Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Trimmen om bloei te ondersteunen

Recommended Posts

Hey hey all,

 

Buiten seizoen 2013 is niet echt in mijn voordeel geweest. Er staat 1 Big Bang in een 85L pot buiten op de plaats. Maar de bloei is pas sinds enkele weken zichtbaar.

 

Nu zit de dame aan de onderkant vol klein grut waar amper iets van af zal komen. Boven in de plant, de top met name, vertoont nog amper een teken van bloei.

 

Mijn vraag aan jullie is, deze dame is ruim 1.50 breed en 1.70 hoog met alleen in het midden duidelijke bloei, wat is jullie mening over het prunen van de kleine topjes die toch alleen fluffy wiet worden, en al het kleine grut te verwijderen ?

Ook zat ik er aan te denken om de top er geheel uit te knippen daar hier toch nog amper tekenen van bloei zichtbaar zijn.

 

We gaan richting eind september, op dit tempo moet ze nog 2 maanden en ik weet niet of dat haalbaar is.

 

Zou de plant er goed bij gebaat zijn om drastisch te trimmen, waardoor ze iets vlugger afbloeit, of zou dit te veel stress opleveren ?

 

Verduisteren is helaas geen optie, maar wat ik wel nu s'avonds doe is een grote parasol plaatsen zodat ze in de schaduw staat, beter dan niks, en het is het enige alternatief.

 

gallery_35305_14517_822344.jpg

Dame in kwestie, herfstkleuren beginnen nu drastisch zichtbaar te worden

 

gallery_35305_14517_1895182.jpg

Een van de grootste topjes so far, dit had dus eigenlijk al in juli moeten zijn...

 

gallery_35305_14517_1749548.jpg

Topjes beginnen aardig voller worden.

 

gallery_35305_14517_2068412.jpg

gallery_35305_14517_522005.jpg

 

Dit is het kleine grut dat ik bedoel, strippen zodat de energie naar de meer volwassen toppen kan ?

 

Alvast bedankt voor de input,

BB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk had ik het laten staan.

Je kan het eraf halen, maar ik heb het gevoel dat je dan de plant alleen maar vertraagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag wietsmoker, ja dat is nu ff de grote vraag; gezien de tijdsdruk (al vaker vorst gehad in oktober) sta ik voor het dillema; plant stressen door te snoeien waardoor energie misschien alleen nog naar de bruikbare topjes gaat, of niet stressen en alle energie in alle topjes laten steken waardoor het misschien langer duurt dan met het snoeien en ik het risico loop straks nog te bloeien als de vorst inslaat...

 

Ze ligt echt way way way achter op schema, april naar buiten gegaan, voorgegroeid onder T-neon als stek, en verse Batmix, Wormenmix en Growmix... Geen greintje stress gehad maar toch ruim 8-10 weken achter op schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt inderdaad vrij veel pech.

Ik heb mijn planten eind JUNI pas gezet, en die staan al vrolijk een maand te bloeien.

Raar dat jij nog een maand achter loopt op mij ( heb zelfs last van straatverlichting daar is mijn bloei door vertraagd vrees ik )

 

Heb jij toevallig geen last van straatverlichting of van de buren ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet ook niet hoe dit alles kan.. maar wordt er wel aardig verdrietig van hoor...

Vorig jaar zelfde plantjes 1.2 kg nat van 3 plantjes, maar nu...

 

 

snik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch niet zo raar dat planten pas in september gaan bloeien? Het aantal zonuren gaat nu pas richting 12 uur zon per dag.

 

Hoe vroeg je die plant neerzet maakt voor een cannabis plant verder niet uit. Ze gaan pas bloeien als het rond de 12 uur per nacht donker is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal dat kleine spul er altijd af,maar dan wel voor dat de planten in bloei gaan.

Als je het er nu nog af haalt denk ik niet dat dat nog een meerwaarde aan de grote toppen geeft door de stress,maar het scheelt wel een hoop knip werk.

 

Dus volgens mij kan je het beter laten zitten en straks lekker gebruiken om hash te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het is niet normaal dat mijn plantjes nu pas de bloeifase bereiken die ze vorig jaar al in juli had, hoe dan ook ze ligt 2 maanden achter.

 

Ik wil de bloei iets kunnen versnellen, want ik ben bang dat we op dit tempo zeker tot eind oktober bezig zijn.

 

GHE Ripen zet ik sowieo in als de tijd rijp is, maar ik vroeg me dus echt af of de bloei bespoedigd wordt als ik het kleine grut verwijder, en zo ver strip tot ze alleen de topjes overheeft die al wat meer volwassen zijn.

 

Maar ik denk dat de menigen daar erg over verdeeld zijn; geeft het de plant juist stress omdat ze al bloeit, of gezien de weersomstandigheden is het het juiste om te doen ?

 

Ik weet het, dilemma.. :)

 

Maar ze ligt ver ver achter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fluff verwijderen vertraagt de plant niet in de zin van "ze staat stil"

 

fluff verwijderen vertraagt de plant in de zin van "meer energie = dikkere toppen = langere groei tijdens bloei van die toppen"

 

Maar je kan wel al wat verwijderen met het oog op ventilatie later, want goede ventilatie in het bladerdek houdt toprot tegen (alhoewel big bang zeer resistent is...)

 

Wat mij bij het volgende punt brengt:

 

In je eerdere verslagen had je het over onzeker te zijn of het wel echt big bang was.

 

Deze plant is geen Big Bang van Greenhouse. Baekie weet het, want Baekie heeft die zelf nog gegroeid. Een Big Bang ziet er eind september niet zo uit, want die hangt begin oktober al te drogen :) . De Big is groot en de Bang is omdat het een vroege, explosieve bloeier is

 

Die plant is wel Big, maar de Bang is afwezig. Dit is duidelijk geen vroegbloeier, hopelijk voor jou toch een snelbloeier

 

volgend jaar gewoon 25 automaatjes zetten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Beakelandt :)

 

Ik heb inderdaad de plant flink onderhanden genomen; takken van 40 cm waar al het blad van afgestorven was, en nog geen teken van bloei vertoonde allemaal weggesnoeid, net als de popcorn buds aan de takken zelf, en elke tak die nog geen teken van bloei vertoonde weg weg weg.. De top heb ik met een tyrap afgekneld en omgeknakt; 30 cm top waar nog geen teken van bloei inzat.. weg ermee

 

Volgens het papiertje was het wel degelijk Big Bang, misschien dat BB van GH 2 of meer pheno's had wat het verschil in plant verklaarde; misschien een toevalstreffer, en die toevalstreffer heb ik gekloond en gestekt.. Of er zit een verkeerd zaadje tussen de Big Bang van 2012, of het is gewoon een andere pheno.. Only the cannabisgods now...

 

Mijn dakterras heeft niet veel directe zon uren per dag, dus volgend jaar kleinere potjes, kleinere plantjes, en beter in de gaten houden...

 

Jammer dat we nooit zullen weten of mijn big bang wel of geen big bang is of alleen andere pheno.. maar dat de 3 zaadjes van Greenhouse Seeds met de Big Bangs, 2 verschillende plantjes gaf was duidelijk, blijkbaar een vroege en late pheno of zo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
GHE Ripen zet ik sowieo in als de tijd rijp is

 

Maar ze ligt ver ver achter...

 

Beter geen Ripen als ze zo laat in jaar nog moet afbloeien, verhoogd kans op rot enorm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Is dat puur omdat de toppen dikker worden en het koude natte weer in deze tijd van t jaar,of zit er iets in de ripen wat de rot bevordert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt waar LC ? Goed dat je het zegt, anders had ik Ripen ingezet4-6 weken voor einde, nu dus niet.

 

Wat AH ook al vraagt, wat is de reden dat Ripen de kans op toprot verhoogt ?

 

De overige 2 Big Bangs (althans wat ik als BB gekocht heb maar vermoedelijk geen BB is...) staan nu van 8 tot 8 binnen, de pistils zijn explosief toegenomen, en de dames beginnen nu eindelijk te ruiken.

 

Vanwege de kou moet ik waarschijnlijk wel mijn voedingsschema aanpassen; eerst kregen ze om de dag voeding en een dag water, nu beter 1 dag tussen laten zitten denk ik ?

 

voeding - water - niets en herhalen, en hopen duimen en bidden tot de cannabis goden dat ze nog kunnen afbloeien voor de vorst inslaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen kun je veel meer sturen, buiten heb je te maken met veel meer aanwezig dauwpunt, te snelle afkoeling wortels ed wat problemen alleen maar verergerd.

 

Ripen is oa een lading zwavel en verhoogt de EC.

Je kunt 3wk voor einde halve dosis geven maar dan nog is het goed opletten.

 

Ripen wordt weggezet als helper bij afbloeien maar als je het inzet in de verkeerde klimatologische omstandigheden dan gaat het goed mis, je geeft de plant aanzet tot afsterven dus krijgen ook pathogenen vrijer spel en je planten gaan dood intussen dus weinig aan te doen via plant zelf en je kunt niet spuiten (ARTS toprot) niks.

 

Ik zet het alleen in als de ronde ok gaat, lesje geleerdt in DR150 met versneld af willen bloeien en klimaat niet ok.

 

Ook niet geven als je puur bio/organisch de ronde hebt gedraaid, je hele bodemleven is meteen vernaggeld en dus ook je opname vd laatste loodjes.

 

Misschien worden ze nog wel mooi zwart/paars door de koudere nachten :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...