Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowsterke

Eerste coffeeshop in Berlijn bijna een feit

Recommended Posts

http://www.dw.de/cannabis-cafes-could-set-...rlin/a-17089498

 

Cannabis cafes could set up shop in Berlin

Legally buying a few grams of marijuana might soon become reality in Berlin. Kreuzberg district's new mayor, Monika Herrmann, has plans to open Germany's first cannabis coffee shop.

Cannabis: a young man smoking pot

When Monika Herrmann took office as Berlin Kreuzberg's mayor in August, she made cannibis legalization a priority. It's a topic igniting controversy in the city's capital, especially with German federal elections set for Sept. 22. Hermann is following the political footsteps of her predecessor Franz Schulz. She sees pot legalization as a means to tackle the growing drug problem in Kreuzberg's Görlitzer Park, which has developed into one of the city's central drug-dealing hubs.

"If we want to gain control of the dealers and their products, we must manage the distribution," the Green-party politician told Agence France-Presse. The initiative should slowly eradicate the dealers' business and also prevent consumption.

That may be good news for people hoping to chill out in a coffee shop, joint in hand, like in Amsterdam. But the drug policy of the Netherlands shouldn't necessarily be a model for Berlin, Hermann said. Rather, city-run shops should hire salesmen with medical training in order to counsel customers.

Colorful banner held by thousands of demonstrators for legalisation of marijuana

Photo: picture-alliance/dpa Berlin: at the "Hanfparade," thousands of people demonstrated in August for legalization of marijuana

This marks a significant step for those seeking drug policy reformation. "It's about getting the dealers out of business and creating a structure, in which one can buy cannabis without additives, so it's less dangerous,"Georg Wurth of Berlin's Weed Organization, "Hanf Verband,“ told DW. "We started a campaign of motivating other cities to do the same, open coffee shops or cannabis social clubs, like in Spain, in order to solve all the problems we are facing due to prohibition."

Tolerance vs. police raids

According to German legislation, selling and buying of marijuana are illegal. Consumption, however, is more of a gray area. It's up to each federal state to decide how much marijuana a person may possess without being arrested. Carrying a small amount for personal use has little to no legal repercussions. In Berlin, the limit is set at 15 grams of cannabis, whereas in Hamburg or North Rhine-Westphalia, a maximum of 6 grams is tolerated.

At the moment, however, the call to legalize marijuana is getting insufficient political support. Although the Social-Democrats (SPD), the Left Party, and the Pirate Party are calling for a less restrictive cannibis policy, the local conservatives prefer to maintain the ban. They want police to solve the problem. Berlin drug commissioner, Christine Köhler-Azara finds the idea of opening coffee shops "unrealistic," since German drug policy focuses on prevention and counseling.

Portrait of Monika Herrmann against a grafitti wall

Photo: imago/Caro Monika Herrmann, district mayor of Berlin's Kreuzberg

Police spokesman Thomas Neuendorf is also skeptical about the efficiency of opening coffee shops. "As long as there are consumers, there will be trade," he said. On the other hand, he is convinced that increasing raids would trigger dealers to relocate to other areas in the city. By July this year, police had organized approximately 60 special raids in Görlitzer Park. Criminal charges were brought against 170 people, 90 of them allegedly in violation of drug law.

'A question of time'

Meanwhile the drug business goes on as usual in Görlitzer Park. "I haven't experienced aggressive dealers," said a female resident of Berlin Kreuzberg. "They do approach you frequently, though. I wouldn't mind coffee shops in my area."

Marijuana reform will ultimately be decided by the Federal Institute for Drugs in Bonn. For now the matter is currently being debated in the regional parliament of Berlin, and Hoffmann plans to file an application with the respective office.

Germany is not alone in the drug debate. Lately the United States has also revisted the subject of legalizing marijuana. As of August 2013, the US federal government granted states a free hand in determining drug policy.

Person looks into the big front window of Cannabis coffee shop Kandinsky, in Amsterdam

Photo: dapd Cannabis coffee shop "Kandinsky," in Amsterdam

In Uruguay a new marijuana law is also expected to be approved by the Senate this September. The government is preparing to legalize the drug and gain monopoly over its production and distribution.

One of Germany's influencing factors will be the country's approaching state and federal elections, said Georg Wurth.

"With a conservative government, there might still be problems, and it will take some more years until it happens," Wurth said. "But I'm enthusiastic at the moment, and I think we will get it done. It's just a question of time."

DW.DE

 

German drug report shows increase in designer drugs

Tobacco, alcohol and cannabis consumption has fallen among younger Germans, according to the latest report from Germany's Drug Commission. Meanwhile, the commission warns that designer drugs are taking off. (29.05.2013)

German court allows patients to grow own pot

A German court has ruled in favor of allowing seriously ill patients to grow their own cannabis for medical treatment. But the ruling, with certain stipulations, could still prevent self-cultivation for some patients. (27.12.2012)

Drugs in the air in Italy's cities

People in eight Italian cities unknowingly snort cocaine and other drugs every time they go outside, a study reveals. But the low levels at which the drugs occur mean no one is getting high walking around the block. (25.12.2012)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hopelijk gaat het door voor die mensen daar.Tis een hele leuke stad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berlijn is een jonge, vooruitstrevende stad, vol intelligent jong volk.

 

Ivo Opstelten is een oude , achterhaalde dinosaurus, gespeend van intelligente uitspraken.

 

daarom dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ;) :(

 

die liggen niet meer achter prutser , daar wordt genoeg gedaan, wel top van Berlijn..nu hopen dat ze wel wat kwaliteit gaan krijgen daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger was je trots op Nederland en zijn beleid. Nu schaam ik mij voor Nederland.

Dank aan de fossielen op het binnenhof ;)

Wel fijn voor onze Duitse buren, en kan de wietpas in het zuiden ook gelijk in de kast want die heb je niet meer nodig als Duitsland zo doorgaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs in Belgie zijn ze al verder o.a. Trekt u Plant , zie de cannabis social clubs, die in alle landen als paddestoelen uit de grond schieten.

 

Ik schaam me om Nederlander te zijn momenteel.

 

Laat het kabinet zo snel mogelijk sneuvelen.

 

De rijke worden rijker en arme armer, waar komt die criminaliteit en berovingen toch vandaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowsterke, volgens mijn simplificeer je de zaak toch.

 

Ik ben geboren in een arm gezin: mijn vader was timmerman en mijn moeder pelde thuis garnalen om wat bij te verdienen (waar mijn broer en zus, alsmede ik -voor we naar school gingen- aan mee moesten helpen). Terzijde: ik kan nog steeds goed garnalen pellen.

 

Wat was ik jaloers op een vriendje, wiens vader een drukkerij had. Die reed in een Mercedes, had een mooie bungalow en ging wekenlang op luxe vakanties. Terwijl bij ons een of twee fietstochtjes van een paar uur het vakantiemenu vormden.

 

De spruitjeslucht -inherent aan de armoede- ruik ik nog. Dus daarvoor heb ik niet gekozen: ik wilde me hieraan ontworstelen en heb me zeven slagen in de rondte gestudeerd en gewerkt.

 

Mijn vriend, die met een gouden paplepel in zijn mond werd geboren, heeft zijn erfenis er doorheen gejaagd en zit nu in seniorenflatje met een bijstandsuitkering.

 

Als je hebt moeten leven in armoede, zoals ik en je wordt door hard werken welgesteld (maar zeker niet rijk) dan wil je wat je hebt opgebouwd, behouden en als je dood gaat, nalaten aan je kinderen..

 

Ik heb daartoe op zijn minst gedurende dertig jaar werkweken gemaakt van tachtig uur.

 

Vandaar dat een uitspraak van Spekman -nivelleren is een feest- me niet vrolijk stemt.

 

Maar is dat nivelleren ook een feest voor onze huishoudelijke hulp en onze tuinman?

Zo lang ik netto meer overhoud dan ik onze huishoudelijke hulp en tuinman bruto moet betalen, is het voor mij rendabel om die mensen in dienst te houden.

Komt er echter een omslagpunt, waarbij ik er netto op achteruit ga: dan krijgen ze hun congé.

 

Dat doet me pijn, want ik heb een persoonlijke band met beiden.

 

Maar als het bruto-netto traject zich richting 100-40 beweegt, is de veertig procent die ik overhoud te weinig om de bruto loonlasten te bekostigen.

 

Dus dan ga ik gewoon minder werken en doe de vrijkomende werkzaamheden zelf.

Gevolg: minder afdracht van belastingen mijnerzijds, geen afdracht van belastingen voor de huishoudelijke hulp en de tuinman en de huishoudelijke hulp en de tuinman gaan aan het uitkeringsinfuus.

 

Zelfs Samson heeft het toegegeven: nivelleren kost arbeidsplaatsen.

Maar het is gewoon een feest, nietwaar meneer Spekman: onze poetsvrouw en tuinman denken daar anders over: die werken liever voor hun geld in plaats van de hand op te houden.

 

En Xtreme verhuist vroeg of laat naar België of Portugal en laat na 10 jaar zijn pensioenrechten vrijvallen of belastingvrij afkopen: dan heb je twee keer niks meneer Spekman.

De conservatoire aanslag voor mijn in Nederland opgebouwde pensioenrechten vervalt echt wel vrij na tien jaar.

 

Maar ik zal van mijn belastingvrije pensioen u wel een fatsoenlijke trui doen toekomen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

en er zijn genoeg mensen wat jou geluk niet hebben en niet meer kunnen werken, dan gaat het verhaal van blowsterke toch goed op hoor, met dit kabinet!!

 

kijk eens naar de nieuwe belastingen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we worden genaaid door de roverheid, zeker als jan 1500 euro in de maand modaal bent.

 

Maar aan de 1e kant is echt heel arm zijn wel een keuze, sommige mensen klagen alleen maar en komen nooit verder en zijn verder ook niet creatief. Er zijn genoeg manieren om extra centen te verdienen zonder de zware criminaliteit in te gaan. Kweken is er 1 van maar er zijn genoeg te verzinnen, wat mij part ga je aluminium blikjes inzamelen en die verkopen als je genoeg hebt. Beter dan alleen maar klagen dat alles zo slecht is en je geen geld hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je slaat per ongeluk de spijker op z'n kop Johnny_Sack.

Mensen worden gewoon gedwongen om de zwerver uit te hangen om rond te komen. DAT is waar mensen over klagen.

In feite zeg jij; Niet zeuren, gewoon doen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny, ooit heb ik gewerkt voor een jood.

Die zei altijd: het geld ligt op straat, maar de mensen zien het niet liggen.

 

Een gemeente in Zeeland wilde omstreeks 1965 de gietijzeren straatlantaarns vervangen door aluminium hoog masten.

Op het verwijderen van die lantaarns moest worden ingeschreven: je kreeg dus geld toe om de lantaarns te verwijderen.

 

Moos, zo heette de jood dus zei: zoek maar wat vriendjes en graaf die krengen uit de grond en de vergoeding van de gemeente is voor jou en verdeel dat over je vrienden dan ben ik van het gezeik af.

 

Maar in plaats van de gietijzeren lantaarns om te laten smelten, sloeg hij ze minstens 30 jaar op.

 

Moet je nu eens proberen een originele gietijzeren lantaarn te kopen. In onze tuin staan er thans zes: de kleinzoon van Moos -die me overigens herkende- schonk ze me na het ophalen van wat anekdotes van zijn opa.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja we worden genaaid door de roverheid, zeker als jan 1500 euro in de maand modaal bent.

 

Maar aan de 1e kant is echt heel arm zijn wel een keuze, sommige mensen klagen alleen maar en komen nooit verder en zijn verder ook niet creatief. Er zijn genoeg manieren om extra centen te verdienen zonder de zware criminaliteit in te gaan. Kweken is er 1 van maar er zijn genoeg te verzinnen, wat mij part ga je aluminium blikjes inzamelen en die verkopen als je genoeg hebt. Beter dan alleen maar klagen dat alles zo slecht is en je geen geld hebt.

Hahaha, wat een grap. Wiet kweken is volgens de overheid een misdaad. Moet je zeker doen in je huis als je kinderen nog bij je wonen.

 

Wat jij zegt klopt echt totaal niet. Veel mensen die het goed hebben lopen te zeuren over dat arme mensen lui zijn, uitkering trekken etc. Terwijl ze zelf nog nooit hard hebben moeten werken. Daarnaast is er gewoon geen werk door de crisis. En aan de andere kant als ik het zo bekijk. Hier in Zuid Holland won de VVD de verkiezingen bijna in elke gemeente. Nu is 90% tegen deze kabinet. Weetje wat ik dan denk? Goed voor jullie, heerlijk, moesten jullie maar niet op de VVD stemmen. Ik stem altijd links, en ik vind het niet eens erg als ik meer belasting zou moeten betalen, ik vind het niet erg als ik een deel van mijn salaris zou moeten afstaan aan de armen.

 

Ipv dat de roverheid gaat lopen zeuren over wietteelt kunnen ze beter kijken naar de oorzaak, waarom gaan mensen wiettelen? 10 jaar geleden was het hier in de regio echt zeldzaam dat er een plantage werd opgerold. Nu hoor je het bijna elke week. Goh hoe zou dat toch komen.

 

Maar wees eens eerlijk John, ga jij ook blikjes verzamelen als je ontslagen word en jij van een uitkering moet leven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waar moet de overheid zijn geld nog vandaan halen?

Bij rijke mensen: no way, die verhuizen subiet naar een land met zindelijke tarieven;

Bij ondernemingen: die verplaatsen hun statutaire zetel naar een land met ook een zindelijk tarief, zodat er hier te lande een marginale vaste inrichting overblijft.

Dus het geld moet worden gehaald bij Jan Modaal, zodat die na het nivelleringsfeest van Spekman, al werkt Jan Modaal zich zeven slagen in de rondte, ongeveer netto zoveel overhoudt als alle mensen die ziek, zwak en misselijk zijn of te beroerd om te werken.

Of voor haatbaarden in soepjurken, die na een verblijf van 30 jaar in Nederland, ongeveer de woordenschat hebben van een 5 jarige peuter, maar wel een stuk of tien genetische monstruositeiten ter wereld hebben gebracht, die ook weer klauwen vol geld gaan kosten.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hier wel eens de definitie willen weten van wat er nu precies onder arm verstaan wordt.

 

Ik ben wel van mening dat er hier in veel gevallen te makkelijk een uitkering wordt verstrekt.

Soms is het voor iemand met een uitkering verstandiger om niet te gaan werken, maw, de verschillen tussen werken en niet werken zijn te klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wereld wijde legalisering zou de rest van de industrieen kapot maken

maar is ook genoeg mee te genereren

 

@topic

goede kant op in duitsland

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou hier wel eens de definitie willen weten van wat er nu precies onder arm verstaan wordt.

 

Ik ben wel van mening dat er hier in veel gevallen te makkelijk een uitkering wordt verstrekt.

Soms is het voor iemand met een uitkering verstandiger om niet te gaan werken, maw, de verschillen tussen werken en niet werken zijn te klein.

 

Arm of rijk zijn, zijn relatieve begrippen, Prutsertje.

 

Iemand in een hongerland, die in het bezit is van 50 kilo rijst is aldaar rijk, ook al is het zijn enige bezit.

 

Wij voelen ons arm als we geen cola, chips, bier of wijn kunnen kopen, terwijl velen van ons veel te dik zijn.

 

Ik hoop dat je me deze keer niet aandraagt niet te kunnen lezen, want jij hebt het over arm en plotsklaps sleep ik het begrip rijk er bij.

Wat in mijn ogen een discussie zinvol en boeiend maakt, is met redenen omkleed weersproken te worden.

 

En zodra ik weersproken word, ga ik met argumenten op de weerspraak in.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Extreme: Je bent een aparte vogel maar mooie verhalen heb je wel! ;)

 

@Moskofiets: Er zijn nog wel meer mogelijkheden om wat te verdienen met wiet zonder binnen of uberhoud bij je thuis planten te hebben. Je kunt planten op guerilla zetten, knipafval gaan inkopen en hash van maken, je laten inhuren als knipper enz enz.

 

Nee ik heb geen blikjes verzameld maar wel ene legio aan andere dingen gedaan, bijvoorbeeld naar grotere rommelmarkten gaan heel vroeg en daar het mooiste opkopen zo goedkoop mogelijk en dan zelf met winst die dag verkopen. Ook heb ik wel partij en seizoenshandel gedaan op de markt. Dat soort dingen. Creatief denken.

 

Ook genoeg kut baantjes gedaan tot plees schoonmaken tot in de kassen werken.

 

 

 

 

 

Ik zou hier wel eens de definitie willen weten van wat er nu precies onder arm verstaan wordt.

 

Ik ben wel van mening dat er hier in veel gevallen te makkelijk een uitkering wordt verstrekt.

Soms is het voor iemand met een uitkering verstandiger om niet te gaan werken, maw, de verschillen tussen werken en niet werken zijn te klein.

 

je kunt niet lezen of je moet eens leren lezen.

 

 

Gaan je nou weer een topic verneuken met getroll.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of voor haatbaarden in soepjurken, die na een verblijf van 30 jaar in Nederland, ongeveer de woordenschat hebben van een 5 jarige peuter, maar wel een stuk of tien genetische monstruositeiten ter wereld hebben gebracht, die ook weer klauwen vol geld gaan kosten.

Toen de gast arbeiders hier vroeger kwamen, mochten ze lekker hard werken. Niemand zeurde omdat ze de taal niet spraken. Pas jaren later nu de ze vrijwel oud zijn geworden worden ze opeens gedwongen om de taal te leren. Daar zijn ze veelste laat mee. Het grappige is dat zie je nu ook met de gastarbeiders uit Oost Europa.

 

"die ook weer klauwen vol geld gaan kosten."

 

Dat soort jongeren heb je bij elke volk. En niet alleen maar bij "haatbaarden in soepjurken". Den Haag Duindorp zat vroeger ook vol met blanke rotzooi tuig waarvan ze bijna allemaal in een uitkering zaten en niet wilde werken.

 

Een uitkering krijg je niet zomaar. Door de crisis worden veel jongeren gedwongen om een uitkering te nemen omdat er gewoon geen werk is. En dan heb ik het niet over de jongeren die niet eens een diploma opzak hebben maar jongeren die wel minimaal een MBO diploma hebben. Voor een persoon die een diploma heeft is een uitkering sowieso niet te doen. Je zal vast maar iets rond de 600/900 euro per maand krijgen. Als je gewoon gaat werken met je diploma dan verdien je bijna het dubbele ervan. Maar das weer een ander verhaal.

 

@Moskofiets: Er zijn nog wel meer mogelijkheden om wat te verdienen met wiet zonder binnen of uberhoud bij je thuis planten te hebben. Je kunt planten op guerilla zetten, knipafval gaan inkopen en hash van maken, je laten inhuren als knipper enz enz.

Haha, wat een advies. Iemand aansporen om de criminaliteit in te gaan. Moet je zeker doen als je een uitkering hebt, als ze je gepakt word met je handeltje dan pas ga je lachen. Niet iedereen kan/wil en of heeft de kennis om te kweken. En we weten heus wel dat commerciele kwekers heus niet onschuldig zijn. Ik ben ook niet anti criminaliteit. Zo lang je er geen onschuldige mensen mee lastig valt vind ik het best. Je kan misschien wel een mooie wietje kweken maar dat moet je ook kwijt kunnen, als je niet de juiste mensen kent dan heeft het geen zin. Ik denk eerder dat het beter is om een nep BV te beginnen en sjoemelen met belasting formuliertjes, na een tijd failliet verklaren en al dat geld op een buitenlandse rekening zetten. Zou je een paar ton moeten hebben, en dat kan je dan weer investeren in grotere wiet hokken lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als in omringende landen de gedoging of zogenaamd liberalisering t.o.v cannabis consumptie langzaam op gang komt zal

denk ik t.z.t de druk op NL ook groot worden, en de omslag weer maken. Je krijgt meer pendel verkeer voor softdrugs

inkoop over de grenzen, wat ze tegen ( ? ) wilden werken en meer buitenlandse handel.

Ik heb niet zo'n verstand van inhoudelijke zaken w.b.t wetgeving en sociale zaken. het is maar een gedachte die bij bij

na het lezen van dat stukje opkomt.

 

gr, zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, wat een advies. Iemand aansporen om de criminaliteit in te gaan. Moet je zeker doen als je een uitkering hebt, als ze je gepakt word met je handeltje dan pas ga je lachen. Niet iedereen kan/wil en of heeft de kennis om te kweken. En we weten heus wel dat commerciele kwekers heus niet onschuldig zijn. Ik ben ook niet anti criminaliteit. Zo lang je er geen onschuldige mensen mee lastig valt vind ik het best. Je kan misschien wel een mooie wietje kweken maar dat moet je ook kwijt kunnen, als je niet de juiste mensen kent dan heeft het geen zin. Ik denk eerder dat het beter is om een nep BV te beginnen en sjoemelen met belasting formuliertjes, na een tijd failliet verklaren en al dat geld op een buitenlandse rekening zetten. Zou je een paar ton moeten hebben, en dat kan je dan weer investeren in grotere wiet hokken lijkt mij.

 

Ik zie weinig crimineels in wat ik daar opsom, dat een paar mannetjes in Den Haag dat niet vinden heb ik schijt aan. Als je niet een beetje lef hebt kun je maar beter niets in deze branche doen of uberhoud iets ondernemen. Kennis kun je altijd opdoen. En je wietje niet kwijt kunnen? Beetje creatief zijn, loop met een sample 10 coffeeshops binnen en er is wel 1 bij die het van je af wil nemen tegen goede prijs. Juiste mensen leer je niet kennen als je op de bank blijft zitten.

 

De belasting oplichten dat vindt ik nou crimineel. Ik kweek wat plantjes en verkoop het product aan een legale winkel, dat heeft niets met dat soort shit te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De belasting oplichten dat vindt ik nou crimineel.

 

hoezo?? doen zei toch ook bij ons, en al jaren en jaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens jou is wietkweken niet een misdaad. Maar wie ben jij om dat te bepalen. En waarom vind jij belasting oplichten wel zo erg? Je houd je niet aan de wet als het gaat om kweken maar wel als het gaat om belasting fraude? Als iemand het verdiend om bestolen te worden dan zijn zij het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...