Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Desrom

Ondergronds 4 X 600W

Recommended Posts

@ Miami, Cannabusiness, Chucha, Agent orange, Gobru, Johny_Sack, Thanks voor de reactie's!!

 

@ Onmogelijk : Hoop voor je dat het jou ook gaat lukken! Ook onder de grond? En ''Wat groter"....vertel..., wat is bij jou "wat" groter :) ?

 

@ Supernoob : Kwam net een topic van je tegen over die 36 onder 5x600W. Je vertelde dat je er 10 nat vanaf gehaald had, Mijn ruimte is helaas wat kleiner maar probeer ook met minimaal 5x600W te draaien. Als ik 10 nat haal ben ik dik tevreden!! Was een leuk verslag om te lezen en vind dat je best tevreden mag zijn met die draai!!

 

@ VenaSnar : Het heeft me inderdaad veel werk en ontzettend veel tijd gekost, en nog steeds is het niet helemaal klaar. Maar net zoals jij hoop ik ook dat er de vruchten van mag gaan plukken :lol: .

 

@ Casto : Thanks man!! Topic van het jaar is wel een erg mooi compliment, het jar is net begonnen haha! Hoop dat er na mij nog vele verslagen mogen volgen van medekwekers!

 

@ El oro verde : Temp heb ik onder controle, maar dat is ook niet zo moeilijk met nog maar 2 lampjes aan. Wat de LV is weet ik niet precies omdat ik geen metertje heb. Maar dat ie voor nu goed is is een feit. Lekker hoog!!!

 

@ HansWorst : Is inderdaad niet mn eerste keer, maar ergens toch ook weer wel. Heb het nooit zo ondser de grond gedaan en dat beperkt je toch wel redelijk met praktische niet onbelangrijke dingen zoals vooral lucht aan/afvoer. Wil ook het liefst met alle 6 de lampen draaien en aangezien het vloeroppervlak maar 3 m² beslaat houd dat dus in dat ik 2X600W per m² heb hangen. Dus eigenlijk is het op deze manier ook voor mij weer de allereerste keer.

 

Update :

 

Nog geen tijd gehad om de lucht aan/afvoer te realiseren helaas. Daarom nog steeds maar 2 lampen aan en dar baal ik wel redelijk van! Daarom vanavond weer ff klussen en dan die lucht eens regelen!! Heel benieuwd of mn ideetje gaat werken!!

 

Bij mn laatste update ben ik vergeten te melden dat ik de plantjes op dag 6 getopt heb.

 

Tot snel maar weer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even de motivatie achter die 2X600W per m².

 

De bedoeling was eerst om 4X600W op te hangen, maar de lampen die ik heb zijn oud...., HEEL OUD!!

 

Heb ze anderhalf jaar geleden 2e hands gekocht en wist toen al niet hoe vaak ermee gedraaid was, vervolgens hebben ze anderhalf jaar in een doos gelegen.

Ervan uitgaande dat ze best wel in kracht verloren hebben besloot ik 2 lampen extra op te hangen om dat verschil te compenseren.

 

Lukt het, dan lukt het. Lukt het niet, dan zijn er zo 2 uitgezet.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desro

 

idd underground LxBxH 3,50x2,44x2,40

 

6/8x 600watt ben er nog niet hellemaal uit

 

ik heb niet veel tijd om te graven waardoor ik na 3 dagen 2 dagen stil stond en er water in lag na het wegpompen met een dompelpomp bleef er alleen maar blubber over en was ik van 180 ineens weer naar 150 en dat blubber is loodzwaar.

dus vrijdag ga ik weer verder met graven en huur ik een slobber pomp.

 

kan iemand me uitleggen hoe ik fotos post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@onmogelijk! Ten 1e, je bent iemand zijn topic ontzettend aan het vervuilen op deze manier, foto's af en toe geen probleem, maar je quotes en je laatste bericht slaan nergens op, en dit is toch wel een mooi topic, foei!

 

Ten 2e, niemand weet wie je bent, stel je even voor in het daarvoor betreffende forum!

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project Desrom. Lekker veldje stekken. Dit wil elke grower wel in zijn tuin. Maar het is wel een hoop werk om te maken. Ga je verslag volgen en blijf vooral foto's posten.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en clean hok heb je gebouwd man. Denk alleen dat je met 1200w per meter problemen gaat krijgen. 800 is wel max zonder co2..

 

Ik zou nu met 600w meter draaien daarna opti kopen met co2 en dan naar de 800. My 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bedoeling was eerst om 4X600W op te hangen, maar de lampen die ik heb zijn oud...., HEEL OUD!!

Dat je lampen oud zijn is een ding maar om dat dan te compenseren door er meer op te hangen is natuurlijk niet erg efficient. Je hebt zo veel werk er in gestoken en dan ga je verlichten met oude meuk. Beter haal je gewoon effe een paar nieuwe setjes met nieuwe goede bulb (Philips Greenpower bijvoorbeeld) dat is de "investering" echt wel waard en kan je zo maar eens 10% meer licht per lamp opleveren en dus ook ditto meer opbrengst.

 

Ik weet niet of je de stroom betaalt, en of je vsa's ook zo oud zijn als de lampen maar houd dan rekening met een verbruik van 900 a 1000 watt per 600 watt lamp. Zeer onefficient dus.

 

Verder ziet het er wel gelikt uit overigens en wens ik je veel succes met de dames.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was niet echt onder de indruk van de manier waarop je het hebt gebouwd, maar de plantjes zien er super uit! en daar gaat het uiteindelijk om.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen droomt hier van,of heeft er wel eens serieus aann gedacht...

KEREL jouw is het gelukt,,daar waar andere gefaald hebben,,,

alles is te danken aan jouw geduld en doorzettingsvermogen...

hier kunje alleen maar resprect voor hebben,,,,EEN DIKKE 10..

blijf je zeker volgen pik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier ook mensen die 40 lampen ingraven met opti en al! En dat ziet er dan ook nog eens hartstikke netjes uit. Altijd baas boven baas... (Ik niet helaas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zijn ook mensen met 1miljoen stekjes en 60.000 moederplanten gepakt tuurlijk js er een baas boven baas wilt niet zeggen dat dit niet mooi is om te zien en als je zelf graaft dan pasweet je hoe het is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green-go, ik kweek zelf ook in een kelder, waar je tegen beton aan kijkt ipv hout. met een normale trap. zo kun je jarenlang probleemloos kweken. ik zou het in ieder geval NOOIT bouwen zoals als Desrom, al is dit hokje natuurlijk wel beter dan geen hok. maar zoals ik zei, planten zien er goed uit, en daar gaat het om.

 

liever een kelder van beton dan van hout, tape, en folie

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ff geen zin hierop te reageren, maar toch wil ik ff wat kwijt.

 

Ten eerste: Budget = Bouwen zoals het hoort. Met de juiste materialen en kwalitatief goede spullen inrichten. Vraag me af wat daar moeilijk aan is.

No budget = Roeien met de riemen die je hebt, je creativiteit gebruiken om problemen zo praktisch als mogelijk op te lossen zonder dat ze geld hoeven te kosten. Dan word het ineens een stuk moeilijker.

 

Tuurlijk had ik het liefst de wanden van beton gehad met betonnen platen erboven als plafond. Vloerverwarming was dan ook niet mis geweest. Uit beton storten was een stuk sneller en makkelijker geweest, maar als daar geen budget voor is houd het gewoon op. Dan kan er wel gezegd worden dat ik met wat hout, tape en folie bezig ben en dat je het zelf NOOIT zoals mij zou doen dan is mijn antwoord daarop :'' HELEMAAL MEE EENS!!" Heb eerder al gezegd dat ik dit uit noodzaak doe.

 

Gelukkig zijn er ook een hoop positieve reactie's en reactie's waar ik serieus wat aan heb zoals over het aantal lampen dat ik erboven wilde hangen.

 

Waarschijnlijk zal er ook genoeg kritiek zijn op de manier van kweken, want ook de kweek gaat low budget.....en dan kunnen we aan het eind van de rit gelijk zien of al die dure voedingen,boosters,co2 en ga zo maar door nou echt zoveel toevoegen.

 

Uiteraard kweek ik ook liever met nieuwe trafo's en nieuwe lampen, maar kan me herinneren dat ik ooit met een stel oude lampen heel redelijk draaide. De enige reden dat ik die trafo's en lampen toen vervangen heb was omdat ik de trafo's er niet uit vond zien en met nieuwe lampen veel meer opbrengst dacht te gaan realiseren. Opbrengst was inderdaad meer, maar kan me nog goed herinneren dat ik het tegen vond vallen.

 

Ik zou trouwens weleens willen weten wat er zou gebeuren als je een hele oogst zonder wortelstimulator, voeding, topbooster enz enz zou doen Heeft iemand daar ervaring mee? Of zou iedereen je dt dan ook gelijk afraden?

 

In ieder geval...,om het ff af te sluiten...Ja, ik weet zelf ook dat mn hok met beter materiaal gebouwd kon worden. Ja, ik weet ook hoe het is om te bouwen/kweken met budget en dus de juiste materialen/spullen. Ja ik weet ook hoe het is om heel veel geld te verdienen en vooral ook om het uit te geven B) ! Maar helaas weet ik ook hoe het is om genaaid te worden en alles kwijt te raken..., hoe het is om door een arrestatieteam voor het oog van je dochter afgevoerd te worden als een stuk vuil. Hoe het is om als een soort van pronkstuk in een afgezette straat een half uur voor mn woning geboeid te moeten zitten omdat er om versterking gevraagd werd wat me nog steeds een raadsel is. Hoe het is om daarna nog een keer genaaid te worden door maatschappijen en bedrijven die ineens vinden dat je geen rechten meer hebt en allemaal denken dat ze je kaal kunnen komen plukken. Hoe het is om vervolgens met NIKS weer verder te moeten terwijl je de kindermondjes toch moet blijven voeden.....

 

Jaren geleden was ik niet eens mn bed uitgekomen voor een hokje van 6 lampen...., nu...na al die shit en alle onrechtvaardigheid die je tegenkomt wanneer je gepakt word (omdat je dan ineens als melkkoe word gezien) ben ik BLIJ met mn hokje van hout,tape en folie onder de grond!! Door datzelfde hout, tape en folie kan ik het leven en de toekomst van mijn 3 kleine onschuldige schatjes weer veel meer toekomst bieden. Door datzelfde hout, tape en folie kan ik met de kennis die ik in al die jaren heb opgebouwd en met wat geluk uiteraard iets opbouwen waar ik al jaren van droom.

 

Dus beste medekwekers, laat iedereen in zijn waarde en probeer het positieve in te zien van topics. Meestal heeft iemand een hele goede reden om iets op een bepaalde manier te doen.

 

Fijn weekend allemaal!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ff geen zin hierop te reageren, maar toch wil ik ff wat kwijt.

 

Ten eerste: Budget = Bouwen zoals het hoort. Met de juiste materialen en kwalitatief goede spullen inrichten. Vraag me af wat daar moeilijk aan is.

No budget = Roeien met de riemen die je hebt, je creativiteit gebruiken om problemen zo praktisch als mogelijk op te lossen zonder dat ze geld hoeven te kosten. Dan word het ineens een stuk moeilijker.

 

Tuurlijk had ik het liefst de wanden van beton gehad met betonnen platen erboven als plafond. Vloerverwarming was dan ook niet mis geweest. Uit beton storten was een stuk sneller en makkelijker geweest, maar als daar geen budget voor is houd het gewoon op. Dan kan er wel gezegd worden dat ik met wat hout, tape en folie bezig ben en dat je het zelf NOOIT zoals mij zou doen dan is mijn antwoord daarop :'' HELEMAAL MEE EENS!!" Heb eerder al gezegd dat ik dit uit noodzaak doe.

 

Gelukkig zijn er ook een hoop positieve reactie's en reactie's waar ik serieus wat aan heb zoals over het aantal lampen dat ik erboven wilde hangen.

 

Waarschijnlijk zal er ook genoeg kritiek zijn op de manier van kweken, want ook de kweek gaat low budget.....en dan kunnen we aan het eind van de rit gelijk zien of al die dure voedingen,boosters,co2 en ga zo maar door nou echt zoveel toevoegen.

 

Uiteraard kweek ik ook liever met nieuwe trafo's en nieuwe lampen, maar kan me herinneren dat ik ooit met een stel oude lampen heel redelijk draaide. De enige reden dat ik die trafo's en lampen toen vervangen heb was omdat ik de trafo's er niet uit vond zien en met nieuwe lampen veel meer opbrengst dacht te gaan realiseren. Opbrengst was inderdaad meer, maar kan me nog goed herinneren dat ik het tegen vond vallen.

 

Ik zou trouwens weleens willen weten wat er zou gebeuren als je een hele oogst zonder wortelstimulator, voeding, topbooster enz enz zou doen Heeft iemand daar ervaring mee? Of zou iedereen je dt dan ook gelijk afraden?

 

In ieder geval...,om het ff af te sluiten...Ja, ik weet zelf ook dat mn hok met beter materiaal gebouwd kon worden. Ja, ik weet ook hoe het is om te bouwen/kweken met budget en dus de juiste materialen/spullen. Ja ik weet ook hoe het is om heel veel geld te verdienen en vooral ook om het uit te geven B) ! Maar helaas weet ik ook hoe het is om genaaid te worden en alles kwijt te raken..., hoe het is om door een arrestatieteam voor het oog van je dochter afgevoerd te worden als een stuk vuil. Hoe het is om als een soort van pronkstuk in een afgezette straat een half uur voor mn woning geboeid te moeten zitten omdat er om versterking gevraagd werd wat me nog steeds een raadsel is. Hoe het is om daarna nog een keer genaaid te worden door maatschappijen en bedrijven die ineens vinden dat je geen rechten meer hebt en allemaal denken dat ze je kaal kunnen komen plukken. Hoe het is om vervolgens met NIKS weer verder te moeten terwijl je de kindermondjes toch moet blijven voeden.....

 

Jaren geleden was ik niet eens mn bed uitgekomen voor een hokje van 6 lampen...., nu...na al die shit en alle onrechtvaardigheid die je tegenkomt wanneer je gepakt word (omdat je dan ineens als melkkoe word gezien) ben ik BLIJ met mn hokje van hout,tape en folie onder de grond!! Door datzelfde hout, tape en folie kan ik het leven en de toekomst van mijn 3 kleine onschuldige schatjes weer veel meer toekomst bieden. Door datzelfde hout, tape en folie kan ik met de kennis die ik in al die jaren heb opgebouwd en met wat geluk uiteraard iets opbouwen waar ik al jaren van droom.

 

Dus beste medekwekers, laat iedereen in zijn waarde en probeer het positieve in te zien van topics. Meestal heeft iemand een hele goede reden om iets op een bepaalde manier te doen.

 

Fijn weekend allemaal!!!

 

Applaus voor deze man jij bent de man hellemaal

Met hem eens ik zou ook niet opstaan voor 6 of 8 lampjes maar als je het kleine niet waardeert zal het grote je niet gegund worden en als je 30 lampjes in beslag worden genomen slaap je de komende 30 dagen en kom je je huis niet uit geloof mij nou maar en dan waardeer je de folie en ducktape ik ben het een beetje zat al die mensen met hun gezeik wat is er miss met een budget kweek als het wat leuks opbrengt kan je daarna je hok optimaliseren en als je kinderen hebt en de autoriteiten je zo naaien dan moet je wel en laat je geen andere keus en dan moet je ze een stap voor proberen te zijn en dus je hok proberen te verbergen julie gaan niet zijn rekeningen betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

onmogelijk post gewoon een reply onderaan in je scherm ipv van dat hele verhaal te Quoten aub

verder ontopic:

 

Mooi gedaan man allemaal,maar zou toch op ziin minst een paar lampen kopen gaat een hoop schelen

succes met de kweek,ik ga deze volgen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desrom respect man. Ik zou na de eerste oogst wel een klein beetje investeren in je hok, maar is niet noodzakelijk.

ik hoop dat je een goeie toekomst kan opbouwen gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desrom echt respect en idd als je is goed voor schut ben gegaan ga je dit soort dingen waarderen klein niet opvallend vooral zo doorgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

liever een hok van hout tape en folie dan geen hok!! groot respect voor desrom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het topic bestaat al een poosje, zie het nu pas. Een hoop werk, ik hoop dat het stand houdt. Ik vind het in interessant topic. Denk dat het je een hoop pagehits gaat opleveren.

 

Succes, zal je volgen. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...