Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Dimlux 1000watt

Recommended Posts

De mini OC werkt alleen in combinatie met Nanotubes, deze zorgen voor een synergetische werking waardoor deze ongekende efficiëntie behaald kan worden.

 

De mini OC zal wel verwarmen in de nacht maar niet ontvochtigen. Een aparte ontvochtiger of middels extra aftuiging zal de RH% geregeld moeten worden. Omdat dit relatief kleine units betreft is de benodigde afzuiging voor de nacht relatief klein. De nieuwe Dimlux controller die ook half 2014 uitkomt zal ook een fan sturing hebben die de nacht RH% kan sturen en er is ook een aansluiting voor een ontvochtiger.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt limit. Als het wordt zoals voorgesteld zal ik medio 2014 vrij plannen voor upgrade werkzaamheden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal leuk bedacht :D

 

Maar met een bypas op de opticlima ben je er ook in mijn ogen , dan regelt hij ook nog eens de rest !

 

Nu moet je van alles aan de hand gaan halen om je nacht klima te regelen , in mijn ogen terug bij af......

Share this post


Link to post
Share on other sites
In een cooltube reflecteert het glas, licht en warmte terug naar de reflector die erin zit, dan weer terug naar het glas, weer naar de reflector enz enz. Een nanotube is gemaakt van onzichtbaar glas. Het glas is onzichtbaar omdat het niet reflecteert. Het licht gaat door het glas ipv terug te kaatsen. Als je zo een stukje glas bekijkt zie je alleen de randjes, niet het glas zelf.

 

Met behulp van nanotechnologie wordt er een soort coating in de buis aangebracht die dit reflecteren tegengaat. je ziet het in mindere mate ook op glas van brillen en tablets telefoons, tv's enz.

 

Verder hang je een cooltube in serie. De 1e lamp wordt dan veel gekoeld en de laatste in een rij wordt vaak te warm. Bij dit systeem koel je parallel. Elke lamp heeft een eigen aan en afvoer van lucht. Dit moet ook wel want een DE lamp heeft een bepaalde temepratuur nodig om efficient te werken.

 

Wat ik van Nano coating weet -althans bij grote ruitoppervlakken- dat de coating tussen de 1 en 3 jaar zijn werking verliest.

Maar dat is dan uiteraard wel buiten, waar weer en wind ook invloed hebben.

Ook heb ik ergens vernomen dat een Nano coating pas na 4 tot 6 weken na het in bedrijf nemen optimaal presteert.

Is dat ook van toepassing op deze Nano tubes?

 

Het zal best een investering zijn. Om die in 1 jaar af te schrijven, loopt aardig in de papieren.

Of is na verloop van tijd het aanbrengen van een nieuwe coating een optie?

 

Nano coating voor glas (en coating voor autolakken) is al op de markt gezet: Flacon 250 ml Nano Glas Coating ZR voor € 36.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pothead

 

De mini OC is bedoeld voor kleinere setups en voor mensen waar een laag stroom verbruik, hoogste efficiëntie het allerbelangrijkst is. Wil je alles in een is de normale versie een betere keus.

 

@Xtreme

Nano coating is een brede term voor allerhande coatings. Vuil afstotend, water afstotend, krasbestendig, warmte afstotend etc.

 

De coating van het flesje is een soort vuil afstotende beter licht door latende hobby variant welke je op het glas spuit. De coating die wij gebruiken kan enkel middels opdamping in vacuüm machines worden aangebracht en is dan ook een professionele variant. Het zijn beide nano coatings maar wel van een totaal andere categorie en met totaal andere uitwerkingen.

Er is geen reden om aan te nemen dat de coating zijn werking verliest. Alleen bij contact kan de coating beschadigen of minder worden maar dat is er niet. Opnieuw opdampen bij beschadigingen is niet te doen en veel te duur.

 

Als de coating is aangebracht is het meteen actief en is het glas meteen nagenoeg onzichtbaar voor het oog, je zal wat wazige vervorming zien doordat het glas rond is maar het glas zal veel minder zichtbaar zijn voor het oog alsmede voor het te passeren licht. Ik kan me voorstellen dat nano coatings opgebracht middels opspuiten een langere droogtijd hebben en dat de werking dan misschien wordt beïnvloed?

 

Denk dat de nanocoating uit het flesje ook een nagenoeg onzichtbaar resultaat heeft maar dan in een andere context namelijk geen zichtbaar resultaat.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik die coating uit een flacon om de ruiten mee in te smeren. Ons huis heeft 19 ramen, die allen met glasroeden tot 9 afzonderlijke ruitjes zijn verdeeld.

De coating is inderdaad bedoeld om vuile aanslag te voorkomen.

Al die ramen zemen kost ons een halve dag. Ik zeem namelijk ook, maar dan op de ladder. Mijn vrouw doet beneden op een keukentrapje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een halve dag zweten maar dan vervolgens 3 jaar schone ramen, dat heb ik er wel voor over.

 

Maar even serieus, heb je een idee of de coating doet wat het moet doen en blijft het langer schoon? Of is het daarna alleen makkelijker schoon te maken?

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft echt langer schoon.

Een klant van mij -een autobedrijf- gebruikt het ook voor de ruiten van zijn showroom.

Ze weerspiegelen hierdoor minder.

 

En schoonmaken gaat ook sneller: water loopt er zo vanaf en je hoeft niet "na te trekken" om streepvorming van opdrogend water te voorkomen.

Trouwens, we zemen onze ramen met een mengsel van shampoo en spiritus: geleerd van een glazenwasser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic.

Waar haal ik dat spul voor mijn ramen?

 

Ontopic.

Sorry dat ik het zeg, maar ik zie de voordelen nog niet echt tegenover het huidige assortiment.

Of is het voordeel alleen stroom verbruik, of mis ik iets?

Zelf ontvochtigen werkt niet echt (dit zei jij zelf geloof ik ook limit?) en meer afzuigen is weer kut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel is stroomverbruik inderdaad. 30watt tegenover +/- 700watt (3500) versie. Ook zonder trilling en compressor (geluid). Heeft voor de kleine thuiskweker veel voordelen. En iemand met 4x 1000DE lampen is voor dit apparaat een kleine thuiskweker want die kan hij koelen als ik het zo begrijp.

 

Enige wat de normale opti meer kan is ontvochtigen in de nacht toch? Daar moet je dus een oplossing voor verzinnen en eventueel een los apparaatje of afzuiger voor halen. Neemt iets meer ruimte in dan.

 

De vraag wordt dan stroomgebruik versus het gemak van een alles in 1 apparaat. Afhankelijk van jouw situatie zal de ene of de andere beter zijn denk ik.

 

@ Limit. Als je de nanotubes op de gewone opti pro2 aansluit heb je dan ook een verhoogde efficiëntie door die hogere luchtinvoer temperatuur? En heb je dan ook het voordeel van het niet hoeven bevochtigen bij lampen aan? Of werkt het dan weer anders...

 

Off-topic.

Waar haal ik dat spul voor mijn ramen?

 

Google is je vriend?

Dit was de eerste die ik tegenkwam. Weet niet of ze leveren aan particulieren maar er zijn genoeg anderen...

 

http://www.safe-producten.nl/index.php?rou...DESC&page=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat snap ik maar nog zie ik de voordelen niet.

 

- een beetje goede ontvochtiger gebruikt ook veel stroom, en moet ook in het hok (ruimte) en maakt ook aardig wat geluid. Ik had er een van 20 liter geloof ik en die is 500 watt (geen huis tuin en keuken ding, want die doen niet veel)

- grotere afzuiger, voordeel van oc vind ik onder andere klein afzuig diameter. Dit moet dan weer groter.

- het lawaai van de oc vind ik niet de trillingen of de compressor maar het blaas geluid.

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel is volgens mij dat je 2 keer zoveel lampen als normaal kan hangen aan een normale opti als je die kleine erbij hangt.

 

die kleine pakt dan extra warme lucht via de nano tubes en word dan extra efficient.

en er blijft meer vocht over in de ruimte waardoor de grote opti ook efficienter kan werken.

 

kan het ook mis hebben, maar dat is iig wat ik ervan begrepen heb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik die coating uit een flacon om de ruiten mee in te smeren. Ons huis heeft 19 ramen, die allen met glasroeden tot 9 afzonderlijke ruitjes zijn verdeeld.

De coating is inderdaad bedoeld om vuile aanslag te voorkomen.

Al die ramen zemen kost ons een halve dag. Ik zeem namelijk ook, maar dan op de ladder. Mijn vrouw doet beneden op een keukentrapje.

hoezo wel een tuinman en meid/schoonmakster

maar raampjes lappen kost ons ineens teveel tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar als die kleine alle lampen koelt blijft er niet genoeg warmte voor de oc over volgens mij.

 

En om de oc nou alleen nachtklimaat te laten regelen is wel tja zonde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
- een beetje goede ontvochtiger gebruikt ook veel stroom, en moet ook in het hok (ruimte) en maakt ook aardig wat geluid. Ik had er een van 20 liter geloof ik en die is 500 watt (geen huis tuin en keuken ding, want die doen niet veel)

 

Een onvochtiger gebruikt in de NACHT-periode misschien net zo veel stroom. Maar in de dag periode staat die niet aan. Dan staat alleen de mini-opti aan en heb je dus 30vs700(minimal)watt. Dus in de dagperiode scheelt het veel stroom. Ook gebruik je ontvochtigen niet de hele kweekduur. Dat jij dat niet belangrijk vind heeft waarschijnlijk te maken met je manier stroom'betalen'. Maar het kan voor sommige mensen wel degelijk een voordeel zijn. Dit ding gebruikt nu minder stroom dan een afzuiger.

 

 

 

- het lawaai van de oc vind ik niet de trillingen of de compressor maar het blaas geluid.

 

Ook hier is het weer afhankelijk wat de beperkingen zijn van jouw situatie. Luchtgeluid hoor ik niet door de muur van mijn hok heen. De trilling van de opti wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarom 2 keer zoveel lampen he

Nou snap ik hem :D

 

- een beetje goede ontvochtiger gebruikt ook veel stroom, en moet ook in het hok (ruimte) en maakt ook aardig wat geluid. Ik had er een van 20 liter geloof ik en die is 500 watt (geen huis tuin en keuken ding, want die doen niet veel)

 

Een onvochtiger gebruikt in de NACHT-periode misschien net zo veel stroom. Maar in de dag periode staat die niet aan. Dan staat alleen de mini-opti aan en heb je dus 30vs700(minimal)watt. Dus in de dagperiode scheelt het veel stroom. Ook gebruik je ontvochtigen niet de hele kweekduur. Dat jij dat niet belangrijk vind heeft waarschijnlijk te maken met je manier stroom'betalen'. Maar het kan voor sommige mensen wel degelijk een voordeel zijn. Dit ding gebruikt nu minder stroom dan een afzuiger.

 

 

 

- het lawaai van de oc vind ik niet de trillingen of de compressor maar het blaas geluid.

 

Ook hier is het weer afhankelijk wat de beperkingen zijn van jouw situatie. Luchtgeluid hoor ik niet door de muur van mijn hok heen. De trilling van de opti wel.

Heb jij die veren?

 

En ik zeg niet dat ik verbruik onbelangrijk vind, ik zag geen andere meerwaarde dan zuiniger....

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen veren, dat komt nog. Zal dan ook die isolatiefolie proberen. Eens kijken hoe het gaat dan...

 

 

En ik ben me ook bewust van de beperking van het niet ontvochtigen maar denk dat het in mijn situatie al snel de moeite waard is dit op te lossen met een afzuiger vanwege de verhoogde efficiëntie. Luchtbevochtiger er uit is mij ook iets waard. RH% krijg ik nooit echt goed en dat apparaat wat ik daar nu voor in heb hangen kost ook €1200,- en neemt 220watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor bumpen van topic maar lees het nu pas.

 

Kan niet wachten tot ik hiermee aan de slag kan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook niet echt een bump, ze zouden begin dit jaar uitkomen dus eigenlijk zou dit het moment moeten zijn dat limit vol trots het nieuwe parade paardje van Dimlux presenteert. Dus.. Limit.. Hoe staat het er voor?

 

 

Ja dat snap ik maar nog zie ik de voordelen niet.

 

- een beetje goede ontvochtiger gebruikt ook veel stroom, en moet ook in het hok (ruimte) en maakt ook aardig wat geluid. Ik had er een van 20 liter geloof ik en die is 500 watt (geen huis tuin en keuken ding, want die doen niet veel)

- grotere afzuiger, voordeel van oc vind ik onder andere klein afzuig diameter. Dit moet dan weer groter.

- het lawaai van de oc vind ik niet de trillingen of de compressor maar het blaas geluid.

 

En limit, misschien hier nog het antwoord op mijn vorige vraag?

 

 

@ Limit. Als je de nanotubes op de gewone opti pro2 aansluit heb je dan ook een verhoogde efficiëntie door die hogere luchtinvoer temperatuur? En heb je dan ook het voordeel van het niet hoeven bevochtigen bij lampen aan? Of werkt het dan weer anders...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Die quote van boef moet helemaal niet in mijn laatste post :thumbsdown: Was een reactie op Cannaz... Verkeerde knopje gedrukt blijkbaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben ook erg benieuwt wanneer de 1000 uit komt

 

grzz Rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al iets bekend?

 

Ik kan de 600watt versie ook nergens vinden

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...