan van de overwintering hebben:

  • vanaf eind augustus de kortere dagen,
  • een dalende temperatuur
  • afname en achteruitgang van de kwaliteit van het voedsel.

Zal dus tent/ruimte, ontsmetten/stoomreinigen en de stoffilter als dat nog niet gebeurd moest zijn (of nog eens voor de zekerheid)

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoomreiniger kan je je de moeite besparen.

Na even knockout kruipen ze gewoon weer verder is mijn ervaring.

Beste is het nieuwe gewas zo resistent mogelijk maken voordat je de planten op de mogelijk nog besmette plek zet.

Neem is daarvoor een goed middel en als je dat vanaf begin een keer of 2/3 spuit met een interval van een dag of 10 wil geen spint (of welk bladvretend insect dan ook) meer iets met je planten te maken hebben.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben, evenals Dilago, uiterst tevreden over het DIY knoflookrecept. Ik snij vier knoflook-uien horizontaal doormidden en gooi dat in een litertje of wat water, kook het een tijdje, laat het afkoelen, haal de knoffen plus velletjes eruit, en sproei daarmee goed alle planten, eerst onder de bladeren en daarna ook nog van bovenaf, maak alles goed kleddernat. Dit doe ik net als het licht uit gaat en laat dan ook de ventilator en afzuiger uit staan de hele nacht.

Na 1 zo'n behandeling is én blijft de spint weg, dus het lijkt niet alleen alsof het werkt, het werkt écht.

En uiteraard ook zeer aan te bevelen de truuk van PH Donner, je stekkies goed schoonvegen met een kwaliteitsscheerkwast in een bakje water. Hiermee veeg je als je het goed doet alle eventueel aanwezige beessies en eitjes weg, een uitstekende preventieve behandeling dus.

Als je deze beide behandelingen combineert, voor het uitzetten de scheerkwast en als ze 2 a 3 weken in bloei staan de knoflookthee er overheen heb je vrijwel gegarandeerd geen last van spint die ronde.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij deze ronde tijdens de groei een paar keer met neem olie behandeld, zit nu in week 6 van de bloei en heb nog geen spint kunnen waarnemen.

Gaat je wiet dan niet naar look smaken als je ze in bloei met look behandeld?

Neem-olie is een echte topper!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

twijfel niet neem olie !

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, gaat absoluut niet naar knoflook smaken, in week 2/3 bloei is er nog nauwelijks sprake van buds, die moeten nog vrijwel volledig gevormd gaan worden.

Dat van die neemolie en dat je geen spint hebt gezien is mogelijk net zoiets als dat anti-tijgerzand.:nerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Back to this topic :D

iemand een idee wat voor K*T beestje dit is, want hij/zij leeft met heel zijn familie en vrienden in mijn tentje. 
En hoe te bestrijden in bloei week 4 ?

 

Screenshot_20190501-010007_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een duidelijke foto vd schade die het insect aanricht aan je planten zegt meer als een klein wazig insect zoals op de foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor schade zij aanrichten is enorm, binnen no time is het een leger van beestjes geworden tussen mijn planten. Maar ik moet wel weten met wat voor soort ongedierte ik te maken heb zodat ik het kan bestrijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het al genoemd is, ik heb niet alles gelezen, maar ik gebruik preventief kaliumzeep. Ik woon op de Canarische Eilanden en heb hier een bio-finca met avocado bomen. Daar gebruik ik al jaren een kaliumzeep oplossing en spuit de onderkant van de bladeren schoon. Dit werkt perfect maar bij wiet moet je voorzichtig zijn met de dosis, de helft van de aanbevolen b.v. Het doodt de spint niet maar maakt het zeer onaantrekkelijk voor ze, alsmede witte vlieg blijft weg. Ik gebruik bladvoeding, aminozuren, en de kaliumzeep verwijdert tevens eventuele resten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/13/2018 at 7:46 PM, Twiet said:

Ik ben, evenals Dilago, uiterst tevreden over het DIY knoflookrecept. Ik snij vier knoflook-uien horizontaal doormidden en gooi dat in een litertje of wat water, kook het een tijdje, laat het afkoelen, haal de knoffen plus velletjes eruit, en sproei daarmee goed alle planten, eerst onder de bladeren en daarna ook nog van bovenaf, maak alles goed kleddernat. Dit doe ik net als het licht uit gaat en laat dan ook de ventilator en afzuiger uit staan de hele nacht.

Na 1 zo'n behandeling is én blijft de spint weg, dus het lijkt niet alleen alsof het werkt, het werkt écht.

En uiteraard ook zeer aan te bevelen de truuk van PH Donner, je stekkies goed schoonvegen met een kwaliteitsscheerkwast in een bakje water. Hiermee veeg je als je het goed doet alle eventueel aanwezige beessies en eitjes weg, een uitstekende preventieve behandeling dus.

Als je deze beide behandelingen combineert, voor het uitzetten de scheerkwast en als ze 2 a 3 weken in bloei staan de knoflookthee er overheen heb je vrijwel gegarandeerd geen last van spint die ronde.

werkt dit ook voor mijn buiten planten denk je..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De behandeling hielp maar het is niet weg bij mij.
Ik heb wel de ventilator en de afzuiger aan laten staan. Mijn planten staan al sinds 28 mei op 12/12 uur.
Ik heb er een deel van geknipt.
Misschien beter alles oogsten en redden wat er nog te redden valt, als er nog iets te redden is, dat zal naar look smaken

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel meevallen hopelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...