Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

36 x haze op steenwol vlokjes met kokos

Recommended Posts

Mooi werk hoor Noob, een tent vol toppen, en ze moeten nog gaan zwellen.

Prachtige kleur ook in je gewas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi! Nog minimaal 3 weken dus dat moet zeker goed komen.

 

@MRT, de kappen zitten vast maar zo ver ik weet is het niet goed om er lucht in te blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal eens met Mr T, zet ze op een heel zacht briesje en als het even kan niet vol je gewas inblazen.

 

Ik zou niet zomaar andere preparaten gebruiken omdat je niet weet of dat een verstoring van de verhoudingen tot gevolg heeft. Nr3 zit hoog in de kalium, en heeft maar heel weinig fosfor. Op het moment dat je weet hoe je basisvoeding reageert en je de juiste dosis hebt ontdekt voor je gewas dan kun je gaan experimenteren, maar doe dat iedere keer met maar één variabele, omdat je anders niet meer wat wat nou effect heeft gehad. Dat is de meest gemaakte fout: gooi er maar van alles bij en dan als het mis gaat weet je niet waarom :).

 

Als je fanleafs geel worden hoef je niets aan je voeding te veranderen, dat is een natuurlijk proces en heeft niets met stikstofgebrek te maken. Als alle bladeren onder in je plant gaan vergelen heb je pas een probleem, maar gezien de kleur van je gewas lijkt me dat heel sterk. Krullende blaadjes kan komen door licht, luchtstroom/verdamping/klimaat of voeding. Kijk ook vooral naar de puntjes van je bladeren om te controleren of ze niet een klein beetje verbranden. Dan is het zaak om terug te gaan met de voeding.

 

De basisvoeding van Gold Label bevat al veel calcium. Om dat te kunnen geven moet je magnesium toevoegen in verhouding, anders krijg je lock-outs op je magnesium. Gelukkig heeft die nr3 ook behoorlijk wat magnesium dus dat is in dit geval per ongeluk je redding ;). Dat is ook de reden dat Ultra MG continu wordt bijgegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, thanks voor je reply weer Whazzzup, hebben we wat aan.

De fans kunnen helaas niet zachter draaien of van mn gewas af. Ga het even zo laten omdat ik in de eindfase zit maar ga er volgende ronde verandering in brengen. Grote fans eruit en clipfans erin. Zou het kunnen dat een verdampingsprobleem ontstaat door de ventilatoren?

Er hangt relatief weinig licht boven en de afstand tot het gewas is prima. Het klimaat is top 21-29 gr, en de voeding doe ik al langer precies zo, zonder klauwblad.

 

Gold Label combineer ik dus al langer met nr 3, met succes. Leuk om te weten dat de magnesium in NR3 heeft gecompenseerd. Tot voor kort had ik een schema waarin de ultra MG werd bijgegeven tot in week 3 12-12, vandaar ook mijn mailtje naar je.

 

Ik begin met NR3 in week 5. Zou je adviseren om vanaf dat moment dan te stoppen met het ultra MG additief van GL, of een lagere dosis aan te houden bv 2,5 ml per L? Ik hergebruik mijn voeding dus vanaf het moment dat ik stop met 0,5ml per L verhouding duurt het sowieso nog 5 voedingsbeurten totdat mijn vat is ververst.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, ja het is allemaal gezond. Waaiers staan er al vanaf het begin op en het heeft imo niks aan de groei of bloei afgedaan, maar heb dit voorheen nooit gehad, zie ze liever normaal staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik eea zo na lees.. verhoogde calcium en magnesium.. N komt er achteraan en als er veel N aanwezig is (zie groene planten) was het dan niet zo dat een blad kon gaan klauwen?

 

Verkeerde luchtstromen kan invloed hebben maar dan niet door je hele tent heen, dan merk je het bij een paar planten die er vol in staan goed en die eromheen een beetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild, er is niets mis met de voeding, ik zit op 1.4 vanaf de start en ben geen ultra mg blijven meegegeven, in plaats van verdubbelen (zoals wordt aangeraden) ben ik er mee gestopt. ultra mg is het mg EN stikstof additief van GL, dus verhoogde N is bij mij het allerlaatste wat ooit zal optreden. planten zijn niet te groen, dat lijkt maar zo.

uit het verhaal van whazzup maak ik op dat nr 3 de magnesium en kalium opvangt (geef ook geen ultra pk) stikstof additief is niet meer nodig. enkel zit nr 3 laag in fosfor, maar zit er wel in. nr 3 zou volgens de maker een volledige vervanging zijn voor pk. hoe dat allemaal zit weet ik niet precies, het werkt iig perfect.

zijn 2 grote fans die swingen dus er is wel degelijk overal een harde luchtstroom. grtz

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in m'n beide tentjes een boxfan vrij direct op het gewas staan waarbij er 1 redelijk vol geklauwd is en bij de andere totaal niet; al het blad fris omhoog aan het zonnebaden. Dit zegt me dat het klauwen in elk geval niet door de fan komt. In mijn geval was het sowieso al wel duidelijk dat het om een voedingsprobleem ging, maar het kan natuurlijk ook komen door te nat of te droog of een combinatie daarvan door de tijd heen.

 

Dat het beter is om niet direct in je gewas te blazen kan ik me wel voorstellen, maar ik zou daar voor nu niet op blindstaren.

 

Ziet er sowieso goed uit verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou er wat mis zijn met de voeding?

whazzup legt toch eea duidelijk uit en om de N die in GL A (of is het nu de B ) zit kun je niet heen

 

grotere opname calcium, magnesium dan komt N mee, die 3 gaan een eenheid aan, je hoeft geen vergiftiging oid te hebben, meer opname van N dan gewenst kan makkelijk leiden tot geklauwd blad.

 

KLIK

 

Het is helaas niet het ene of andere wat iets veroorzaakt, alles is in relatie tot elkaar :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees mijn post nog een keer, N overschot is het allerlaatste wat bij mij ooit zal optreden.

 

Leaves that turn into claws often start turning yellow and dying if the nitogen toxicity is not treated, much like a nitrogen deficiency, only the leaves will continue to get more and more clawed. Leaves eventually turn yellow or brown and fall off. You can tell if yellowing is caused by too much nitrogen because the rest of the plant will be dark green, and the yellowing leaves will turn into claws first

 

Klauwblad is er al vanaf het begin.

grtz

 

Dankje Sok. Zal het volgende ronde wel merken als ik ze eruit haal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
N overschot is het allerlaatste wat bij mij ooit zal optreden.

 

Leaves that turn into claws often start turning yellow and dying if the nitogen toxicity is not treated, much like a nitrogen deficiency, only the leaves will continue to get more and more clawed. Leaves eventually turn yellow or brown and fall off. You can tell if yellowing is caused by too much nitrogen because the rest of the plant will be dark green, and the yellowing leaves will turn into claws first

 

wie zegt overschot... ?

 

OPNAME VAN weejewel en dat hoeft helemaal niet te leidden tot een overschot.

 

Meer N opname, windje, wat hogere wortelspanning door keer waterbehoefte wat anders, tsja het is in ieder geval niet 1 ding want dan had je het allang getackeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nr3 zit vrijwel géén fosfor in! Lees de analyse er nog eens op terug alsjeblieft.

 

Stikstof/magnesium is een belangrijke verhouding, stikstof stimuleert de opname van magnesium dus die geef je in verhouding. Fosfor en kalium zijn antagonisten, dat wil zeggen dat een teveel van het een de opname van het ander tegenhoudt, en dus ook in de juiste verhoudingen gegeven moet worden. Kalium zit forsfor overigens niet in de weg, andersom wel.

 

Een en ander kun je aflezen in het zogenaamde mulder diagram.

 

 

post-5211-1383158948_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik begin het een beetje te begrijpen. Nu zit ik nog met 2 belangrijke vragen.

 

Nu in mijn situatie, met Nr 3 en zonder ultra pk geef ik meer kalium als fosfor. Maar dit houdt de opname van kalium niet tegen. Juist? Zou het in mijn geval omdat ik nu praktisch geen extra P geef, slim zijn om een lage dosis ultra pk aan te houden naast nr3? 2,5 ml per liter of zoiets?

 

En Nr 3 vangt het magnesium op wat ik mis door vervroegd te stoppen met Ultra MG van GL maar omdat stikstof ontbreek in nr3 werk ik de opname van de magnesium tegen? Das wel vreemd, waarom stopt Woma zoveel MG in een flesje zonder daarbij N toe te voegen of te adviseren?

Zou je adviseren om 0,5 ml per L ultra mg te blijven geven naast Nr 3 tm week7?

 

Zou bijna weer enkel de GL lijn gebruiken als ik de theorie lees, maar heb juist veel betere resultaten sinds ik het combineer met nr3. en das zonder ultra pk en mg vanaf week 4 al.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra magnesium werkt opname calcium en N in de hand, je geeft meer K en minder P, K staat in relatie tot calcium waar het op waterhuishouding (transport) aan komt maar ook qua ph buffering werkt het in op elkaar en er zit wel genoeg N in de A&B van GL qua plantbehoefte, zoiets :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

woma stopt voedingsstoffen in haar voeding die in balans zijn met haar systeem. Dat is niet persé het gold label systeem. De Nr3 is anders bedoeld dan de PK. 2,5 ml/l pk??? Dat is veeels te veel!

 

@ lostchild: stikstof stimuleert volgens mij de opname van magnesium. Calcium werk magnesium tegen, antagonisten!

 

Wat ik al eerder zei: iedere voedingsfabrikant heeft zo haar eigen methode. Nr3 is volgens woma 100% biologisch trouwens, ik vraag me af wat dat doet op een inert substraat in combinatie met een volledig minerale voeding. De claim van 20% meer opbrengst vind ik nogal wat... Het is in ieder geval zoals je ziet geen vervanging van PK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat moest 0,25 ml/l zijn.

 

werkt perfect, 20% extra opbrengst is onzin. wel heb ik merkbaar hardere toppen en hou ik een wat hoger droogpercentage over. men claimt dus wel dat een vervanging is van PK.. ben benieuwd waarom. Helaas is osmose nooit meer op het forum te vinden.

 

was eigenlijk weer naar een minerale bloeistimulator op zoek omdat bio niet geweldig is in recirculatie van je water, denk dat ik dan toch weer op ultra pk uitkom van GL. Keertje de hele lijn gebruiken, op 0,5 ml/l ultra mg blijven en een halve dosis ultra pk.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's een goed plan, zeker bij recirculatie, je voedingsoplossing is ook minder stabiel bij het toevoegen van een biologisch of organisch product. Dat moet je eigenlijk redelijk snel opmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom probeer je de FloraBloom nou niet een keer?

zit fosfor kalium magnesium en zwavel in.

allemaal goed voor de bloei.

 

De ultra-pk van gl lijkt me ook wel goed, die ga ik een keer uitproberen.

zitten als het goed is polyfosfaten in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup

klopt van antagonisme, ik doelde meer op.. bijna alle ca gaat naar buffering.. amper ca voor plant, gevolg een stortval aan meer problemen en zware onbalans.

 

@Amecheesia

FloraBloom is geen stimulator maar een volwaardige bloeivoeding (binnen Flora lijn), ga je die bovenop de A&B geven doe je veel meer dan stimuleren.

Ook qua ratios lijkt het me erg lastig wetende dat en GL en GHE niet vies zijn van 0.25ml/ltr gepiel :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flora serie, zo heten ze allemaal die minerale GHE's.

FloraBloom behoort toch echt bij 3part Flora (Grow/Micro/Bloom) lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar dat is dan toch geen volwaardige voeding als het 1 van de 3 componenten is.

 

kijk eens in dit schema wat ze met de verhoudingen doen.

 

daar verhogen ze ook de FloraBloom ten opzichte van de andere "ingrediënten"

zo ben ik erop gekomen. maar dan ipv te kutten met die verhoudingen tussen FloraGrow en FloraMicro gewoon Hy-pro A&B pakken.

een kind kan de was doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is iets eerder gaan verkleuren dan de bedoeling was, dus heb de afgelopen week een wat hoger ec meegegeven. Vanaf nu komt er alleen nog maar water bij mn retour. Afzuig op max gezet, snachts daalt het daardoor naar 19/20 graden en met de lampen aan 27.

 

dag 51

 

med_gallery_38563_16209_158323.jpg

med_gallery_38563_16209_2100864.jpg

med_gallery_38563_16209_1386220.jpg

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man!! tentje vol met toppen:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...