Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mujito

welk sub voor meeste opbrengst

Recommended Posts

een verschil van 4 bloei weken heeft onmogelijk met het verschil tussen hydro of aarde te maken, dan doe je gewoon iets heel raars met je planten als je het mij vraagt..

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

op coco's oogst je gewoon veel veeel veeeeeel rapper dan op aarde.

Punt andere lijn.

 

En 4 weken lijkt me ook wel heel straf maar toch was het zo... hij die misschien wat te laat oogste en ik een tikkeltje te vroeg in die tijd :)

 

Het feit is op coco's gaan je planten sneller.. toch als beginneling die geen groene vingers heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is echt nieuw voor mij :)

de groei ok....maar dat de bloei gewoon ff met een paar weken word ingekort ken ik niet.. :)

 

dan gebruiken waarschijnlijk al die zaadbanken altijd cocos dat hun bloeitijden zo kort worden aangegeven op hun websites... :P

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm ja...

 

Ik oogst meestal sneller dan de aangegeven bloeitijd maar ik heb dan ook nog nooit soortjes van boven de 10 weken bloeitijd gekweekt :P

 

Wil dolgraag eens een haze en een amnees kweken maar commercieel gezien hier in Belgie is dat niet zo interessant.

In de tijd dat ik zo'n langbloeier kweek kan ik 2 keer oogsten met een kortbloeier.

 

Ik kan toch moeilijk de prijs per kg. verdubbelen hahaha

 

Nah jammer genoeg :)

 

Edit: Modnaam: Krasi, reden: geen prijzen op Wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 4 zou ik toch eens een ander zoeken, heb je nog heel wat op te winnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als beginneling kun je dan best voor een hydro opstelling gaan ook al lijkt dit voor een beginner juist voor de pro's.

Het is makkelijker om je planten van begin tot einde groen te houden op hydro dan op aarde. Op hydro hoef je enkel je ec en ph waarden te controleren en dan zit je al voor 90% goed.

 

Nou ik ben het totaal niet eens met je. De meeste beginners kunnen niet eens een organische kweek zonder problemen afronden. De meeste geven te veel water of te veel voeding. En de gene die het niet organisch doet heeft problemen met de pH en ec. En dan komt het kostenplaatje van een goede ph en ec meter er nog bij. Een hydro opstelling kost ook wel wat. Tenzij je deze zelf maakt maar daarvoor moet je weten hoe zo een systeem werkt voordat je het zelf kan maken.

 

Met hydro word de voeding vrijwel direct opgenomen door de wortels, dus een fout is zo gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het valt me echt op hoe vaak mensen het over opbrengst hebben, nog nooit hoor je ze praten over kwaliteit. Ik heb liever 100gram superwiet dan 500gram wiet dat niet te roken is.

Zo is het maar net! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He die bollen in het net voelen droog aan, eens kijken bij een takje of dat knakt, ja.. toppie smoken en ok :)

Alles eruit (grote toppen nog niet droog genoeg) en wegen, met een s5 scoor je dan al gauw 2gr/w en heb je weken een grasgeurtje naast dat de spearmint erg ver te zoeken is :P

 

 

@abramovitsj

Alles veel sneller op kokos?

 

Of ik de s5 nu op kokos, aarde, of mix hiervan zet, de afbloeitijd is en blijft 9wk en 3dgn.

Mineraal gevoedt, organisch, maakt helemaal niks uit.

 

Ligt puur aan de pheno die je hebt en zomaar stellen dat alle soorten veel eerder af zullen bloeien op kokos dan aangegeven is wel baud.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbel posten nergens voor nodig, sry

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...