Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

36 x haze op steenwol vlokjes met kokos

Recommended Posts

Dat bedoel ik dus Krasi, lekker man.

 

8x600 is ook echt geen overkill in deze tent, met 4x op de helft zat ik soms ook op 27gr. Heb alleen geen zin om met een nieuwe box te gaan sjouwen. Denk dat 7x moet lukken met 2500m3 in de winter. Heb er wel een 3100m3 filter opzitten.

 

Oet morn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zijn we weer, precies 5 weken om. Ben erg tevreden met de ontwikkeling desondanks er maar 5 lampen hangen.

 

dag 35 12-12

 

Wat pics uit een andere hoek.

 

med_gallery_38563_16209_864467.jpg

med_gallery_38563_16209_1372183.jpg

med_gallery_38563_16209_1315011.jpg

med_gallery_38563_16209_1295405.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker hoor, niks op aan te merken.. ;) gaat mooi rondje worden..

 

(edit) laatste plaatje lijkt ze een beetje droog of kan dat niet ??

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knappe toppen daar, hoe groot zijn je meiden gemiddeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen

 

@ 3.0 Planten hebben al een hele tijd klauwblad bovenin. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waardoor het komt, maar het lijkt de planten niets te deren. Temp is prima 21-28 graden. Ik eb vloed om de dag dus ze zullen zeker niet te droog staan op mapito.

 

@ grow student, zeker een handig ding voor een groot filter als je je tent niet wil belasten. je kan em in hoogte verstellen, planten groeien er gewoon omheen.

 

@ Krasi, hoofdtoppen zitten tussen de 90 en 95 cm. Precies goed met de lampen tegen het plafond. Denk na deze ronde wel PP neerzetten als ik het wattage wat ga opschroeven. Zit te denken om naar 25 planten te gaan op 6 m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel een vraagje.

 

Heb hier het Gold Label Hydro schema. Ze hebben het onlangs aangepast, van week 4 tm week 7 zou je de dubbele dosis N/MG moeten geven als in de 1e weken. Snap dat je niet te hoog in je MG wil zitten tijdens de groei, maar wat is het nut verderop in de kweek?

 

http://www.goldlabel.nl/Download-9.aspx

 

Ik stop er meestal juist mee als de groei er uit is. Aangezien het hiervoor enkel tm week 4 voorgeschreven stond zag ik het meer als een groei additief. Las van de week dat doorgaan ermee ook mede verantwoordelijk is voor de torentjes op amnees. Ben er nu ook al een hele tijd mee weg en zie niet aan de planten dat ze het nodig hebben...

 

Ik heb nog wel wat liggen, wat zeggen jullie, erbij gooien of gewoon op de basis voeding blijven teren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook, blad verkleurde steeds vroeg afgelopen rondes. een reden om het schema weer eens te bekijken. blijkbaar waren ze er bij GL ook achter gekomen en was het aangepast. wel drastisch... Ik heb ze daarop een email gestuurd, geen antwoord gehad. Heb nu whazzup en DOC een pb tje gestuurd om er eens op te reageren maar die zijn niet al te veel online meer zag ik.. we wachten af.

 

zit nu in week 6 dus het langzaam verkleuren mag van mij best beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hydro stijgt de behoefte aan ca/mg en (bepaalde) N gedurende week 4-7 en is het zaak om via voeding voldoende bij te geven.

Die combi is niet alleen maar nodig voor vegetatief en mooi groen houden.

Je hebt geen buffer (uitgaande van hydro) waar wat van die combi in gebufferd kan worden dus je moet echt zo compleet mogelijk voedden wil je een sterke plant krijgen en houden.

 

Gaat dit mis krijg je oa K problemen en heb je niks meer aan je PK toevoegingen die je juist in die weken doet.

 

Als de planten tot einde toe diepgroen blijven kun je met veel minder voeding toe, niet allen maar 1 compo weg laten omdat die ervoor verantwoordelijk zou zijn, het is echt een complex samenspel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het niet helemaal mee eens volgens mij

 

Welke bepaalde N bedoel je?

ik dacht dat stikstof alleen als nitraat stikstof opgenomen werd (NO3).

(ureum stikstof ook geloof ik)maar dat is biologisch

 

En ik denk wel dat in mapito aan aardige buffer zit.

probeer het maar eens uit te spoelen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil noob zijn topic niet vervuilen maar bij AN hebben ze alles onderzocht (niet dat je AN moet gaan kopen nu..) en gelukkig mooi op hun website gezet.

KLIK

halverwege de pagina staat lijstje met bekende stofjes voor ons

Voor mij ging er na het opnemen van deze info ooit (Overgrow stond ook heel veel) een heel nieuw boek open en begreep ik sommige plantproblemen ineens een stuk beter.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ff snel doorgelezen.

wat ik eruit opmaak:

 

Calcium goed tot de knopaanzet of vruchtvorming erop zit.

 

daarna zorgt het ervoor dat Kalium slechter opgenomen kan worden.

 

Stikstof word voornamelijk gebruikt voor blad en stengelgroei

 

Magnesium hebben planten meer nodig naarmate de bloei vordert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn al heel veel ware woorden gezegd in dit topic over het aangepaste schema. Ik heb zelf het light schema getest en dat beviel uitstekend.

 

Besef echter wel dat dit een basisschema is en dat je altijd naar je planten moet blijven kijken. Ik heb het schema tot op de ml gevolgd om het uit te proberen. Bij een haze moet je inderdaad wel een beetje voorzichter zijn met stikstof, een normale hybride of indica kan het makkelijk hebben. Hydro en coco buffert inderdaad niet, en dat vereist een iets aangepaste voeding en een aangepast schema.

 

Hier een paar plaatjes met de geoptimaliseerde Gold Label voeding op light mix (week 5-6 van de 11):

post-5211-1382692074_thumb.jpg

post-5211-1382692084_thumb.jpg

post-5211-1382692091_thumb.jpg

post-5211-1382692097_thumb.jpg

post-5211-1382692103_thumb.jpg

 

Dit was trouwens met 34 graden in de tenten, 9 planten op een meter, 12 liter potten.

 

Het is trouwens een fabel in mijn ogen dat je planten geel moeten worden. Zolang de fotosynthese op gang blijft en je plant voldoende voedingsstoffen krijgt is het helemaal niet nodig dat de plant geel wordt. Afstervende bladeren maakt de plant ook extra gevoelig voor infecties. Het ligt ook een beetje aan het soort wat je teelt natuurlijk, mijn afghaantjes worden al geel in week 7, maar dan zijn ze ook al bijna klaar.

 

Je kunt als je de bloei te sprieterig ziet verlopen de stikstof wel wat beperken. Dat is ook een voordeel van de Goldlabel voeding: je kunt de stikstof, afzonderlijk van de andere elementen, wat beter sturen. Wees altijd voorzichtig om afzonderlijke elementen toe te voegen, want die verstoren de verhoudingen waardoor je lock-outs kunt krijgen. Het blijft wel altijd mensenwerk natuurlijk, zelf altijd goed blijven kijken en denken. Een schema is een richtlijn. Zolang je met name de verhouding basisvoeding / PK niet te veel uit het lood schopt zit je redelijk veilig. Te weinig PK is altijd beter dan teveel PK, want dat zorgt juist voor de lock-outs. Basisvoeding lager: PK lager!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reply Whazzup.

 

Denk dat er per soort idd wel verschil in zit, ook in de grootte van je plant. Ik heb het oude schema getest met 16 pptjes per m2 van 50-55 cm en deze gingen perfect op bijna geen ultra mg. Geloof dat ik er mee ingewaterd heb en het daarna niet langer dan een week heb gegeven. Daarna ben ik met minder en dus grotere planten gaan werken, en kreeg ik keer op keer een vervroegd N te kort.

 

Ik was wel in de veronderstelling dat je altijd eerst de voorgeschreven basishoeveelheid additief toevoegt en daarna aanvult met A/B. Maar het klinkt eigenlijk heel logisch dat je daarmee de verhoudingen ver** Nu gebruik ik sowieso geen ultra Pk en doe ik standaard voorzichtig met de Ultra MG. Maar ga hier wel rekening mee houden als ik een laag ec in de beginfase ga geven dat ik de ultra MG dosis ook verlaag.

 

Maar het blijft nog steeds een gok wanneer je nu met de Ultra MG kan stoppen. Je kunt wel naar je planten kijken maar ik heb ze nooit een tint groener gekregen nadat ze een tint lichter waren geworden. Aan de andere kant wil je er niet te lang mee doorgaan.

 

Ik oogst mn planten het liefst wel uitgeput, heb standaard kneiterharde toppen/stenen en weet dat alle voeding er uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen PK geeft dan moet je de Ultra MG ook terugschroeven. Wat je wel kunt doen is dan de basisvoeding ietsje opkrikken om de verhoudingen goed te houden. Ik zou een beetje Ultra MG blijven bijgeven omdat je daarmee ook de SO3 wat aanvult. Ik zou niet lager gaan dan 0,5 ml/l Ultra MG. Een kwart ml/l PK heeft dan wel degelijk nog een hele grote invloed, en is aan te bevelen. Ik zou een half litertje inslaan, heel veel heb je er niet van nodig.

 

Het is onverstandig om alleen met stikstof in te wateren. Je hebt dan kans op schietende planten. Inwateren doe je met A&B, met een beetje Ultra MG erbij als je met Hydro/coco werkt, niet op veensubstraat waar al magnesium in zit. Op Light mix begin je pas in week twee veg met Ultra MG, in special mix pas in week 3. Dat is omdat veensubstraten wél voeding bufferen, en hydro/coco inert is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard samen met A/B ingewaterd. Ik geef nu nummer 3 van woma als afharder mee ipv de ultra PK, zitten wel wat Pks in maar niet zo veel.

 

Ben na week 4 12-12 gestopt met toevoegen van ultra MG, mijn vat ververst in 4 waterbeurten, dus omstreek rond 5,5 week zit er niets meer in het vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar pics van dag 43. Ben dik tevreden, mooie topjes tot onderop de pot.

 

Klauwblad is nog steeds aanwezig, neem dat dit door de 2 grote waaiers komt die op de planten staan.

 

Ik hoop dat diezelfde waaiers de takken hebben verstevigd in de opbouw anders wordt het weer klooien met stokken straks.

 

Ec al sinds 12-12 op 1.4

 

med_gallery_38563_16209_1017692.jpg

med_gallery_38563_16209_2129386.jpg

med_gallery_38563_16209_2610394.jpg

med_gallery_38563_16209_2791205.jpg

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze al in huis die stokken?

 

Mooie topvorming :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja, staan klaar.

 

 

zie overigens dat het grote blad her en der wat lichter begint te kleuren. misschien deze week nog even opschroeven naar 1.5 en 2 weken voor het eind enkel nog aanvullen met kraantjeswater.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er lekker uit man!! mooie bling bling toppen in de maak!

ik zou alleen toch je fans anders hangen, meer omhoog gericht (bv blokkie hout of flesje eronder)

verders mooi glans op je blad (Y) ze zijn wel erg donker! Keep it green, wordt een mooi rondje denk ik zo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks MRT

 

Fans zijn een lastig verhaal omdat de lampen op zijn hoogst hangen en de toppen daar 55-60cm onder zitten. Fans blazen nog al een groot oppervlak en wil niet dat ze in mn kappen blazen, wat ze al een beetje doen..ook al staan ze iets wat naar onder gericht.

 

Misschien kan ik beter 6 clipfans ophangen de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lucht verplaatsing hoeft niet per se heel hoog te zijn... 1 grote en een clipfan is voldoende, als je een "mooie" stroom kan krijgen.

Kan je je kappen niet vast zetten en je fan toch iets omhoog krijgen? laatste foto middelste top... love it.. zo zien mijn lievelingstoppies eruit...zo mooi, zeker strax als ze dicht is gepuist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...