Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HansWorst

Hansworst voorraadaanvulling 4x WW 1x Purple

Recommended Posts

L.S.

 

Welkom in dit topic waar ik een verslag bij zal houden van de voortgang van mijn zoveelste kweekje.

 

Hiervoor zijn 4 Royal Queen Seeds White Widow en 1 x Purple Power van Dutch Passion ontkiemd (alles fem). Waarom Purple Power? Omdat dat het wietje is wat ik het meest heb gerookt, maar (logischerwijs) altijd buitenwiet. Destijds wilde ik altijd graag deze plant ook een keer binnen zetten, maar er zijn altijd zoveel lekkere soortjes die ik wil kweken dat het er nooit van komt. Het zou mooi zijn als die paars wordt, maar dat is nog maar de vraag. Een aantal buitenkweekverslagen van die Purple staan hieronder.

 

Er wordt weer gekweekt met de inmiddels voor mij vertrouwde setup: :P

 

Homebox 1x1x1.8 Silver

400 Watt SON-T PIA

B.A.L. Evsa

420 m3 G-tools met dimmer

500m3 Caborignal filter

Luchtonvochtiger

 

In een aardebak met 100 liter aarde, gevuld met Gold Label (normaal) en wat wormenmest en andere spulletjes van Sannie. In de bloei wordt er vervolgens nog een klein beetje bloeivoeding bijgegeven.

 

Het heeft een tijdje geduurd dat ik weer een kweekverslag plaatste, er heeft slechts 1 ronde tussengezeten, maar die sloot ik af met een 0,75 gram per watt dus een dikke 3 ons. Daar heb ik nog een tijdje over gedaan, maar over een half jaartje moet die voorraad op zijn en dus aangevuld zijn.

 

Dit was ze, 1x Shackzilla :D fantastisch wietje

 

gallery_7578_13915_3298115.jpg

 

 

Overigens is mijn doelstelling altijd: geen euro meer naar de coffeeshop, voor de rest alleen zo hoog mogelijke kwaliteit wiet kweken. Kwantiteit boeit niet.

 

Er wordt dan ook niet bijverwarmd, wat in de december/januari maanden echt wel nodig is. Het staat dan ook al vast dat het eindresultaat geen gram per watt o.i.d. kan zijn. Ook mijn luiheid kost standaard een aantal grammen.

 

De planning is als volgt:

 

Even een maandje voorgroeien onder 160 watt PLL en begin november de 400 watter erboven, dan gaan we knallen. Waarschijnlijk dus halverwege januari oogsten. :)

 

De spruitjes staan er nu zo bij:

 

gallery_7578_13915_522705.jpg

 

gallery_7578_13915_3404261.jpg

 

gallery_7578_13915_1904881.jpg

 

De meest linker plant heeft het wel vrij moeilijk, staat al een tijdje stil en vermoed dan ook dat we met 4 dames verder moeten.

 

Overigens het vermelden waard: ontkiempercentage = 100% en dat is al heel lang niet meer voorgekomen bij mij, een goed begin is het halve werk, dus die eerste paar 100 gram heb ik al te pakken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze ronde Hans ik zit er klaar voor! Gaat een mooie kleurenmelange worden daar in de tent.

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties

 

Misschien heb je gelijk sparta, maar een ruimte verwarmen die zeer slecht geisoleerd is, is net even wat teveel (duur) van het goede onder een 400 watter.

 

Of het paars wordt is nog maar de vraag, sommige pheno's kleuren niet paars. Wat ze in ieder geval nodig hebben is kou, maar dat komt wel goed :)

 

Ik houd jullie weer op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals verwacht heeft 1 van de WW ondanks uitzonderlijke aandacht haar eerste week niet overleefd, ze kwam niet goed uit haar schulp.

 

We gaan dus verder met 3 White Widows en één Purpletje (meest linker):

 

gallery_7578_13915_2746648.jpg

 

gallery_7578_13915_438031.jpg

 

gallery_7578_13915_1517662.jpg

 

gallery_7578_13915_1173718.jpg

 

gallery_7578_13915_1265883.jpg

 

Wordt vervolgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal nog even een fotoshoot met de dames delen: B)

 

Geen bijzonderheden, temp 20/24, LV 30/40

 

Nog even twee weekjes onder de PLL en dan mogen ze (na een vakantie) genieten van de HPS.

 

gallery_7578_13915_2812982.jpg

 

gallery_7578_13915_4766914.jpg

 

gallery_7578_13915_545013.jpg

 

gallery_7578_13915_1089440.jpg

 

de purple:

 

:lol:gallery_7578_13915_2580654.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen vakanties meer in het verschiet, dus we gaan er vol tegenaan.

 

Voor de vakantie zijn de planten in de aardebak geplaatst en ingewaterd zodat ze een flink tijdje zonder mijn zorgen konden overleven ;) . De inhoud van de aardebak is als volgt:

 

1 drainageslang

100 liter Gold Label Special

15 Buffertabs

Wormenmest (halve dosering)

Perfect start (halve dosering)

Myco schimmeltjes in de plantgaten

en in gewaterd met voldoende bacto.

 

Ze staan er nu zo bij:

 

gallery_7578_13915_4713718.jpg

 

De 3 WW's staan op een rij, de Purple staat vooraan:

 

gallery_7578_13915_1741764.jpg

 

gallery_7578_13915_2315450.jpg

 

gallery_7578_13915_1527092.jpg

 

gallery_7578_13915_815525.jpg

 

Het was in verband met de PLL handiger om even de planten dicht op elkaar te zetten, die trek ik wel weer uitmekaar als ze elkaar raken.

 

Voor de lampwissel:

 

gallery_7578_13915_565841.jpg

 

Na de lampwissel (hij hangt inmiddels recht en de fan netjes op zijn kop :) ):

 

gallery_7578_13915_4151742.jpg

 

Tot de volgende update

Edited by HansWorst

Share this post


Link to post
Share on other sites

k wil niet bitchen

maar... :)

 

k had zelf mn aardebak gevuld tot de rand, had nogwel 100ltr bij gepast volgens mij

en 15 buffer tabletten??? niet een beetje veel?

ze zien er zoiezo beetje donker en verbrand uit..

 

Overigens is mijn doelstelling altijd: geen euro meer naar de coffeeshop, voor de rest alleen zo hoog mogelijke kwaliteit wiet kweken. Kwantiteit boeit niet.
]

 

dit ben ik met je eens! :)

ook mijn doelstelling!

 

suc6 hans!!

 

greetz Skunkmonster

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je bericht Skunkmonster, aarde had ik persoonlijk ook verder bijgevuld, maar luiheid overwon: had nog maar 2 zakken en de growshop is toch een dik half uur rijden.

 

Buffertabs veel, weet niet, stond op de verpakking 1 per 5 L, volgens mij houd ik altijd zoiets aan.

 

De sexy lady's :D zijn inmiddels lekker gegroeid, ze zijn flink gaan drinken, nog een paar daagjes en dan gaan we op 12/12:

 

gallery_7578_13915_1690587.jpg

 

gallery_7578_13915_4889137.jpg

 

De Purple staat recht voor de lens.

 

Tot de volgende upscheet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkenbaar plantje die WW vergeleken met die van mij de eerste weken zeg, die van jou zijn wel wat donkerder als hier maar ze staan er mooi bij!

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten hebben vandaag de eerste nacht 12 uurtjes donker gehad.

 

Ze staan er weer lekker bij. Temp 15/25, LV 35%

 

gallery_7578_13915_2991669.jpg

 

 

Tot de volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6 12/12:

 

Ze zijn lekker aan het groeien, de pubertjes:

 

gallery_7578_13915_460271.jpg

 

Met een beetje houtje touwtje sturen we de planten om zich te verdelen over de vierkante meter, volgens mij komt het allemaal wel lekker vol zo.

 

Tot de volgende update :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dames hangen flink in de touwen bij je Hans. Mooie diepgroene kleur, dat gaat wel volkomen want ze groeien nog wel ff!

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15 12/12

 

De Purple toont al 5 dagen bloei.

Voor de WW's reken ik gister als eerste bloeidag.

 

De groei gaat toch allemaal wat minder dan verwacht :thumbsdown: . Denk niet dat ik de volle vierkante meter kan benutten, met name de hoekjes laten nog wat te wensen over, maar we zien wel weer.

 

De planten staan er op zich prima bij er zit nog zeker wel wat groei in, maar dat zal er langzaam uitlopen :whistle: :

 

gallery_7578_13915_3408749.jpg

 

Trouwens iemand ervaring met een lamp die niet altijd wil opstarten? Hij heeft er echt moeite mee, soms dan start hij pas na een minuut op, soms ook helemaal niet en pas als ik de stekker van de EVSA eruit en erweer in heb gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn WW groeien ook niet erg door sinds ik de bloei gespot heb hoor, nu inmiddels gaat het hard erg hard.

Maak je dus maar niet teveel zorgen, WW is wel een redelijke kleine plant natuurlijk en ze blijven ivm de criticals behoorlijk achter.

 

Wat jij met je lamp had heb ik ook gehad bij mij was het de bedrading in de schakelkast, sinds ik die nagelopen heb geen problemen meer mee gehad.

 

Hastelacasto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor je reactie Casto, zou goed kunnen dat het in de schakelkast zit. Als ik nl. de stekker van de lamp eruit trek en er weer in doe, dan springt hij weer aan, maar als ik de Davin 24h ronddraai of gewoon uit zet, dan heeft het geen nut. Dat zou m.i. niet moeten kunnen.

 

Update:

 

Dag 11 bloei voor de Purple en dag 6 voor de WW:

 

gallery_7578_13915_5282727.jpg

 

gallery_7578_13915_1918756.jpg

 

Leuk om te zien hoe de Purple verder is in de bloei.

 

Overigens lichtjes begonnen met bloeivoeding.

 

Tot de volgende update :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer een fotoshoot met de modellen genomen.

 

Bloeidag 18 voor de Puprle en 13 voor de WW's:

 

gallery_7578_13915_3671145.jpg

gallery_7578_13915_5523678.jpg

 

De paarse invloeden komen er al vroeg in, deze wordt dus zeker weten paars:

 

gallery_7578_13915_80343.jpg

gallery_7578_13915_21822.jpg

 

Ook nog maar even een topschot van de WW:

 

gallery_7578_13915_363066.jpg

 

Boven de WW's onder de Purple:

 

gallery_7578_13915_4960428.jpg

 

Eigenlijk gaat alles naar wens dus niets te melden en zal jullie volgende week weer van een aantal fototjes voorzien.

 

ps. iemand trouwens al de vervanger van de Bulk Uploadknop gevonden? Een aantal fotos uploaden kost zo wel veel meer tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit en die purple gaat zeker paars worden!

 

Op de ipad kan ik niets meer doen dan een reply dus ik kan al helemaal geen plaatjes uploaden hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd mooi uit :icecream:

 

Heb je nog problemen met opstarten gehad?

 

Toen de mijne dit sporadisch deed heb ik de lamp vaster in de fitting gedraaid, sindsdien geen last meer van gehad..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik af en toe ook dat lamp niet wilt aanslaan, even tegen de lamp komen en gaat ze aan bij mij.

 

te vast draaien is ook niet best hoor Mowgli, was vorige ronde blijkbaar mijn fout.

heb ze er nu minder vast inzitten en heb geen probleem meer gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, opstartproblemen zojuist nog.

 

De lamp zit er aardig strak in (nieuwe bulb overigens), zal hem morgen eens ietsje losser zetten, kijken of dat helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, de Purple zit in een vuilniszak, bleek flinke bananen te hebben. Een aantal waren al open, hopen dat de schade in de WW's beperkt blijft.

 

We gaan met een halve tent verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

De bulb wat losser draaien lijkt te werken, hij is sindsdien niet meer niet opgestart, kan natuurlijk ook toeval zijn.

 

De tent is zonder de Puple aardig leeg, vulde toch een relatief groot deel van de ruimte.

 

De WW's staan er eigenlijk wel lekker bij:

 

gallery_7578_13915_4382356.jpg

gallery_7578_13915_5156380.jpg

 

De goden zijn me trouwens niet gezind: gisternacht uurtje of 2 stroomuitval gehad, waarna de lamp (daar ga ik tenminste vanuit) gewoon weer is aangesprongen. Herma's deze ronde liggen sowieso niet aan de breeder.

 

Wordt vervolgd, al is een topoogst onmogelijk geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn je lampen aangesprongen terwijl ze uit moesten zijn?

Of stonden ze aan, toen 2 uur uit en weer aan?

 

Zou me niet zo druk maken hoor tenzij het regelmaat gaat worden hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...