Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mujito

welk sub voor meeste opbrengst

Recommended Posts

waar kan je nu het meeste resultaat mee behalen?

 

KOKOS?

AARDE?

ETC ETC

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk niet dat er 1 duidelijke winnaar is, allemaal afhankelijk van de kweker en wat dat individu prettig vind werken..

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa ik dacht bijvoorbeeld doordat cocos en steenwol wat luchtiger zijn bijvoorbeeld dus beter gaan wortelen en dus sterkere planten krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

groter voordeel als je er mee om kan gaan is de mogelijkheid tot het sturen in het medium, maar dat hangt dus allemaal af van de precisie en het kunnen + geluk van de kweker..

 

maar of dat dus weer opweegt tegen een buffer hebben is de vraag..

zo heeft elk medium zijn eigen handleiding met voor en na delen..

 

ik vind bijvoorbeeld de custom mix echt goud waard van goldlabel (voor organische teelt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

wat houd dat organish precies in?

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet mineraal :)

natuurlijke producten, bijvoorbeeld bacto myco's buffertaps wormenmest etc....

 

geeft omtrent effect en smaak het mooiste effect vind ik, en is echt super simpel, je gooit je aarde vol met poeders en pillen en gooit er bijna de hele run alleen maar water boven op.. (af en toe uiteraard ook wat in het water mee geven)

 

kan niet simpeler.. :P

 

(edit) ook meet je geen ph of ec

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo meet je geen PH? dat moet je toch goed onder controle houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mujito, misschien moet je hier wat meer lezen, alle vragen die je stelt zijn genoeg topics over waarin een heleboel antwoorden te vinden zijn.

Als ik zo je verslagen lees en je dankt dan ook nog van twee 600 watters 1,5 a 2,0 kilo te halen dan rijmt dat niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

over 40 planten is dat zeker wel haalbaar hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mujito, misschien moet je hier wat meer lezen, alle vragen die je stelt zijn genoeg topics over waarin een heleboel antwoorden te vinden zijn.

Als ik zo je verslagen lees en je dankt dan ook nog van twee 600 watters 1,5 a 2,0 kilo te halen dan rijmt dat niet echt.

 

over 40 planten is dat zeker wel haalbaar hoor...

 

 

Laat maar zien, ik geloof het niet, als jij dat haalt hoef je hier geen enkele vraag meer te stellen, dan vraagt iedereen aan jouw hoe je dat doet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mujito, de meest ervaren kwekers met de meest geavanceerde apparatuur zitten ongeveer op 1 gram per watt. Een enkele er iets boven.

Als je van oordeel bent dat je met een basic opstelling per watt ruim 65 % meer kan behalen, duidt dat naar mijn oordeel op enige zelfoverschatting.

Als je pas bent begonnen met hardlopen ga je Bold toch ook niet wijsmaken dat je je eerste 100 meter, gelopen in wedstrijd verband, binnen de vier seconden gaat afleggen?

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'is maar net hoe je de rekensom maakt (dus niet alleen af gaan op de weegschaal).

Snel soortje, geen voorgroei en na 7wk de schaar erin, omloop snelheid (3 kweken in tijd van 2 met andere genetica) kom je er krap aan.

 

1200W--> 1500gr behoorlijk hoog gegrepen voor iemand die zich nu al af vraagt wat het meest opbrengende medium is.

 

Dat is er nl. niet, het is wat de kweker wil/ aan kan waarbij hydro een lichte voorsprong heeft vanwege meeste controle maar ook erg veel werk kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd lachen hier op het forum dat beginnende kwekers denken dat ze meer als een gram de watt kunnen halen :P terwijl ze nog nooit 1 plantje gekweekt hebben :) en zo kan ik er ook genoeg buiten het forum,snap niet

hoe mensen zo'n waanbeeld van zich zelf kunnen hebben :D heb namelijk ook het idee dat er ook heel vaak bij beginnende kwekers hier op het forum gelogen wordt over de opbrengst maar daar zal ik maar niet verder op in gaan

kan namelijk genoeg topics aan wijzen!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het geweldig als ze met "1.63 gram/watt!!!" afkomen...

 

 

 

... en dan blijkt de wiet nog maar 2 dagen te drogen :)

 

 

DE MEESTE OPBRENGST afhankelijk van medium kan ik je wel zeggen:

Het is afhankelijk van de kweker

 

Ga je als beginneling een rondje hydro draaien sta je al snel weer met een paar tientjes in de koffiewinkel.

Beginnelingen doen best aarde.

Ik heb de grootste opbrengst (wat enkel zegt over het gewicht niet de kwaliteit) gezien op hydro, maar dat zijn dan wel kwekers die al oude, doorwinterde zakken waren toen je thuis PC nog een kwartier nodig had om MS DOS te starten en Metallica nog goede muziek maakte...

 

 

 

De meeste opbrengst haal je niet door dit of door dat, maar door het gewoon te doen. Zelfs 1 gram is oneindig veel keer meer als 0 gram, en wie niet kweekt heeft 0 gram.

Ik draai liever 1 ronde voor 10 gram als 1000 rondes niet draaien en met 0 gram overblijven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je als beginneling een rondje hydro draaien sta je al snel weer met een paar tientjes in de koffiewinkel.

Beginnelingen doen best aarde.

Ik heb de grootste opbrengst (wat enkel zegt over het gewicht niet de kwaliteit) gezien op hydro, maar dat zijn dan wel kwekers die al oude, doorwinterde zakken waren toen je thuis PC nog een kwartier nodig had om MS DOS te starten en Metallica nog goede muziek maakte..

 

Grappig dat je dit zegt gezien de zeer vele succesvolle DWC emmer kweekjes die Utube inmiddels bevolken :)

Een inert medium hydro kweek is een stukje lastiger, aan een emmer gevuld met water en luchtpompje kun je je geen buil vallen, zelfs zonder meters wil dat nog met een goede hydro voeding en regelmatig verversen :P

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle sarcastishe opmerkingen, maar n maatje van me heeft met deze tenten 1,3 gehaald zou moeten kunnen toch?

 

of praat ik nou echt onzin :)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 watt + dr 120 en dan 780 gram oogsten.

 

Ik zal niet direct zeggen dat het een broodje aap is maar ik geef de kans dat het waargebeurd is 1%

 

Met beide tenten 780 gram samen zal meer in de buurt komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aerophonics/Hydrophonics, alleen moet je echt weten wat je doet anders is je hele oogst naar de knoppen. Maar 1 gram per watt voor een onervaren kweker is niet realistisch. De meeste hier op het forum halen rond de 0.70/0.80gpw en zelf vind ik dat heel erg netjes.

 

@Mujito: Begin maar eerst met een kleine opstelling, een beetje ervaring op doen/experimenteren. Er zijn nog zoveel andere dingen waarmee je rekening moet houden. En geen hoge verwachtingen hebben, want als je dan teleurgesteld word dan komt dat heel hard/de-motiverend aan.

 

Het valt me echt op hoe vaak mensen het over opbrengst hebben, nog nooit hoor je ze praten over kwaliteit. Ik heb liever 100gram superwiet dan 500gram wiet dat niet te roken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is natuurlijk weer afhankelijk van je doel, roken of verk...

als je 500 gram heb voor 2 euro of 100 gram voor 6 euro... zit toch wel ff een prijs verschil in dacht ik zo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.0, kijk nu zeg je het zelf. Tegenwoordig zijn er zoveel commerciele kwekers. Ook veel mensen in mijn vriendenkring zijn er aan begonnen. Maar dan ga ik mij afvragen, leveren zij wel goede spul? Ik kreeg eens amnesia wat gewoon zo ranzig was. Hoe kan je dat nou gaan verkopen? Iedereen kan een kweeksetup aanschaffen. Maar weet iedereen wel wat hij/zij doet? Het is meer dan een beetje water geven.

 

Als ik wat zou leveren aan een shop dan heb ik liever dat ik kwaliteit lever ipv rotzooi. Want dan kan je je spul opzeker altijd kwijt. Het is maar hoe je erover denkt, zaken op een lange termijn of zaken op een korte termijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, ook al val ik volgens vele hier onder de broodkwekers :)

Ik ga iig voor kwaliteit, iig eerlijk gekweekte wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
600 watt + dr 120 en dan 780 gram oogsten.

 

Ik zal niet direct zeggen dat het een broodje aap is maar ik geef de kans dat het waargebeurd is 1%

 

Met beide tenten 780 gram samen zal meer in de buurt komen.

 

 

Gozer daar had ik t ook over,,,, had erge temp probs 35 + toen met de hittegolf dus allemaal flulffy shit + geen voeding.... en niet afgezuurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voor de meeste opbrengst wil gaan dan hoor je bij de commerciele growers.

Als beginneling kun je dan best voor een hydro opstelling gaan ook al lijkt dit voor een beginner juist voor de pro's.

Het is makkelijker om je planten van begin tot einde groen te houden op hydro dan op aarde. Op hydro hoef je enkel je ec en ph waarden te controleren en dan zit je al voor 90% goed. Op aarde is wat anders... ik had in het begin een opstelling waarbij ik onder 2 x 600watters op aarde kweekte en 2 lampen op coco's slabs. Na 1 ronde was het duidelijk dat op coco's kweken makkelijker was en veel rapper ging!!

 

Wat de kwaliteit betreft. Van de zelfde Nlx stekken die ik kreeg van een growmaatje die ze op aarde kweekte deed ik er 7 weken over vanaf het moment ik ze op 12/12 zette. Hij op aarde deed er bijna 11 weken over.

 

Wel moet ik zeggen dat de smaak van hem toch ietsje duidelijker was. Zeker toen hij ff met biologische voeding werkte.

 

Ik heb het gevoel naar mijn smaak dan dat wat ik ook kweek op hydro/coco's van soortje mijn wiet altijd een beetje het zelfde smaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...