Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Desrom

Ondergronds 4 X 600W

Recommended Posts

@ Topjuh :Zo gespierd dat ik mn ingang een halve meter heb moeten verbreden :D

@ Noorderwwiet : Thanks voor de positieve reactie, was inderdaad een hoop werk!

@ Starter1.0 : Ik hou het bij 800W m², thnks!

@ Spacefrog : Thanks voor de info en het compliment, op advies van starter1.0 en jou hou ik het toch bij 4x600W. Helaas kan ik de investering nu niet doen, maar de volgende draai ga ik ze zeker vervangen!

@ Mautje : Thanks voor het compliment en voor de support!!

@ Onmogelijk : Thanks man, hoop voor jou ook dat je de bouw af krijgt!

@ De Paashaas :Thanks, lampen zijn de volgende draai aan de beurt!

@ Topjuh : Na deze draai zeker wat investeren, benieuwd wat het verschil dan gaat zijn!

@ Ikbakerniksvan : Thanks, nu nog hopen dat zo'n klein hokje nog wat op gaat leveren.

@ Nieuweling : Thanks, het was inderdaad dit of.....niks!!!

@ Supernoob : Thanks kerel!

@ Cityboxer : Ook ik ben benieuwd of het stand gaat houden, de tijd zal het leren.

@ Dirkie123 : Thanks, wanneer krijgen we trouwens een update van jou topic? Benieuwd hoe het bij jou gaat man!

 

Update :

 

Eigenlijk heb ik niet zo heel erg veel te melden.

Ze staan nu precies een week in de bloei en ben nog ff aan het rommelen met de lucht om de temp. wat lager te krijgen. Met 4 lampen aan word het mij toch iets te warm voor ze ( 34). Toch maar een actieve inblazer plaatsen, buisventilator.

 

Heb er een paar uitschieters bij zitten die ik er liever NIET bij had zitten, ligt niet aan de stek en ook niet aan het licht. Vrees dat het aan mij heeft gelegen, TE voorzichtig geweest met het toppen. De plantjes die wel goed getopt waren hebben iets van 5 zijtakken die mooi naar boven komen.

 

HIeronder ff wat foto's van hoe ze er nu bij staan, heb ze niet opgemeten maar gok dat ze nu tussen de 25 en 30cm zijn.

 

gallery_38758_16239_99209.jpg

 

gallery_38758_16239_54856.jpg

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Desrom, lekker bezig hoor, maar ik vraag me af hoe dat je bij al de potten komt om water en voeding te geven?

Ik zie geen bluemats, en ook geen ruimte om er omheen te lopen? Kan het zo niet goed zien.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

34 gr gemeten in de schaduw desrom? met koude lucht van buiten zou je zeker makkelijk onder de 30 moeten komen op dit oppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey desrom,

 

ziet er mooi uit!

je hebt de buis van je inblaas halfhoog tegen de wand, waarom daar?

zelf heb ik hem ongeveer in het midden ongeveer 30 cm boven de plantjes.

 

is het beter aan de zijkant zoals bij jou?

 

ik dacht dat in het midden redelijk dicht bij de plant beter was voor de luchtverdeling.

 

anyway, keep up the good work! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ El Oro Verde :

 

Je ziet geen ruimte om er omheen te lopen omdat...., die er niet is ^_^. Hokje is niet zo groot dus om dan ruimte in te leveren zodat ik er ftsoenlijk bij kan vond ik zonde. Het was wel handig geweest, maar uiteindelijk kostte me een pad 8 plantjes ruimte. voordat ik water geef moet ik dus eerst een pad vrijmaken, nu gaat dat nog wel maar denk dat de volgende waterbeurt al wat moeilijker word. Zodra het te moeilijk word span ik een net en geef ik onderlangs water. Wortels zitten nu al al volop onderaan de pot.

 

Kan misschien een lullige vraag zijn hoor maarrrr...., wat zijn bluemats?

 

@ Supernoob :

 

34 graden inderdaad, maar zodra ik je vertel hoe ik de lucht geregeld heb zal je me vast wel op de vingers tikken :mellow: . En dan zou ik je geen ongelijk geven hoor, wilde iets proberen en dat is dus overduidelijk mislukt. Gelukkig maar eigenlijk want kan en ga het dus ook zsm veranderen.

 

De in en uitlaat van mn afzuiger had/heeft een diameter van 250mm. Ik had 2 koofjes gemaakt, 1tje die aan de zuigkant kwam met 4 x 125mm en 1 voor de blaaskant met 3 x 125mm. Op die manier zuigen nu dus 2 x 125mm warmte vanuit mn hokje af terwijl er 2 koude lucht aanzuigen. Warme en koude lucht mengen zich in de afzuiger en vanuit daar gaat er 1 x 125mm naar buiten toe en 2 x 125mm terug het hokje in.

 

@ dirkie123 :

 

Thanks!!

Heb hem daar hangen en aan de kant er tegenover nog 1. Puur en alleen omdat ze me dar het minst in de weg hangen en ik beredeneerde dat als ze tegenover elkaar inblazen dat ze de lucht het best zouden verdelen. In eerdere hokken deed ik dat ook altijd en hing ik er in het midden ook altijd 1. Dat ging altijd prima. Denk dat het nu niet echt werkt vanwege de manier waarop ik aan het koelen ben.

 

Ik ga de slangen gewoon laten hangen, maar ga wel 1tje voorzien van een buisventilator die rechtstreeks vanuit buiten koude lucht aan gaat zuigen zodra de lampen aanspringen. Denk dat dat genoeg gaat schelen. Blijft het dan nog te warm dan sluit ik die andere slang er ook op aan.

 

Heb trouwens altijd inblazers boven mn planten laten blazen omdat ik dacht dat als ik ze meteen tegen die jonge plantjes zou laten blazen ze dat niet zo fijn zouden vinden vanwege LV. Op het moment dat ze dan de hoogte van mn inblaas zouden bereiken zouden ze al wat sterker zijn.

 

Is in het verleden altijd goed gegaan, maar met kleinere ruimtes kweken heb ik totaal geen ervaring dus is het nog wel ff uitzoeken wat het beste werkt zegmaar. Dat was dan ook de grootste reden hier een topic bij te gaan houden zodat kwekers die die ervaring wel hebben me kunnen adviseren.

 

Tot nu toe al een hoop aan gehad moet ik zeggen!!

 

Greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.blumat.nl/ opzich handig spul wel opletten voor verstopingen.

 

en let wel op omdat je onder t maaiveld zit dat als je verse lucht van buiten haalt je dat wat hoger als t maaiveld doet ivm met douw/mist wat s morgens nog wel eens aan de grond wil hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch ondergronds, je kan toch ook een zwembad maken en met water vullen zodat de planten zelf de water trekken via de wortels waardoor ze sterker worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of eb/vloed, dan hoeft je vloer niet perse vlak te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het water er een uurtje in laat staan werkt het prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Desrom,

Ons hokje, jaar of 3 geleden, met "de blumats", werkt uitstekend, mits goed afgesteld, en dat is wel even een secuur dingetje.

Met biologische voeding moet je wel oppassen voor verstoppingen (zie agent orange.)

 

 

gallery_37549_16524_1775996.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice gedaan hoor. Wat ga je doen na deze ronde? Upgraden of door draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zien er goed uit desrom!!

Waarom zou je willen eb/vloeden op aarde? Tog lekker erin pompen en wegwezen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fucking respect, met je emmertje en je schepje.. ik lachte me dood een goeie paar weken geleden!

nu sta ik toch echt ff te kijken, enigste wat ik erop aan kan merken is de wattage op zo'n klein oppervlak

 

denk dat je met 400watters prima uit de voeten zou kunnen, en de wattage die je bespaard beter kan gebruiken om in de donkere periode bij te verwarmen.. geen idee wat je temps doen trouwens hoor!!

 

als ik het goed begrijp wil je voor bluematts gaan? voor het gemak? zodat je niet elkekeer over al je planten hoeft te klimmen om achterin te zijn?... forget it.. zoals el ore verde zegt, erg veel werk met afstellen van elke plant ( dus ook achterin)

 

verder niks te zeiken en alleen maar jaloers!!! leuk hokje man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

@ Thanks voor de info, 1,5 mtr van de grond af kan ik zo lucht halen. Kan het ook een mtr of 3 van de grond af gaan halen, maar dan zal ik wel eerst een regenpijpje moeten verbouwen.

 

@ marvinkush, cityboxer, amnees, Casto : Wat ik bedoelde met onderlangs water geven is simpelweg de bak vol met water zetten zodat de potten zelf dat water opnemen. In het verleden rekende ik simpelweg 1ltr per pot en dat ging altijd goed, nadat ik de bak met water gevuld had was dat water na 1 a 1,5 uur door de potten opgenomen. Gaandeweg volgen de waterbeurten steeds sneller op elkaar. Ben ooit hiermee begonnen omdat ik het beu was dat druppelaars niet waarschuwden dat ze gingen verstoppen :angry: . Heb het zo op grond en cocos gedaan en werkte prima, al moet ik wel zeggen dat ik cocos vele malen fijner vind werken dan grond!

 

@ el oro verde : Ziet er netjes uit op die foto, denk niet dat die blumats wat voor mij zijn. Wat ik interessant vind op je foto is dat je aan het dieven geweest bent (zo noemen jullie dat hier toch he?) . Zelf heb ik dat nooit gedaan, maar dat is nu zo'n voorbeeld van wat ik nog nooit heb gedaan en nu wel wil doen! Ben alleen bang dat ik er zometeen teveel vanaf ga halen of juist te weinig :( . Hoever moeten je planten zijn om dat te doen?

 

@ GanjaRanja : Na deze ronde zoiezo upgraden, hoe of wat weet ik nog niet precies. Nieuwe lampen spreekt voor zich uiteraard!

 

@ Starter 1.0 : Ik ben dus van plan wat jij me ook adviseert, erin pompen en klaar. Wat ik me afvraag is wat dan eigenlijk het verschil is tussen eb/vloed en gewoon erin pompen?

 

@ Skunkmonster : Thanks kerel, je zal niet de enige geweest zijn die erom heeft moeten lachen :D ! Wilde al 6x600w ophangen , maar op advies hou ik het bij 4x600w. Minder dan die 4 gaat ook echt niet en dat heeft meer te maken met de maten van het hok. Als ik er 3 op zou hangen heb ik aan de zijkanten veel te weinig licht. Hokje is 1.44cm breeds en denk toch echt dat het licht dan niet goed bij de zijkanten komt als 1 lamp die breedte moet overlappen. Als jij daar anders over denkt of ervaring mee hebt hoor ik het uiteraard graag!

 

Van de blumats zie ik (voorlopig) af. De temperaturen.., met licht aan mij iets n de hoge kant dus ( tussen 31/34 graden). Wanneer de lampen uit zijn gat het kacheltje aan en is het zo'n 24 tot 26 graden. Heb morgen ingepland om mn lucht in en uitlaat anders te gaan doen om die 31/34 graden omlaag te krijgen.

 

Fijne dag allemaal en wederom bedankt voor de complimenten, interesse en de info!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Desrom. Dat wordt straks nog een hele toer om alles netjes te bewateren, je ziet dan slecht wat je doet. Ik denk idd een soort van looppad in de midden door er een paar weg te halen en later weer terug te zetten.

 

Wat dieven betreft, daar kan ik hier een verhaal over schrijven maar daar zijn al duidelijke topics over geschreven op het forum, ik meen dat Knutsel er een keer een topic aan gewaagd heeft, ieder doet dat ook weer op zijn eigen manier, tja en wat is de beste???

 

Ik zeg altijd, zijtakken onderin die het net niet halen, weghalen. Dat geld ook voor fluffie onder het net waar geen licht meer opkomt later, weghalen. De plant kan dan al z'n energie gebruiken voor de toppen bovenin.

 

Maar wat ik zeg ieder op zijn manier.

 

Succes verder met de grow, en probeer idd je temp onder de 30 te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desrom very exciting project

same hobby here:)

gold digger haha

once u get infected hard to stop

gallery_37021_16379_5851.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice hidro! Like racker said same shit different country.

 

@ desrom bij eb vloed systeem pomp je voedingswater erin om het 15/30 min later weer terug te pompen naar je vat. De plant neemt dan wat nodig is. Je meet dan het laatste beetje retour water ( je drain) en past hier je volgende vloed beurt op aan

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ el oro verde : Heb net water gegeven. 40ltr. in de bak gezet en GELUKKIG ws ie waterpas dus elk plantje evenveel water! Uurtje later stond de bak weer droog. Volgende waterbeurt geef ik ze 50 ltr.

 

Heb het topic van knutsel ff bekeken voor dat dieven, thanks!

 

@ Hydronesia: Keep up the good work!!

 

@ Starter 1.0 : Niet dat ik lui ben ofzo, maar lijkt me in mijn situatie niet makkelijk met mn beperkte ruimte. Dus lekker simpel vullen zoals je eerder al zei.

Het viel me trouwens gelukkig op dat 1 slang van de luchtinlaat naar links geduwd werd tijdens het sluiten van mij klapdeurtje. En aangezien daar 10cm vandaan lucht word afgezogen hoop ik dat dat mn warmte probleem veroorzaakte. Heb die slang ff vastgezet en gecontroleerd of ie goed naar achteren gericht blijft staan. Hoop morgen dus een lagere temp te zien.

 

Viel me trouwens ook op dat de eerste bloeihaartjes te zien waren..., is dat niet een beetje (te) snel?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desrom,

 

Wat jij beschrijft voor je watergift is toch perfect?

Waarom zou je dat niet zo doen, hop water er in wat je planten nodig hebben.

Blijft er na een uurtje water staan volgende gift wat minder geven, of weg pompen.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

@starter exactly:)

@desrom if u think u went too down.. just go further and dig under ur room after this round a tank

 

gallery_37021_16379_332102.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een put met een pomp voor grondwater......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...