Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xqlusiveboz

Geel wordend volwassen blad oplossen met N-27 (Bio Nova)

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

 

4 weken geleden heb ik een kweektent 1.20x1.20 aangeschaft. Ik had nog 2 planten in de tuin staan die nog te lang nodig hadden en ik wilde ze het slechter wordende weer niet aan doen. Dit was meteen een mooi moment om mijn binnen kweekje op te starten.

 

Ik kweek onder een 600 watt philips son-t pia plus lamp. Als kweek medium heb ik voor bemestte aarde van de gs en als voeding gebruik ik momenteel alleen terra flores.

 

De dames staan inmiddels 3 weken in bloei en de volwassen bladeren beginnen van licht groen naar diep geel te veranderen en sterven vervolgens geheel af.

Ik ben zojuist naar de gs geweest om me hierover te laten informeren. Er werd me verteld dat dit een stikstof probleem zou zijn en dat dit met Bio Nova N-27 (een wondermiddel volgens hem) zo verholpen zou zijn.

Aangezien ik nog een echte leek ben heb ik dit goedje aangeschaft. Voor dat ik het ook daadwerkelijk ga gebruiken wil ik toch nog heel graag jullie mening horen.

 

 

Alle tips een aanwijzingen zijn welkom.

 

Alvast bedankt!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

en foto zegt meer als duizend woorden, geel wordend blad kan een stikstof tekort zijn, maar kan evengoed ook een ander ellement zijn dat mist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja als ik die verbrande puntjes zo zie denk ik eerder aan een blokkade ipv een echt tekort.

 

ze missen idd wel stikstof... je kan het proberen met die n er bij te geven...

 

ff nog wat vraagjes, hoelang staan ze op die voorbemeste aarde (merk en type?)

en hoeveel voeding geef je mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder dat je aan het overvoeden bent gezien je verbrande bladpunten, of zijn die niet recent?

Bij overvoeding kan de plant ook geen N opnemen maar meer voeding geven lost dit probleem niet op.

 

Zelf zou ik gewoon een weekje water geven je zal dan zien dat het vergelen stopt. De EC in je aarde word immers lager door het water-dieet en hierdoor kan de plant weer alle voedingstoffen opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet altijd een paar autoflowers in de tuin zomers,

Hiervoor gebruik ik altijd gebruikte aarde, en als ik te lui ben om ze minerale voeding mee te geven krijg ik precies dezelfde verkleuring.

Lijkt te weinig voeding, of zoals al eerder geschreven een blokkade in je medium, kan zijn dat de zout opbouw je nu parten gaat spelen.

 

De verbrande puntjes zien er niet echt vers uit, wellicht geschrokken toe ze kwamen en daarna verders uit angst te weinig voeding meegegeven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde is van Atami, type weet ik niet. Was destijds een aanbieding bij de lokale gs. Het waren zwarte zakken.

Ze hebben daar eerst een week of 5 buiten gestaan en staan inmiddels 4 weken binnen. Tijdens de groeifase heb ik geen voeding toegevoegd.

Drie weken geleden ben ik begonnen met terra flores. Ik geef dit 2x per week mee. Ik hou me ook gewoon netjes aan de hoeveelheid die door Canna is voorgeschreven.

 

Mijn temperatuur ligt trouwens tussen de 26,2 en 19,9 graden en de lv ligt tussen de 38,4% en 27,2%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enorme planten en geen voeding gegeven op een Janeco mix en in de bloei ook maar 2x id week beetje Terra, niet zo gek dat ze schreeuwen om (oa) N :lol:

Echter zal alleen N gaan geven uit dat wonderflesje weinig doen, je hebt meer basisvoeding nodig.

 

Ook tekenen van te nat (hebben ge) staan.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen omdat ze geen groeivoeding hebben gehad, dat het inderdaad een Stikstof tekort is.

Teveel water geven krijg je ook lichte bladeren van, maar dan zijn ze meestal wat gekrulder en wat meer uitgedroogd aan de eindjes, lijkt me hier niet het geval.

Je zou ook kunnen proberen om wat bladvoeding te geven met een plantenspuit, maar eigenlijk is de bloei al te vergevorderd, met al die witte haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aii ik ben dus erg slecht bezig geweest merk ik al.

Is het in ieder geval wel een goed idee dat ik de N-27 mee ga geven?

Bij de gs zeiden ze dat ik dat ECHT maar 1x per week moest doen.

 

Wat stellen jullie verder nog voor qua voeding om de dames toch nog een prettig aantal laatste weken te bezorgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nu vooral proberen een voeding te gebruiken die heel breed is, waar ook nog de ijzers bij zitten etc., of 2-3x groeivoeding geven dan krijgt ie stikstof, dat zorgt voor de groene kleur. ( als het nog niet te laat is)

misschien ook wel een geconcentreerde topbooster meegeven waar heel veel verschillende dingen inzitten.

Niet te veel in één keer meegeven.

 

Die N27 had er eigenlijk al eerer bijgemoeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeivoeding nu volop gaan geven, wanneer stopt de groeispurt dan, zeker volop strekken tussen de nodes als je niet op past.

 

Week 3 bloei is net die overgangsweek voor kleine pluisjes aanmaak dus een ruim voldoende bevattende bloeivoeding zal het beste eea in balans houden denk ik ipv teveel op groen terugbrengen richten, je hebt ook een woud aan paarse stelen wat niet aan N ligt..

 

Ze hebben daar eerst een week of 5 buiten gestaan en staan inmiddels 4 weken binnen

 

waarvan 3 op 12/12 nu en al een week of 5 zwaar op rantsoen inmiddels waar ze nu net een heleboel nodig hadden om mooi de bloei in te gaan :lol:

 

mogelijk kan je zelfs meer van de Canna (Flores hebben ze je toch wel verkocht) geven omdat het van die grote planten zijn die flink aangejaagd worden door die 600W op hun knar maar wat je ook besluit te doen, rustig aan want ze zijn nu een stuk gevoeliger voor stress.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad overal paarse stelen. Daar begon het mee.

Dus geen N-27 meegeven maar wat meer terra Flores?

 

En wat betreft de topbooster..zou het een idee zijn om pk 13/14 mee te gaan geven of is dit allemaal te veel van het goede ivm eventuele stress?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je je EC niet eens meten alvorens je allemaal dingen er in gaat mikken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een ec meter had zou ik dat meteen doen. Ik zal eens in mijn omgeving rond vragen of iemand me hier aan kan helpen.

Meten is weten natuurlijk :lol:

 

In ieder geval iedereen heel erg voor de tips. Hier leer ik in ieder geval een hoop van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het eerst bij je basis voeding houden, alleen de frequentie verhogen. Mijn ervaring is dat boosters zoals pk 13 en tekorten niet echt samen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan vanalles zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij teveel gedoe slaat in ieder geval de rot erin dus beste een brede basis die de lading dekt :lol:

 

Als je planten er zo bij staan is een PK booster wel het laatste wat je in je hoofd moet halen, dat overleven ze echt niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...