Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Op de Berg

Wietboter met ongedroogd knipafval?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik plantte op 1 juli drie autoflower (Royal Automatic) zaadjes die - met dank aan de schitterende zomer - vorige week klaar waren om geknipt te worden.

De toppen hangen te drogen op zolder en ze zien er erg netjes uit voor een eerste keer. Ik had wel aardig wat toppen met rot, maar ik weet nu de fouten en ga daar in de toekomst aan werken.

 

Nu heb ik afgelopen zaterdag (de dag nadat ik de toppen heb geknipt) boter gemaakt van het knipafval. Nu heb ik toch een paar vragen hieromtrent.

- Had ik beter het knipafval eerst laten drogen (zodat de chlorofiel zich in suikers had kunnen omzetten) en ga ik überhauft effect hebben wanneer ik cake maak of flikker ik de boter best weg?

 

- Ik eet geregeld spacecake gemaakt door een goede vriend en dat gaat heel lekker hard. Echter, ik heb ooit een (via een andere kennis) een cake gegeten waar ik heel vies fout ben van gegaan (omdat het te geconcentreerd was denk ik). Ik heb zaterdag een klein feestje met 6 vrienden (deels dagelijkse rokers, anderen niet) en ik wil natuurlijk dat het leuk blijft en niet dat er iemand hartkloppingen en koud zweet krijgt (zoals ik toen) Ik maakte 250 gr boter met 150 gr (ongedroogd) knipafval.

Is dit te geconcentreerd of kan het?

 

Nog andere tips ivm maken van cake? Of ervaringen met cake met ongedroogd knipafval?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt er een beetje aan wat jij onder knipafval verstaat.

Bedoel je dan echt al je knipafval of alleen de blaadjes die dicht bij de toppen zaten (waar je dus de kristallen op kan zien)

Als het dat laatste is denk ik dat het nogal heftig is.

 

Edit: lees net dat het nog niet gedroogd was, dat veranderd de zaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan van nat afval gewoon boter maken...

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote en middelgrote bladeren zaten er niet bij. Het zijn enkel de blaadjes rond de toppen.

@gobru; en is die boter dan even potent als boter met gedroogde bladeren? Merci vr de hulp

Edited by Op de Berg

Share this post


Link to post
Share on other sites

"nat" plantmateriaal verliest +/- 80% gewicht bij het drogen.

Als je dus nat knipafval gebruikt moet je in gewicht 5x zoveel gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de boter krijgt een heel groene smaak

dat is mijn ervaring tenminste.

de plantsappen komen in het water

en geven af aan de boter

op 1 of andere manier.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantsappen zijn gezond voor je 2 vliegen in 1 klap

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is waar gobru

maar dan maak je beter een groentesap.

je kunt het natuurlijk een prettige bijkomstigheid noemen, dat is waar

maar de smaak komt het niet ten goede.

tip: ik vind zelf koek en speculaas kruiden een wietsmaak erg goed maskeren ;)

kookerelze,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update---

 

---Recept;

Woensdagavond heb ik wietkoekjes gemaakt, type zandkoekjes.

Ingrediënten; 150 gr meel, 1 ei, snuifje zout, 80 gr suiker (normaal 50, maar ik wilde een zoete smaak), 50 gram wietboter en 10 gram roomboter.

Hiervan heb ik 22 ronde koekjes gemaakt van een halve cm dik en 3 a 4 cm diameter en versierd met wat cupcakeversiering.

 

---Test;

Gisteren om 18:30u 1 koekje gegeten dat ik reeds na een kwartier (normaal duurt dat bij mij minstens een uur) voelde. Ik was alleen thuis en de kinderen lagen in bed dus ik heb me in stilte bezig gehouden. Het ging hard, heel hard! Maar lekker hard, niet fout. Rond 11:30u voelde ik dat ik was ah bijkomen en ik heb daarna geslapen als een roosje tot 9:30u deze morgen. Ben nog niet 100% nuchter op dit moment, maar heel erg lekker laidback.

 

Ben toch een 4 uur lekker gegaan, was heel enthousiast en het gevoel is vergelijkbaar met een sessie hard doortrekken van de vaporiser waarna je heel high wordt. Of 2 dikke joints op een zaterdagavond met vrienden.

Conclusie; met nat knipafval kun je dus ook heel potente koekjes maken en als ik even reken kan ik met mijn 150 gram nat knipafval ongeveer 110 koekjes maken.

 

Zaterdag heb ik 5 vrienden op bezoek, dan beginnen we met het desert ;-) hahaha. Bedankt voor de input allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heet zet je de oven dan om te voorkomen dat je de THC eruit bakt? En dan hoe lang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de Berg, niet vergeten jezelf voor te stellen?

 

verder kan je knipafval voor boter, tinctuur, hasj etc... gewoon nat gebruiken.

Krijgt alles wel een iets 'groenere' smaak, maar bij bv hasj kan je dat er uit curen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...