Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Priapos

stormschade

Recommended Posts

Hoi All,

 

Ik heb mijn bomen op het dak staan en nou is er bij één plant, twee takken uit de stam gescheurd.

Ik heb ze teruggezet en vastgemaakt met touw.

krijgen de zijtakken nu nog wel voeding, het is drie dagen geleden en de bladeren hangen nog niet.......

 

Was dit de beste oplossing of moet ik nog iets meer doen voor mijn boom????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi All,

 

Ik heb mijn bomen op het dak staan en nou is er bij één plant, twee takken uit de stam gescheurd.

Ik heb ze teruggezet en vastgemaakt met touw.

krijgen de zijtakken nu nog wel voeding, het is drie dagen geleden en de bladeren hangen nog niet.......

 

Was dit de beste oplossing of moet ik nog iets meer doen voor mijn boom????????

Miss wat Foto's..?

Ben wel benieuwd naar je ''Boom'' :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van me had zijn zijtakken met kaugum weer bevestigd aan de stam en ja hoor hij groeide weer volledig aan tot mijn verbazing :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de tak nog voor pakweg 50 % vastzit aan de plant kan je met stevige tape en satéstokjes de zaak vrij aardig spalken en zal in de meeste gevallen de tak zich herstellen - idem voor geknakte hoofdstammen. :D

Eenmaal de tak echter volledig af is = muerte.

 

Greetz, :whistling

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb uit ervaring geleerd dat je plant/tak normaal door groeit ook al hangt hij nog maar met 1 sliertje vast. Je hoeft niet te spalken of met kauwgum te werken, gewoon laten gaan en je zult zien dat het allemaal net zo normaal door groeit of herstelt als dat de tak niet was geknakt.

Niets om je zorgen over te maken. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij iemand die ik ken is door de storm zijn stam gebroken, hij hing nog vast aan het boomschors zegmaar.

 

Hij heeft het gespalkt met een stok en tape erover gedaan. Denke julie dat hij nog vastgroeid? of sterft de plant af?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb uit ervaring geleerd dat je plant/tak normaal door groeit ook al hangt hij nog maar met 1 sliertje vast.

 

With all do respect : dit is onzin. :whistling

 

Bij ALLE planten is het zo, dat wanneer de celstructuur té zeer vernield is, de osmose stopt. Wanneer de tak enkel nog vast hangt aan een sliertje schors sterft hij sowieso af. Leer je biologie.

 

Je hoeft niet te spalken of met kauwgum te werken, gewoon laten gaan en je zult zien dat het allemaal net zo normaal door groeit of herstelt als dat de tak niet was geknakt.

 

Ronduit slecht advies. :)

 

Greetz, :D

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...